ex van mijn lief
dinsdag 30 mei 2017 om 11:27
Ik heb sinds meer dan 5 jaar een relatie met een pracht van een man. We hebben het goed samen, al wonen we nog niet samen. Hij heeft volgens mij wat bindingsangst, maar ik heb wel geduld, en aangezien mijn zoon (22) nog studeert...
Waar ik wel een probleem mee heb is zijn ex... Ik weet het, de moeder van zijn kinderen (31, 29 en 22) en dit heeft een band voor altijd, maar daar gaat het mij niet om. De kinderen zijn volwassen en natuurlijk zullen we elkaar altijd wel nog eens tegenkomen (verjaardagen, eventuele geboortes kleinkinderen,...). Waar ik wel een probleem mee heb is dat zij hem gebruikt iedere keer het haar uitkomt, onder het mom van 't is voor de kinderen...'
bvb volgende situaties:
- haar ouders zijn naar een rusthuis verhuist en hun huis moet leeggehaald worden. Hoewel ze bij zijn ex met 3 zijn, en dus verschillende kleinkinderen, moet mijn vriend zorgen voor een bestelwagen van zijn werk, want 'de kinderen' krijgen wat spulletjes mee...
- Hun zoon (29) moet frequent operaties ondergaan en heeft graag dat zijn moeder hem vergezelt naar het universitair ziekenhuis. Omdat hij daar meestal wel een nachtje moet blijven vraagt hij natuurlijk zijn vader ook mee, anders zou zijn moeder met het openbaar vervoer naar huis moeten. Mijn vriend offert daar wel zijn enkele vrij te kiezen verlofdagen voor op omdat hij zo goedgelovig is om te denken dat zijn zoon hem er echt graag bij wil, niet enkel maar voor zijn moeder. Tegen mij zegt de zoon eerlijk dat het enkel is omdat zijn moeder gemakkelijker thuis zou raken.
- Op verjaardagen van één van de kinderen moet hij steevast naast haar gaan zitten, en dat doet hij zonder er ook maar rekening mee te houden waar ik zal 'belanden'
- ...
Ben ik dan zo moeilijk dat ik vind dat dit niet hoort en dat zijn ex wel profiteert van zijn welwillendheid?
Er zijn hierover al ontelbare ruzies geweest want op zo'n momenten voel ik mij echt gepasseerd.
Mijn vriend weet dat ik er problemen mee heeft en zegt mij te 'begrijpen', maar toch blijft hij op dezelfde manier reageren.
Als het echt om de kinderen draait, heb ik er geen problemen mee, maar dat hij niet wil in zien dat het meestal om haar draait en niet om de kinderen...
Heeft er iemand tips om dit aan te pakken? Hoe kan ik dit duidelijk maken?
Waar ik wel een probleem mee heb is zijn ex... Ik weet het, de moeder van zijn kinderen (31, 29 en 22) en dit heeft een band voor altijd, maar daar gaat het mij niet om. De kinderen zijn volwassen en natuurlijk zullen we elkaar altijd wel nog eens tegenkomen (verjaardagen, eventuele geboortes kleinkinderen,...). Waar ik wel een probleem mee heb is dat zij hem gebruikt iedere keer het haar uitkomt, onder het mom van 't is voor de kinderen...'
bvb volgende situaties:
- haar ouders zijn naar een rusthuis verhuist en hun huis moet leeggehaald worden. Hoewel ze bij zijn ex met 3 zijn, en dus verschillende kleinkinderen, moet mijn vriend zorgen voor een bestelwagen van zijn werk, want 'de kinderen' krijgen wat spulletjes mee...
- Hun zoon (29) moet frequent operaties ondergaan en heeft graag dat zijn moeder hem vergezelt naar het universitair ziekenhuis. Omdat hij daar meestal wel een nachtje moet blijven vraagt hij natuurlijk zijn vader ook mee, anders zou zijn moeder met het openbaar vervoer naar huis moeten. Mijn vriend offert daar wel zijn enkele vrij te kiezen verlofdagen voor op omdat hij zo goedgelovig is om te denken dat zijn zoon hem er echt graag bij wil, niet enkel maar voor zijn moeder. Tegen mij zegt de zoon eerlijk dat het enkel is omdat zijn moeder gemakkelijker thuis zou raken.
- Op verjaardagen van één van de kinderen moet hij steevast naast haar gaan zitten, en dat doet hij zonder er ook maar rekening mee te houden waar ik zal 'belanden'
- ...
Ben ik dan zo moeilijk dat ik vind dat dit niet hoort en dat zijn ex wel profiteert van zijn welwillendheid?
Er zijn hierover al ontelbare ruzies geweest want op zo'n momenten voel ik mij echt gepasseerd.
Mijn vriend weet dat ik er problemen mee heeft en zegt mij te 'begrijpen', maar toch blijft hij op dezelfde manier reageren.
Als het echt om de kinderen draait, heb ik er geen problemen mee, maar dat hij niet wil in zien dat het meestal om haar draait en niet om de kinderen...
Heeft er iemand tips om dit aan te pakken? Hoe kan ik dit duidelijk maken?
dinsdag 30 mei 2017 om 11:30
dinsdag 30 mei 2017 om 11:33
Haar af en toe ophalen / wegbrengen, iets voor haar regelen, vind ik prima passen binnen een vriendschappelijke relatie met ex. Daar zou ik dan ook niet over zeuren (en als hij daar vrije dagen voor op wil nemen, moet hij dat ook zelf weten). Dat ex voor hem bepaalt waar hij moet zitten, vind ik vooral een afknapper richting man: die is toch mondig genoeg om zelf te bepalen waar hij gaat zitten? (Of vind hij het ook wel prima?)
dinsdag 30 mei 2017 om 11:34
dinsdag 30 mei 2017 om 11:34
En dit.Kwintessens schreef: ↑30-05-2017 11:30Ja, een tip. Hou op met een stille concurrentiestrijd met zijn ex te voeren. Hij houdt van jou, jullie hebben het goed samen, zo'n getouwtrek is nergens goed voor, behalve voor ruzie. En wees blij dat jouw partner geen haat en nijd situatie heeft met zijn ex, dat zou veel vervelender zijn.
dinsdag 30 mei 2017 om 11:38
Wat fijn dat deze mensen nog zo goed met elkaar om kunnen gaan! Wat jammer dat jij zo negatief over 'je lief' praat. Hij is zo 'goedgelovig', kennelijk denk jij dat zijn zoon hem er in het ziekenhuis niet bij wil hebben, hij wordt gebruikt..
Ben jij wel zo lief?
Alleen dat zitten bij een verjaardag vind ik raar.
Ben jij wel zo lief?
Later is nu
dinsdag 30 mei 2017 om 11:44
dus je bent bang?, dat hij naar haar terug wil?VergetenLief schreef: ↑30-05-2017 11:42Ik zou toch graag het gevoel hebben dat ik op de eerste plaats kom, niet zijn ex...
Wat de eerste jaren zo logisch was, hij en ik, is steeds meer aan het vervagen sinds zij geen relatie meer heeft.
Heb je dat al eens uitgesproken naar hem?
dinsdag 30 mei 2017 om 11:47
dinsdag 30 mei 2017 om 11:50
Ex kan toch prima met openbaar vervoer? De ex maakt zich ook niet los van haar ex man. Je kan het ook een soort manipuleren noemen.-Nienke- schreef: ↑30-05-2017 11:33Haar af en toe ophalen / wegbrengen, iets voor haar regelen, vind ik prima passen binnen een vriendschappelijke relatie met ex. Daar zou ik dan ook niet over zeuren (en als hij daar vrije dagen voor op wil nemen, moet hij dat ook zelf weten). Dat ex voor hem bepaalt waar hij moet zitten, vind ik vooral een afknapper richting man: die is toch mondig genoeg om zelf te bepalen waar hij gaat zitten? (Of vind hij het ook wel prima?)
dinsdag 30 mei 2017 om 11:52
Niemand van die drie kinderen kon een busje huren of iemand te hulp vragen met busje huren? Dat heb je zo geregeld via marktplaats bus met chauffeur.
Ik vind ook raar dat die kinderen weinig tot niets regelen om moeder te helpen met busje regelen.
Zolang je vriend nog overal ja en amen op zegt en op springt om de ex te helpen, zelfs met verhuizen van de spullen van haar moeder ga je deze relatie niet prettig vinden. Ex en je Vriend zitten nog aan elkaar vast gebonden en laten niet los!
Ik vind ook raar dat die kinderen weinig tot niets regelen om moeder te helpen met busje regelen.
Zolang je vriend nog overal ja en amen op zegt en op springt om de ex te helpen, zelfs met verhuizen van de spullen van haar moeder ga je deze relatie niet prettig vinden. Ex en je Vriend zitten nog aan elkaar vast gebonden en laten niet los!
dinsdag 30 mei 2017 om 11:57
Ja, dat kan, maar als ex-man het prima vindt om te doen, maakt dat toch niks uit? M'n man heeft ook WiFi aangelegd in het nieuwe huis van z'n ex. Hij is daar handig in. Maar goed, ik ben dan ook geen seconde bang dat hij naar haar teruggaat.
dinsdag 30 mei 2017 om 12:00
Als er iets voor een van mijn kinderen geregeld moet worden doe ik in eerste instantie een beroep op hun vader. Hij zou het vervelend vinden als ik hem daarin zou passeren, wij zijn ondanks bijna 15 jaar gescheiden nog steeds gezamenlijk ouders. Zowel mijn partner als de zijne hebben daar geen problemen mee. En zo wel, dan hebben ze pech.
Dat naast haar moeten zitten op verjaardagen vind ik wel apart. Je vriend kan gewoon zeggen: sorry, ik ga even naast tante Annie zitten want die heb ik al lang niet gesproken.
Dat hij dat niet doet en toch naast haar gaat zitten geeft aan dat hij dat misschien ook wel gewoon gezellig vindt. Ze hebben kinderen en kleinkinderen samen en dus ook wel wat te verkletsen zo af en toe.
Door er ruzie over te gaan maken en hier een enorm punt van te maken drijf je eerder jullie uit elkaar dan hen hoor. Jaloers is zo niet sexy.
Dat naast haar moeten zitten op verjaardagen vind ik wel apart. Je vriend kan gewoon zeggen: sorry, ik ga even naast tante Annie zitten want die heb ik al lang niet gesproken.
Dat hij dat niet doet en toch naast haar gaat zitten geeft aan dat hij dat misschien ook wel gewoon gezellig vindt. Ze hebben kinderen en kleinkinderen samen en dus ook wel wat te verkletsen zo af en toe.
Door er ruzie over te gaan maken en hier een enorm punt van te maken drijf je eerder jullie uit elkaar dan hen hoor. Jaloers is zo niet sexy.
patchouli_ wijzigde dit bericht op 30-05-2017 12:06
0.35% gewijzigd
dinsdag 30 mei 2017 om 12:04
Het ligt niet aan ex. Jouw vriend gaat hier in mee, het is gewoon zijn keuze. En hij zal het niet erg vinden anders doet hij het niet.
De kinderen zijn 31, 29 en 22?
En zoon van 29 kan niet alleen naar het ziekenhuis? Dan moet mama mee? En niemand van zijn broers/zussen kan moeder aan het einde van zo'n dag ophalen?
En opa en oma hebben wat spulletjes voor de kleinkinderen en daar moet papa nog mee helpen?
Serieus??
En zoon van 29 kan niet alleen naar het ziekenhuis? Dan moet mama mee? En niemand van zijn broers/zussen kan moeder aan het einde van zo'n dag ophalen?
En opa en oma hebben wat spulletjes voor de kleinkinderen en daar moet papa nog mee helpen?
Serieus??
dinsdag 30 mei 2017 om 12:05
Oh en een man die niet wil samenwonen heeft niet meteen bindingsangst. Die wil gewoon niet samenwonen en heeft daar zijn redenen voor. Blijkbaar word jij daar erg onzeker van, getuige de manier waarop jij je opstelt. Je zit alleen dan wel in een vicieuze cirkel. Hoe meer jij 'trekt', hoe harder hij aan zijn zelfstandigheid blijft hangen. Hoe meer jij wilt bepalen hoe hij omgaat met zijn kinderen en ex en dat jij op de eerste plek (waarom moet er een rangorde zijn?) moet staan, hoe prettiger hij wat afstand vindt. Misschien is hij wel bang dat bij samenwonen hij zijn onafhankelijkheid op zijn buik kan schrijven.
dinsdag 30 mei 2017 om 12:30
@patchouli_ : ik heb totaal geen probleem met hoe hij met zijn kinderen omgaat hoor! En ook ik doe wat ik kan voor zijn kinderen.
Maar dat zij ons bijvoorbeeld uit bed belt omdat zij zich niet goed voelt en naar de eerste hulp wil gebracht worden, heeft dan ook niets te maken met de kinderen... Het is allemaal op zich misschien niet zo erg, maar het blijft zich opstapelen.
@poeziewoezie: Dat bedoel ik nu ook... Mijn zoon moest op zijn 15de geopereerd worden: ik heb hem naar het ziekenhuis gebracht, dan gaan werken en daarna terug om hem gezelschap te houden...
@lilalinda: ik ben niet bang dat hij naar haar terug wil, maar zij wil hem wel degelijk terug, heeft ze ook tegen de kinderen gezegd. Als hij blijft ja zeggen op haar 'manipulaties' dan blijft zij natuurlijk ermee doorgaan... Dat is de reden dat ik er het ook moeilijk mee heb.
Maar dat zij ons bijvoorbeeld uit bed belt omdat zij zich niet goed voelt en naar de eerste hulp wil gebracht worden, heeft dan ook niets te maken met de kinderen... Het is allemaal op zich misschien niet zo erg, maar het blijft zich opstapelen.
@poeziewoezie: Dat bedoel ik nu ook... Mijn zoon moest op zijn 15de geopereerd worden: ik heb hem naar het ziekenhuis gebracht, dan gaan werken en daarna terug om hem gezelschap te houden...
@lilalinda: ik ben niet bang dat hij naar haar terug wil, maar zij wil hem wel degelijk terug, heeft ze ook tegen de kinderen gezegd. Als hij blijft ja zeggen op haar 'manipulaties' dan blijft zij natuurlijk ermee doorgaan... Dat is de reden dat ik er het ook moeilijk mee heb.
dinsdag 30 mei 2017 om 12:32
Dreamer schreef: ↑30-05-2017 11:38Wat fijn dat deze mensen nog zo goed met elkaar om kunnen gaan! Wat jammer dat jij zo negatief over 'je lief' praat. Hij is zo 'goedgelovig', kennelijk denk jij dat zijn zoon hem er in het ziekenhuis niet bij wil hebben, hij wordt gebruikt..
Ben jij wel zo lief?
Zijn zoon heeft wel tegen mij gezegd dat hij zijn vader er enkel maar bij vraagt omdat zijn moeder niet met het openbaar vervoer naar huis wil...
dinsdag 30 mei 2017 om 12:32
VergetenLief schreef: ↑30-05-2017 12:30@patchouli_ : ik heb totaal geen probleem met hoe hij met zijn kinderen omgaat hoor! En ook ik doe wat ik kan voor zijn kinderen.
Dat ij het er moeilijk mee hebt, kan ik goed voorstellen hoor.
Maar de enige die hierin wat kan veranderen is je vriend.
Moet hij dat wel willen.
dinsdag 30 mei 2017 om 12:36
Ook mijn gedachte. Ex kan toch zeker zelf ook een busje huren en besturen? En kids hebben rijbewijs ook al lang.poeziewoezie schreef: ↑30-05-2017 12:04Het ligt niet aan ex. Jouw vriend gaat hier in mee, het is gewoon zijn keuze. En hij zal het niet erg vinden anders doet hij het niet.
Serieus??![]()
Waarom zou jouw vriend daarvoor ingeschakeld moeten worden.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
dinsdag 30 mei 2017 om 12:38
en toch helpt het niet, als jij je er tegenaan bemoeit. Dan gaat hij haar acties verdedigen of bagatelliseren.VergetenLief schreef: ↑30-05-2017 12:30
Laat hem gaan. Het gaat hem vanzelf irriteren.
En als hij bij jou weg wil, gaat hij toch wel. Heeft niks met haar manipulaties te maken
dinsdag 30 mei 2017 om 12:43
Wel eens met het vervoergedeelte. Maar die operaties. geen idee wat voor ingrepen dat zijn. Maar ik ben 28 en kan me best voorstellen dat ik het fijn zou vinden als partner of moeder mee zou gaan als ik onder het mes moet.poeziewoezie schreef: ↑30-05-2017 12:04Het ligt niet aan ex. Jouw vriend gaat hier in mee, het is gewoon zijn keuze. En hij zal het niet erg vinden anders doet hij het niet.
Serieus??![]()