hoestende baby

08-02-2009 21:38 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou ja baby net niet meer maar mn zoon is 13 maanden en sinds vandaag enorm aan het hoesten, eigelijk voornamelijk als hij in zn bed ligt. Begon vanmiddag tijdens zn slaapje en ligt nu net een uurtje op bed maar is al 20 keer huilend wakker geworden doordat hij moest hoesten.

Verder is hij aan het snotteren, heb net zn neus gesprayed en schoongemaakt, ui naast zn bed en hoestsiroop gegeven maar word nog niet echt beter.

Heeft er iemand nog tips??

En kan het het RS virus zijn of is dat veel erger?
Mijn zoon (ook 13 mnd) hoest ook al een hele tijd - maar dan wel alleen in bed. Ik geef hem sinds een paar dagen venkelhoning en heb het idee dat het helpt. Dat is slijmoplossend, zoonlief heeft namelijk een vastzittende hoest. Misschien ook iets voor jullie?
Als het echt vastzittende hoest is kun je ook Bisolvon druppels geven, dit hielp bij mijn dochtertje erg goed. Je kunt het gewoon door het drinken doen, dus het is ook geen drama om het te geven. Het lost het slijm op.
aha alvast bedankt, het klinkt idd wel vrij vast als hij hoest.

MOrgen maar eens naar de apotheek/drogist en hopen dat hij vannacht een beetje slaapt

Lolalila, hoe geef je die honing dan en waar koop je die?
Bij een kriebelhoest heb je ook Balsoclase. Dit zijn zetpillen tegen het hoesten. Werkt perfect. Verder moeten ze goed drinken en je kunt verder het hoofdeinde omhoog doen. Beetje Luuf op het borstkastje smeren.

Je kunt ook wel een beetje horen of het in de longetjes zit. Als het te lang duurt, even laten luisteren door ha.

Belangrijkste is dat ze gewoon drinken en plassen. Succes met je ventje.
gaat hij sinds kort naar een KDV?

mijn mannetje (ook 13 mnd) heeft regelmatig verkoudheidjes sinds hij daar komt. hij krijgt immers allerlei nieuwe bacteriën etc mee. en daar moet hij zich nog tegen gaan weren.

leuk is het zeker niet, maar hij moet er gewoon doorheen helaas.

ik heb toen ook bisolvon druppeltjes gegeven. vooral voor de nacht. soms wat neusspray en n enkele keer n peertje gebruikt (om zn neusje leeg te halen). maar alles niet te vaak gebruiken.

schrik ook niet als hij niet zo heel veel wil eten. door al het gehoest kan zn keeltje pijnlijk worden.

drinken is idd het belangrijkste, en als je je echt zorgen gaat maken ga je even bij de dokter langs!

succes :-)
wanneer hij voornamelijk hoest op bed is het vast geen vastzittende hoest maar droge kriebelhoest. Gebruik daarvoor een siroop van natterman (melrosum) en deze werkt perfect zit wat codeine door en is speciaal voor kleine kinderen.
Iedereen hoest op het moment....
Zaterdag, ik heb die venkelhoning in een natuurvoedingswinkel gekocht. Er zit een klein maatbekertje bij en ik geef mijn zoon gewoon het bekertje (hij kan al uit een beker drinken). Hij vindt het erg lekker (logisch, want het is mierzoet). Op de verpakking staat dat je het ook gewoon kunt mengen met drinken, pap of yoghurt.
Even opletten of je zoontje het niet benauwd heeft (piepende ademhaling, "rocheltje", optrekkende neusvleugels bij het ademhalen of aantrekken van de spieren bij de sleutelbeenderen, vaak ademhalen). Als dat het geval is: even naar de huisarts.

Dit kan inderdaad bij het RS-virus horen. Gewoon even in de gaten houden en als je je zorgen maakt even naar de huisarts dus.
Ten eerste: advies van Qwertu opvolgen

Ten tweede: zetpillen van balsoclase; werkte hier als een tierelier maar dus opletten als je kind echt ademhalingsproblemen heeft, dan mag je dit niet geven.

Ik gaf het ook alleen 's nachts als ze door het hoesten niet goed kunnen slapen. Het is nl hoestprikkelonderdrukkend en hoesten heeft natuurlijk wel een functie dus dat wil je niet de hele dag onderdrukken.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Ik zou zelf echt heel terughoudend zijn met hoestprikkel onderdrukkende medicatie eerlijk gezegd en dat niet gebruiken zonder eerst met een arts te overleggen. Het lag bij ons allemaal iets gecompliceerder, maar wat hier gebeurde toen Qtie het RS-virus had, is dat ze om de één of andere reden geen hoestprikkel kreeg, waardoor het slijm haar luchtpijp blokkeerde en ze zomaar stopte met ademen en zo slap als een pop naar voren viel. Nu werd het hier allemaal nog eens verergerd doordat Qtie te vroeg geboren is en ze een ontstoken slokdarm had, waardoor de doorgang al vernauwd was door opgezwollen slijmvlies, maar toch. Had ze wel een hoestprikkel gehad, dan had ze waarschijnlijk die incidenten niet gehad.

Ik zou bij zo'n kleintje toch echt wel erg voorzichtig zijn en niet zomaar de hoestprikkel onderdrukken. Als de arts het nou voor zou schrijven, zou het nog een ander verhaal zijn, maar om dat zelf zomaar te doen... met mijn ervaring met Qtie in het achterhoofd zou dat niet mijn eerste keuze zijn.
Hoi Zaterdag, hier hele goede ervaringen met thijmolie. Ik doe een paar druppels in een grote schaal en giet daar kokend water overheen. Dit zet ik dan in haar kamertje, en dan de deur dicht. Dan wordt de lucht in de kamer een beetje vochtiger en de thimgeur verzacht de luchtwegen. Thijmolie kun je gewoon bij de apotheek kopen, of bij een reformzaak.
By the way, mijn huisarts zei dat Bisolvon "precies niets doet". Hij raadde aan om ermee te stoppen. Ik had ook het idee dat het niet hielp, maar toen hij het ook zei ben ik maar ermee gestopt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven