Konijnen verblijf

20-05-2017 16:39 10 berichten
Ik wil mijn twee konijntjes graag niet meer in een hok binnen (overdag lopen ze in de tuin) maar in een ren en dan met een huisje. Iemand leuke ideeën? Tips? Advies?
Alle reacties Link kopieren
Op het bunnybunch forum lopen 2 topics met binnen en buiten verblijven. Deze bevatten ook veel foto's. Hier ben ik momenteel mijn inspiratie aan het opdoen.
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
Ohh top! Ik ga het opzoeken! :D
Kijk eens op www.caviadraadkubus.nl. Als ik weer cavia's of konijnen neem, ga ik voor zo'n hok. Je kan helemaal zelf bepalen hoe groot je het maakt. Je kan ze ook vinden op Instagram om inspiratie op te doen.
PindaKaas-88 schreef:
20-05-2017 17:32
Kijk eens op www.caviadraadkubus.nl. Als ik weer cavia's of konijnen neem, ga ik voor zo'n hok. Je kan helemaal zelf bepalen hoe groot je het maakt. Je kan ze ook vinden op Instagram om inspiratie op te doen.
Heel gaaf voor cavia's binnen, maar toch volledig ongeschikt voor konijnen? Een konijnenhok moet minstens 80cm hoog zijn en beschutting bieden wanneer ze buiten staan...

Mijn konijnen hadden een hok 70x 150cm met twee verdiepingen met een trap ertussen. Daar zat een ren aangekoppeld van ongeveer 10m2. Ideaal vond ik en de konijnen leken het ook een prima onderkomen te vinden.
sophiax schreef:
20-05-2017 18:01
Heel gaaf voor cavia's binnen, maar toch volledig ongeschikt voor konijnen? Een konijnenhok moet minstens 80cm hoog zijn en beschutting bieden wanneer ze buiten staan...

Mijn konijnen hadden een hok 70x 150cm met twee verdiepingen met een trap ertussen. Daar zat een ren aangekoppeld van ongeveer 10m2. Ideaal vond ik en de konijnen leken het ook een prima onderkomen te vinden.
Ja het is misschien wel meer bedoeld voor cavia's inderdaad. Ik zag op hun instagram ook wel eens konijnen voorbij komen, dus ik dacht misschien kan TO er wat mee. Je kan de hekjes wel aan elkaar vast maken, dus je kan het zo hoog en groot maken als je zelf wilt. Maar heb er verder geen ervaring mee, dus weet niet hoe stevig het dan nog is.
Kijk eens naar volierepanelen. Erg handig om een ren mee te maken. De panelen zijn vaak met dik gaas en dus marterveilig. Ik heb de panelen gewoon met tie wraps aan elkaar gezet en dat staat al 3 jaar als een huis.
Het was niet goedkoop maar ik heb een puppyren met een paar extra panelen gekocht. Zit een deurtje in zodat je makkelijk in en uit kunt. Hoogte 120 cm dus voor grote puppies ;-)
Poep, wie heeft jou gescheten?
Zoek je nou een hok en ren voor binnen, of voor buiten?
Het handigst is zelf maken. Kant-en-klaar hokjes en rennetjes zijn negen van de tien keer te klein en gaan snel kapot. Hun prijs/kwaliteit verhouding is buitengewoon slecht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven