Maxi cosi te oud

26-05-2017 17:06 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Momenteel 34 weken zwanger en alles aan het klaarmaken. Echter met 15 weken hele mooie kinderwagen overgenomen van hele nette mensen. Zat ook maxi cosi bij. Echter zie ik dat de productiedatum 2011 is van het autostoeltje. Is dit nu te oud?
Ik zou het er niet op wagen, je weet de geschiedenis van het stoeltje niet.

Van de MC site:

We ontwikkelen onze autostoelen voor zeer intensief gebruik voor ongeveer 10 jaar. Hoewel autostoeltjes niet bederven, is de levensduur afhankelijk van het daadwerkelijke gebruik van de stoel.
Autostoelen die betrokken zijn geweest bij een ongeluk moet je sowieso meteen vervangen. We adviseren je om geen tweedehands stoeltjes te gebruiken waarvan je de geschiedenis niet kent aangezien het betrokken kan zijn geweest bij een ongeval of andere (onzichtbare) schade kan hebben.
En dit:

Gebruik een autostoeltje liever niet langer dan zes jaar. De levensduur van een autostoeltje is namelijk beperkt, omdat de kunststof onderdelen verouderen.
Waarom? Maar nee, gewoon even voorzichtig loshalen en kijken of alles nog intact is. Als dat is, is t goed.
Bij (toekomstige) moeders wordt zoveel op t gevoel ingespeeld door winkels en producenten... zodat maar alles nieuw gekocht wordt. Totale onzin.
Wij hebben ook een oude maxocosi en een nieuwere 2e hands, puur alleen omdat deze in de familyfix past.
De oudere hebben mijn ouders, ze gebruiken deze met riemen, werkt verder ook prima.
De piepschuim onderdelen kun je gewoon bijbestellen en dus eventueel vervangen.
Ik weet dat omdat van mijn eerstehands maxicosi na minder dan drie jaar spontaan het piepschuim af is gebroken.
Alle reacties Link kopieren
Oké en weet iemand hoe je dit piepschuim kan bekijken? Ik heb zelf ook geen auto. Zal af en toe zijn voor een ritje naar mijn moeder maar verder vooral voor kleine boodschapjes op het wagenstelsel
Ik zou ook gewoon een nieuwe kopen. Ze zijn tegenwoordig echt niet duur. Better safe than sorry.
Ik heb hier volgens mij ooit gelezen dat het kunststof te lijden heeft onder zon.
Veel dingen zijn goed, heel goed zelfs, tweedehands of meerderhands te kopen. Autostoeltje echter is daar beslist niet een artikel van.

Een autostoel mag volgens officiële beschrijving geen botsing, aanrijding of stoot hebben meegemaakt ivm veiligheid. Hetzelfde als met een motorhelm of brommerhelm . Dan kan de behuizingsvulling barsten wat de veiligheid in ernstig gevaar brengt. En je weet niet bij een reeds gebruikte autostoel nooit wat de geschiedenis is. Is hij bijvoorbeeld een keer van een trap gevallen? Noem maar iets.
Deniece1980 schreef:
26-05-2017 17:31
Oké en weet iemand hoe je dit piepschuim kan bekijken? Ik heb zelf ook geen auto. Zal af en toe zijn voor een ritje naar mijn moeder maar verder vooral voor kleine boodschapjes op het wagenstelsel
Een maxicosi kun je heel voorzichtig open maken. Je moet het gewoon even proberen.
Voor bovenstaande doeleinden is het helemaal prima hoor.
Maak je geen zorgen.

Als je boodschappen gaat doen, zonder auto. Zou ik de gewone bak gebruiken. Is veel beter voor t ruggetje. Veel succes met de laatste loodjes.
Je kan het piepschuim bekijken door de hoes eraf te halen. Het is eigenlijk wel handig als je dat eraf hebt, dan kun je de hoes meteen even in de wasmachine gooien.
Star schreef:
26-05-2017 17:17
En dit:

Gebruik een autostoeltje liever niet langer dan zes jaar. De levensduur van een autostoeltje is namelijk beperkt, omdat de kunststof onderdelen verouderen.

Hoe doe je dat dan als je bijvoorbeeld 3 of 4 kinderen krijgt (en dan niet elk jaar eentje, maar met wat tijd ertussen) en die 6 jaar voorbij gaat. Nieuwe kopen dan maar weer ondanks dat je er netjes mee omgegaan bent? Dure grap.....

Maar ik snap wel dat ze dat zeggen. Levert geld op, speelt op de emoties van de moeder en in het zeldzame geval dat er wel iets breekt van 'ouderdom' zijn ze niet aansprakelijk.

Nooit geweten overigens en ook nooit aan gedacht. Dat van een ongeluk en daarna niet meer gebruiken wist ik wel, maar 'ouderdom' van een zitje.... weer wat geleerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven