Kutweekend

15-05-2017 18:36 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai.

Samenwonend (1 jaar) met vriend (23, ik 25). Schat van een jongen en ik heb oprecht helemaal niks te klagen over onze relatie want het is precies zoals ik een goede relatie altijd voor me heb gezien, misschien nog wel beter. Zijn erg gelukkig samen en elke dag weer blij met elkaar :heart: en we laten elkaar compleet vrij in elkaars doen en laten (afspreken met vrienden, etc).

Nu is het zo dat ik dit weekend echt een kutweekend vond met als vandaag de druppel en dat heeft vooral met mezelf te maken denk ik, maar toch.

Vrijdag vanaf 7u 's ochtends vriend niet gezien ivm overlappende tijden op het werk. Hij ging 's avonds de deur uit voordat ik thuis was en kwam vervolgens om 2u 's nachts ladderzat thuis terwijl we allebei om 7u er weer uit moesten. Ik werd wakker van zijn thuiskomst, hij kwam niet naar bed, ging ik kijken toen lag ie op de bank te slapen en na hem wakker gemaakt te hebben om mee naar bed te gaan is ie gewoon door blijven slapen op de bank waardoor we voor het eerst sinds samenwonen niet samen sliepen. Vond ik niet leuk (en hij achteraf ook niet bleek).

Zaterdagochtend hem van de bank afgeplukt, beiden gaan werken en allebei een drukke, vervelende dag gehad op het werk. Toen hij thuiskwam begon hij meteen tegen mij te chagrijnen over zijn dag (mag, doe ik andersom ook wel eens), maar niet vragen naar die van mij en uit het niks ineens voor zichzelf eten gaan maken terwijl we normaal altijd samen koken. Vond ik nogal apart dus gezegd dat ik hem een beetje egoïstisch vond de laatste 2 dagen (ivm laat en zat thuiskomen, mijn nachtrust daarmee ook verstoren, niet naar mijn dag vragen, alleen voor zichzelf koken). Uiteindelijk alles uitgepraat, zaterdagavond allebei apart van elkaar met vrienden wat gaan doen en gisteren samen een leuke dag gehad.

Vandaag had hij om 10u 's ochtends al personeelsfeest. Hij had tegen mij gezegd het niet heel laat te maken en sowieso om etenstijd (dat is bij ons rond 6) thuis te zijn. Dit zei hij om 14u nog steeds en om 16u belde hij ineens stomdronken op dat hij nog niet wist hoe laat hij thuis zou zijn en dat hij vanavond ook nog weggaat.

Voor mij weer een dingetje. Niet dat hij langer blijft want dat maakt me niet uit, maar dat hij eerst afspraken met me maakt waar ik rekening mee houd om vervolgens na 2uur radiostilte ineens te melden dat ik het maar uit moet zoeken. Hij begreep dat ik dat niet leuk vond, ik wilde verder niet moeilijk doen dus heb hem plezier gewenst en ben zelf wat gaan fietsen want het was mooi weer.

Op de terugweg van het fietsen (was erg fijn! en ik was weer wat vrolijker) kwam mijn jurk tussen de spaken van m'n fiets waardoor ik kei hard viel, m'n jurk gescheurd is en m'n nieuwe tas onder het smeer zit. Tot overmaat van ramp ben ik in de gloeiend hete zon een uur bezig geweest met de jurk weer los te krijgen, wat nog steeda niet gelukt is. Hierdoor moest ik m'n fiets optillen en nog een kwartier naar huis lopen (met een opgetilde fiets, in dit weer, kutzwaar kan ik je vertellen). Nu ben ik thuis en heb ik eerst even een flink potje zitten janken want ik heb het helemaal gehad.

Wat een rotweekend en vandaag was de druppel.

Het lijkt nu een klaagtopic over mijn vriend maar dat is niet mijn intentie. Wilde dit voornamelijk even van me afschrijven en tegelijkertijd jullie mening: stel ik me aan mbt mijn vriends gedrag zaterdag en zondag? Vind zelf enerzijds van wel namelijk en denk dat het gewoon even alles bij elkaar is waarom ik er zo zwaar aan til, maar ben benieuwd hoe anderen daar tegenaan kijken. Want op zich doet hij niks fout en als het niet allemaal dit weekend was geweest had ik er ook niet veel om gegeven, vandaar dat ik niet goed weet of ik me nu aanstel of niet.

Zie nu pas hoe lang het geworden is, sorry daarvoor. Zal even kijken waar ik het nog in kan korten!
melliflvovs wijzigde dit bericht op 15-05-2017 18:37
Reden: iets ingekort
3.43% gewijzigd
Ik vind het hele topic nogal een dramaqueen gehalte hebben.
" In de snikhete zon" heb je je jurk uit je spaken moeten halen, je zit niet in Afrika.
Amand_ schreef:
15-05-2017 18:55
Weet je vriend dat zijn vriendin van het type is dat een topic opent op het Viva forum omdat ze één kutweekend in een perfecte relatie niet zelfstandig kan handelen?

Is het verboden om anoniem ff van je af te schrijven als je je rot voelt? Misschien zie je daarna dingen weer in het juiste perspectief.....ook goed voor je relatie.
ellenz schreef:
15-05-2017 20:25
Is het verboden om anoniem ff van je af te schrijven als je je rot voelt? Misschien zie je daarna dingen weer in het juiste perspectief.....ook goed voor je relatie.
Ik hoop vooral dat TO van dit topic leert dat ze niet zo'n aanstelster moet zijn die de drama-queen in haar probeert te verbergen voor haar partner, de persoon die van alle mensen in de hele wereld het dichtst bij haar zou moeten staan.
Ah klinkt rot....
Dat van dat eten zou ik ook irritant vinden zeg. Maar niet onoverkomelijk, meer raar.
Je schrijft het wel leuk op!
Ah klinkt rot....
Dat van dat eten zou ik ook irritant vinden zeg. Maar niet onoverkomelijk, meer raar.
Je schrijft het wel leuk op!
Bah zo'n weekend is niet leuk inderdaad. Maar heel eerlijk, één van de dingen die ik zo heerlijk vind aan single zijn is kunnen eten wat ik wil, wanneer ik het wil en het niet hoeven te delen ;-D . Ik zou daar in een relatie ook geen ding van maken als iemand eens alleen iets voor zichzelf pakt. Dat lijkt me juist fijn, soms ook heel even in je eigen 'bubbel' kunnen zitten in je eigen huis als het ware. Maar ik snap dat het nu allemaal even opstapelde.
Vandaag was gewoon een intense rotdag, morgen voel je je weer een stuk beter en kijk je er weer veel leuker tegenaan allemaal.
Sommige dingen overdreef je inderdaad een beetje.
-
Vandaag was gewoon een intense rotdag, morgen voel je je weer een stuk beter en kijk je er weer veel leuker tegenaan allemaal.
Sommige dingen overdreef je inderdaad een beetje.
-
Amand_ schreef:
15-05-2017 20:42
Ik hoop vooral dat TO van dit topic leert dat ze niet zo'n aanstelster moet zijn die de drama-queen in haar probeert te verbergen voor haar partner, de persoon die van alle mensen in de hele wereld het dichtst bij haar zou moeten staan.
Oke...dit klinkt voor mij al anders dan je eerste post. Maar gewoon een vraag, geen oordeel ...wat is beter, eerst bij vriendinnen uitmopperen en daarna rustig tegen je partner kunnen zeggen wat je dwars zit (of je komt erachter dat je niets meer dwars zit omdat je zelf gewoon het kwijt bent).... of het met je partner bespreken terwijl je gewoon nog pissed bent?
(Oke...klinkt niet als neutrale vraag maar zo bedoel ik het wel)
Nou wat een flauwe reacties hier. TO heeft gewoon een rotweekend gehad en wil even klagen. Kan ook wel eens lekker zijn.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
ellenz schreef:
15-05-2017 20:52
Oke...dit klinkt voor mij al anders dan je eerste post. Maar gewoon een vraag, geen oordeel ...wat is beter, eerst bij vriendinnen uitmopperen en daarna rustig tegen je partner kunnen zeggen wat je dwars zit (of je komt erachter dat je niets meer dwars zit omdat je zelf gewoon het kwijt bent).... of het met je partner bespreken terwijl je gewoon nog pissed bent?
(Oke...klinkt niet als neutrale vraag maar zo bedoel ik het wel)
Waarom stel je mij deze vraag? Heb je mijn post waarop je reageert niet gelezen?
Amand_ schreef:
15-05-2017 20:58
Waarom stel je mij deze vraag? Heb je mijn post waarop je reageert niet gelezen?
Voel je je aangevallen?
Als ik je goed begrijp vind jij dat je het eerst met je partner moet bespreken.
Ik denk dat je soms beter eerst je hart kan luchtemn, anders krijgt je partner ook onterechte verwijten over zich heen.
ellenz schreef:
15-05-2017 21:09
Voel je je aangevallen?
Als ik je goed begrijp vind jij dat je het eerst met je partner moet bespreken.
Ik denk dat je soms beter eerst je hart kan luchtemn, anders krijgt je partner ook onterechte verwijten over zich heen.
Ik denk, nee weet wel zeker, dat jij en ik heel verschillende ideeen hebben over hoe een relatie er uit zou moeten zien.
Jammer dat je zo reageert Amand zonder dat ik nu echt weet hoe je er over denkt (en ik heb amper wat verteld).

Ik beschouw nog altijd dat jouw opmerkingen geholpen hebben dat mijn relatie ontstond zelfs. Ik vraag me af of het niet meer accentverschillen zijn of een vrouwendingetje/mannendingetje. Maar ja, je gooit de deur volgens mij dicht door alleen de constatering dat we heel verschillende ideeen hebben, jammer.

Anyway...ik vervuil TO's topic. Vraag me af hoe het nu is TO en of je je vriend er nog over gesproken hebt.
anoniem_143643 wijzigde dit bericht op 15-05-2017 21:28
Reden: Typos
0.47% gewijzigd
Ja, je nic kwam me al bekend voor. Helaas werkt loepen nu even niet. Anyway, ik ben blij dat ik iets aan je levensloop heb kunnen bijdragen. Ben jij die vrouw over wiens 3e date s-a-r-kast en ik een bouquet-reeks verhaal geschreven hebben? :-d
Ikzelf kan (en wil) dit soort dingen gewoon binnen mijn relatie bespreken/kwijt. Ik kan echt mezelf zijn, inclusief de keren dat ik even overkook, onredelijk ben of erg emotioneel ben. Gelukkig herken ik het meestal dus dan kan ik man alvast even waarschuwen dat hij het aankomende relaas niet zo persoonlijk moet nemen omdat ik gewoon even hysterisch/pissed/... ben :$ . Dan laat hij mij even, luistert en gooit een arm om me heen. En daarna praten over de punten die echt spelen met de lading die erbij hoort (dus niet meer met de lading van al die andere overkook-dingen).
Dus ja, het hele verhaal uit de OP zou hier op tafel gelegd worden en ik hecht er veel waarde aan dat ik mijn soms gezeur, soms zeer valide punten gewoon kwijt kan thuis.
Ikzelf kan (en wil) dit soort dingen gewoon binnen mijn relatie bespreken/kwijt. Ik kan echt mezelf zijn, inclusief de keren dat ik even overkook, onredelijk ben of erg emotioneel ben. Gelukkig herken ik het meestal dus dan kan ik man alvast even waarschuwen dat hij het aankomende relaas niet zo persoonlijk moet nemen omdat ik gewoon even hysterisch/pissed/... ben :$ . Dan laat hij mij even, luistert en gooit een arm om me heen. En daarna praten over de punten die echt spelen met de lading die erbij hoort (dus niet meer met de lading van al die andere overkook-dingen).
Dus ja, het hele verhaal uit de OP zou hier op tafel gelegd worden en ik hecht er veel waarde aan dat ik mijn soms gezeur, soms zeer valide punten gewoon kwijt kan thuis.
Amand_ schreef:
15-05-2017 21:35
Ja, je nic kwam me al bekend voor. Helaas werkt loepen nu even niet. Anyway, ik ben blij dat ik iets aan je levensloop heb kunnen bijdragen. Ben jij die vrouw over wiens 3e date s-a-r-kast en ik een bouquet-reeks verhaal geschreven hebben? :-d
4e date...maar ja! :)
Net terug van romantisch weekendje ...nu al 15 maanden happy
"Zoooo verliefd op elkaar, OPRECHT niks te klagen want het is zooo perfect... " *begint klaagzang van twee kantjes*

Geen nuttige bijdrage, ik wens je er sterkte mee.
Honingbij_ schreef:
15-05-2017 21:54
"Zoooo verliefd op elkaar, OPRECHT niks te klagen want het is zooo perfect... " *begint klaagzang van twee kantjes*

Geen nuttige bijdrage, ik wens je er sterkte mee.
Ooh sorry, lees nu pas dat het géén klaagtopic is, my bad! :-[
ellenz schreef:
15-05-2017 21:27
Jammer dat je zo reageert Amand zonder dat ik nu echt weet hoe je er over denkt (en ik heb amper wat verteld).

Ik beschouw nog altijd dat jouw opmerkingen geholpen hebben dat mijn relatie ontstond zelfs. Ik vraag me af of het niet meer accentverschillen zijn of een vrouwendingetje/mannendingetje. Maar ja, je gooit de deur volgens mij dicht door alleen de constatering dat we heel verschillende ideeen hebben, jammer.

Anyway...ik vervuil TO's topic. Vraag me af hoe het nu is TO en of je je vriend er nog over gesproken hebt.
Ja heb hem daarstraks gesproken, hij was rond 8 thuis. Hij vroeg hoe mijn dag was dus meteen verteld over die stomme jurk en uitgelegd waarom me dat zo chagrijnig maakte. Dat begreep ie goed en toen ik hem vertelde over dit topic kon hij er alleen maar om lachen.

Ik heb precies alles tegen hem gezehd zoals ik dat ook hier opgeschreven heb en gelukkig begrijpt hij ook dat ik dat hier schrijf om even de ergste frustraties kwijt te kunnen, niet omdat ik er niet met hem over zou kunnen praten. Heb ook aangegeven dat ik dat hier deed zodat ik niet onredelijk tegen hem zou doen terwijl hij een leuke dag had en daar was de letterlijke reacties op dat dat hem niks had uitgemaakt maar als ik het zelf fijner vind om eerst anoniem even uit te kuren dat ik dat vooral moet doen.
Honingbij_ schreef:
15-05-2017 21:57
Ooh sorry, lees nu pas dat het géén klaagtopic is, my bad! :-[
Nergens gezegd dat het geen klaagtopic is want dat is het duidelijk wel. Het is geen topic tegen mijn vriend gericht of om over hem te klagen, maar om even uit te kuren over alle frustraties bij elkaar met als druppel die stomme jurk.

Als je net als een aantal anderen hier eens goed zou lezen, had je dat geweten en hier geen nonsens hoeven lopen te verkondigen.
S-Groot schreef:
15-05-2017 21:40

Zo gaat het bij ons normaal gesproken ook, maar hij had vandaag echt een leuke dag gehad dus daar wilde ik geen lading aan geven. Juist omdat het gewoon even onpersoonlijk uitrazen is, heb ik dat vandaag een keer hier gedaan.
Heel veel succes met je universele gelijk in alles, TO. Je zult hoge ogen gooien bij Scientology. Ik weet het zeker.
dolfje schreef:
15-05-2017 19:19
Misschien toch een beetje last van de drank en laat naar bed en vroeg weer op.
Hij had gewoon een kater...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven