Huishouden
maandag 22 mei 2017 om 10:04
Hi mensen,
Even kort de situatie: Mijn vriendin blijft altijd bij mij slapen. Nu vraag ik haar om ook iets in het huishouden te doen (Opruimen of even een keertje de was ofzo). Mn vriendin vind dat ik dit niet mag vragen aan haar. Ik ken haar al 2 jaar en 7 maanden en ze slaapt meer dan 5 nachten per week bij mij.
Is dit onrealistisch van mij?
Even kort de situatie: Mijn vriendin blijft altijd bij mij slapen. Nu vraag ik haar om ook iets in het huishouden te doen (Opruimen of even een keertje de was ofzo). Mn vriendin vind dat ik dit niet mag vragen aan haar. Ik ken haar al 2 jaar en 7 maanden en ze slaapt meer dan 5 nachten per week bij mij.
Is dit onrealistisch van mij?
maandag 22 mei 2017 om 10:24
maandag 22 mei 2017 om 10:54
Moet ze jouw was doen? Of haar eigen? Of ligt het door elkaar? Jouw was doen, zou ik ook niet doen. Mijn eigen, ja, dat kan ik heel goed zelf. Ligt het door elkaar kun je afwisselen.
Opruimen ook. Is het jouw troep dat ze moet opruimen, of haar eigen zooi. Ruim jij je rotzooi maar lekker zelf op, dan doe ik mijn spullen weg. Is het altijd netjes.
Ergo; wat vraag je en waarom vindt zij dat niet kunnen?
Opruimen ook. Is het jouw troep dat ze moet opruimen, of haar eigen zooi. Ruim jij je rotzooi maar lekker zelf op, dan doe ik mijn spullen weg. Is het altijd netjes.
Ergo; wat vraag je en waarom vindt zij dat niet kunnen?
ceylon wijzigde dit bericht op 22-05-2017 10:55
25.89% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
maandag 22 mei 2017 om 10:55
De was zou ik ook niet zo snel vragen, tenzij ze haar eigen kleren wel bij jou dumpt zodat jij ze kunt wassen. Verder mag ze best wel eens de stofzuiger er door halen, de afwas doen, het aanrecht opruimen, een doekje over de wc etc. Dingen die toch gebeuren ook al is ze er wel waar ze geen invloed op heeft (stoffen, ramen wassen, schimmel verwijderen in de douche) zou ik haar dan weer niet laten doen.
Ik neem aan dat ze ook doucht met jouw water, jouw eten eet, jouw wc-papier verbruikt etc? Dan mag ze er best wat voor terug doen.
Ik neem aan dat ze ook doucht met jouw water, jouw eten eet, jouw wc-papier verbruikt etc? Dan mag ze er best wat voor terug doen.
maandag 22 mei 2017 om 10:58
Ik kan me voorstellen dat ze, op de dagen dat ze er is, ze haar eigen troep opruimt, dat je samen kookt en afwast, de badkamer netjes achterlaat, het bed opmaakt als ze de laatste is die opstaat, dat soort dingen. Als ze haar eigen kleren bij jou in de was gooit kan ik me voorstellen dat ze wel eens een wasje draait. Ik zou niet van haar gaan vragen om jouw was te doen, jouw kleren te strijken of grotere klussen te doen. Gewoon, wat ze in die dagen aan rommel maakt ruimt ze achter zich op.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
maandag 22 mei 2017 om 11:00
Staat er HOTEL op je voorhoofd?
Ik logeer met regelmaat bij andere mensen. Ik help altijd mee ontbijt maken, opruimen, bed opschudden afhalen. Ligt er aan hoe lang ik er ben en bij wie dan gaat het zelfs verder dan doe ik zelfs wat klussen in de huishouding of breng kinderen richting school e.d.
Het is gewoon een kwestie van opvoeding en fatsoen.
In jou geval woont ze gewoon half bij jou en mag ze zeker wel eens haar handjes laten wapperen.
Ik logeer met regelmaat bij andere mensen. Ik help altijd mee ontbijt maken, opruimen, bed opschudden afhalen. Ligt er aan hoe lang ik er ben en bij wie dan gaat het zelfs verder dan doe ik zelfs wat klussen in de huishouding of breng kinderen richting school e.d.
Het is gewoon een kwestie van opvoeding en fatsoen.
In jou geval woont ze gewoon half bij jou en mag ze zeker wel eens haar handjes laten wapperen.
you go girl
maandag 22 mei 2017 om 11:06
Ja! Ze betaald alleen geen overnachtingsprijs.....
maandag 22 mei 2017 om 11:11
Waarom zijn jullie het grootste deel van de tijd bij jou? Wil zij dat graag? Of is dat voor jou makkelijker? Dat vind ik er ook nog wel toe doen, als zij vijf keer per week een eind rijdt zodat jij die reistijd niet hebt, terwijl het voor haar eigenlijk makkelijker zou zijn om in haar huis af te spreken, dan vind ik dat anders dan als zij er zelf voor kiest omdat het luxer, fijner, makkelijker is om bij jou te logeren.
Don't waste your time on jealousy,
maandag 22 mei 2017 om 11:17
De vraag is dan; doet hij die grotere klussen zelf ook wel eens?? Van je vriendin vragen om de ramen te lappen terwijl je ze zelf ook al drie jaar niet meer gedaan hebt is wel lekker makkelijk.
Verder krijg ik een beetje een fokgevoel bij dit topic.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
maandag 22 mei 2017 om 11:19
Een déjà vu had ik ook ja.
Maar stel dat, ik ga ervanuit dat je dingen samen doet. Zij hoeft ook geen huishoudster te zijn, maar hij ook niet haar sloofje.
maandag 22 mei 2017 om 12:05
- werk jij? Als je haar elke ochtend uitzwaait en dan lekker thuis zit terwijl zij maar haar werk gaat zou ik me ook niet geroepen voelen jouw huis schoon e gaan maken
- komt ze elke avond rond etenstijd en is er dan de hele avond, verblijft ze hele dagen bij je? Of komt ze rond bedtijd en gaat s ochtends weer weg?
Ik had vroeger wel vriendjes waar ik alleen s nachts bleef 'slapen'
maar verder niks deed in dat huis behalve douchen en soms wat eten. Dus daar deed ik ook echt geen grote klussen in het huishouden. S ochtends een afwasje hoogstens. .
- komt ze elke avond rond etenstijd en is er dan de hele avond, verblijft ze hele dagen bij je? Of komt ze rond bedtijd en gaat s ochtends weer weg?
Ik had vroeger wel vriendjes waar ik alleen s nachts bleef 'slapen'