zwanger vanaf 2017 deel 2

12-09-2016 11:36 2994 berichten
Wij proberen vanaf eind 2016/begin 2017 zwanger te worden! We kletsen hier over alles wat ons bezighoudt :high5:
(Gebruikersnaam: accountaanpassen, wachtwoord: zwanger2017)
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje NOD Bijzonderheden
lalameme
(23/25)
Eerste 19-12 Ronde 12
ZWANGER!! :yes:
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Uitgerekend Bijzonderheden
Suus88
(29/31)
Tweede 22 oktober 2017 :heart:
Koekiemonster
(23/26)
Eerste 13 december 2017 :heart:
Worteltaart
(36/36)
Tweede 21 maart 2018 :heart: Jongen!
Bevallen!! :flirting:
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Bijzonderheden
Ri88
(29/32)
Tweede :heart: Bevallen op 8 september 2017 van een dochter!
Kashri
(27/33)
Eerste :heart: Bevallen op 31 oktober 2017 van een zoon!
Dookster
(28/31)
Eerste :heart: Bevallen op 8 november 2017 van een dochter!
Kaartje
(25/26)
Eerste :heart: Bevallen op 1 december 2017 van een dochter!
anoniem_308265 wijzigde dit bericht op 06-12-2017 15:28
69.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoe bevalt dat worteltaart? Best wennen denk Ik? Je hebt het echt ontzettend lang volgehouden! Ik hoop dat je cyclus nu snel op gang gaat komen! proberen jullie ondertussen al zwanger te worden? Of wacht je eerst een paar cyclussen af ?
kaartje1 schreef:
14-05-2017 20:59
@hier. Ik kan sinds het nieuwe viva forum niet meer via mobiel reageren. :(. Gisteren ook al berichtje geprobeerd te plaatsen maar dat is mislukt. Verder gaat hier alles goed. Krijg steeds meer energie en misselijkheid zo goed als weg. dinsdag termijn echo:).
Ik moet me elke keer opnieuw inloggen, mega irritant...

@hier, m'n buik begint te groeien! Ik heb nu echt een duidelijke bobbel onder m'n shirt haha.
In the end we only regret the chances we didn't take.
HIer was de termijnecho helemaal goed. Wat super mooi om te zien zeg. Gisteren 11 weken 3 dagen zwanger. Uitgerekende data blijft 2 december. Precies zoals ik had uitgerekend. Grappig he?

@dookster wat leuk dat je buik begint te groeien! Daar ben je vast heel trost op.

@lala wat vervelend dat je steeds moet afwachten zeg. Wachten duurt lang. Hebben jullie nog afleiding van jullie toekomstige nieuwe huis? Meubels zoeken verf zoeken enz? Ik vond dat altijd zo leuk om te doen.
HIer was de termijnecho helemaal goed. Wat super mooi om te zien zeg. Gisteren 11 weken 3 dagen zwanger. Uitgerekende data blijft 2 december. Precies zoals ik had uitgerekend. Grappig he?

@dookster wat leuk dat je buik begint te groeien! Daar ben je vast heel trost op.

@lala wat vervelend dat je steeds moet afwachten zeg. Wachten duurt lang. Hebben jullie nog afleiding van jullie toekomstige nieuwe huis? Meubels zoeken verf zoeken enz? Ik vond dat altijd zo leuk om te doen.
Wat fijn kaartje dat de echo goed was!

@lalameme, we proberen al wel zwanger te worden. Als ik over een maand nog niet ongesteld ben geweest, ga ik wel weer eens een zwangerschapstest doen. Maar het is een beetje prijsschieten natuurlijk zo.
Goed nieuws kaartje! Wat fijn!

@dookster, leuk om te zien he dat je buik groeit! Ik vond dat ze wonderlijk!

Hier weer goed gesprek gehad. Of we gaan er in juli/augustus voor of we wachten nog een jaartje, puur vanwege praktische redenen. Man twijfelt nu ook een beetje. Maar dat we voor een tweede kindje gaan is inmiddels wel zeker en voelt ook goed.
Dag dames! Excuus voor mijn veel te lange afwezigheid, er waren blijkbaar wat problemen met mijn account maar dat is gelukkig opgelost!

@dookster Wat leuk dat je al een babybump krijgt! Dan wordt het wel echt he..

@kaartje wat fijn dat je echo goed was!

@de rest lees ik zo even bij, vind de nieuwe versie op mobiel nog wel wat irritant..

Hier was de echo gelukkig ook weer goed! Zit nu op 9+6 dus nog wel wat kort er mag daarom 1 juni alweer :-D wordt dan al de 3e echo voor 12 weken :biggrin: dan gaan we ook de nipt laten doen aangezien er in de familie van mn vriend nogal wat afwijkingen voorkomen. Weet iemand van jullie toevallig of ze dan het geslacht ook al bekend maken?
@kaartje
Koekie welkom terug :) bij de NIPT hoor je in nederland het geslacht niet. Maar een pretecho rond de 16-17 weken is dan ook veeeeel leuker dan het via de NIPT ontdekken ;-)
@koekie fijn dat je 1 juni nog een echo krijgt. Nooit verkeerd toch? Fijn dat alles goed gaat. 9+6 weken gaat alweer hard. Hier vandaag 11+5 weken.

@vlammetje lastig om een keuze te maken wanneer jullie voor een 2e kindje gaan. Maar dat jullie graag een 2e willen staat vast. Wel super leuk.

Hier krijg ik met ruim 16 weken weken een geslacht echo. Het gekke is sinds vandaag wil ik eigenlijk heel graag weten wat het wordt. Ik wordt zelfs een beetje ongeduldig haha. Toch nog maar even 5 weekjes geduld hebben:).
Kaartje en koekie wat fijn dat jullie echo goed was!!

Dookster, een groeiend buikje al!! Zo leuk! Lekker van genieten! :heart:

Lalameme hoe is het bij jou?

Vlammetje fijn dat jullie er over uit zijn dat jullie een tweede kindje willen! Benieuwd wanneer jullie er uiteindelijk voor gaan. Op je gevoel en verstand afgaan.

Ik heb even een bijtank dagje. Vannacht letterlijk maar 1 uur geslapen. En echt gesloopt, voelde me een zombie en had geen idee hoe ik een klas vol kleuters bezig moest gaan houden vandaag. Ik meld me echt praktisch nooit ziek, maar nu toch maar even goed naar mijn lichaam geluisterd en zowaar wel ziek gemeld. Even wat bijgeslapen vanmorgen en nu languit op de bank.
@ri88 wat vervelend dat je zo slecht hebt geslapen. Ja dan is een dagje bijslapen en niks de doen wel even nodig. Hopelijk gaat het morgen weer beter? Hoeveel weken ben jij nu zwanger?
Ja dat hoop ik ook kaartje! Herken het periodes slecht slapen wel van mijn vorige zwangerschap maar toen kon ik overdag wat meer rust pakken zonder rondrennende peuter. Nu werd ik dus even teruggefloten door m'n lichaam. Normaalgesproken ben ik wel van het doorbikkelen en 'niet zeuren maar doorgaan', maar nu toch maar een keer aan toegegeven aangezien er nog een kleine meehobbelt. Ik ben nu ruim 24wk zwanger.
Wat mooi dookster! Dat maakt het allemaal nog veel echter denk ik!

Fijn de goede echo kaartje! Grappig dat die datum steeds hetzelfde blijft. Nog leuker als het ook echt 2 december word! Ik snap wel dat je benieuwd bent, ik ben nog niet zwanger en ben nu al benieuwd haha. Wachten duurt inderdaad lang. Datum staat nu vast en 1 augustus is de overdracht pas dus ook daarop nog even wachten . Ik interest erop los en heb inderdaad al veel ideeen. Op werk is het allemaal niet zo soepel op het moment dus ook veel afleiding en werk veel nu. Word volgende week wel weer minder maar voor nu werkt het goed.
Welkom terug koekie! Fijn dat het goed gaat! Leuk al die echo's, Kan je lekker vaak van je kleintje genieten!

Fijn vlammetje dat de beslissing is genomen! Het moment waarop maakt veel minder uit! Maar wat moet het fijn zijn dat die onzekerheden weg zijn!

Goed dat je daaraan toegeeft Ri! Dat is belangrijk! Ik hoop dat je vannacht beter slaapt en je snel weer fitter voelt! Kan goed zijn even een dagje bijtanken!

Hier snap ik er niets van. Ik ben niet ongesteld. En het ziet er ook niet naar uit dat het er aan zit te komen.. Ik denk toch mijn eisprong precies 2 weken later gehad te hebben.. helaas.. Ik heb gisteren voor het laatst getest maar hij blijft spier wit.. Ik heb de hoop voor nu opgegeven. Ik was al zo ongeduldig.. terwijl de echte wachtweken nu pas zijn begonnen denk ik!
@kaartje, wat fijn dat je een goede echo hebt gehad! Over 5 weken horen wij ook wat het wordt al heb ik wel geduld hoor. Waar ik echt naar uit kijk is dat ik ons baby'tje ga voelen :heart:

@koekie, fijn dat je ook een goede echo had, en al snel weer lekker spieken! Daar bof je even mee!

@vlam, leuk dat jullie nu echt de knoop hebben doorgehakt, wanneer is dan inderdaad niet de eerste prioriteit.

@Rii, wat naar dat je niet goed kunt slapen, hopelijk gaat het snel wat beter en heb je wat bij kunnen tanken. Goed dat je naar je lichaam luisterd!

@lala, wat frustrerend dat je lichaam zo'n spelletje met je speelt... weet je niet meer waar je aan toe bent. Hopen dat jullie toch goed gebruik hebben gemaakt van je ovulatie en dat het deze keer toch echt raak mag zijn.
Gister was ik 16 weken en ik begin me eindelijk echt weer een beetje de oude te voelen! Ben in totaal 9 kilo afgevallen maar, die komen er vast snel weer aan :biggrin:
Wow dookster 9 kilo!!! Hier zijn er juist 4 bij gekomen.
Jeetje dookster! 16 weken alweer, fijn dat je je eindelijk weer een beetje de oude gaat voelen! Dat getrappel in je buik zal niet meet heel lang op zich laten wachten :)
Dat getrappel is zo leuk he. Alleen wel een beetje verslavend. Als je eenmaal iets gehad hebt wil je steeds meer :P en zo werkt dat natuurlijk niet. Vooral niet zo vroeg in de zwangerschap.
Dat kan ik me goed voorstellen kashri, voel je de kleine man al veel en vaak? Volgens mij is het echt een heel bijzonder gevoel!
Ik voel hem ongeveer 2-3 keer per dag. 's ochtends een paar keer en na het avondeten vaak ook. En soms nog tussendoor. Is een heel gek gevoel hoor, duurde ff voordat ik onderscheid kon maken wat baby doet en wat gewoon mijn buik doet. Maar ik ben natuurlijk nog niet zo ver dus de bewegingen zijn nu nog zacht.

Hoe gaat het met jou?
@dookster jij bent echt veel afgevallen zeg. Fijn dat je je eindelijk wat beter voelt. Met 16 weken verdwijnt het hcg hormoon toch? Ik hoop dat je vanaf nu een mooie tijd van je zwangerschap kan genieten.

@kashri dat getrappel lijkt mij echt bijzonder. Geniet er van. Ik moet waarschijnlijk nog even geduld hebben voordat ik de kleine voel. De placenta ligt waarschijnlijk aan de voorkant van de baarmoeder. Dus die zit er ook nog tussen. Dat vertelden ze mij tijdens de termijn echo.

@lala 1 augustus duurt nog even. Al moet ik wel zeggen de tijd vliegt natuurlijk ook voorbij. Hoe gaat het verder met jou? Wel vervelend die onregelmatige cyclus. Dan weetje ook niet echt waar je aantoe bent.
Oh kaartje dat is jammer van die placenta. Die van mij zit juist aan de achterkant. Ach, je gaathet over een tijd vast voelen :)

Iets minder leuk: ik had laatst 3 nieuwe bh's gekocht en die zijn 4 weken later alweer te klein :'(
@kashri dat is balen van die bh's. Toch maar speciale zwangerschap bh aanschaffen?
Leuk, je voelt hem wel al echt regelmatig! Volgens mij is het ontzettend bijzonder kashri!
Hebben jullie al inkopen gedaan nu jullie weten dat jullie een zoon verwachten? Inderdaad maar speciale aanschaffen dan! Als ik zwanger mag worden hoop ik dat ze bij mij niet gaan groeien..

Duurt inderdaad nog even kaartje! Maar het is in zicht. Druk bezig met het uitzoeken van meubels.. dat is altijd leuk! Hoe gaat het verder met jou?

Hier gaat het goed. Ik ben alleenontzettend moe en een zeurderig gevoel in mijn borsten.. Dit is mijn 2e lange cyclus.. verder altijd 27 of 28 dagen. Nu had ik op mijn nod een ovulatie test die echt knalde.. dat betekend dus nu nog een week wachten.. een maand op het wachtbankje wil ik geen 2e keer.. nu na 3 weken ben ik er echt klaar mee wil nu wel weten waar ik aan toe ben. Ik weet echt even niet meer hoe ik deze week door moet gaan komen. Nog liever ronde 6 dan nog een week onzekerheid. Ik wil helemaal niet zeuren.. maar soms is het best wel eventjes pittig!

Krijg ik net een berichtje van mijn zusje (11 jaar) dat ze een nichtje wilt, en dat ze even morgen met mij wilt praten over mijn toekomstige zwangerschap en als het eindelijk zo ver is wilt ze graag in de wachtkamer wachten zodat ze snel haar nichtje kan vasthouden. Hoe ze daar nou allemaal bij komt haha.. natuurlijk nooit over kinderen of zwanger worden met haar gesproken. Ik heb me rot gelachen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven