Schoonmaakkosten Alg. Ruimten
maandag 5 juni 2017 om 17:52
Beste Forumbezoekers,
Ik zit al een tijdje in de clinch met de woningbouw vanwege het plaatsen van een CV en ben aan het wachten op antwoord van de rechter. Nu kreeg ik een brief dat mijn servicekosten omhoog zijn gegaan . Volgens hen zijn per abuis in 2015 de schoonmaakkosten niet juist doorberekend aan de bewoners en volgens deze adm. fout heeft de woningbouw in de voorgaande jaren een gedeelte van de schoonmaakkosten op eigen rekening genomen. Deze verhoging komt plotseling en dat vind ik verdacht.
Nou is het zo dat ik niet echt tevreden ben met de schoonmaak van onze trappenhuis en daarover heb ik al een aantal klachtbrieven verstuurd. Eigenlijk wil helemaal af van deze schoonmaakkosten, aangezien ik dit geld niet kwijt ben. Ik zit namelijk in de bijstand, daarbij komt dat de bewoners die hun appartement hebben gekocht geen schoonmaakkosten, enkel de bewoners die nog aan het huren zijn.
Mijn vraag is, is het mogelijk om van deze schoonmaakkosten af te komen?
Ik zit al een tijdje in de clinch met de woningbouw vanwege het plaatsen van een CV en ben aan het wachten op antwoord van de rechter. Nu kreeg ik een brief dat mijn servicekosten omhoog zijn gegaan . Volgens hen zijn per abuis in 2015 de schoonmaakkosten niet juist doorberekend aan de bewoners en volgens deze adm. fout heeft de woningbouw in de voorgaande jaren een gedeelte van de schoonmaakkosten op eigen rekening genomen. Deze verhoging komt plotseling en dat vind ik verdacht.
Nou is het zo dat ik niet echt tevreden ben met de schoonmaak van onze trappenhuis en daarover heb ik al een aantal klachtbrieven verstuurd. Eigenlijk wil helemaal af van deze schoonmaakkosten, aangezien ik dit geld niet kwijt ben. Ik zit namelijk in de bijstand, daarbij komt dat de bewoners die hun appartement hebben gekocht geen schoonmaakkosten, enkel de bewoners die nog aan het huren zijn.
Mijn vraag is, is het mogelijk om van deze schoonmaakkosten af te komen?
maandag 5 juni 2017 om 18:38
maandag 5 juni 2017 om 19:13
Tot 12€ krijg je dus gewoon huurtoeslag over bepaalde servicekosten, i.a de schoonmaak algemene ruimtes.stippensokken schreef: ↑05-06-2017 18:38Nee natuurlijk kun je niet onder die schoonmaakkosten uit. Dat hoort gewoon bij de servicekosten en je huur.
Bij mij valt de schoonmaak onder servicekosten en valt die 6 euro dus niet onder de subsidiabele huur. Pech, maar geen onoverkomelijk probleem lijkt me.
maandag 5 juni 2017 om 19:15
Echt? Daar ga ik dan nog eens naar kijken bij de Belastingdienst, want mijn huurtoeslag is niet omhoog gegaan toen de huur wel omhoog ging met die extra schoonmaakkosten.gizzmo-returns schreef: ↑05-06-2017 19:13Tot 12€ krijg je dus gewoon huurtoeslag over bepaalde servicekosten, i.a de schoonmaak algemene ruimtes.
maandag 5 juni 2017 om 19:18
Maar heb je deze bedragen dan wel aangepast?stippensokken schreef: ↑05-06-2017 19:15Echt? Daar ga ik dan nog eens naar kijken bij de Belastingdienst, want mijn huurtoeslag is niet omhoog gegaan toen de huur wel omhoog ging met die extra schoonmaakkosten.
maandag 5 juni 2017 om 19:19
Ik huur van een woningstichting, de aanpassing naar de Belastingdienst gaat automatisch.
maandag 5 juni 2017 om 19:21
Dat gebeurt al lang niet meer!!stippensokken schreef: ↑05-06-2017 19:19Ik huur van een woningstichting, de aanpassing naar de Belastingdienst gaat automatisch.
Log maar snel in en pas de bedragen snel aan!
maandag 5 juni 2017 om 19:39
Je maakte me aan het schrikkengizzmo-returns schreef: ↑05-06-2017 19:21Dat gebeurt al lang niet meer!!
Log maar snel in en pas de bedragen snel aan!
Laten we maar niet verder off-topic gaan.
maandag 5 juni 2017 om 19:47
Ik heb ook gekeken en ik moest mij huur vanaf juli aanpassen en nu gaat de toeslag omhoog.stippensokken schreef: ↑05-06-2017 19:39Je maakte me aan het schrikkendus ik ben snel ingelogd, maar er is niks aan de hand. De huur is gewoon netjes aangepast doorgegeven zonder mijn tussenkomst.
Laten we maar niet verder off-topic gaan.