respect op het forum

07-02-2009 23:14 1300 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lees al heel lang mee hier op het forum en verbaas me over hoe sommige forummers reageren. Behoorlijk fel en aanvallend naar iemand toe, en daarbij soms totaal het topic uit het oog verliezen. Eindeloos doorzeuren of iets met d of dt geschreven moet worden. Iemand al snel als trol of kutwijf bestempelen. Vooral als nieuwe forummer moet je hier een plaats veroveren heb ik soms het idee. Jammer want het forum is toch juist de ideale plek om meningen van anderen te horen, advies te vragen etc. Een ander zijn mening hoeft niet de jouwe te zijn maar respect is toch het minste wat je kunt tonen?
Ik trek het me ook heel persoonlijk aan. In real life kan ik me heel beheerst en goed uitdrukken, op het forum gaat het weleens mis. Je ziet m'n gezichtsuitdrukkingen er natuurlijk ook niet bij. Mensen hebben -zeer zeker over mij- een negatieve mening. Terwijl bijna zeker weet dat als we eens wat zouden gaan drinken, hun meningen worden bijgesteld.

De discrepantie tussen mooi weer spelen in real life en emoties uiten op het forum werkt vaak in mijn nadeel. Ligt aan mij, weet ik. Maar als je bent opgegroeid met de overtuiging dat je je emoties voor je moet houden en je niet moet aanstellen, dan kun je opeens anoniem al dat verstopte leed kwijt. En dat beseffen mensen vaak niet.
Ik kan me ook enorm storen aan al die forummers die overal maar een lolletje van maken... bah
En on-topic, soms gaat het er stevig aan toe.

Maar ik vind juist wel dat er een sfeer van respect heerst. Als je met goede argumenten komt, is menigeen bereid zijn of haar ongelijk toe te geven.

Het forum kan je ook prikkelen om van mening te veranderen.

Nieuwelingen hebben de neiging reacties heel persoonlijk te nemen, terwijl het merendeel van de postings gaat over de inhoud van TO. En ja, door de diversiteit krijg je niet alleen te horen wat in je straatje past. Dat maakt het spannend, maar ook leuk.

En ik vind dat je (de context in het oogpunt houdend) best wat mag zeggen als postings moeilijk leesbaar zijn door bijv. taal- en stijlfouten.

Aan reclame heb ik een pesthekel en zal dan ook conform de regels reageren. Dat TO's daar aanstoot aan nemen vind ik kul.
.
quote:extrahalo schreef op 07 februari 2009 @ 23:54:

Effe on-topic: TO heeft wél een punt. Het is soms een beetje te hard. Voor de onwetende nieuwkomer met spelfouten. .

Nou , je hebt fouten en je hebt fouten . Laatst op de sexpijlert een topic , het was té erg voor woorden . Nog geen eens om de spelfouten , maar de stijl ...........relatie die langs de riffen van het klif liep , er zat kop nog staart aan en het middenstuk was ook onbegrijpelijk . Ja , hoe lullig misschien ook , maar dan kan je er op wachten dat het lachen gieren brullen wordt ; we hebben hele gedichten gemaakt met de zinnen uit de openingspost ( zou een leuk topic waard zijn ) ; Frans Bauer zou er jaloers op geweest zijn .

Ik val niet over een d of een t en dat zowat alles onder een bepaalde leeftijd een andere woordkeus gebruikt ; kan ik ook nog wel mee leven . Maar kom op ........... je weet dat je niet op een puberforum post , elke pc heeft een spellingscontrole als je totaal dysdinges bent , en je hebt maar een keer de kans een eerste goeie indruk te maken .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 februari 2009 @ 23:53:

Eleonora is mijn forumverloofde en een beetje boel bang van me ; daar permitteer ik me nogal eens het een en ander bij .

Als de dood ben ik voor je.....

Ik zet je badje vast aan voor zo meteen schatje......
quote:meds schreef op 07 februari 2009 @ 23:56:

Ik kan me ook enorm storen aan al die forummers die overal maar een lolletje van maken... bahstoor je je ook aan mensen die niet van poëzie houden . toevallig ?
quote:meds schreef op 07 februari 2009 @ 23:56:

Ik kan me ook enorm storen aan al die forummers die overal maar een lolletje van maken... bahEn dat zijn ook al-tijd dezelfden......bah!
Maarre TO, wat vind je van de inhoudelijke reacties tot nu toe?
trol

kutwijf

niet de jouwe

van anderen

verbaas me

soms

totaal
En hoe vind je mijn gedicht ? Mijn Muze is Meds .........
Doe eens een op mij?

En met respect graag.....

niet de jouwe

Jammer .......

soms

iemand

Jammer...

is toch het minste
Wel flauw trouwens om de spot te drijven met de nick van to...
Zooooo , op jou kan ik het ook !

quote:blijfgewoonbianca schreef op 08 februari 2009 @ 00:10:

niet de jouwe

Jammer .......

soms

iemand

Jammer...

is toch het minste Die gaat op 'n tegel dakpan merklap!
Respect, respect.. sjat ap.

Dochter die net om de hoek komt kijken riep ineens vanaaf: 'je hebt geen respect voor mij, mam!'

Pffff... is dit hot ofzo? De laatste mode? Respect hebben?
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 08 februari 2009 @ 00:06:

En hoe vind je mijn gedicht ? Mijn Muze is Meds .........Kijk dat bedoel ik nou... zo flauw en echt gespeend van ook maar een greintje respect. BGB ik heb jou het afgelopen jaar geloof ik maar 2 keer een serieuze reactie zien geven. 1 keer bij je eigen topic "hoe maak ik hachee" en 1 keer op het gigolo topic. Heb je verder niks te doen ofzo?
Direct is niets mis mee. En een pittige discussie ook niet. Maar ik zie zotussendoor topics waar het toch veel persoonlijker wordt dan dat. Ik kan daar akelig van worden. Sneren, dingen uit context rukken, veroordelingen op de persoon. Ik snap daar de lol niet van. En dan heb ik het niet over gezellige geittopics, daar kan ik vreselijk om lachen. Maar goed, deze discussie komt regelmatig terug en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik blijkbaar een saaie doos ben dat ik dat niet leuk vind .
quote:meds schreef op 08 februari 2009 @ 00:19:

[...]

Kijk dat bedoel ik nou... zo flauw en echt gespeend van ook maar een greintje respect. BGB ik heb jou het afgelopen jaar geloof ik maar 2 keer een serieuze reactie zien geven. 1 keer bij je eigen topic "hoe maak ik hachee" en 1 keer op het gigolo topic. Heb je verder niks te doen ofzo?Afgezien van haar gegoogle bedoel je?
Oldvirgin, waarom neem je niet een gezellige avatar?
quote:Feliciaatje schreef op 08 februari 2009 @ 00:23:

[...]

Afgezien van haar gegoogle bedoel je?

don't even go there.

Ja een leuke avatar, passende bij je forumnaam zou een hele aanwinst zijn. Ik weet zeker dat BGB wel wat suggesties kan goochelen
http://www.youtube.com/watch?v=_DZ3_obMXwU
.
Afgezien van een beetje geGoogle ? Ik timmer lekker aan de weg hoor , mijn gedichten zijn erg gewild onder de jonge kunstenaars en zijn te bewonderen op YouTube , zo van het forum geplukt uit het leven gegrepen . http://www.youtube.com/watch?v=UhyS6u-z ... re=related

Heel veel mensen wachten , heb ik het idee , hun kans af .......om dan keihard toe of terug te kunnen slaan ,Feliciaatje .

En dat topics over vreemdgaan zo gevoelig liggen is omdat er zoveel mensen ooit bedrogen zijn en dan wordt zo'n topic ineens erg persoonlijk ; kan je je gram halen op degene die staat voor die ene die je eigenlijk zou willen toetakelen .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven