Luie vriendin

04-06-2017 10:25 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, ik ben sinds kort samen gaan wonen met mijn vriendin. Het enigste probleem is, zoals de titel al aangeeft, dat ze ontzettend lui is. Ze ruimt niks op, laat alles staan, doet de afwas niet en noem het maar op. Ze kan niet koken maar geeft wel aan het te willen leren. Alleen elke keer als ik het vraag heeft ze er geen zin in of zegt ze dat ze het niet kan.
Soms als we een keertje weg gaan en ze vergeet wat, zeurt en dramt ze door dat ik het moet pakken. Het enige wat ze doet is af en toe de was.
Gister waren we naar een verjaardag van mijn beste vriend en toen kregen we weer een discussie wat eindigde in een ruzie. Nou ben ik boos weg gelopen en dan verwacht zij dat ik naar haar toe kom om te praten.

Als ik er met haar over probeer te praten heeft ze altijd wel een weerwoord of een smoes. "Ik ben moe" "ik heb buikpijn" "ik heb hoofdpijn" etc. Kortom een gesprek aangaan heeft geen zin.

Iemand ervaring/tips?

Groetjes
Run forest, run.

50-50 huishouding valt hier nog niet eens uit te halen zo te lezen.
Tsja, je hoeft niet samen te wonen....
:jump:
Monaloisa schreef:
04-06-2017 10:26
Run forest, run.

Dat deed hij ook.
Doe een tijdje niks voor haar, niet koken, geen afwas, alleen je eigen zooi, en ga er niet mee als er gezeur van komt..
Heheh had je eerder niet door dat je een inactieve vriendin had?
Foresta schreef:
04-06-2017 10:28
Doe een tijdje niks voor haar, niet koken, geen afwas, alleen je eigen zooi, en ga er niet mee als er gezeur van komt..
Denk dat ik dat maar idd ga proberen!
Kan je haar er weer uit zetten?
Jullie passen niet samen, jullie reageren onvolwassen op elkaar.
Lijkt me niet zo liefdevol, jullie omgang met elkaar :nope:
Als jullie verder willen met elkaar dan 1 advies: goede afspraken maken goede vrienden, dus communicatie opengooien en aangeven wat jullie van elkaar verwachten en daaraan blijven werken.
Skull schreef:
04-06-2017 10:29
Heheh had je eerder niet door dat je een inactieve vriendin had?
Nee, niet echt 😅
Dan doe jij ook eens een week helemaal niks
Hebben jullie zulke dingen niet besproken voordat jullie gingen samenwonen?
sssssst schreef:
04-06-2017 10:33
Hebben jullie zulke dingen niet besproken voordat jullie gingen samenwonen?
Nou niet echt een taak verdeling. Dat ze niet kan koken wist ik wel, maar ze zou het leren en dat doet ze niet. Haar eigen kamer was altijd netjes, tot ze hier in kwam...
Onewayroad21 schreef:
04-06-2017 10:30
Denk dat ik dat maar idd ga proberen!
En wat denk je dat dan mee te bereiken?

Ze klinkt als een puber, dus ik zou haar terugbrengen naar haar ouders. Het is pas tijd om op jezelf te gaan wonen als je voor jezelf wilt zorgen.
Moe, buipijn, hoofdpijn, dat zijn smoesjes, leugens. Die karaktertrek zou me meer storen dan het huishouden.
Afbeelding
Waarom moet ze voor je koken?
Onewayroad21 schreef:
04-06-2017 10:34
Nou niet echt een taak verdeling. Dat ze niet kan koken wist ik wel, maar ze zou het leren en dat doet ze niet. Haar eigen kamer was altijd netjes, tot ze hier in kwam...
Neem een schoonmaker.
anoniem_319861 wijzigde dit bericht op 04-06-2017 10:37
0.55% gewijzigd
Onewayroad21 schreef:
04-06-2017 10:34
Tja, mijn mans kamer was ook altijd netjes en schoon, deed zijn mammie. Hij heeft ook in rap tempo dingen moeten leren.
Hebben jullie een relatie?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Fee-de-Goede schreef:
04-06-2017 10:36
Ze hoeft niet perse voor me te koken, maar ik zou het wel fijn vinden dat zij ook eens gaat koken. Dat ik het niet elke dag hoef te doen
Enn schreef:
04-06-2017 10:37
Hebben jullie een relatie?
Ja
Fee-de-Goede schreef:
04-06-2017 10:36
+1
Wij doen al 26 jaar ieder waar we goed in zijn. Dat betekent dat man hooguit 20 keer per jaar 'kookt'. Daardoor kan hij het nog steeds niet maar het heeft zijn interesse ook niet. Hij doet weer andere dingen.
sssssst schreef:
04-06-2017 10:35

Ze klinkt als een puber, dus ik zou haar terugbrengen naar haar ouders. Het is pas tijd om op jezelf te gaan wonen als je voor jezelf wilt zorgen.
Nou inderdaad. Klinkt niet erg volwassen. Misschien kan ze beter eerst op zichzelf gaan wonen.
Waarom ga je daar op een feestje over zeuren ipv een x thuis als twee volwassen mensen afspraken maken?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
sssssst schreef:
04-06-2017 10:35

Ze is idd een puber. Ze is 19, maar ze heeft al een jaar zelfstandig gewoond. En ze zei ook dat in die jaar haar toen malige schoonouders kookte of haar ex
viva-amber schreef:
04-06-2017 10:40
Waarom ga je daar op een feestje over zeuren ipv een x thuis als twee volwassen mensen afspraken maken?
Dit
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven