Hoe lang duurt verliefdheid, help

16-05-2017 13:26 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve Allemaal, ik heb een vraag
Ik zit met een hevige verliefdheid die maar niet weg wilt gaan, ik ben al 18 jaar samen met mijn man we waren allebei jong toen we elkaar leerde kennen. Inmiddels ben ik verliefd geworden, en niet op zomaar iemand maar onze beste vriend die ik ook echt heel erg goed ken. Dit is wederzeids gebleken en wilde in eerste instantie met elkaar verder, toen ik het mijn man vertelde stortte hij helemaal in, dit deet mij vreselijk veel pijn om hem zo te zien, dit had ik totaal niet verwacht ik dacht dat hij ook had gemerkt dat we uit elkaar aan t groeien waren dat er niet meer zoveel was tussen ons, maar nee hij zat nog volop in zijn liefde voor mij toen ik hem vertelde dat ik gevoelens voor onze vriend had.

En toen kwam het al de mensen die hoorde dat wij uit elkaar gingen alle adviezen alle tips enz enz mensen die zeiden, "verliefdheid is een oogziekte en gaat over als je elkaar niet ziet",
of zoals "wacht maar tot je zijn vuile was moet doen" en ja daar heb ik allemaal over nagedacht maar ik ken deze jongen al zo lang en zo goed dat ik me daar echt geen zorgen over hoef te maken.

Het enige dat bij bleef is dat ze zeide als er nog liefde is moet je voor je huwelijk knokken. Toen ging ik twijfelen het instortten van mijn man liet me niet koud, natuurlijk hou ik van hem we zijn al zo lang samen het is de vader van mijn kindjes, het zorg knopje ging om en ik ben gaan zorgen dat mijn man weer kon werken en niet alleen maar op bed lag te huilen , ik heb toen besloten om me huwelijk nog een kans te geven en dit heb ik tegen die ander gezegd en die heeft zich terug getrokken.

Maar nu mijn probleem die verliefdheid wil maar niet weggaan die gevoelens elke dag denk ik aan hem en mis hem, ook de vriendschap die we hadden is over dat mis ik ook.
mijn man zijn vriendschap met hem is uiteraard ook over.

Die roze bril is er inmiddels wel af bij mij, nu ik geen contact meer heb met die vriend. Helaas heb ik gemerkt nu ik het een kans met me man heb gegeven dat mijn gevoelens naar hem veel minder zijn geworden, en ook hier weet ik niet wat ik mee aan moet, in 18 jaar nog nooit gehad tot deze verliefdheid zijn max heeft bereikt.
heb ik nu wel de juiste keus gemaakt, ben ik niet uit medelijden bij mijn man gebleven. waarom gaat mijn verliefdheid niet weg zat het dan toch wel heel erg diep 😢 Help iemand die misschien ervaring hier mee heeft.
Dubbel
dianaf wijzigde dit bericht op 16-05-2017 15:01
95.68% gewijzigd
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
To, misschien er eens met een professional over gaan praten? Die kan je misschien helpen om het een en ander op een rijtje te zetten.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Hallo, wij hebben met een relatie therapeut erover gepraat ik heb met haar ook zelf apart een gesprek gehad. zei zij in eerste instantie dat verliefdheid een oogziekte is en weggaat als er geen contact meer is, 😢 Bij mij is het sinds het contact over is eigenlijk alleen maar erger geworden
Hoe lang heb je geen contact meer ?
Dit heeft echt wel even tijd nodig is miet met twee maanden voorbij geef vet een kans
Stel.... dat die ander niks meer met je wil. Zou je dan ook je man verlaten? Die vraag moet je jezelf stellen.
Als de liefde echt over is, moet je scheiden. Wil je alleen verder met je kinderen?
Ik heb nu 5 weken geen telefonisch contact meer en hem al 3 maanden niet meer gezien .Ik heb er inderdaad ook over nagedacht als die ander niets met me zou willen zou ik ons huwelijk wel een kans geven, dit heb ik ook gedaan natuurlijk maar het gevoel is zo dubbel, sta je tegenover je man en je gevoel is weg en hij zegt nu ook telkens ik wil gewoon me vrouw weer terug maar t lukt me gewoon nog niet.
Ook weet ik niet Hoelang mijn man er mee om kan gaan dat ik verliefd ben op een ander?

De verliefdheid is zo langzaam gegroeid naar die ander omdat ik het ook telkens weg stopte, zit er dus ook erg lang
Oftewel, je houdt van jouw man, maar je bent verliefd op een ander.
Die verliefdheid is op een bepaald ideaalbeeld, zelfs al ken je die andere man ook al een tijd.

Maar met jouw man heb je al 18 jaar lief en leed gedeeld, die man is erbij geweest toen de kinderen er kwamen. Dat jouw mededeling zijn hele wereld onderuit haalde lijkt mij logisch. Straks is hij ineens zijn kinderen kwijt en is alles wat hij in zijn gezin heeft geïnvesteerd vervangen door een onstabiele situatie.

Maar inderdaad, verliefdheid kan soms jaren duren, vooral wanneer er met het object van de verliefdheid geen vooruitgang gemaakt wordt, dan gaat men invullen op basis van de roze bril. Luchtkastelen bouwen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Oftewel, je houdt van jouw man, maar je bent verliefd op een ander.
Die verliefdheid is op een bepaald ideaalbeeld, zelfs al ken je die andere man ook al een tijd.

Maar met jouw man heb je al 18 jaar lief en leed gedeeld, die man is erbij geweest toen de kinderen er kwamen. Dat jouw mededeling zijn hele wereld onderuit haalde lijkt mij logisch. Straks is hij ineens zijn kinderen kwijt en is alles wat hij in zijn gezin heeft geïnvesteerd vervangen door een onstabiele situatie.

Maar inderdaad, verliefdheid kan soms jaren duren, vooral wanneer er met het object van de verliefdheid geen vooruitgang gemaakt wordt, dan gaat men invullen op basis van de roze bril. Luchtkastelen bouwen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Klopt, nu ga ik denken war had het kunnen worden met hem enz enz. Ik probeer er wel echt op te letten dat ik niet door die roze bril blijf kijken, ik ken genoeg die hun huwelijken voor een affaire of verliefdheid op t spel zetten en dan na 3 maanden erachter komen dat dat het niet is . Daarom heb ik juist besloten om met mijn man ons huwelijk een kans te geven, wij zijn alweer weg geweest een hotel en zelfs een korte vakantie, maar nog steeds blijft die verliefdheid
je hebt kinderen he!
doe het voor je kinderen.
Zelfs al zou die ander een leuker partner voor je zijn..
En sta jezelf de verliefdheid toe.
Iets aldoor wegdrukken maakt dat het vaak 3 keer zo hard terugkomt..
Kan jij bij iemand je ei kwijt, of doe je nu voor iedereen alsof alles koek en ei is ? En je man, wie heeft hij om zijn hart bij uit te storten?
Is je man ook niet erg boos op je, ook al is hij blij dat je blijft ?
Voed je ergens ook niet zelf die verliefdheid, omdat je denkt dat als het al over is, je wel heel veel op het spel hebt gezet voor een paar vlinders?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Warrig1234 schreef: ↑
16-05-2017 13:49
Ik heb nu 5 weken geen telefonisch contact meer en hem al 3 maanden niet meer gezien .Ik heb er inderdaad ook over nagedacht als die ander niets met me zou willen zou ik ons huwelijk wel een kans geven, dit heb ik ook gedaan natuurlijk maar het gevoel is zo dubbel, sta je tegenover je man en je gevoel is weg en hij zegt nu ook telkens ik wil gewoon me vrouw weer terug maar t lukt me gewoon nog niet.
Ook weet ik niet Hoelang mijn man er mee om kan gaan dat ik verliefd ben op een ander?

De verliefdheid is zo langzaam gegroeid naar die ander omdat ik het ook telkens weg stopte, zit er dus ook erg lang
Dikgedrukte = verkeerde motivatie!
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Geef het tijd, 5 weken is best kort om over een verliefdheid heen te komen.
Mijn man was eerst boos en wilde scheidden maar ik heb gelijk toen de verliefdheid bevestigd was verteld aan hem dat ik verliefd was, iets later kwam hij erop terug dat hij het toch niet wilde, hij stelt mijn eerlijkheid heel erg op prijs, zelf ben ik ook blij dat er geen affaire of iets ontstaan is. Wel denk ik dat het niet een simpele paar kriebels zijn, dit zit al meer dan 1 jaar bij mij te broeien en zelf drukte ik dit weg. En ja ik praat wel met de therapeut die bij de huisarts zit, die is bang dat ik uit medelijden ben gebleven. Ook hebben mijn man en ik al wat gesprekken gehad met ene relatie therapeut maar zolang ik verliefd blijf in mijn hoofd zal ik blijven twijfelen. En ja ik heb kinderen en wil die zeker niet zomaar doen. Ik praat gelukkig nog steeds goed met mijn man, die het nu moeilijk heeft dat die verliefdheid niet weggaat bij mij wat logisch is dat doet hem pijn
anoniem_346629 wijzigde dit bericht op 16-05-2017 15:30
35.41% gewijzigd
Ik zou zeggen als je echt weg wilt van je man. Ga dan scheiden en alleen wonen met je kids. Geen ervaring mee, maar schijnt heel veel energie,geld en emoties te kosten. Het is een bewuste keuze. En kijk dan of je echt met iemand anders iets wilt + die crush van je.
Lijkt me ook oprechter tegenover je man en je kinderen.

Blijven in een huwelijk terwijl je geen liefde voelt...lijkt mij ook niet gezond op lange termijn. Ook niet voor je kinderen.
Ik zou zeggen als je echt weg wilt van je man. Ga dan scheiden en alleen wonen met je kids. Geen ervaring mee, maar schijnt heel veel energie,geld en emoties te kosten. Het is een bewuste keuze. En kijk dan of je echt met iemand anders iets wilt + die crush van je.
Lijkt me ook oprechter tegenover je man en je kinderen.

Blijven in een huwelijk terwijl je geen liefde voelt...lijkt mij ook niet gezond op lange termijn. Ook niet voor je kinderen.
16-05-2017 14:46
Mijn man was eerst boos en wilde scheidden maar ik heb gelijk toen de verliefdheid bevestigd verteld aan hem dat ik verliefd was, iets later kwam hij erop terug dat hij het toch niet wilde, hij stelt mijn eerlijkheid heel erg op prijs, zelf ben ik ook blij dat er geen affaire of iets ontstaan is. Wel denk ik dat het niet een simpele paar kriebels zijn, dit zit al meer dan 1 jaar bij mij te broeken en zelf drukte ik dit weg.
Bij elke verliefdheid denk je toch dat dit HET ultieme is ? Dat je zoiets nog nooit gevoeld hebt, dat het gevoel totaal anders is dan de vorige keer ? ( dat denk ik trouwens ook als de tandarts me zeer doet ) . Je bent geen 18 meer, je hebt kindeten en andere verplichtingen. Je HOEFT je gevoelens niet zo serieus te nemen dat je er ook maar iets mee moet doen. Van gevoelens ga je niet dood. Het is hooguit een poosje etg vervelend.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
16-05-2017 14:46
Mijn man was eerst boos en wilde scheidden maar ik heb gelijk toen de verliefdheid bevestigd verteld aan hem dat ik verliefd was, iets later kwam hij erop terug dat hij het toch niet wilde, hij stelt mijn eerlijkheid heel erg op prijs, zelf ben ik ook blij dat er geen affaire of iets ontstaan is. Wel denk ik dat het niet een simpele paar kriebels zijn, dit zit al meer dan 1 jaar bij mij te broeken en zelf drukte ik dit weg.
Achteraf gepraat nu, maar in het vervolg is het beter zo'n verliefdheid niet een jaar lang te voeden, maar meteen het contact af te kappen als je merkt dat de gevoelens wel erg warm worden.
blijfgewoonbianca schreef: ↑
16-05-2017 14:54
Bij elke verliefdheid denk je toch dat dit HET ultieme is ? Dat je zoiets nog nooit gevoeld hebt, dat het gevoel totaal anders is dan de vorige keer ? ( dat denk ik trouwens ook als de tandarts me zeer doet ) . Je bent geen 18 meer, je hebt kindeten en andere verplichtingen. Je HOEFT je gevoelens niet zo serieus te nemen dat je er ook maar iets mee moet doen. Van gevoelens ga je niet dood. Het is hooguit een poosje etg vervelend.
precies
En zoek afleiding
Inderdaad had ik achteraf toen ik gevoelens kreeg de vriendschap moeten afkappen maar ik heb lang gedacht is dit wel verliefdheid of is t niet gewoon heel veel om hem geven omdat hij een goede vriend is van ons. Ik heb te lang ermee gelopen en vervolgens ermee door gelopen tot het bevestigd werd hier heb ik mijn man heel veel pijn mee gedaan, hij zei ook je had hier eerder mee moeten komen. Op dit moment wil ik zelf gewoon graag weten hoe lang blijf ik doorgaan om te kijken of mijn gevoel naar mijn man terugkomt , dit vindt ik het belangrijkst want ik wil eerlijk naar hem toe blijven hoe lang moet ik dat geven 2 maanden of ligt dat aan mijn man om te bepalen hoe lang hij wel wil wachten tot mijn gevoel voor hem terug is en mijn verliefdheid weg is.
Het is niet zo gek dat je niet zoveel voelt voor je man op het moment. Het gevoel voor jouw man komt natuurlijk behoorlijk in de verdrukking zolang je verliefd bent op een ander. Daar komt pas weer ruimte voor zodra de verliefdheid over gaat.

En die gaat per definitie over, mits jij het volhoudt het contact volledig te verbreken. En met volledig, bedoel ik ook echt volledig. Dus geen appjes, geen sms, geen telefoontjes, geen real life ontmoetingen, geen Facebook, geen Instagram, geen twitter, geen rooksignalen, helemaal niets. Volledig uit je leven verbannen. Het kan even duren, maar dan slijt het vanzelf.

Misschien dat je nu of over een tijdje denkt: Wat als ik nu volledig voor mijn nieuwe vlam was gegaan en mijn man had achter gelaten, was ik dan nu gelukkig(er) geweest? Heb ik wel de juiste keuze gemaakt? Weet dan, dat als je inderdaad toe had gegeven aan je verliefdheid, je op termijn hetzelfde afvraagt, maar dan andersom.
"Watmoetikhiervandenken" klopt daar ben ik bang voor, mijn therapeut zegt dat ik een controle freak bent en dat ik overal zekerheid bij wilt, maar zou ik voor de vlam kiezen dan ben ik weer bang of ik de goede keuze maak, daarom heb ik t stopgezet maar nu voel ik me erg ongelukkig tegen depressief aan, daarom wil ik zo graag erachter komen hoe lang dit nog zal duren het maakt me aardig kapot van binnen en t voelt ook niet eerlijk tegen me man, die doet zijn best en ik blijf maar met een rot gevoel zitten, soms denk ik was t wel verliefdheid of is t inmiddels aangezien ik het al lange tijd heb en zo close vriendschap met die ander had inmiddels al niet "houden van" geworden 😬😬
Wat is de rol of mening van je crush in dit geheel?
Hij wilde met mij verder, maar omdat ik ben gaan twijfelen heeft hij zich terug getrokken en gezegd dat als het dan uiteindelijk niet werkt tussen mijn man en mij, we dan ooit misschien weer bij elkaar komen, maar ik ben nu al bang dat "mijn vlam" het niet meer aandurft met mij omdat ik dus zo een twijfelaar en piekeraar bent, voor mijn gevoel ben ik hem al kwijt. En heb nu dus last van soort van liefdesverdriet maar dan blijft in mijn achterhoofd wel hangen dat er misschien ooit een klein kansje is. Begrijp me niet verkeerd ik ben blij dat ik niet te snel ben gegaan en toch gelijk gescheiden ben enz enz dat ik er de tijd goed voor neem er zijn kinderen in het spel, maar nu heb ik vaak het gevoel toch dat ik spijt heb dat ik de vlam heb laten gaan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven