Lijf & Lijn alle pijlers

Huidborstelen, wie doet het ook?

28-05-2017 11:56 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu ik naar de 50 ga merk ik dat de conditie van mijn huid achteruit holt. Ik krijg Cellulite (of die is zichtbaar aan het worden) waar ik nooit last van gehad heb en mijn huid is steeds droger aan het worden. Omdat ik ook een jarenlange alcoholverslaving achter de rug heb heeft dit mijn huid duidelijk geen goed gedaan. :cry: Ik ben dus gaan Googlen en kwam verschillende artikelen over huidborstelen tegen. Ik heb een huidborstel gekocht, een Loofah borstel, goede huidolie en een massagegeval om de olie in te masseren. Een heel ritueel, maar nodig. Ik vraag me af, wie doet dit ook en hoe zijn de resultaten?
Het is altijd te proberen. Zelf geloof ik niet dat je daadwerkelijk er veel mee kunt tegenhouden. Je wordt ouder en dat zie je.
Case-je schreef:
28-05-2017 12:08
Het is altijd te proberen. Zelf geloof ik niet dat je daadwerkelijk er veel mee kunt tegenhouden. Je wordt ouder en dat zie je.
Mee eens hoor maar ik heb nooit echt veel aandacht besteed aan mijn huid (behalve m'n gezicht). Maar als het al een beetje helpt ben ik al blij.
De droge schilfers zullen dan sneller weggaan en dat is het enige effect wat je kunt verwachten, denk ik zelf. Ik heb ook een loofah ding besteld, kijken of dat helpt. Maar anders, boeien hoor. Met wat olie erop zie je de schilfers tijdelijk niet, prima toch.

Cellulite trek ik me niks meer van aan hoor. Ik ga echt niet zo'n martelding kopen die je huid rolt, brr, moet er niet aan denken. Alle vrouwen hebben cellulite, het is een vetsoort die aan vrouwelijk hormoon verbonden is dus koester het nog maar even, voor je testosteron level stijgt en je daar weer last van krijgt. :biggrin: Hee dat rijmt.
❤❤❤Unicorns & rainbows❤❤❤
Dat is misschien iets van een prettig vooruitzicht, kijk maar eens naar de benen van vrouwen boven de 60, je krijgt dan minder cellulite. Menig vrouw van boven de 40 krijgen al mooiere benen, strakker ofzo, vind ik hoor. Hoe meer vrouwelijk hormoon, hoe meer cellulite. En je genen spelen een rol.
❤❤❤Unicorns & rainbows❤❤❤
Nee ik borstel alleen mijn huid met zo'n droge, houten badborstel.
Heb eens gelezen dat dat goed is voor de huid: http://www.enjoydivinenature.com/blogs/ ... -brushing/

Cellulitis borstel je niet weg.
Ik heb zo'n zacht borsteltje van de Hema, ik doe wel plekken op lichaam, maar beter vind ik glycolzuur. Ik heb een enorm gevoelige huid dus op gezicht is echt uit den boze.
Ja, doe ik ook regelmatig al laat ik het af en toe sloffen. Doe het al sinds mijn 18e of zo omdat ik het gewoon prettig vind. Je houdt je huid i.i.g. vrij van droogteschilfers en creme of olie trekt goed in na zo'n borstelbeurt. Al heb ik echt niet meteen een vreselijke huid als ik het een tijdje niet doe, de doorbloeding is i.i.g. goed. Met deze warmte ga ik me niet insmeren met olie, voelt niet prettig liever een korte koele douche (bijna zonder zeep: ik was alleen oksels en voeten met een lekker geurend doucheschuim de rest spoelt wel over me heen).

Dat alle vrouwen cellulitis hebben is niet waar: nog nooit gehad ook niet toen ik veel te zwaar was. Schijnt dat 9 van de 10 vrouwen (of zo) het wel heeft dus ik ben dan een geluksvogel blijkbaar. Ik denk dat je voeding en voldoende (water) drinken belangrijker zijn voor je huid. Toevallig hou ik echt van gezond eten fruit is voor mij snoep :) eet graag een handje noten als snack en hou niet van suiker of snoep op een enkele keer wat lekkers na. Ik zou zeggen als je het prettig vind om te doen: lekker blijven doen en als je het alleen doet in de hoop dat je huid ervan opknapt hou je het ws toch niet vol...

Wat wel echt heel goed is voor je huid is de sauna, zo raak je ook nog gifstoffen kwijt die je wellicht nog in je lijf hebt door teveel alcohol drinken. Knap dat je daar vanaf bent trouwens!! En je huid zal je dankbaar zijn, zeker weten.

Of ga lekker zwemmen, daarna douchen en insmeren. Als je je dan stevig boent met een washandje als je huid al week is van het water evt. met scrubcreme op dat washandje zijn alle dode huidcellen ook verdwenen en daarna insmeren. Hoeft niet altijd met olie, gewoon een bodylotion die razendsnel intrekt als je haast hebt of geen zin is ook prima hoor. Je doet tenslotte ook niet elke dag een maskertje op je gezicht.

Maar ik doe het echt omdat ik het heerlijk ontspannend vind vooral in de winter, daarna lekker in badjas de boel in laten trekken, evt een maskertje op mijn gezicht, telefoon uit: heerlijk. Zorgen dat je voldoende slaapt is ook belangrijk.
Mensen denken vaak dat ik botox of fillers gebruik wat ik maar als compliment opvat alleen denk ik dat het ook een erfelijk iets is: mijn moeder had een opvallend rimpelloos gezicht en tot aan haar overlijden (ze is maar 63 geworden) blond gebleven. Omdat ze vroege Alzheimer had heeft ze de laatste 10 jaar van haar leven niets aan haar huid gedaan, ze kreeg in het verpleegtehuis een washandje over haar gezicht en ik denk niet dat ze haar ritueel met lotion en dag- en nachtcreme aanhielden...
Toch had ze nog steeds een heel glad gezicht op wat hele fijne droogterimpeltjes na, door de airco denk ik.

Toen ik stopte met roken knapte mijn huid daar ook enorm van op dus als je rookt.. daarmee stoppen doet echt, écht wonderen.
Je kan je huid niet veranderen. Je kan hem invetten en enigszins tegen de zon beschermen, niet roken en niet teveel in bepaalde plooien trekken, maar daar stopt het wel mee. De rest is alleen om goedgelovige wanhopige vrouwen hun geld uit de zak te kloppen. :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven