gek voorstel

03-06-2017 20:46 306 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is al een weekje geleden maar ik merk dat het mij nog steeds bezighoudt dus ik heb besloten om er toch maar een topic over te openen. Ik heb een oudere zus die doormiddel van een keizersnede binnenkort gaat bevallen. Er is al een datum bekend. Zij en haar man wonen in Friesland en ik in Brabant. Ik en een van mijn kinderen hebben daar redelijk in de buurt en afspraak en willen dan doorrijden. Naar verwachting konden we 's avonds of anders de ochtend erop de baby in het ziekenhuis zien zeiden ze. Nu zouden wij dus graag (komen daar halverwege de avond aan) 1 nachtje logeren en de volgende ochtend weet op tijd vertrekken. De terugreis wordt te vermoeiend voor ons en in de buurt voor de baby etc. De moeder en baby zijn in het ziekenhuis en de vader dan alleen thuis. Wij zijn erg rustig en dochter slaapt om
acht uur dus geen last van ons. Nu hebben ze gezegd dat ze het niet willen en ik heb meteen gezegd dat ik dat snap en respecteer en wij een andere oplossing zoeken. Wat mij dwarszit is dat ze wel liet merken alsof ze het een superstom voorstel vond, wat bijna niemand zou willen. Echt in de zin hoe kan je denken dat iemand dat wil. Maar zo raar vind ik dat niet. Dat ze het niet willen ok, maar heb ik nu zoiets raars gevraagd? Daar ga ik nu echt aan twijfelen... er zijn toch wel meer families waar dat wel kan? Waarschijnlijk ziet mijn zwager ons 's avonds een half uurtje en bij het ontbijt ook. Ik zou er zelf niet zoveel problemen mee hebben als ik in hun schoenen stond maar ga nu twijfelen of ik niet iets heel raars heb voorgesteld.
Misschien is ze een beetje gestrest en kan ze zich er geen voorstelling bij maken. Niet in blijven hangen hoor!
Had jij dit zelf rondom je bevalling gewild? Eerlijk gezegd ben ik het met je zus eens. Belachelijk voorstel. Wees ze niet tot last en boek een hotel. Bovendien ben je nou niet speciaal voor hun daarheen gereden.....
Ja, raar voorstel, je dringt je op terwijl zij behoefte hebben aan privacy in een (waarschijnlijk best) spannende tijd en hij een plek waar hij even zichzelf kan zijn.

Jezelf uitnodigen vind ik trouwens altijd fout.
anoniem_19055 wijzigde dit bericht op 03-06-2017 20:58
Reden: Te snel gepost
29.55% gewijzigd
Ik zou het ook een belachelijk idee vinden. Ik wilde privacy en rust rondom de bevalling.
Ana_Isabel_ schreef:
03-06-2017 20:51
Misschien is ze een beetje gestrest en kan ze zich er geen voorstelling bij maken. Niet in blijven hangen hoor!
Dankje Ana-isabel. Ik zal het proberen om niet te doen.
jusa schreef:
03-06-2017 20:56
Ja, raar voorstel, je dringt je op terwijl zij behoefte hebben aan privacy in een (waarschijnlijk best) spannende tijd en hij een plek waar hij even zichzelf kan zijn.

Dit.
merel2014 schreef:
03-06-2017 21:03
Eerlijk gezegd zou ik als ik jou was mijn excuses aanbieden en zeggen dag je je realiseert dat het inderdaad een stom voorstel is geweest.
Ik ben het eens met je zus en zwager. Als je daar zou slapen, zal hij zich evengoed gedwongen voelen om enigszins voor jullie te zorgen ook al wil je dat niet.

Hun gedachte is nu op een heel andere plek dan jullie gedachte
If you can dream it, you can do it.
Ik zou het niet een perse belachelijk idee vinden, maar ik zou ook wel aangeven het niet handig te vinden. Ik zou dan ook geen zin hebben in gasten.
merel2014 schreef:
03-06-2017 21:03
Goed zo. Er worden hier wel hele zware woorden als " belachelijk" en "raar" neergezet. Ik vind dat nogal overdreven reacties. Je hebt het gevraagd en zij wil het liever niet. Prima toch?
Lady_Vintage schreef:
03-06-2017 21:06
Eerlijk gezegd zou ik als ik jou was mijn excuses aanbieden en zeggen dag je je realiseert dat het inderdaad een stom voorstel is geweest.
Dat is pas belachelijk.
Lady_Vintage schreef:
03-06-2017 20:51
Had jij dit zelf rondom je bevalling gewild? Eerlijk gezegd ben ik het met je zus eens. Belachelijk voorstel. Wees ze niet tot last en boek een hotel. Bovendien ben je nou niet speciaal voor hun daarheen gereden.....
Ja ik rij daar wel speciaal naar toe want wil natuurlijk de kersverse ouders feliciteren en de baby bewonderen. Die andere afspraak heb ik ook toevallig. Ja ik had het niet erg gevonden tijdens mijn bevallingen. Volgens mij heb je mijn bericht niet goed gelezen: ik heb meteen gezegd dat ik het begreep en iets anders ging bedenken. Ik ben het niet oneens met mijn zus alleen was gewoon zeggen het kan niet genoeg geweest. Ik werd bijna verketterd alleen omdat ik het heel voorzichtig en beleefd vroeg ook nog alleen als het voor jullie kan etc etc
Het zijn zussen! Zus stelt een vraag en andere zus geeft antwoord. Klaar. Zo wordt het alsnog een heel ding.
Ana_Isabel_ schreef:
03-06-2017 21:08
Dat is pas belachelijk.
Want? Zus geeft heel duidelijk aan dat dit niet ok is. Dan kan je op z'n minst sorry zeggen dat je zo'n verkeerde inschatting hebt gemaakt. Maar goed, misschien gaan mijn zus en ik anders met elkaar om dan TO en die van haar.
Ik weet wel dat iedereen heel anders hierin is. Mijn buurvrouw wilde het hele gezin met zus en ouders rondom haar bed tijdens de bevalling en die bleven vervolgens een week logeren om te helpen. Ze was niet eens uit een andere cultuur.

Ik was het andere uiterste.

Zit je normaal wel meer op 1 lijn met je zus? Warme band met veel logeerpartijen?
jusa schreef:
03-06-2017 20:56

Ik heb mij nooit opgedrongen. als het omgekeerd was en mijn zus zou helemaal uit Friesland komen dan had ik het goedgevonden. Sterker nog ik had als partner het ook goed vond het zelf voorgesteld omdat ze van ver komt en mijn partner weinig last van ze had omdat ze 90 procent van die tijd dat ze er even zijn slapen....
merel2014 schreef:
03-06-2017 21:09
Ja ik rij daar wel speciaal naar toe want wil natuurlijk de kersverse ouders feliciteren en de baby bewonderen. Die andere afspraak heb ik ook toevallig. Ja ik had het niet erg gevonden tijdens mijn bevallingen. Volgens mij heb je mijn bericht niet goed gelezen: ik heb meteen gezegd dat ik het begreep en iets anders ging bedenken. Ik ben het niet oneens met mijn zus alleen was gewoon zeggen het kan niet genoeg geweest. Ik werd bijna verketterd alleen omdat ik het heel voorzichtig en beleefd vroeg ook nog alleen als het voor jullie kan etc etc
Als jij die afspraak niet had gehad, had je dan ook op dat moment daar gestaan of was je dan op een voor je zus gunstiger moment gekomen zonder de vraag of je mocht logeren?

Sommige vragen moet je zelfs niet beleefd en voorzichtig stellen. Brabant Friesland is echt niet het einde van de wereld en zelfs om 10.00 savonds kun je nog gewoon prima naar huis rijden.
Lady_Vintage schreef:
03-06-2017 21:10
Want? Zus geeft heel duidelijk aan dat dit niet ok is. Dan kan je op z'n minst sorry zeggen dat je zo'n verkeerde inschatting hebt gemaakt. Maar goed, misschien gaan mijn zus en ik anders met elkaar om dan TO en die van haar.
Het is toch al gebeurd? Achteraf nog een keer excuses aanbieden voor iets wat alleen maar een vraag was? Zus reageerde toch boos, dan mag zij excuses aanbieden. (Wat niet eens zou hoeven mijn inziens, want wat dat betreft heb ik brede schouders)
Ik zou het voorstel ook absoluut niet appreciëren. Ook al is de moeder + kind in het ziekenhuis, de zwager heeft wel andere dingen aan zijn hoofd die nacht. En ook al hoeft hij niet veel te regelen voor jullie, hij zal er toch mee bezig zijn dat jullie er zijn. Je gaat geen kersverse ouders belasten, op geen enkele manier. Of beter gezegd: je het is een te intieme periode om je in te mengen op zo'n manier. Dat ook nog zelf voorstellen zou mij ook te ver gaan en mogelijk boosheid bij me ontlokken.

Gewoon lekker een hotelletje in de buurt boeken.

Hoe dan ook alvast veel plezier bij het ontmoeten van je nieuwe neefje of nichtje!
Wat kunnen mensen dan eigenlijk lang blijven hangen in een voorstel wat niet goed uitkomt.
merel2014 schreef:
03-06-2017 21:09
https://willievertelt.files.wordpress.c ... _rose1.jpg Ja ik had het niet erg gevonden tijdens mijn bevallingen.
Ik wel; ontbijt in huis hebben, schoon beddengoed en handdoeken klaar hebben liggen, matrassen oppompen , er na al dat beddengoed weer wassen, evt strijken. Ik denk niet dat iedereen dat er bij kan hebben, rondom al het gedoe van de bevalling en aangifte doen en kaartjes regelen en ziekenhuisbezoek en zo.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Lady_Vintage schreef:
03-06-2017 21:10
Het gaat niet om het antwoord van mijn zus want dat respecteer ik maar dat er werd gedaan alsof ik een of ander vreselijk stom, dom,.....wijf was om het maar te vragen. Ik heb het echt heel voorzichtig gepeild. Of het eventueel een idee zou zijn etc. Niet van: mag ik aub bij jullie logeren want ik kom van ver en heb geen logeeradres ofzo.
blijfgewoonbianca schreef:
03-06-2017 21:17
Ik wel; ontbijt in huis hebben, schoon beddengoed en handdoeken klaar hebben liggen, matrassen oppompen , er na al dat beddengoed weer wassen, evt strijken. Ik denk niet dat iedereen dat er bij kan hebben, rondom al het gedoe van de bevalling en aangifte doen en kaartjes regelen en ziekenhuisbezoek en zo.
zou maar om 1 nachtje gaan. Ik zou geen maand blijven ofzo en verwacht geen luxe. Ik zou mij zo gedragen dat er zo
min mogelijk last/ zorg voor ons was.
Snap jij niet dat het feit dat je het überhaupt gevraagd hebt het probleem is? Doet er niet toe op welke manier.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven