gek voorstel
zaterdag 3 juni 2017 om 20:46
Het is al een weekje geleden maar ik merk dat het mij nog steeds bezighoudt dus ik heb besloten om er toch maar een topic over te openen. Ik heb een oudere zus die doormiddel van een keizersnede binnenkort gaat bevallen. Er is al een datum bekend. Zij en haar man wonen in Friesland en ik in Brabant. Ik en een van mijn kinderen hebben daar redelijk in de buurt en afspraak en willen dan doorrijden. Naar verwachting konden we 's avonds of anders de ochtend erop de baby in het ziekenhuis zien zeiden ze. Nu zouden wij dus graag (komen daar halverwege de avond aan) 1 nachtje logeren en de volgende ochtend weet op tijd vertrekken. De terugreis wordt te vermoeiend voor ons en in de buurt voor de baby etc. De moeder en baby zijn in het ziekenhuis en de vader dan alleen thuis. Wij zijn erg rustig en dochter slaapt om
acht uur dus geen last van ons. Nu hebben ze gezegd dat ze het niet willen en ik heb meteen gezegd dat ik dat snap en respecteer en wij een andere oplossing zoeken. Wat mij dwarszit is dat ze wel liet merken alsof ze het een superstom voorstel vond, wat bijna niemand zou willen. Echt in de zin hoe kan je denken dat iemand dat wil. Maar zo raar vind ik dat niet. Dat ze het niet willen ok, maar heb ik nu zoiets raars gevraagd? Daar ga ik nu echt aan twijfelen... er zijn toch wel meer families waar dat wel kan? Waarschijnlijk ziet mijn zwager ons 's avonds een half uurtje en bij het ontbijt ook. Ik zou er zelf niet zoveel problemen mee hebben als ik in hun schoenen stond maar ga nu twijfelen of ik niet iets heel raars heb voorgesteld.
acht uur dus geen last van ons. Nu hebben ze gezegd dat ze het niet willen en ik heb meteen gezegd dat ik dat snap en respecteer en wij een andere oplossing zoeken. Wat mij dwarszit is dat ze wel liet merken alsof ze het een superstom voorstel vond, wat bijna niemand zou willen. Echt in de zin hoe kan je denken dat iemand dat wil. Maar zo raar vind ik dat niet. Dat ze het niet willen ok, maar heb ik nu zoiets raars gevraagd? Daar ga ik nu echt aan twijfelen... er zijn toch wel meer families waar dat wel kan? Waarschijnlijk ziet mijn zwager ons 's avonds een half uurtje en bij het ontbijt ook. Ik zou er zelf niet zoveel problemen mee hebben als ik in hun schoenen stond maar ga nu twijfelen of ik niet iets heel raars heb voorgesteld.
zaterdag 3 juni 2017 om 21:42
Wat snap jij niet aan een keizersnee?L0t schreef: ↑03-06-2017 21:35Ik zou het er echt benauwd van krijgen als mensen zelfs de dagen rondom de bevalling nog door mij en mijn man verzorgd willen worden en van alles verwachten. En hoezeer ze ook zeggen: nee, wij lopen niet in de weg en we zullen voor onszelf zorgen, dat lukt toch nooit in een ander zijn huis. Waar liggen de handdoeken? Heb je een nagelschaar? Waar zit de bakker? Wat is je wifi wachtwoord? De tuinstoelen zijn per ongeluk natgeregend. Mijn luchtbed is leeg/koffie is over het dekbed gemorst, heb je nog een ander voor me?
Of alleen al de aanwezigheid van mensen in je huis, terwijl je net zo'n heftig en intensieve tijd hebt meegemaakt en nog altijd meemaakt. Misschien verliep jouw bevallingen heel makkelijk en ben je iemand die geen privacy nodig heeft, maar als je bijvoorbeeld twee dagen lang dag en nacht in touw ben geweest en een horrorbevalling hebt meegemaakt met hechtingen enzo en je moet steeds spoelen op de wc en verliest stolsels van vijf centimeter doorsnee, dan zit je toch echt niet te wachten op logees.
Wat snap je hier niet aan?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 3 juni 2017 om 21:44
inderdaad ik zou dan afwassen bed verschonen helpen met alle andere dingen die ze maar wilden
Ik zou er geen moeite mee gehad hebben en gewoon "ja tuurlijk" gezegd hebben op je voorstel. Mijn man ook. Maar ja, ik heb dan ook een relaxte bevalling gehad zonder stress. En ik kan me voorstellen dat mijn man het prettig had gevonden als hij thuiskwam van het ziekenhuis, om nog even na te praten.
Eerlijk gezegd snap ik niets van alle reacties hier. En ik vind je zus echt raar reageren. Zo'n vreemde vraag vind ik het helemaal niet.
Eerlijk gezegd snap ik niets van alle reacties hier. En ik vind je zus echt raar reageren. Zo'n vreemde vraag vind ik het helemaal niet.
Ik vind het een gek voorstel ja. Hoe kom je erop? Maar goed, ik vind het sowieso overdreven om binnen NL te willen overnachten omdat het anders te ver rijden zou zijn. Brabant-Friesland is echt niet ver hoor. Het mooie is nog dat je je in dit topic zit te verdedigen terwijl je hem zelf opende en blijkbaar niet de reacties kreeg die je wilde.
zaterdag 3 juni 2017 om 21:45
TO geeft net aan dat ze normaal gesproken ook niet bij elkaar logeren...... Ik vraag me dan af hoe hun relatie op dat gebied is en of dat wel past?
zaterdag 3 juni 2017 om 21:45
Keizersnede is een zware buikoperatie. Ik kan me niet voorstellen dat ik bij iemand waarvan ik weet dat hij/zij een zware operatie krijgt, ga voorstellen om eens te komen logeren, precies op het moment dat de operatie gepland staat. En dan gaat het hier ook nog om een bevalling, dus je hebt daarna een netgeboren baby om voor te zorgen. Alleen al nadenken over dat er ook nog iemand in jouw huis aan het logeren is, terwijl je er zelf niet eens bent, lijkt me al te vermoeiend op zo'n moment.
Gun die mensen wat rust en privacy rondom de geboorte.
zaterdag 3 juni 2017 om 21:46
Nou mijn keizersnede volgde ook na 48 uur bevallen maar idd bij zus van to is hij gepland dus daar komt dat waarschijnlijk allemaal niet bij kijken .
zaterdag 3 juni 2017 om 21:47
zaterdag 3 juni 2017 om 21:47
humanista schreef: ↑03-06-2017 21:44Ik zou er geen moeite mee gehad hebben en gewoon "ja tuurlijk" gezegd hebben op je voorstel. Mijn man ook. Maar ja, ik heb dan ook een relaxte bevalling gehad zonder stress. En ik kan me voorstellen dat mijn man het prettig had gevonden als hij thuiskwam van het ziekenhuis, om nog even na te praten. Misschien liever met zijn eigen ouders, broer of zus. Misschien wonen die ook wel ver weg? Misschien hebben ze alle logeerplekken al vergeven?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 3 juni 2017 om 21:48
Zus is toch helemaal niet thuis .L0t schreef: ↑03-06-2017 21:45Keizersnede is een zware buikoperatie. Ik kan me niet voorstellen dat ik bij iemand waarvan ik weet dat hij/zij een zware operatie krijgt, ga voorstellen om eens te komen logeren, precies op het moment dat de operatie gepland staat. En dan gaat het hier ook nog om een bevalling, dus je hebt daarna een netgeboren baby om voor te zorgen. Alleen al nadenken over dat er ook nog iemand in jouw huis aan het logeren is, terwijl je er zelf niet eens bent, lijkt me al te vermoeiend op zo'n moment.
Alleen zwager waarschijnlijk laat en volgende ochtend weer vroeg weg .
zaterdag 3 juni 2017 om 21:50
Ik heb nog geen kinderen maar moet er eerlijk gezegd niet aan denken meerdere logés (hoe schrijf je dat?) te hebben als ik net ben bevallen, ook nog eens dmv een keizersnede.
Maar je bedoelt het goed en ik vind niet dat je hierom boos zou moeten worden. Het is hooguit wat onhandig van je, meer niet. Laat het dus los, niks aan de hand
Maar je bedoelt het goed en ik vind niet dat je hierom boos zou moeten worden. Het is hooguit wat onhandig van je, meer niet. Laat het dus los, niks aan de hand
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
zaterdag 3 juni 2017 om 21:56
Ik vind het niet zo heel raar om te vragen of je kunt logeren bij een familielid, als dat goed uitkomt, in mijn familie is dat vrij normaal eigenlijk.
Rondom een bevalling is wel een beetje raar, want dan zijn ze druk met de baby enzo.
Maar goed, er zijn ook pas bevallen vrouwen die juist hun moeder/zus vragen om te komen logeren, voor de gezelligheid/om te helpen, dus je weet het nooit.
Jammer dat je zus niet zo aardig reageerde, het was maar een vraag tenslotte, je kunt ook gewoon nee zeggen.
Maar ze is zwanger, daar worden vrouwen wel vaker een beetje raar van
Rondom een bevalling is wel een beetje raar, want dan zijn ze druk met de baby enzo.
Maar goed, er zijn ook pas bevallen vrouwen die juist hun moeder/zus vragen om te komen logeren, voor de gezelligheid/om te helpen, dus je weet het nooit.
Jammer dat je zus niet zo aardig reageerde, het was maar een vraag tenslotte, je kunt ook gewoon nee zeggen.
Maar ze is zwanger, daar worden vrouwen wel vaker een beetje raar van
zaterdag 3 juni 2017 om 22:00
Hele topic is een en al wijvengezeik.
Zus is hoogzwanger en reageert waarschijnlijk pissig / kattig / zwanger op jouw voorstel.
En jij blijft eindeloos hangen in 'de manier waarop dingen gezegd worden'.
Mannen hebben dit soort discussies nooit.
Overigens: ik zou ook ècht geen logé moeten hebben als ik met een keizersnee en een baby in het ziekenhuis lig. Ik hou van mijn zus, maar ik kan er niemand bij hebben op zo'n moment.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
zaterdag 3 juni 2017 om 22:05
Als mijn zus uit het ziekenhuis komt ben ik al weer weg (ga uiteraard wel bij haar opMuurhanger schreef: ↑03-06-2017 21:50Ik heb nog geen kinderen maar moet er eerlijk gezegd niet aan denken meerdere logés (hoe schrijf je dat?) te hebben als ik net ben bevallen, ook nog eens dmv een keizersnede.
Maar je bedoelt het goed en ik vind niet dat je hierom boos zou moeten worden. Het is hooguit wat onhandig van je, meer niet. Laat het dus los, niks aan de hand![]()
bezoek) dus zus zelf heeft mij niet te logeren. Maar zwager wel en begrijp ik ook als hij het geen goed plan vindt.
zaterdag 3 juni 2017 om 22:06
Dus als je je grenzen aangeeft en je zo'n logeerpartijtje niet prettig vindt, dan ben je raar en dat komt weer omdat je zwanger bent? Wat vond ik dat gruwelijk irritant toen ik zwanger was, van die mensen die al mijn reacties gooide op mijn hormonen
En als ik dat dan zei, dan gooiden ze het weer op de hormonen
En als ik dat weer irritant vond, dan zeiden ze dat ik me niet zo druk moest maken, want dat was niet goed voor de baby
zaterdag 3 juni 2017 om 22:10
Dat ze het niet prettig vind is natuurlijk prima, zwanger of niet, maar gelijk doen alsof het een idiote vraag is, en alleen al door het voorstel beledigd raken, ja, da's wel raar hormonaal gedrag.L0t schreef: ↑03-06-2017 22:06Dus als je je grenzen aangeeft en je zo'n logeerpartijtje niet prettig vindt, dan ben je raar en dat komt weer omdat je zwanger bent? Wat vond ik dat gruwelijk irritant toen ik zwanger was, van die mensen die al mijn reacties gooide op mijn hormonenEn als ik dat dan zei, dan gooiden ze het weer op de hormonen
En als ik dat weer irritant vond, dan zeiden ze dat ik me niet zo druk moest maken, want dat was niet goed voor de baby
![]()
Of zus is altijd al wat onaardig, dat kan ook hoor.
Snap wel dat TO die reactie niet leuk vind, van een zus verwacht je zoiets niet.
Maar goed, laat gaan, later trekt ze hopelijk wel weer bij.
anoniem_205211 wijzigde dit bericht op 03-06-2017 22:13
8.42% gewijzigd
zaterdag 3 juni 2017 om 22:10
Ik zou hier niet zo'n groot ding van maken. De een vindt het geen probleem, de ander zit er niet op te wachten. Jouw zus en zwager zitten er blijkbaar niet op te wachten. De toon waarop dat kenbaar gemaakt is, is misschien lullig geweest, maar dat kan aan 100 verschillende dingen gelegen hebben. Regel een b&b, hotel of een andere slaapplaats als je op en neer rijden te ver vindt, en laat het verder gaan. Zonde om hier een familieruzie om te starten.
zaterdag 3 juni 2017 om 22:11
zaterdag 3 juni 2017 om 22:12
L0t schreef: ↑03-06-2017 22:06Dus als je je grenzen aangeeft en je zo'n logeerpartijtje niet prettig vindt, dan ben je raar en dat komt weer omdat je zwanger bent? Wat vond ik dat gruwelijk irritant toen ik zwanger was, van die mensen die al mijn reacties gooide op mijn hormonenEn als ik dat dan zei, dan gooiden ze het weer op de hormonen
![]()
*medezwangere meldt zich*
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
zaterdag 3 juni 2017 om 22:15
Naar mezelf kijkend.
"Heeft MeneerParker wel nieuw beddengoed op het bed gelegd? Gezegd waar de handdoeken liggen? Heeft hij brood in huis gehaald? Weet zus waar de koffie staat als MeneerParker nog slaapt/al weg is?"...
Onnodig veel zorgen, lijkt me.
Ik denk dat dat voor mannen ook zo werkt. De kersverse vaders in onze vriendengroep konden ook aan niets anders denken dan aan het pasgeboren kind. Die wilden helemaal niemand in hun huis. Die wilden niet eens bellen met mensen, die wilden gewoon bij hun kind zijn.
Ik zie MeneerParker mijn broer ook niet hier laten slapen.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
zaterdag 3 juni 2017 om 22:22
Jajajaja, maar ondertussen zou je er eigenlijk blij mee moeten zijn, want wat ze eigenlijk zeggen is "je gedraagt je als een rotwijf nu, als je niet zwanger was smeet ik je m'n huis uit"L0t schreef: ↑03-06-2017 22:06Dus als je je grenzen aangeeft en je zo'n logeerpartijtje niet prettig vindt, dan ben je raar en dat komt weer omdat je zwanger bent? Wat vond ik dat gruwelijk irritant toen ik zwanger was, van die mensen die al mijn reacties gooide op mijn hormonenEn als ik dat dan zei, dan gooiden ze het weer op de hormonen
![]()
Heb dat bij zwangere vriendinnen ook wel vaker gezien hoor, dat plotselinge onuitstaanbare gedrag, en na de bevalling is het inderdaad zo weer weg.