Napraattopic deel 83
maandag 22 mei 2017 om 22:06
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
maandag 5 juni 2017 om 11:52
Het ergste vind ik dat ik tegenwoordig mijn schouders ophaal bij zoveel achterlijkheid.
Joors troelie
maandag 5 juni 2017 om 12:01
Medeleven is heel prettig. Een arm om je heen van n vage kennis, een wildvreemde die aan jezuïet dat je het zwaar hebt en je een hart onder de riem steekt. Volslagen onbekenden die tijdens de condoleance zichtbaar gemeend verdriet hebben om jouw pa of broer. Een kaartje van het meisje van de zorgverzekering die je aan de lijn had, een moeder op het schoolplein, de verkoper uit je vaste winkeltje. Dat zijn zulke fijne ervaringen daar put je steun uit. Heel veel.
Een wildvreemddie jouw naam niet lent en jou gaat opzoeken op sociql
Media, dat is op zijn minst ongepast. Dan ook nog ff gaan reageren hoe erg jij het wel niet vindt, dat is respectloos. En haan speculeren wie de de dader is, zum kotzen werkelijk.
Media, dat is op zijn minst ongepast. Dan ook nog ff gaan reageren hoe erg jij het wel niet vindt, dat is respectloos. En haan speculeren wie de de dader is, zum kotzen werkelijk.
Joors troelie
maandag 5 juni 2017 om 12:01
AmyFarrahFowler schreef: ↑05-06-2017 12:01Medeleven is heel prettig. Een arm om je heen van n vage kennis, een wildvreemde die aan je ziet dat je het zwaar hebt en je een hart onder de riem steekt. Volslagen onbekenden die tijdens de condoleance zichtbaar gemeend verdriet hebben om jouw pa of broer. Een kaartje van het meisje van de zorgverzekering die je aan de lijn had, een moeder op het schoolplein, de verkoper uit je vaste winkeltje. Dat zijn zulke fijne ervaringen daar put je steun uit. Heel veel.
Joors troelie
maandag 5 juni 2017 om 13:56
Bedoel je dit in 't algemeen of is dit ook gedaan door 1 (of meerdere reageerders) in het topic?AmyFarrahFowler schreef: ↑05-06-2017 12:01Medeleven is heel prettig. Een arm om je heen van n vage kennis, een wildvreemde die aan jezuïet dat je het zwaar hebt en je een hart onder de riem steekt. Volslagen onbekenden die tijdens de condoleance zichtbaar gemeend verdriet hebben om jouw pa of broer. Een kaartje van het meisje van de zorgverzekering die je aan de lijn had, een moeder op het schoolplein, de verkoper uit je vaste winkeltje. Dat zijn zulke fijne ervaringen daar put je steun uit. Heel veel.
Als dit, door wie dan ook, wordt gedaan, weten we niet wat de ouders en andere familie daarvan vinden ( ga ik in elk geval nu op dit moment van uit).
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
maandag 5 juni 2017 om 13:59
En omdat we niet weten wat de nabestaanden er van vinden is het niet erg om te kijken ?simbalabimba schreef: ↑05-06-2017 13:56Bedoel je dit in 't algemeen of is dit ook gedaan door 1 (of meerdere reageerders) in het topic?
Als dit, door wie dan ook, wordt gedaan, weten we niet wat de ouders en andere familie daarvan vinden ( ga ik in elk geval nu op dit moment van uit).
maandag 5 juni 2017 om 14:06
Wie kijkt, maakt dat voor zichzelf uit.
Wat de nabestaanden van zulke acties vinden, weten we niet. Ik ga in elk geval niet op voorhand bepalen dat zij het erg vinden.
Wat ik zelf wel/niet zou doen, hoeft niet bepalend te zijn voor anderen.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
maandag 5 juni 2017 om 14:17
Tja zo kun je alles recht lullen wat krom is .simbalabimba schreef: ↑05-06-2017 14:06Wie kijkt, maakt dat voor zichzelf uit.
Wat de nabestaanden van zulke acties vinden, weten we niet. Ik ga in elk geval niet op voorhand bepalen dat zij het erg vinden.
Wat ik zelf wel/niet zou doen, hoeft niet bepalend te zijn voor anderen.
maandag 5 juni 2017 om 14:48
Euh ja, want die moeder vind het vast heel fijn om te horen dat Mien uit Grubbekutveen het echt heel erg vindt. Kan ze echt wat mee.
Dat doet Mien voor zichzelf, om zichzelf beter te voelen, en het is soms niet eens slecht bedoeld, maar het is zeker niet om die moeder te troosten of een hart onder de riem te steken.
Dat doet Mien voor zichzelf, om zichzelf beter te voelen, en het is soms niet eens slecht bedoeld, maar het is zeker niet om die moeder te troosten of een hart onder de riem te steken.
maandag 5 juni 2017 om 14:49
Inderdaad ja.nelicquele schreef: ↑05-06-2017 14:48Euh ja, want die moeder vind het vast heel fijn om te horen dat Mien uit Grubbekutveen het echt heel erg vindt. Kan ze echt wat mee.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
maandag 5 juni 2017 om 14:54
maandag 5 juni 2017 om 14:55
Ana_Isabel_ schreef: ↑05-06-2017 14:54Het topic over de vermoordde meisjes heeft nu toch wel een triest dieptepunt bereikt. Dat over en weer uithalen naar elkaar. Schandalig. Als iedereen zoveel respect heeft voor de nabestaanden, houd dan gewoon wijselijk je mond en laat je niet uit de tent lokken. Welke mening je dan ook mag hebben.
Sorry, je hebt gelijk. Ik kan er niet zo goed tegen.
maandag 5 juni 2017 om 15:00
En omdat je niet weet hoe de familie het vindt is het goed? Hou toch op. Een wildvreemde zomaar op gaan zoeken op het www is gewoon eng gedrag. Waarom zou je dat doen? Je zoekt toch ook niet zomaar een willekeurige forummer op? Of iemand uit je woonplaats? Waarom dan wel na zo'n verschrikkelijk drama? Wat is de meerwaarde?
Ik ga uit van t goede van de mens en dus zal iemand die dat doet de beste intenties hebben. Maar mijn ouwe paps had daar n mooi spreekwoord over. Iets met n weg die geplaveid is met goede bedoelingen. Maar als je weet waar die weg naar leidt...
Mensen doen dit soort dingen dikwijls om zich er zelf beter door te voelen. Vroeger kletste je erover op t dorpsplein, deed je een extra weesgegroetje of n schietgebedje. Nu zoek je een moeder wiens kind net is vermoord op, op haar FB en laat je een nietszeggend berichtje achter en glij je op je eigen empathie.
Ik ga uit van t goede van de mens en dus zal iemand die dat doet de beste intenties hebben. Maar mijn ouwe paps had daar n mooi spreekwoord over. Iets met n weg die geplaveid is met goede bedoelingen. Maar als je weet waar die weg naar leidt...
Mensen doen dit soort dingen dikwijls om zich er zelf beter door te voelen. Vroeger kletste je erover op t dorpsplein, deed je een extra weesgegroetje of n schietgebedje. Nu zoek je een moeder wiens kind net is vermoord op, op haar FB en laat je een nietszeggend berichtje achter en glij je op je eigen empathie.
Joors troelie
maandag 5 juni 2017 om 15:27
Correct. Ik ga er niet meer posten.Ana_Isabel_ schreef: ↑05-06-2017 14:54Het topic over de vermoordde meisjes heeft nu toch wel een triest dieptepunt bereikt. Dat over en weer uithalen naar elkaar. Schandalig. Als iedereen zoveel respect heeft voor de nabestaanden, houd dan gewoon wijselijk je mond en laat je niet uit de tent lokken. Welke mening je dan ook mag hebben.
maandag 5 juni 2017 om 15:28
Te bizar inderdaad.AmyFarrahFowler schreef: ↑05-06-2017 15:00En omdat je niet weet hoe de familie het vindt is het goed? Hou toch op. Een wildvreemde zomaar op gaan zoeken op het www is gewoon eng gedrag. Waarom zou je dat doen? Je zoekt toch ook niet zomaar een willekeurige forummer op? Of iemand uit je woonplaats? Waarom dan wel na zo'n verschrikkelijk drama? Wat is de meerwaarde?
maandag 5 juni 2017 om 15:37
Bedoel je dat in t algemeen of is dit gedaan door 1 vd reageerders op het topic.AmyFarrahFowler schreef: ↑05-06-2017 15:00En omdat je niet weet hoe de familie het vindt is het goed? Hou toch op. Een wildvreemde zomaar op gaan zoeken op het www is gewoon eng gedrag. Waarom zou je dat doen? Je zoekt toch ook niet zomaar een willekeurige forummer op? Of iemand uit je woonplaats? Waarom dan wel na zo'n verschrikkelijk drama? Wat is de meerwaarde?
maandag 5 juni 2017 om 15:42
EensAna_Isabel_ schreef: ↑05-06-2017 14:54Het topic over de vermoordde meisjes heeft nu toch wel een triest dieptepunt bereikt. Dat over en weer uithalen naar elkaar. Schandalig. Als iedereen zoveel respect heeft voor de nabestaanden, houd dan gewoon wijselijk je mond en laat je niet uit de tent lokken. Welke mening je dan ook mag hebben.