5 dagen naar Texel

17-05-2017 16:39 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Mijn vrouw en ik willen graag 5 dagen naar Texel in juli.
Via Google vind ik niet waar ik naar op zoek ben. De meeste huisjes zijn bedoeld voor minimaal 4 personen, of zijn alleen te huren voor minimaal een week, of zijn alleen te huren vanaf vrijdag (wij willen aankomen op woensdag en vertrekken op zondag).

Hebben jullie tips?
Ook wat betreft de locatie? Wat is de leukste plek om te verblijven?

Mijn vrouw en ik willen lekker uit eten, 's avonds een drankje doen, beetje winkelen, genieten van het strand, wandelingen maken en evt. iets als naar de bioscoop of minigolfen of iets op het water.

Ons budget is ongeveer 300,- voor verblijf.

Bedankt!
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Hi! Ik ga binnenkort en heb via airbnb een huisje gevonden. Misschien is dat voor jullie ook een idee?
AirBNB heb ik inderdaad ook geraadpleegd, maar ik vond daar alleen huizen boven budget.
Welk huisje heb jij gehuurd?
Hoi,

Wij verblijven altijd bij Herberg de Aanleg. Zij verhuren appartementen in de Cocksdorp. Erg mooie appartementen, voor een redelijke prijs. Op hun site kan je de standaard week/midweek/weekend reserveren, maar als je ze mailt is het vaak wel mogelijk afwijkende momenten te boeken. De Cocksdorp is gewoon een klein rustig dorpje, met een paar restaurantjes en winkeltjes. Als dit je niets lijkt: Den Burg is de 'hoofdstad' van Texel, met een bios. De Koog het uitgaanscentrum. Het ligt er dus een beetje aan wat je wilt.
We zijn zowel met de fiets op het eiland geweest als met de auto. Alles is prima te fietsen. Verder is het Juttersmuseum erg leuk! En het strand natuurlijk. Wij eten altijd wel bij Catharinahoeve, dat is gewoon goed eten :)

Veel plezier!
Huisjes in Texel misschien te duur in hoogseizoen?:
Anders huur je Airbnb in Den Helder, dan hoef je elke ochtend alleen even met de veerboot. Je kunt Texel al zien liggen vanaf Den Helder, dus dat is heel dichtbij.
Ik ga naar De Waal, maar in juni, dus voor het hoogseizoen. Dus dat scheelt natuurlijk ook.
Dat ga je niet vinden voor dat geld in juli-augustus.
anoniem_319861 wijzigde dit bericht op 17-05-2017 18:25
4.95% gewijzigd
Juli is hoogseizoen en wordt veelal per week of midweek verhuurd. Dit is rendabeler voor de verhuurder.
Wordt lastig ben ik bang, of inderdaad een air b en b
Texel is druk in de zomer, 300€ is gewoon weinig budget. Ik betaalde vorig jaar in de meivakantie voor een air b&b volgens mij al 45€ per nacht.
Als je een tent of caravan hebt zou je op camping Koogerstrand kunnen kijken of er plek is. Aan het strand en tegen het centrum van De Koog .
dolfje schreef:
18-05-2017 08:49
Texel is druk in de zomer, 300€ is gewoon weinig budget. Ik betaalde vorig jaar in de meivakantie voor een air b&b volgens mij al 45€ per nacht.
Als je een tent of caravan hebt zou je op camping Koogerstrand kunnen kijken of er plek is. Aan het strand en tegen het centrum van De Koog .
Goh, dat had ik eigenlijk niet verwacht.
Wij zaten vorig jaar voor nog geen €300,- vijf dagen middenin het centrum van Nice.
Nederland is een duur land. Je zou ook kunnen kijken bij sites al hotelspecials oid voor hotel aanbiedingen.
De Koog is wel de plek om er te zijn, lekker 's avonds uit eten, je loopt zo over het duin naar het strand. Leuke winkeltjes. Vorig jaar een week in juni geweest met schitterend weer. Dan is het nog niet zo stom druk, maar gezellig druk. We hebben toen weekend op parkje Bungalowpark Hoog Koog (verhuur van particulieren) via VVV geboekt. Heb je daar al gekeken? Midweek was ik met zoon in hotel Tesselhof, maar dat zal niet passen binnen budget.
Ik ben inderdaad dat je dat nu niet meer voor dat budget gaat redden.
Zelfs wanneer je vroeg boekt is Texel vrij duur.
Mogelijk kun je uitwijken naar Duitsland?
Dat is nog steeds 'dichtbij' en vaak net iets goedkoper
Texel is een eiland met veeeeel natuur en een paar dorpjes. In de zomer is het er snel vol omdat het populair is, en iedereen met kinderen tegelijk op vakantie wil (de vroegste zomervakantie-regio start dit jaar op 7 juli). Lekker met je kinderen naar zee!

Waarom zou je uitgerekend op dat moment, met al die mensen plus het (hopelijk) fijne buitenweer naar een bioscoop willen?! Klinkt meer als een stedentrip, maar dan moet je naar een stad, en niet naar een eiland waar iedereen naar toe gaat om "buiten" te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven