Centraal Moderatortopic
zaterdag 22 april 2017 om 22:03
Beste forummers,
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.
Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.
Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden en de huisregels
http://www.viva.nl/algemene-voorwaarden ... els-forum/
Mededelingen van het Viva forum
http://forum.viva.nl/overig/moderator-m ... ges/181358
Reactie/bugstopic deel 3
http://forum.viva.nl/overig/reactie-en- ... ges/299389
Beleidsmededelingen
http://forum.viva.nl/overig/beleidsmede ... ges/132231
Hoofdletters aanvragen
http://forum.viva.nl/overig/meldpunt-ho ... ges/172276
Het vorige deel van het CM topic
http://forum.viva.nl/overig/centraal-mo ... ges/348709
Bantopic
http://forum.viva.nl/overig/bantopic/li ... 7#16543967
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-90/list_messages/389360
Suggesties m.b.t de pijler Actueel
http://forum.viva.nl/actueel/verzamelto ... 3#26946733
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.
Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.
Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden en de huisregels
http://www.viva.nl/algemene-voorwaarden ... els-forum/
Mededelingen van het Viva forum
http://forum.viva.nl/overig/moderator-m ... ges/181358
Reactie/bugstopic deel 3
http://forum.viva.nl/overig/reactie-en- ... ges/299389
Beleidsmededelingen
http://forum.viva.nl/overig/beleidsmede ... ges/132231
Hoofdletters aanvragen
http://forum.viva.nl/overig/meldpunt-ho ... ges/172276
Het vorige deel van het CM topic
http://forum.viva.nl/overig/centraal-mo ... ges/348709
Bantopic
http://forum.viva.nl/overig/bantopic/li ... 7#16543967
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-90/list_messages/389360
Suggesties m.b.t de pijler Actueel
http://forum.viva.nl/actueel/verzamelto ... 3#26946733
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 16-05-2017 20:07
24.96% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
dinsdag 16 mei 2017 om 08:47
Ik heb donderdag gelijk gemaild. Naar de cm zoals gevraagd. Geen reactie. Vriidag weer gemaild, cc naar forum@viva voor de zekerheid. Geen reactie en alle pijlers staan er nog . Maar goed, dat de communicatie van de mods en cm ronduit slecht is is inmiddels wel duidelijk.S-Groot schreef: ↑16-05-2017 07:47Dat was een bug. Ik had namelijk pijlers laten verbergen vrijdagochtend (gemaild en daar ook reactie op gekregen) en toen zag ik die pijlers inderdaad niet meer, maar de topics van die verborgen pijlers verschenen wel nog in de lijsten actieve en nieuwe topics, dus dat heb ik toen gemeld.
Als jij eerder al gemaild hebt en geen reactie hebt dan kun je volgens mij beter nog een keer mailen want volgens mij waren er mensen die zondag/maandag pas gemaild hebben en inmiddels verborgen pijlers hebben. Misschien zit je onderaan de hoop?
dinsdag 16 mei 2017 om 08:58
Renaissance schreef: ↑16-05-2017 08:47Ik heb donderdag gelijk gemaild. Naar de cm zoals gevraagd. Geen reactie. Vriidag weer gemaild, cc naar forum@viva voor de zekerheid. Geen reactie en alle pijlers staan er nog . Maar goed, dat de communicatie van de mods en cm ronduit slecht is is inmiddels wel duidelijk.
dinsdag 16 mei 2017 om 09:01
Oh en mods, dat de smileys zo aan elkaar plakken is ook best irritant. Ik had er deze keer zelfs een extra spatie tussen gezet maar dat helpt blijkbaar niet. Geen groot probleem en ook niet de hoogste prioriteit, maar toch wel een puntje.
Eens kijken hoe het met een punt-en-spatie ertussen gaat:
dinsdag 16 mei 2017 om 09:04
Daarom vertik ik het ook om te mailen. Of de mail wordt niet gelezen. En als de mail wel wordt gelezen krijg je of geen antwoord of je krijgt het standaard wij zijn er mee bezig antwoord.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
dinsdag 16 mei 2017 om 09:24
Beste forummers,
we doen echt ons best om zo goed mogelijk te communiceren. Het probleem is dat het forum aan onze kant gewoon ook niet optimaal werkt. Dit maakt dat er een aantal dingen zijn, die wij op dit moment niet kunnen doen waardoor er wat meer geduld wordt gevraagd van jullie.
Dit geldt bv. voor het anonimiseren en het bewerken van de zichtbaarheid van pijlers. Uiteindelijk wordt iedere mail beantwoord maar moeten we nu helaas het oplossen van bugs prioriteit geven. De klachten mbt de witregels, smileys en de scroll down button zijn bekend en daar wordt aangewerkt.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
we doen echt ons best om zo goed mogelijk te communiceren. Het probleem is dat het forum aan onze kant gewoon ook niet optimaal werkt. Dit maakt dat er een aantal dingen zijn, die wij op dit moment niet kunnen doen waardoor er wat meer geduld wordt gevraagd van jullie.
Dit geldt bv. voor het anonimiseren en het bewerken van de zichtbaarheid van pijlers. Uiteindelijk wordt iedere mail beantwoord maar moeten we nu helaas het oplossen van bugs prioriteit geven. De klachten mbt de witregels, smileys en de scroll down button zijn bekend en daar wordt aangewerkt.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
dinsdag 16 mei 2017 om 09:28
Dat snap ik Mod, natuurlijk wordt er hard gewerkt en ik zie vandaag ook een aantal dingen die opgelost zijn.
Het lastige is alleen dat jullie blijkbaar mails van donderdag en vrijdag nog niet verwerkt hebben, en die van zondag wel. Dan gaan mensen nog een keer mailen en wordt de berg mails die je moet doorspitten alleen maar groter...
Maar goed, ik begrijp dat ik rustig moet afwachten tot 'zwanger' voor mij verborgen word, en niet nog eens moet mailen.
Het lastige is alleen dat jullie blijkbaar mails van donderdag en vrijdag nog niet verwerkt hebben, en die van zondag wel. Dan gaan mensen nog een keer mailen en wordt de berg mails die je moet doorspitten alleen maar groter...
Maar goed, ik begrijp dat ik rustig moet afwachten tot 'zwanger' voor mij verborgen word, en niet nog eens moet mailen.
dinsdag 16 mei 2017 om 09:28
Dat snap ik Mod, natuurlijk wordt er hard gewerkt en ik zie vandaag ook een aantal dingen die opgelost zijn.
dinsdag 16 mei 2017 om 09:50
ModeratorViva schreef: ↑16-05-2017 09:24Beste forummers,
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Was jullie verwachting anders? Ik neem aan dat het bekend was dat er een 'half-af' forum in de lucht gegooid zou worden toch? Dat is een beslissing; geen toevallig onverwacht resultaat toch? Een splinter in je vinger kan een verrassing zijn, maar een balk in je oog zie je duidelijk aankomen toch?
dinsdag 16 mei 2017 om 10:09
shifty schreef: ↑16-05-2017 09:50Was jullie verwachting anders? Ik neem aan dat het bekend was dat er een 'half-af' forum in de lucht gegooid zou worden toch? Dat is een beslissing; geen toevallig onverwacht resultaat toch? Een splinter in je vinger kan een verrassing zijn, maar een balk in je oog zie je duidelijk aankomen toch?
Beste shifty_,
je hebt helemaal gelijk. Een balk in je oog zie je duidelijk aankomen.
Als we dit van tevoren hadden geweten hadden we het niet zo gedaan. We zagen dit niet aankomen en er wordt hard gewerkt om er voor te zorgen dat dit forum probleemloos gaat draaien zoals het eerder in de testomgeving wel gedraaid heeft.
Het is absoluut niet in ons belang om een forum met zoveel problemen te laten draaien. Nogmaals, we proberen het zo snel en goed mogelijk op te lossen.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
dinsdag 16 mei 2017 om 10:15
Beste Gamayun,Gamayun schreef: ↑16-05-2017 01:25Beste moderator,
ik vind het nieuwe forum echt ruk. Werkt voor geen meter. Ik kan mijn eigen posts niet eens terug vinden. Posten werkt de helft van de tijd niet; ik word om de haverklap uitgelogd. De non-info over wanneer een topic geopend is, is precies dat - non-info. Geef me gewoon de laatste reactie terug. Daarnaast is het forum totaal onoverzichtelijk en heb ik twijfels bij de veiligheid.
Ik heb in de afgelopen 15 jaar veel veranderingen gezien en meestal vond ik ze draaglijk, al vond ik vaak dat ze net iets te snel geïmplementeerd werden en dus net is teveel bugs bevatten. Maar dan alsnog vond ik de veranderingen vaak zeer goed te doen. 15 jaar? Ja, ik heb hiervoor een ander account gehad - 15 jaar dus. Maar na 15 jaar is de koek op. Deze 'vernieuwing' is aan alle kanten een verslechtering. Als de communicatie nou nog goed was, was het wellicht te slikken. Maar dat is het niet. De buglijst is compleet incompleet.
Ik ben het zat. Delete mijn account maar. Tot nooit weer ziens.
we kunnen je account niet deleten, wel anonimiseren.
Wil je dat we je account anonimiseren?
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
dinsdag 16 mei 2017 om 10:24
Beste Marana_,_Marana_ schreef: ↑16-05-2017 09:28Dat snap ik Mod, natuurlijk wordt er hard gewerkt en ik zie vandaag ook een aantal dingen die opgelost zijn.
dat oogt (en is) inderdaad vreemd maar dat heeft te maken met de problemen waar wij tegen aanlopen. Geduld hebben is inderdaad het beste wat je nu kan doen. Bedankt voor je begrip
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
dinsdag 16 mei 2017 om 10:28
De terug-naar-boven knop werkt nog steeds niet in Firefox (Mac).CommunityManagerViva schreef: ↑15-05-2017 22:52Vandaag zijn de volgende bugs opgelost:
- Je zult geen verborgen pijlers meer tegenkomen in het blok met nieuwe & actieve topics.
- Je kunt weer berichten plaatsen zonder dat de knop blijft hangen op ‘bezig met plaatsen’.
- Een sessie op het forum is verlengd van 1 uur naar 24 uur. Waardoor je niet na 1 uur maar na 24 uur opnieuw moet inloggen.
- De ‘terug naar boven’ knop werkt weer in Chrome.
dinsdag 16 mei 2017 om 10:42
Goede morgen Mods van Viva
Ik merk dat er geen "direct naar beneden" meer is en de "direct naar boven" werkt niet.
Wat mij ook opvalt is dat de topics die ik wil lezen, dat die beginnen bij blz. nr. 1 terwijl voorheen de laatste blz. gelijk te zien was.
Ik heb naar mijn instellingen gekeken, die staan nog gewoon op gelijk naar laatste blz.
groetjes
Leclair.
Ik merk dat er geen "direct naar beneden" meer is en de "direct naar boven" werkt niet.
Wat mij ook opvalt is dat de topics die ik wil lezen, dat die beginnen bij blz. nr. 1 terwijl voorheen de laatste blz. gelijk te zien was.
Ik heb naar mijn instellingen gekeken, die staan nog gewoon op gelijk naar laatste blz.
groetjes
Leclair.
dinsdag 16 mei 2017 om 10:57
dinsdag 16 mei 2017 om 10:57
dinsdag 16 mei 2017 om 11:15
Het topic 'Onderzoek naar psychische klachten na de bevalling' is verwijderd ivm een onderzoek.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
dinsdag 16 mei 2017 om 11:15
Het topic 'Onderzoek naar psychische klachten na de bevalling' is verwijderd ivm een onderzoek.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
dinsdag 16 mei 2017 om 11:16
Dank!ModeratorViva schreef: ↑16-05-2017 10:57Beste Kirikou en leclair,
beide problemen zijn bekend. Bedankt voor het melden.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
dinsdag 16 mei 2017 om 11:27
Ik zie 't nog wel ff aan Vivamod. In ieder geval zijn jullie ermee bezig tenslotte. Enig idee wanneer ik mijn eigen posts eindelijk weer terug kan vinden in 't topic zodat ik niet het hele topic door hoef
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
dinsdag 16 mei 2017 om 11:29
Fijn om te horen en bedankt voor je begrip! Helaas kunnen wij dat nog niet voorspellen.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
dinsdag 16 mei 2017 om 11:51
ModeratorViva schreef: ↑16-05-2017 10:09Beste shifty_,
je hebt helemaal gelijk. Een balk in je oog zie je duidelijk aankomen.
Als we dit van tevoren hadden geweten hadden we het niet zo gedaan. We zagen dit niet aankomen en er wordt hard gewerkt om er voor te zorgen dat dit forum probleemloos gaat draaien zoals het eerder in de testomgeving wel gedraaid heeft.
Het is absoluut niet in ons belang om een forum met zoveel problemen te laten draaien. Nogmaals, we proberen het zo snel en goed mogelijk op te lossen.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Dank voor de reactie.
Ik ben me er van bewust dat dit niet bedoeld is als overlegtopic, maar het is fijn om toch een inhoudelijke reactie te krijgen die over het algemeen functioneren kan gaan.
Alle begrip ervoor dat het moderatorteam er hard aan werkt met de beste intenties.
Wat ik wel wil mee geven is dat het duidelijk is dat een dergelijk forum nooit probleemloos gedraaid kan hebben in een testomgeving. De tekortkomingen zijn daarvoor veel te structureel en veel te omvangrijk. In dat opzicht kan dit wellicht voor het moderatorteam een verrassing zijn geweest, maar dan is dit een beleidskeuze geweest buiten het moderatorteam om. Die beleidskeuze kan zijn geweest om bewust deze stap half in te zetten (live-testen), of om te weinig middellen/capaciteit beschikbaar te stellen om een aanvaardbare kwaliteit te behalen.
En in het ergste geval is dit resultaat niet het gevolg van een beleidskeuze (verrassing; er zit een balk in je oog); dan kan op basis van het resultaat rustig geconcludeerd worden dat het beleid gefaald heeft. Een beleid mag afgerekend worden op het resultaat juist als de intenties anders zijn. Het beleid is dan immers gewoon, ondanks de juiste intenties, mislukt. Dan hebben het gevoerde beleid, de beschikbaar gestelde middellen, en/of de controle op de uitvoering gefaald.
Het 'onverwachte' van dit resultaat is daarbij extra opvallend omdat dit schijnbaar eerder is voorgevallen (is er niet geleerd?) en omdat er eenvoudige middellen beschikbaar zijn om dit te voorkomen. Indien er bijvoorbeeld (zoals veel andere sites met een grote gebruikersgroep doen) een maand een testsite in de lucht was geweest waar een groep gemotiveerde (lees : gratis) gebruikers zich op had kunnen storten, was er een schat aan informatie naar voren gekomen. Kijk alleen al naar het topic over de nieuwe site wat na 4 dagen al gesloten kan worden wegens het bereiken van 3000 berichten. Die informatie had ook in een weekje proefdraaien zichtbaar kunnen zijn.
De boodschap is helder denk ik: een dergelijk 'groot' resultaat mag intern geen verassing zijn. Het is ofwel een bewuste beleidskeuze en anders een bewijs van onvermogen van de beleidsmakers. In beide gevallen heb ik daar als gebruiker niks over te zeggen. En in beide gevallen kan het moderatorteam er ook eigenlijk niets over zeggen aangezien het lastig is een dergelijke beleidskeuze of het ontbreken van goed beleid uit te leggen.
En weer los daarvan verandert dat ook niks aan de keuzes die gemaakt zijn die geleid hebben tot het resultaat waar we het nu mee moeten doen. Er is schijnbaar ook geen leercurve aangezien voorgaande vergelijkbare situaties de huidige keuzes ook niet structureel hebben veranderd. Dus ook evalueren en naar de toekomst kijken in de hoop op andere keuzes is niet echt aan de orde.
Dus ik stel voor dat we overgaan tot uit uitspreken van de wederzijdse beste intenties om het elkaar toch naar de zin te maken, balk of geen balk. Bij deze zal ik mij weer vol goed moed proberen opbouwend op het forum te begeven en wil ik jullie bedanken voor jullie inzet. Veel sterkte met de verwerking.