Ten einde raad.

24-05-2017 13:17 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
-Gesloten topic-
anoniem_347274 wijzigde dit bericht op 24-05-2017 18:13
Reden: genoeg goede reacties gehad.
99.01% gewijzigd
Een paar leestekens zou wat makkelijker lezen,het is nogal een lap tekst zo.

En voor de rest,ik zou ze echt niet bij je kraambed laten.Als ze je niet kunnen accepteren,dan dat ook niet.
Pfoe. Dit is de langste zin die ook ooit heb gelezen.

Sterkte er mee. Volgens mij doe je het prima, laat je vriend zijn ouders maar te woord staan en de zaken met hen afhandelen.
Spreek duidelijk met hem af wie je aan je bed wil hebben, en laat dat eventueel ook aan anderen weten (jouw ouders, de kraamhulp) zodat die kunnen ingrijpen mocht je ze treffen op een moment dat je alleen bent.
Bel veilig thuis en leg je situatie uit. Mensen wat een situatie weer om een kind in geboren te laten worden.. :sigh:
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
de juiste volgorde is:
eerst zelf volwassen worden
dan pas kindjes krijgen
jij doet het verkeerd om, mallerd.
Waarom zouden je schoonouders blij moeten zijn dat hun zoon bij jullie mag inwonen?

Zijn jeugd is verpest omdat jij zwanger bent geraakt. Hij gaat eerder het huis uit dan gepland en dat is ongezellig voor hun.

Hun kleinkind komt bij rokers in huis en blijkbaar ben je niet van plan om nee te werken aan een goede band tussen kleinkind en grootouders.

Ik zou ok niet blij zijn als ik hen was.

Ik zou overigens veilig thuis niet bellen.
MwTheelepel schreef:
24-05-2017 13:26
Bel veilig thuis en leg je situatie uit. Mensen wat een situatie weer om een kind in geboren te laten worden.. :sigh:
En alsjeblieft neem na de geboorte je maatregelen. Jullie zijn allebei behoorlijk vruchtbaar als je al 2x per ongeluk zwanger raakt en je wilt niet een jaar later weer (of nog) in dezelfde situatie zitten.

Succes.
lilalinda schreef:
24-05-2017 13:28
de juiste volgorde is:
eerst zelf volwassen worden
dan pas kindjes krijgen
jij doet het verkeerd om, mallerd.
Ik vraag me af welke nuttige inhoud jij hier wou aanbrengen?
Het enige wat je doet is TO nog slechter laten voelen dan ze zich momenteel waarschijnlijk al voelt.
Heel zinnig en bijzonder motiverend... :facepalm:
sugarmiss schreef:
24-05-2017 13:39
Waarom zouden je schoonouders blij moeten zijn dat hun zoon bij jullie mag inwonen?

Zijn jeugd is verpest omdat jij zwanger bent geraakt. Hij gaat eerder het huis uit dan gepland en dat is ongezellig voor hun.

Hun kleinkind komt bij rokers in huis en blijkbaar ben je niet van plan om nee te werken aan een goede band tussen kleinkind en grootouders.

Ik zou ok niet blij zijn als ik hen was.

Ik zou overigens veilig thuis niet bellen.
Om zwanger te geraken moet je met twee zijn...
Dus zijn jeugd verpest omdat zij zwanger raakte is compleet van de pot gerukt...
Goed bezig met een aanstaande moeder al op te zadelen met een (enorm) schuldgevoel... :facepalm:

Ik denk gelezen te hebben dat ze gestopt zijn met roken?
Er worden dus wel degelijk maatregelen getroffen...

Edit: waar lees jij wat jij schrijft? Zijn toch aannames, niet?
anoniem_317967 wijzigde dit bericht op 24-05-2017 14:35
Reden: Edit toegevoegd
3.65% gewijzigd
JonasV91 schreef:
24-05-2017 14:31
Ik vraag me af welke nuttige inhoud jij hier wou aanbrengen?
Het enige wat je doet is TO nog slechter laten voelen dan ze zich momenteel waarschijnlijk al voelt.
Heel zinnig en bijzonder motiverend... :facepalm:
ik heb niet het idee dat TO ook meer enigszins doorheeft, dat ze zich zelf dit aan doet. Alle narigheid ligt aan de anderen.
Het wordt echt tijd, dat ze volwassen wordt. Met haar meehuilen, heeft geen zin
lilalinda schreef:
24-05-2017 14:37
ik heb niet het idee dat TO ook meer enigszins doorheeft, dat ze zich zelf dit aan doet. Alle narigheid ligt aan de anderen.
Het wordt echt tijd, dat ze volwassen wordt. Met haar meehuilen, heeft geen zin
Evenmin als jouw reactie.

Er zit wel meer in het reactiespectrum dan koude zinloze reacties en de meehuilende.
Onder andere de constructieve.
De situatie is zoals ze is en die moet aangepakt worden.
Het lijkt me enkel in negatieve zin te kunnen wijzigen als TO constant als boeman wordt afgeschilderd.

Punt is en blijft dat ze met twee waren en nog zijn om dit resultaat te bereiken...
Terwijl enkel TO 'schuldig' wordt bevonden...
Dit is niet de juiste pijler hiervoor je zit op de contact pijler. Ik denk dat je meer reacties krijgt als je het laat verplaatsen naar relaties.

Sterkte!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
JonasV91 schreef:
24-05-2017 14:44

Punt is en blijft dat ze met twee waren en nog zijn om dit resultaat te bereiken...
Terwijl enkel TO 'schuldig' wordt bevonden...
Tja de mannenpil is nog niet voorhanden. Spiraaltjes worden alleen geplaatst bij de vrouw en alleen de vrouw weet wanneer ze ongesteld geworden is en kan m'n of meer haar vruchtbare dagen berekenen.

Voor een sterilisatie is de betreffend er jongeman waarschijnlijk nog te jong.
Bovendien is blijkbaar niet de zwangerschap het probleem mar de reactie van de schoonouders.

Lijkt mij heel logisch dat ze niet blij zijn dat hun zoon in deze situatie vader wordt. Ht lijkt mij op logisch dat ze desondanks wel een band willen met hun kleinzoon.
Bovendien is blijkbaar niet de zwangerschap het probleem mar de reactie van de schoonouders.

Lijkt mij heel logisch dat ze niet blij zijn dat hun zoon in deze situatie vader wordt. Ht lijkt mij op logisch dat ze desondanks wel een band willen met hun kleinzoon.
sugarmiss schreef:
24-05-2017 14:56
Tja de mannenpil is nog niet voorhanden. Spiraaltjes worden alleen geplaatst bij de vrouw en alleen de vrouw weet wanneer ze ongesteld geworden is en kan m'n of meer haar vruchtbare dagen berekenen.

De farmaceutische industrie kan het geen bal schelen vanwege economische standpunten...
Onder andere daardoor zijn er weinig opties voor mannen dus dan maar zuiver de verantwoordelijkheid afschuiven op de vrouwen?
De man is me dunkt even verantwoordelijk om deze situaties te vermijden. (met bijvoorbeeld afdoende communicatie)

Ze hebben de keuze gemaakt om er beiden voor te gaan dus moeten ze daarin ondersteund worden.

Ik wou enkel duiden dat diegene die reageert zichzelf eerst even in de schoenen van de TO zou mogen plaatsen en van daaruit even bekijken wat voor hen nuttig kan zijn. Stel dat je zelf de TO bent, wat zou je dan zelf behulpzaam vinden, bijvoorbeeld.
sugarmiss schreef:
24-05-2017 14:59

Zoals ik het lees willen ze er enkel zijn voor de show...

Er wordt nergens gesproken over de wens om een band op te bouwen.
Enkel dat TO alle contact ontzegd wordt en dat ze alsnog de show willen stelen met de baby.

Kom op zeg. De situatie is allesbehalve optimaal maar hun gedrag is dat evenzeer...
Hun opstelling tegenover de situatie kan vele malen constructiever.
Ze hoeven TO niet het leukste meisje te vinden maar het contact weigeren lijkt me verre van een oplossing, laat staan op langere termijn...
Ik denk dat we er even rekening mee moeten houden dat dit de mening is van een hele jonge geëmotioneerde TO die een en andere ook weer van haar vriend heeft. Ik vraag me af of ze echt iets heeft aan ons advies alleen daarop gebaseerd. Ik denk dat zij en haar kindje en de rest van de familie het beste af zijn als ze wat hulp zoekt om de boel te organiseren. Iedereen heeft allerlei heftige emoties in die situatie en dan heeft iedereen er het meest aan als een objectieve buitenstaander meekijkt die ook de andere kant van het verhaal kan horen. En laten we het kind vooral ook niet vergeten, het gaat niet zo om het gelijk van de een of ander maar om een baby die geboren wordt in een ongelukkige situatie.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
MwTheelepel schreef:
24-05-2017 15:20
Ik denk dat we er even rekening mee moeten houden dat dit de mening is van een hele jonge geëmotioneerde TO die een en andere ook weer van haar vriend heeft. Ik vraag me af of ze echt iets heeft aan ons advies alleen daarop gebaseerd. Ik denk dat zij en haar kindje en de rest van de familie het beste af zijn als ze wat hulp zoekt om de boel te organiseren. Iedereen heeft allerlei heftige emoties in die situatie en dan heeft iedereen er het meest aan als een objectieve buitenstaander meekijkt die ook de andere kant van het verhaal kan horen. En laten we het kind vooral ook niet vergeten, het gaat niet zo om het gelijk van de een of ander maar om een baby die geboren wordt in een ongelukkige situatie.
Goed punt. Er is niks meer te veranderen aan het verleden. Ik kan me voorstellen dat jullie nu gewoon even druk zijn met je kind (en overleven). Het is soms verstandig om even een stapje terug te doen. Doe nu alleen het hoognodige met de focus op jullie zelf en je kind en vraag wat vertrouwen van je directe omgeven en of iedereen even geduld kan hebben. Zodra je wat meer rust hebt, zeg naar een maand of 3, kun je misschien een weekeindje weg plannen en samen met je partner eens nadenken hoe jullie de rest zullen aanpakken.

Doe rustig aan, blijf vertrouwen in jezelf en je partner. Jullie zijn nu de basis voor het gezin van je kind... en vergeet vooral niet te genieten.
sugarmiss schreef:

Ja. En condooms zijn nauwelijks verkrijgbaar.
Pffffff
Wat zegt je vriend erover? Het is toch al niet niks om moeder te worden, laat staan met deze stress er nog eens bij. Ik geloof dat als iemand mij een slet noemt, ze ook niet met mijn kind te hoeven pronken. De pot op. Opa en oma of niet. Excuses lijken me wel op zijn plaats.
Jejoue schreef:
24-05-2017 15:51
Ja. En condooms zijn nauwelijks verkrijgbaar.
Pffffff
Nee, dat is zielig voor de man. De vrouw moet gewoon zorgen dat de man geen last heeft van haar stommiteiten.
Lieve TO, ik zou even niets doen. Je schoonouders zijn niet blij, maar voor hun zal het ook wennen zijn om zo jong al grootouders te worden. Laat alles overal een tijdje bezinken. Neem geen beslissingen over wat jij en je kind voor relatie met hun gaan onderhouden, maar doen gewoon even niets en laat iedereen wennen aan deze nieuwe situatie. Sterkte :hug:
sugarmiss schreef:

:bonk:
Condooms.... ook gewoon geen seks hebben is een optie als man ;)

Heel veel sterkte in deze ingewikkelde situatie TO, zorg dat alles goed geregeld is m.b.t. erkennen en dergelijke en zorg goed voor jezelf deze zwangerschap en zorg voor een veilige plek voor de baby. Zoek nu alvast hulp/ondersteuning hiervoor, want dit is er genoeg voor jonge ouders. Dat er mensen denken abortus te mogen opdringen is te bizar. Ik denk dat TO het ook liever anders had gedaan, maar nu komt er een baby en die moet op nummer 1 staan.
Ik vraag me echt af wie volwassener is...TO of haar schoonouders.TO zit nu eenmaal in deze situatie,maar van wat ik lees proberen ze er het beste van te maken en werken ze daar ook hard voor.Wat ik begrijp is dat de schoonouders overal commentaar op hebben,maar wel willen showen met hun 1e kleinkind.Nou,dat zou er bij mij niet ingaan. Niet normaal kunnen doen?Dan ook wegblijven van het kraambed.Heel simpel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven