Alimentatie
dinsdag 6 juni 2017 om 14:45
Mijn ex en ik zijn nu 2 jaar uit elkaar na veel gedoe ook de scheiding rond.
Mijn ex weigerde zijn actuele cijfers aan te leveren.
De rechter is akkoord gegaan met het door mijn advocaat voorgestelde alimentatie bedrag. (Gebaseerd op voorgaande jaarcijfers)
Toen mijn ex de uitspraak van de echter kreeg werd hij kwaad (te hoog) en wilde er samen uitkomen.
Omdat ik heel graag normaal contact wil ook voor de kinderen hebben we samen een bedrag afgesproken
Nu maakt hij al paar maanden niet het afgesproken bedrag over
Als ik nu het lbio inschakel
Waar gaan ze dan vanuit? De uitspraak van de rechter of ons bedrag wat overigens wel in een overeenkomst is opgenomen
Mijn ex weigerde zijn actuele cijfers aan te leveren.
De rechter is akkoord gegaan met het door mijn advocaat voorgestelde alimentatie bedrag. (Gebaseerd op voorgaande jaarcijfers)
Toen mijn ex de uitspraak van de echter kreeg werd hij kwaad (te hoog) en wilde er samen uitkomen.
Omdat ik heel graag normaal contact wil ook voor de kinderen hebben we samen een bedrag afgesproken
Nu maakt hij al paar maanden niet het afgesproken bedrag over
Als ik nu het lbio inschakel
Waar gaan ze dan vanuit? De uitspraak van de rechter of ons bedrag wat overigens wel in een overeenkomst is opgenomen
dinsdag 6 juni 2017 om 15:26
Maakt het bedrag uit?
Je ex maakt een hele tijd geen alimentatie over wat het geld voor je kinderen hoort te zijn.
Soms kun je niet anders en moet je voor je rechten opkomen.
Hij wil Namelijk geen vriendjes blijven omwille de kinderen.
Denk bij deze aan je kinderen en niet aan je ex en het belangrijk vinden om het goed te houden tussen jullie.
Je ex maakt een hele tijd geen alimentatie over wat het geld voor je kinderen hoort te zijn.
Soms kun je niet anders en moet je voor je rechten opkomen.
Hij wil Namelijk geen vriendjes blijven omwille de kinderen.
Denk bij deze aan je kinderen en niet aan je ex en het belangrijk vinden om het goed te houden tussen jullie.
dinsdag 6 juni 2017 om 15:30
Geen idee.
Maar waarom ben je eigenlijk accoord gegaan met een lager bedrag dan de rechter heeft vastgesteld?
Als het bedrag volgens hem te hoog was had hij zijn stukken maar aan moeten leveren.
Je schrijft dat je met minder accoord bent gegaan omdat je de verstandhouding goed wilde houden voor de kinderen.
Nou die was al niet goed anders had hij de stukken wel aangeleverd.
Blijkbaar mats je liever je ex dan je kinderen financieel te geven waar ze recht op hebben..
Ik denk ook dat ze uit gaan van het bedrag dat is vastgelegd door de rechter.
Maar als je er zo op gebrand bent je ex te matsen kan je natuurlijk ook niets doen.
Besef dat hij zijn probleem zelf heeft veroorzaakt door zijn onwillige gedrag.
Dat is dus geen goede reden om je kinderen te kort te doen.
Maar waarom ben je eigenlijk accoord gegaan met een lager bedrag dan de rechter heeft vastgesteld?
Als het bedrag volgens hem te hoog was had hij zijn stukken maar aan moeten leveren.
Je schrijft dat je met minder accoord bent gegaan omdat je de verstandhouding goed wilde houden voor de kinderen.
Nou die was al niet goed anders had hij de stukken wel aangeleverd.
Blijkbaar mats je liever je ex dan je kinderen financieel te geven waar ze recht op hebben..
Ik denk ook dat ze uit gaan van het bedrag dat is vastgelegd door de rechter.
Maar als je er zo op gebrand bent je ex te matsen kan je natuurlijk ook niets doen.
Besef dat hij zijn probleem zelf heeft veroorzaakt door zijn onwillige gedrag.
Dat is dus geen goede reden om je kinderen te kort te doen.
dinsdag 6 juni 2017 om 15:34
Ik wil nu ook zeker voor mijn rechten opkomen
En dan maar ten koste van hem en nieuwe vriendin
Want hij gaat weekendjes weg van de zomer (met onze kids) op vakantie.
Maar wat onderling af is gesproken is behoorlijk minder dan uitspraak rechter
Maar onze overeenkomst (door advocaat) stelt dus eigenlijk niet zoveel voor. De uitspraak van de rechter staat daar dus boven
En dan maar ten koste van hem en nieuwe vriendin
Want hij gaat weekendjes weg van de zomer (met onze kids) op vakantie.
Maar wat onderling af is gesproken is behoorlijk minder dan uitspraak rechter
Maar onze overeenkomst (door advocaat) stelt dus eigenlijk niet zoveel voor. De uitspraak van de rechter staat daar dus boven
dinsdag 6 juni 2017 om 15:37
Ik was er niet op uit om ex te matsen
Bedrag was hoog ingezet omdat we ervan uit gingen dat hij bij verzoek van rechter wel zijn spullen zou aanleveren en dat er dan een berekening op zijn actuele cijfers gemaakt zou worden,
Hij is namelijk een aantal maanden voordat hij bij mij weg ging een lagere functie gaan betreden.
(Volgens zeggen omdat de verantwoording van leidinggevende functie niet aan kon)
Bedrag was hoog ingezet omdat we ervan uit gingen dat hij bij verzoek van rechter wel zijn spullen zou aanleveren en dat er dan een berekening op zijn actuele cijfers gemaakt zou worden,
Hij is namelijk een aantal maanden voordat hij bij mij weg ging een lagere functie gaan betreden.
(Volgens zeggen omdat de verantwoording van leidinggevende functie niet aan kon)
dinsdag 6 juni 2017 om 16:22
Dan had hij dit officieel moeten verzoeken via de rechtbank.pennetje80 schreef: ↑06-06-2017 15:37Ik was er niet op uit om ex te matsen
dinsdag 6 juni 2017 om 16:41
dinsdag 6 juni 2017 om 18:15
dinsdag 6 juni 2017 om 20:23
Ik zou beginnen met opstarten van een traject bij LBIO. Als jullie onderlinge afspraak niet in een beschikking is vastgelegd, innen zij het bedrag dat in de beschikking staat. Misschien (vast ijdele hoop) schrikt ex wakker en betaalt hij het tussen jullie overeengekomen bedrag alsnog. En anders lbio gewoon door laten lopen, daar zijn ze voor. Als ex vindt dat het bedrag gewijzigd moet worden, is het nu aan hem om een nieuwe procedure bij de rechtbank te beginnen, deze keer met actuele cijfers van zijn kant. Linksom of rechtsom: hij zal in actie moeten komen.
woensdag 7 juni 2017 om 10:26
Gisteren was ik erg kort, want ik moest weg.
Stappenplan Lbio:
Jij schakelt het lbio in, vult formulier in en stuurt de originele beschikking van rechtbank in. Middeks bankafschrijvingen toon jij aan dat ex x- maanden niet betaald heeft.
Lbio schrijft ex aan dat hij 1 maand de tijd heeft om achterstallig alimentatie te betalen.
Jij toont aan lbio aan middels bankafschrijving dat ex betaald heeft. ( Bedrag wat de rechtbank heeft vastgesteld!!!)
Na drie maanden evalueert lbio en jij dat ex weer gewoon betaald en trekt lbio zich terug. Originele beschikking stuurt lbio weer terug naar jou.
Betaald ex niet (wederom moet jij dit aantonen middels bankafschrijvingen) dan legt lbio loonbeslag bij werkgever ex.
Lbio kan je alleen inschakelen met een beschikking van de rechtbank. Bij onderlinge overeenkomsten hebben zij strafrechtelijk geen 'macht' voor loonbeslag.
Helaas ervaring hiermee, vandaar.
Stappenplan Lbio:
Jij schakelt het lbio in, vult formulier in en stuurt de originele beschikking van rechtbank in. Middeks bankafschrijvingen toon jij aan dat ex x- maanden niet betaald heeft.
Lbio schrijft ex aan dat hij 1 maand de tijd heeft om achterstallig alimentatie te betalen.
Jij toont aan lbio aan middels bankafschrijving dat ex betaald heeft. ( Bedrag wat de rechtbank heeft vastgesteld!!!)
Na drie maanden evalueert lbio en jij dat ex weer gewoon betaald en trekt lbio zich terug. Originele beschikking stuurt lbio weer terug naar jou.
Betaald ex niet (wederom moet jij dit aantonen middels bankafschrijvingen) dan legt lbio loonbeslag bij werkgever ex.
Lbio kan je alleen inschakelen met een beschikking van de rechtbank. Bij onderlinge overeenkomsten hebben zij strafrechtelijk geen 'macht' voor loonbeslag.
Helaas ervaring hiermee, vandaar.