Hoe weet mijn telefoon dit??!!

03-06-2017 11:32 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nvm
anoniem_209411 wijzigde dit bericht op 13-06-2017 00:21
99.75% gewijzigd
Heb je je telefoon gekoppeld aan de auto (Bluetooth voor handsfree bellen bijv)? Dan weet hij waar de auto staat. Heel handig vind ik :proud:

Als ik eens een vergadering heb zegt mijn telefoon na afloop ook hoelang het rijden is naar mijn werk, ipv naar huis. Heb ik me ook al over verbaasd.
Bluetooth en locatie bepaling van je telefoon inderdaad.
de Google app die sinds een recente update geactiveerd was op mijn telefoon.

Die houdt alles bij, en verteld me tijdens het rijden naar huis dat ik beter een omweg kan nemen omdat er opmijn route een ongeluk was gebeurd.

Elke route, elke zoekopdracht, elke activiteit wordt daarop bijgehouden.

Via de instellingen van die app ben ik uiteindelijk op een google activiteiten webpagina bijgehouden, waar ik alles handmatig kon uitschakelen.
myactivity.google.com
Nvm
anoniem_209411 wijzigde dit bericht op 13-06-2017 00:22
99.55% gewijzigd
Google is nog enger dan Facebook-Instagram-Whatsapp en dat wil wat zeggen... Google heeft je locatie ten allen tijde, kent je interesses via zoekopdrachten en alle sites die je bezoekt en kan makkelijk activiteiten koppelen aan een bepaalde locatie.
Ik kwam, een paar maanden geleden, als toch redelijk goed afgeschermde consument, erachter dat Google al mijn locaties had opgeslagen sinds een bepaald moment en ook allerlei (onbekende ) geluidsopnames via OKGoogle ( die soms spontaan werd ingeschakeld als men het woord OK uitsprak) ik kon het allemaal keurig nazien. Bizar.
Waar deze peoplefarms eerst productsuggesties deden nav je info kunnen ze nu zelfs al redelijk accuraat levensgebeurtenissen voorspellen die nog moeten plaatsvinden... bv met wie je een relatie krijgt...
vrij-zinloos schreef:
03-06-2017 12:04
Oooohhh hahaha... ja, ik heb inderdaad Bluetooth. Oké opgelost. :lol:

Maar toch zit het me dwars? Hoe kan er via Bluetooth bepaald worden waar mijn auto is zonder dat mijn telefoon in de buurt is? Ik woon op de negende verdieping, het lijkt me sterk dat Bluetooth vanaf hier in verbinding is met mij auto?

Ik heb ook een geïntegreerde navigatie. Geeft Bluetooth dit dan aan de navigatie door zodat er via GPS een locatie van de auto is?
heb jij misschien die locatie vooraf op jouw telefoon opgezocht? Alle zoekopdrachten werden via die activity dinges van Google ook meegenomen.
Als je naar die site gaat, kun je zien wat jouw telefoon allemaal heeft staan aan kennis. Daar zou je het gewoon terug kunnen vinden
Mellona schreef:
03-06-2017 12:13
Als je naar die site gaat, kun je zien wat jouw telefoon allemaal heeft staan aan kennis. Daar zou je het gewoon terug kunnen vinden
Ondanks dat ik dacht dat ik alles had uitgeschakeld, had google toch at verzameld. Nu heb ik echt alles uitgezet voor zover mogelijk was.
Google kan inderdaad heel aardig inschatten, op basis van historische gegevens, waar je naar toe gaat op een bepaalde dag. Als is het niet feilloos. Ik krijg regelmatig het advies om te vertrekken naar het hoofdkantoor op een dag dat ik daar nooit ben. Dus zoveel weten ze kennelijk ook niet van je.
En ik gebruik daarom liever Hotmail met de Onedrive. Natuurlijk is online privacy relatief, en bestaat er alleen schijnveiligheid.

ik vertrouw mijn gmail en google drive voor geen meter!
Mellona schreef:
03-06-2017 12:26
En ik gebruik daarom liever Hotmail met de Onedrive. Natuurlijk is online privacy relatief, en bestaat er alleen schijnveiligheid.

ik vertrouw mijn gmail en google drive voor geen meter!
Ik gebruik Gmail en Google drive nooit. Ik heb dropbox en Outlook.
Het is een film en dus fictie, maar op dit moment draait "The Circle" in de bioscoop. Deze film gaat over een Google-achtig bedrijf waar de privacy zo ongeveer helemaal verdwijnt. Die film heeft me wel aan het denken gezet over hoe het nu in het echte leven gaat en wanneer de grens is bereikt.
Indd bluetooth en locatievoorzieningen. Ook wifi speelt een rol, als je ergens verbinding maakt onthoud ie die locatie ook. Ga je geregeld naar dezelfde plek? Dan houdt je telefoon dat ook bij...
Airmiles, Bonuskaart, bankpasjes, ov chip en andere pasjes.. Allemaal trackers/ datamining tools
Magister schreef:
03-06-2017 14:43
Airmiles, Bonuskaart, bankpasjes, ov chip en andere pasjes.. Allemaal trackers/ datamining tools
Heb je al een alupak aangeschaft?
Rusti schreef:
03-06-2017 14:44
Heb je al een alupak aangeschaft?
Welterusti!...
Ik vind het echt bizar. Allemaal onder het mom van gemak maar uiteindelijk geef je daarmee blijkbaar wel je hele leven bloot.

Misschien dat mijn zus gebruik heeft gemaakt van de Bluetooth en zo de locatie is opgeslagen en ze het vervolgens aan mij doorgegeven?
Als er dubieuze dingen worden uitgevonden zoals drones worden ze altijd geintroduceerd aan het schaapjes publiek middels speelgoedwinkels, gadgets of handige musthaves... ons normaliserende brein doet de rest (ik heb het nodig ... iedereen heeft het..)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven