Zwangerschapsjeuk

05-06-2017 17:06 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Sinds een aantal weken heb ik last van jeuk. Alle testen bij de huisarts zijn gedaan en geen oorzaak gevonden, dus waarschijnlijk zit t m in de hormonen. Inmiddels is de jeuk zo erg dat ik 's nachts helemaal niet meer kan slapen. Ik ben nu 34 weken zwanger dus vind het best een zware dobber te bedenken dat dit nog acht weken kan duren... Ik hoop nog twee weken te kunnen werken, dat zorgt tenminste nog voor afleiding.

Meer vrouwen die hier last van hebben en hun ervaring willen delen?
Geen ervaring maar zou het kunnen komen door heel droge huid?
Dat heb ik ook gehad tijdens mijn eerste zwangerschap. Vreselijk hè?

Koud douchen hielp (even), en mentho 10 gel. Kruidvat heeft ook een mentholgel van het eigen merk. Helaas werkt dat allemaal maar tijdelijk, maar gelukkig stopt de jeuk ook direct als je bevallen bent. Succes met de laatste loodjes!
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Ik heb dat ook bij m'n eerste gehad, in de laatste weken. Bij mij werd er ook getest, bloedgeprikt etc.. Niks gevonden.
Maar ik had het alleen op m'n buik.
Door het krabben werd het helemaal rood/paars/blauw. Ik gebruikte toen talkpoeder en verder moest ik het vet houden. Gebruikte ook de buikbalsem van de kruidvat/etos. Dat verkoelde het ook. Veel succes/sterkte.
•°: Don't be the same, be better!
Zemelengel zou eventueel ook verlichting aan de jeuk kunnen bieden.
Heb ik ook heel erg gehad de vorige zwangerschap, vanaf week 35. Google eens op puppp. Bij mij hielp cetirizine heel goed, dit heb ik die 5 weken geslikt en na de bevalling nog 2 mnd voor het echt helemaal weg was. Door de jeuk zat mijn hele romp onder de gekmakende mierenbultjes en die jeuk werd goed gestild door zemelen gel die ik toentertijd bij prenatal heb gekocht maar zal je vast overal kunnen kopen... hopelijk heb je hier iets aan want ik weet hoe je je voelt! Misschien een troost: nu 38 weken zwanger van de 2e en nergens last van ;-)
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Heb je ook uitslag? Bultjes? Zit het op je hele lijf, of op specifieke plekken?

Is er ook op galzure zouten geprikt? Sommige huisartsen vergeten dit.
Loop je bij de verloskundige onder controle? Of bij de gynaecoloog?

Vraag anders of je een verwijzing kan krijgen voor de dermatoloog, die kan misschien ook nog iets voor je betekenen (gaat vaak via de gynaecoloog).
Waar zit de jeuk precies? En merk je ook veranderingen aan je huid?
Doet me denken aan puppp. Zoals eerder genoemd. Heb ik ook gehad. Laat er even een dermatoloog naar kijken!
Het is geen puppp, geen uitslag en de jeuk is overal. Het zit in mij: hormonen. Voetenijsbad en douche werken tijdelijk, maar daar slaap je zo lastig mee.

Dank voor je bericht bam, stelt weer enigzins gerust voor wellicht in de toekomst ;-). De anti-histamine die ik nu krijg (ik had citirizine, maar nu wat sterkers) mag je ook geen auto mee rijden, want heeft als grote bijwerking suf en slaperig, maar bij mij dus helaas niet.
ahnu wijzigde dit bericht op 05-06-2017 20:17
Reden: spelling
0.93% gewijzigd
Echt super klote voor je, dan duren de weken nog lang. Wellicht word je eerder ingeleid dan want door die jeuk had ik vrijwel meteen een hogere bloeddruk en als bij jou niks werkt zal dit ook wel het geval zijn/worden en in de gaten gehouden worden. Heel veel sterkte de komende tijd!
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Het is verschrikkelijk. Ik weet hoe je je voelt. Ik heb er nu zo'n 6 weken last van en nog heel veel weken te gaan. Mijn ervaring is niet de meest bemoedigende 🤔.

Ik smeer met hormoonzalf in overleg met een dermatoloog. Mentholgel, aloevera, calendula en vaseline met paraffine doen nagenoeg niks. Pillen hielpen ook niet.

Ik heb de afgelopen weken ook amper geslapen. Ik sta elke nacht met m'n handen in een bak met koud water en daarna hoop ik weer een paar uurtjes te slapen.

Met de hormoonzalf is het echt bij lange niet weg (wordt nog steeds sommige momenten gek van de jeuk), maar ik kan nu overdag weer functioneren. Ik heb echt dagen als een zielig hoopje mens oo de bank gezeten. Zonder kleding aan, want alles irriteerde en zorgde voor jeuk.

Wie het wondermiddel heeft..... 😄.
Jeemig ook echt al weken last van zappie! Dank voor het delen van je ervaring in ieder geval, goed te weten dat nog meer mensen het ervaren en ook geen wondermiddel hebben gevonden (tot nu toe).
Ik had het trouwens bij mijn tweede zwangerschap ook niet. Misschien een geruststelling voor de toekomst.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Ahnu, hoe gaat het nu met je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven