Gordijnroede 5m
zaterdag 3 juni 2017 om 14:57
Komende week komen mijn nieuwe gordijnen binnen voor de eethoek in mijn appartement. De breedte is ruim 5 meter (5 meter 20 om precies te zijn (muur tot muur)), maar ik ben tot nu toe nog geen geschikte gordijnroede tegen gekomen. De ringen in de gordijnen hebben een diameter van 4cm.
Ik vind het niet mooi als de gordijnen straks niet helemaal dicht kunnen, dus het liefst zou ik de roede in 1 geheel willen hebben. Of in ieder geval zo dicht mogelijk tegen elkaar aan. Sowieso kies ik voor bevestiging aan het plafond en wat extra bevestigingen zodat het niet gaat doorzakken..
Iemand toevallig enig idee waar ik hiervoor terecht kan?
Ik vind het niet mooi als de gordijnen straks niet helemaal dicht kunnen, dus het liefst zou ik de roede in 1 geheel willen hebben. Of in ieder geval zo dicht mogelijk tegen elkaar aan. Sowieso kies ik voor bevestiging aan het plafond en wat extra bevestigingen zodat het niet gaat doorzakken..
Iemand toevallig enig idee waar ik hiervoor terecht kan?
zaterdag 3 juni 2017 om 15:15
Wij hebben er een laten maken. Ik weet niet eens meer waar. Besteld online geloof ik. Als ik 1x google is de eerste hit roedeshop.nl tot 6 meter aan één stuk. Moet niet moeilijk zijn, toch? Even wat google onderzoek doen, bestellen, klaar!
anoniem_342341 wijzigde dit bericht op 03-06-2017 15:16
0.21% gewijzigd
zaterdag 3 juni 2017 om 15:17
Je hebt dus gordijnen met zeilringen of ringen aan de bovenkant?
Dat eerste hebben wij ook. Omdat de stang om de zoveel meter aan het plafond of wand bevestigd moet worden i.v.m. de stevigheid en het doorzakken is dat ook de plek waar de ene stang eindigt en de volgende begint, hier zie je dus niets van. het valt binnen het verbindingsstuk.
Hebben jullie hier vantevoren geen rekening mee gehouden? Hoe breed is elk gordijn dan?
Dat eerste hebben wij ook. Omdat de stang om de zoveel meter aan het plafond of wand bevestigd moet worden i.v.m. de stevigheid en het doorzakken is dat ook de plek waar de ene stang eindigt en de volgende begint, hier zie je dus niets van. het valt binnen het verbindingsstuk.
Hebben jullie hier vantevoren geen rekening mee gehouden? Hoe breed is elk gordijn dan?
zaterdag 3 juni 2017 om 15:20
Zie het inderdaad, wat stom. Had daar al eerder gekeken, maar de voorkeur had een houtlook - die gaan maar tot 4m. Misschien dan toch maar RVS overwegen!
zaterdag 3 juni 2017 om 15:21
Het gordijn ophangen en dan pas de punten bevestigen zodat je weer hoeveel ringen er tussen elk stuk komen.
Met zo'n rails is dat geen probleem.
zaterdag 3 juni 2017 om 15:22
Als je het gordijn dan weer open wil doen, blijft het toch hangen achter de ophangpunten? Volgens mij heb je 3 ophangpunten: aan elke zijkant en in het midden.
zaterdag 3 juni 2017 om 15:22
Ja, maar dan kan het gordijn toch niet voorbij de extra steunpunten als je hem open of dicht doet. 3 steunpunten lijkt me de max, eentje aan beide kanten en eentje in het midden.
Met een rails is het geen probleem inderdaad.
zaterdag 3 juni 2017 om 15:24
zaterdag 3 juni 2017 om 15:33
Dat van die extra bevestigingspunten vond ik in principe ook vreemd, maar dit werd aangeraden met deze afmeting. Zie dan inderdaad ook het nut niet in van een roede aan een stuk.
Genoeg rekening mee gehouden, eerlijk? Nee niet bepaald
In dit gedeelte van het huis valt het minder op en omdat dit huur is en ik niet van plan ben hier nog een jaar te wonen, vond ik het niet zo spannend. Ga van de week gewoon 2 losse delen halen bij de bouwmarkt en dan is het ook prima
Genoeg rekening mee gehouden, eerlijk? Nee niet bepaald
zaterdag 3 juni 2017 om 15:39
Precies. En ik vermoede al zoiets.bbianca schreef: ↑03-06-2017 15:33Dat van die extra bevestigingspunten vond ik in principe ook vreemd, maar dit werd aangeraden met deze afmeting. Zie dan inderdaad ook het nut niet in van een roede aan een stuk.
Genoeg rekening mee gehouden, eerlijk? Nee niet bepaaldIn dit gedeelte van het huis valt het minder op en omdat dit huur is en ik niet van plan ben hier nog een jaar te wonen, vond ik het niet zo spannend. Ga van de week gewoon 2 losse delen halen bij de bouwmarkt en dan is het ook prima
![]()