Egoïstische moeder?
zaterdag 20 mei 2017 om 18:12
Heb even de kijk van een ander nodig, want heb het even helemaal gehad met haar.
Al jaren is het voor mijn moeder te veel moeite om rekening te houden, met mij en mijn gezin. (Voor mijn broer en zijn gezin is wel alles mogelijk, van wassen/strijken tot oppassen)
Nu moeten we daar morgen gaan klussen, geen probleem en daarna is er soep. Nu is mijn zoon, die ook gaat helpen vegetariër en we vroegen dus of de soep vegetarisch was. Nou dat was een hele rare vraag, ze had heus wel aan hem gedacht, ze had 2 broodjes kaas voor hem
Ik heb nu dus echt zo iets van, ze bekijkt het maar met haar klus.
Al jaren is het voor mijn moeder te veel moeite om rekening te houden, met mij en mijn gezin. (Voor mijn broer en zijn gezin is wel alles mogelijk, van wassen/strijken tot oppassen)
Nu moeten we daar morgen gaan klussen, geen probleem en daarna is er soep. Nu is mijn zoon, die ook gaat helpen vegetariër en we vroegen dus of de soep vegetarisch was. Nou dat was een hele rare vraag, ze had heus wel aan hem gedacht, ze had 2 broodjes kaas voor hem
Ik heb nu dus echt zo iets van, ze bekijkt het maar met haar klus.
Such a beautiful place to be with Friends.
zaterdag 20 mei 2017 om 20:09
Naar gevoel is dat.
Wat ga je nu doen mbt dat klussen en eten?
Zelf wat meenemen of nog eens bellen?
Wat zei je op het moment dat ze aangaf 2 broodjes met kaas te hebben? Heb je toen meteen aangegeven dat een vent na een klus wel wat meer lust?
zaterdag 20 mei 2017 om 20:11
Ja hoor, maar alleen wat in haar straatje past.AeonOfWinter schreef: ↑20-05-2017 19:46Pejeka gaat prat op "oude mensen maken alleen verse soep en bioullion met vlees" en daar worden allerlei posts op gebaseerd, maar kan jouw moeder überhaupt wel koken Dobby? Mijn oma heeft namelijk echt geen idee hoor, die kan amper koken. Dat deed opa toen hij nog leefde, en die kon prima een vegetarisch gerecht in elkaar draaien.
zaterdag 20 mei 2017 om 20:12
Ja, een SCHAAL broodjes.pejeka schreef: ↑20-05-2017 20:07Ach, ik heb ook wel eens meegemaakt dat we ergens gingen helpen klussen of verhuizen. Was een grote pan verse tomatensoep en een grote schaal broodjes met divers beleg. Eén van de helpers bliefde de soep niet, want die hield niet van tomaat. Tja, jammer dan. Die heeft gewoon met smaak broodjes gegeten zonder soep. Hadden we dan moeten gaan zaniken dat de gastvrouw haar plicht had verzaakt door niet van tevoren rekening te houden met die ene persoon die geen tomaat lust?
De zoon van de TO krijgt er twee. En daar moet hij het mee doen.
zaterdag 20 mei 2017 om 20:13
Maar dit is haar kleinzoon, je zou denken dat Oma het leuk zou vinden om hem een pleziertje te doen met iets wat hij lekker vind, omdat hij zo lief is om te komen helpen.pejeka schreef: ↑20-05-2017 20:07Ach, ik heb ook wel eens meegemaakt dat we ergens gingen helpen klussen of verhuizen. Was een grote pan verse tomatensoep en een grote schaal broodjes met divers beleg. Eén van de helpers bliefde de soep niet, want die hield niet van tomaat. Tja, jammer dan. Die heeft gewoon met smaak broodjes gegeten zonder soep. Hadden we dan moeten gaan zaniken dat de gastvrouw haar plicht had verzaakt door niet van tevoren rekening te houden met die ene persoon die geen tomaat lust?
Het interesseert haar blijkbaar geen ene moer hoe het op hem overkomt.
Prima hoor, het is familie, dus je gaat, je doet je ding en je zeurt niet.
Maar het is niet zo raar dat TO zich afvraagt of Oma niet wat lager op de prioriteitenladder moet, want het is natuurlijk niet zo leuk om veel moeite doen voor iemand die je gewoon ziet als makkelijke gratis hulp, en verder niks.
anoniem_205211 wijzigde dit bericht op 20-05-2017 20:17
0.96% gewijzigd
zaterdag 20 mei 2017 om 20:14
Ja, maar toen liepen we te zeuren.Fee-de-Goede schreef: ↑20-05-2017 20:09Naar gevoel is dat.
Wat ga je nu doen mbt dat klussen en eten?
Zelf wat meenemen of nog eens bellen?
Wat zei je op het moment dat ze aangaf 2 broodjes met kaas te hebben? Heb je toen meteen aangegeven dat een vent na een klus wel wat meer lust?
zaterdag 20 mei 2017 om 20:20
Nou ik weet niet, maar volgensmij zitten er meer calorieën in 2 broodjes kaas dan in een bakkie soep. Alleen soep kan ik ook niet echt avondeten noemen, dat is meer een voorgerecht toch?MoirenPhae schreef: ↑20-05-2017 18:51Geen soep okay, maar maar 2 broodjes? Daar kan toch geen volwassen man/puberman op teren na fysieke arbeid?
Eieren bakken is nou ook niet zo heel veel werk lijkt me.
zaterdag 20 mei 2017 om 20:24
En als kind van broer vegetariër zou zijn, zou oma dan wel iets spectaculairders maken?
Want daar zit het hem in, denk ik. Niet om een broodje met of zonder soep. Ik ben nu 21 jaar vegetariër en maak dit vaak mee. Het kan mij niet boeien. Dan eet ik toch een broodje? Niets mis mee. Voor mijn vegetarische groentecurry ga ik wel naar mijn eigen keuken.
Want daar zit het hem in, denk ik. Niet om een broodje met of zonder soep. Ik ben nu 21 jaar vegetariër en maak dit vaak mee. Het kan mij niet boeien. Dan eet ik toch een broodje? Niets mis mee. Voor mijn vegetarische groentecurry ga ik wel naar mijn eigen keuken.
zaterdag 20 mei 2017 om 20:29
Zou goed kunnen dit.pejeka schreef: ↑20-05-2017 18:44Oudere mensen hebben vaak gewoon geen idee hoe ze iets klaar moeten maken waar écht geen vlees in zit. Is geen onwil, maar die kennen vaak allerlei nieuwere producten niet, gewoon omdat ze die nooit gebruiken, kennen allerlei vegetarische recepten niet, puur omdat ze die nooit nodig hebben. Dus als dan iemand zegt geen vlees te willen, weten ze niet hoe daar een maaltijd van te breien. Overigens kan je zoon wel gewoon groente en aardappelen eten, dus stel dat je ouders traditioneel koken, kan hij toch gewoon meeëten van de groenten en de aardappelen, en het vlees laten staan?
En anders leer jij je ouders een keer wat lekkere gerechten maken zonder vlees (Joh, mam, ik snap dat je het moeilijk vindt, maar kijk, als je nou dit doet met champignons en uien, en dat doet met rijst of aardappelen, dan wordt het kei-lekker en kan Joris ook meeëten...)...
Ik heb in 't verleden ook wel 's flink de plank misgeslagen.
Ik gaf ooit een barbecue en de vriendin van een vriend kwam ook mee. Hartstikke gezellig, en ik wist dat zij vegetarier was.
Ik wist daar verder niks van maar ik had ergens vernomen dat die tahoeblokken aten. Dus ik naar de winkel om zo'n blok te kopen. Het was een soort witte baksteen en zag er nogal onsmakelijk uit.
Dus op de barbecue zeg ik trots: "Kijk, voor jou heb ik een tahoeblok gescoord."
"Nou mooi is dat. Die dingen zijn niet te eten. Die moeten eerst een nacht in de marinade liggen om het enige smaak te geven."
Gelukkig had ik ook voor de zekerheid wat vegetarische hamburgers gescoord.
Onwil om iemand van de vegetarische persuasie tegemoet te komen was er dus zeker niet. Het was gewoon onwetendheid.
zaterdag 20 mei 2017 om 20:31
Jee... wat een culinaire armoe... Mijn vriend is dol op vlees maar houdt gelukkig ook van groente, en vega gerechten. Verder ook een stuk gezonder en beter voor natuur en milieu om af en toe een dagje geen vlees te eten...Blondie456 schreef: ↑20-05-2017 19:07Vegasoep kan heel makkelijk zijn maar moet de rest daar voor onder doen? Soep zonder vlees die mag je voor mij gelijk door de plee spoelen. Ik eet dat echt niet.
appelientjex wijzigde dit bericht op 20-05-2017 20:34
12.85% gewijzigd
zaterdag 20 mei 2017 om 20:33
Ja zeker wel, zijn zoon lust bijna niets, maar daar wordt altijd iets voor gemaakt dat hij wel lust.apestaartje30 schreef: ↑20-05-2017 20:24En als kind van broer vegetariër zou zijn, zou oma dan wel iets spectaculairders maken?
zaterdag 20 mei 2017 om 20:35
Nou ja dan is dat het toch gewoon? Het gaat niet om die broodjes, maar om t feit dat oma wel haar best doet voor de ene kleinzoon, en niet voor de andere. DAAR zou het over moeten gaan!
zaterdag 20 mei 2017 om 20:38
Jawel maar daar gaat het dus niet om...
zaterdag 20 mei 2017 om 20:45
Ja dat denk ook ik. Dat heb ik zelf ook al gezegd in mijn eerdere bericht. Ik wilde ergens heen.
Als hij het niet lust dan was het met twee maten meten. Nu niet. Maar goed, jouw gevoel zegt van wel. Waarom zeg je dan niet: "ma, het voelt alsof je voor mijn kinderen minder moeite doet dan voor die van broer: *voorbeeld broodje kaas."
En geen genoegen nemen als ze dan vindt dat je zeurt.
Of je kan heel passief agressief niet gaan helpen. Maar dan maak jij je nog bozer want je kunt het niet ventileren. En wellicht maak je het dán groter dan het is. Misschien is dat zelfs al het geval omdat je het niet duidelijk hebt kunnen ventileren.
zaterdag 20 mei 2017 om 20:48
Ik heb het dan ook nergens over alleen soep.appelientjex schreef: ↑20-05-2017 20:20Nou ik weet niet, maar volgensmij zitten er meer calorieën in 2 broodjes kaas dan in een bakkie soep. Alleen soep kan ik ook niet echt avondeten noemen, dat is meer een voorgerecht toch?
zaterdag 20 mei 2017 om 20:52
Ik maak altijd gewoon eten die mensen lusten of mogen. Is wel zo gastvrij en netjes als gastvrouw. En ik vind dat ook echt leuk.
Zeker als ze me komen helpen met klussen. Dan wil ik zelfs nog een lekker toetje naar wens maken.
zaterdag 20 mei 2017 om 20:55
Precies. Alsof ze drie per week klussen en met een lege maag naar huis gaan.Hetvrijewoord schreef: ↑20-05-2017 20:39Je klinkt als een verwende zeur TO. Hoe vaak help jij je ouders ergens mee?