Werk & Studie alle pijlers

Minder vakantiegeld

18-05-2017 10:41 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg net mijn loonstrook en tot mijn verbazing zie ik dat ik minder vakantiegeld heb gekregen dan vorig jaar.
Nu ben ik sinds oktober 2016 meer gaan werken en per 1 januari 2017 iets omhoog gegaan met mijn salaris en reiskosten, dus ik had verwacht dat ik meer vakantiegeld zou krijgen dan vorig jaar. Het scheelt met vorig jaar 180 euro.
Degene die erover gaat is er maandag weer, maar ik wilde alvast hier advies vragen of dit inderdaad kan kloppen?
Flessenpost heeft er naar gekeken en het klopt allemaal. Vorig jaar verdiende ik minder maar was daardoor ook het percentage een stuk minder. De berekening van mijn werkgever klopt in deze.

Flessenpost nogmaals dank.
Bij mijn werkgever is het systeem van vakantiegeld veranderd, je moet er nu zelf om vragen, het gaat over je 13e maand, levensloop uitkering en vakantiegeld, dit is wel gecommuniceerd maar ik was het natuurlijk weer vergeten, dus ik kreeg alleen mijn salaris terwijl iedereen al wilde plannen maakten wat ze met hun vakantiegeld ( waar ze dus zelf om gevraagd hebben ) gaan doen.
Terwijl ik met het schuim op mijn lippend wild een mail zat te tikken aan PZ vroeg een collega wat er aan de hand was, en zo kwam ik erachter dat ik zelf vergeten was mijn VT aan te vragen :facepalm: .
Ergens vind ik het niet eens zo erg, we gaan binnenkort naar Suriname, tegen die tijd vraag ik mijn VT dan wel aan.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Eens kijken hoe het bij mij zit. Ik houd financiële administratie bijna altijd zeer precies bij.

Mijn totale jaarinkomen van 2017 is vermoedelijk ongeveer 300 euro meer (ik kreeg om onbekende redenen in April 300 euro meer salaris dan normaal). Het vakantiegeld is slechts 10 euro meer, en dus nauwelijks "voelbaar".

Al met al is er voor mij niet veel veranderd, op 300 euro na.
World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven