Naar Hampton Court
vrijdag 19 mei 2017 om 10:56
Goedemorgen allemaal,
Al een poosje geleden hier vragen gesteld over of ik beter een Oystercard of los kaartje kan kopen voor Hampton Court, maar nu ik verder mijn reis aan het uitzoeken ben kom ik toch nog wat dingen tegen waar jullie misschien advies voor hebben
Ik kom op meerdere websites tegen dat je het beste vanaf Kings Cross de Victoria Line kan nemen richting Euston, en vanaf daar naar Waterloo. Om vervolgens de trein naar Hampton Court station te nemen.
Dat moet toch meer rechtstreeks kunnen leek me, en als ik kijk op thetrainline.com staat er dat er tickets beschikbaar zijn om vanaf Kings Cross naar Hampton Court te gaan.
Verder ben ik benieuwd of iemand ervaring heeft met een rolstoel huren. Ik wilde dit in Engeland doen, maar na wat zoeken kwam ik erachter dat dit toch wel erg duur wordt. Nu wil ik dus eigenlijk in Nederland een rolstoel huren en meenemen voor dat midweekje weg. Mag dat? Moet je daar toestemming voor vragen of gaat het dat bedrijf niks aan?
Hopelijk kunnen jullie me weer wat verder op weg helpen. In verband met het slecht ter been zijn van m'n moeder wil ik dit gewoon goed voorbereid hebben:)
Al een poosje geleden hier vragen gesteld over of ik beter een Oystercard of los kaartje kan kopen voor Hampton Court, maar nu ik verder mijn reis aan het uitzoeken ben kom ik toch nog wat dingen tegen waar jullie misschien advies voor hebben
Ik kom op meerdere websites tegen dat je het beste vanaf Kings Cross de Victoria Line kan nemen richting Euston, en vanaf daar naar Waterloo. Om vervolgens de trein naar Hampton Court station te nemen.
Dat moet toch meer rechtstreeks kunnen leek me, en als ik kijk op thetrainline.com staat er dat er tickets beschikbaar zijn om vanaf Kings Cross naar Hampton Court te gaan.
Verder ben ik benieuwd of iemand ervaring heeft met een rolstoel huren. Ik wilde dit in Engeland doen, maar na wat zoeken kwam ik erachter dat dit toch wel erg duur wordt. Nu wil ik dus eigenlijk in Nederland een rolstoel huren en meenemen voor dat midweekje weg. Mag dat? Moet je daar toestemming voor vragen of gaat het dat bedrijf niks aan?
Hopelijk kunnen jullie me weer wat verder op weg helpen. In verband met het slecht ter been zijn van m'n moeder wil ik dit gewoon goed voorbereid hebben:)
redbaron wijzigde dit bericht op 19-05-2017 10:57
Reden: Spelfout
Reden: Spelfout
0.17% gewijzigd
vrijdag 19 mei 2017 om 11:06
vrijdag 19 mei 2017 om 11:22
vrijdag 19 mei 2017 om 11:35
Dit heeft TO toch allang gevonden?
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
vrijdag 19 mei 2017 om 12:02
vrijdag 19 mei 2017 om 13:09
Heb je al teruggekeken op The Trainline? Er is altijd veel variatie, maar ik heb echt alleen maar reizen met overstap gevonden. Dat wordt niet heel duidelijk aangegeven: Je ziet het station waar je vertrekt en het eindstation in grote letters, maar in kleinere letters daar onder staat op de tijden dat ik heb gezocht '1 change'.RedBaron schreef: ↑19-05-2017 12:02Ja. In deze link staat info over vanaf Waterloo. Maar op dezelfde site kun je dus ook vanaf Kings Cross rechtstreeks naar Hampton court (zoals ik het lees).
Anders moet ik er maar eens heen bellen. Hoe minder overstappen hoe beter. Iemand nog advies over een rolstoel huren?![]()
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
vrijdag 19 mei 2017 om 13:12
Hoewel niet overstappen natuurlijk de voorkeur heeft, heb je wel het geluk dat zowel Kings Cross/St Pancras als Euston en Waterloo rolstoeltoegankelijk zijn - wat lang niet op alle stations het geval is.
Mag ik je nog een tip geven? Boek de tickets zodra je weet welke reis en tijd je precies gaat maken, want hoe langer je wacht, hoe duurder het wordt. Treinreizen in Engeland hebben geen vaste prijs, zoals in Nederland, maar de prijzen variëren en zijn afhankelijk van de tijd waarop je reist, de tijd dat je boekt en de vraag.
Mag ik je nog een tip geven? Boek de tickets zodra je weet welke reis en tijd je precies gaat maken, want hoe langer je wacht, hoe duurder het wordt. Treinreizen in Engeland hebben geen vaste prijs, zoals in Nederland, maar de prijzen variëren en zijn afhankelijk van de tijd waarop je reist, de tijd dat je boekt en de vraag.
dg2015 wijzigde dit bericht op 19-05-2017 15:17
1.14% gewijzigd
vrijdag 19 mei 2017 om 13:49
Overstappen op Vauxhall inderdaad.
http://ojp.nationalrail.co.uk/service/t ... y/1245/dep
Duurt een uurtje (London is mega groot).
Op de website van Hampton Court zelf staat ook hoe je er kan komen
http://www.hrp.org.uk/hampton-court-pal ... gs.sh66cjg
zaterdag 20 mei 2017 om 08:39
Dank je! Inderdaad, scheelt overstappen als we gewoon in de victoria line blijven tot Vauxhall en vanaf daar de trein pakken.vivagirl schreef: ↑19-05-2017 13:49Overstappen op Vauxhall inderdaad.
Ik ben er wel eens eerder geweest zonder mijn moeder maar toen reisden we niet meteen door naar Hampton Court bij aankomst:)
zaterdag 20 mei 2017 om 08:43
Ok! Ik was aant het kijken op internet maar ik zou ook wel eens even langs een thuiszorgwinkel kunnen gaan. Dat het niets kostte?reizigster2004 schreef: ↑19-05-2017 12:31Wij hebben vorig jaar een rolstoel geleend bij de thuiszorgwinkel hier in de buurt, toen een van onze kinderen zijn been had gebroken. Dat kostte niets. En we hebben hem meegenomen op vakantie, want daar hadden we hem nou juist voor nodig.
Wat ik vond via inernet was vanaf €2,00 per dag en €30,00 borg.
maandag 22 mei 2017 om 14:23
Bij Hampton Court kun je ook een rolstoel huren, 5GBP voor 2 uur. Link
Anders zou je kunnen kijken of de kringloopwinkel in de buurt een beetje een degelijke rolstoel heeft staan voor een leuke prijs. Ik kom ze wel regelmatig tegen...
Anders zou je kunnen kijken of de kringloopwinkel in de buurt een beetje een degelijke rolstoel heeft staan voor een leuke prijs. Ik kom ze wel regelmatig tegen...