Werk & Studie alle pijlers

Mijn vervelende baas

07-06-2017 16:50 19 berichten
Iemand tips hoe ermee om te gaan? Wanneer ik mijn mond opendoe is het niet goed want hij heeft overal wel een antwoord op. Maar als ik mijn mond hou is dat ook niet goed want dat betekent dat ik me neer moet leggen bij alles wat hij voorstelt.
Hij vraagt zogenaamd naar je mening, maar als je die vervolgens geeft wordt dat niet gewaardeerd en je argumenten worden tegen je gebruikt of dusdanig verdraaid dat het lijkt alsof jij fout zit. Ik ben een slechte prater dus hij weet me altijd wel in een hoek te drijven.

Heb zometeen een gesprek en zit me nu al zenuwachtig te maken...
anoniem_159539 wijzigde dit bericht op 07-06-2017 16:53
0.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
andere baas zoeken?
en vooral in deze zo min mogelijk energie stoppen.
Wat voor werk doe je?
Waarover wil jij je mening geven richting je baas?
Heb je weleens feedback gevraagd, nadat je zo'n reactie krijgt waar jij weer niets mee kunt?
Waarschijnlijk communiceren jullie gewoon dusdanig verschillend, dat de boodschap niet lekker binnenkomt bij de ander.
Maak daar eens een gespreksonderwerp van. Even met een kop koffie erbij, naar elkaar uitspreken hoe de ander op jou overkomt. En dan niet op een verwijtende manier, maar echt even op jezelf betrekken wat het met jou doet.

Succes met je gesprek zometeen.
Vanmorgen gebeurde er iets vervelends, ik zou hem kort treffen, zo'n 10 minuten, samen met een collega. Ik was op de afgesproken tijd op de afgesproken plek, maar er was niemand. Kort daarvoor had ik die andere collega nog gesproken en die wist überhaupt van geen afspraak. Ik heb even gewacht en ben toen weggegaan. Daarna kreeg ik dus de wind van voren van mijn baas, dat ik niet zomaar weg kan gaan wanneer ik een afspraak heb met De Grote Baas.
Ja, ik zat fout, maar ik was op tijd op de afgesproken plek en toen ik zo de wind van voren kreeg werd ik boos. Waarna ik geprobeerd heb uit te leggen dat ik het onredelijk vind dat hij zo tegen me uitvalt aangezien ik nooit afspraken vergeet en altijd overal op tijd ben. Maar nee, het was niet onredelijk en het lag allemaal aan mij.
Stom voorval en misschien te onbelangrijk om te benoemen, maar ik voel me daar echt rot door. Niet om wat er fout ging, dat was niet slim van me. Maar om hoe hij op mij reageert.
anoniem_159539 wijzigde dit bericht op 07-06-2017 17:04
3.44% gewijzigd
Wat is 'de wind van voren' krijgen, in dit geval?
Als jij heel gevoelig bent voor zijn manier van communiceren, kan bv een wat kortaf 'ja bel dan voortaan even, dan had je geweten dat ik in de file stond en 2 minuten later zou zijn' al hard binnenkomen. Terwijl iemand die er minder gevoelig en misschien wat meer adrem is, direct terug zou kaatsen 'Hey JIJ bent te laat, bel JIJ voortaan even dan', waarmee de kous misschien voor iedereen af zou zijn.
De wind van voren was in dit geval dat hij totaal niet luisterde naar waarom ik er niet was. Ik ben altijd en overal op tijd en heb nog nooit een afspraak gemist. Als hij het even wat duidelijker gecommuniceerd had was er niets aan de hand geweest. Maar nu word ik als de schuldige aangewezen terwijl hij net zo goed fout zat. En zo gaat het altijd want baas maakt nooit fouten, alleen zijn werknemers.
De volgende keer een mailtje sturen als je op hem zit te wachten. Dan heb je bewijs.
Volgende keer zulke afspraken schedulen in je agenda van email.
Lavendel_Madelief schreef:
07-06-2017 17:21
De volgende keer een mailtje sturen als je op hem zit te wachten. Dan heb je bewijs.
Dit. en een hond heeft een baas. pfff kom op zeg noemt hij zichzelf De Grote Baas? wat een eikel... Zoek een andere werkgever.
Don't cry, buy a bag and move on.
Haha, ja dat kan je ook zeggen: honden hebben bazen.
Zo'n werkgever had ik ook. Hij verdraaide mijn woorden, gaf alleen maar kritiek, stond niet open voor andere meningen, draaide gesprekken altijd naar zijn hand en was vooral volledig overtuigd van zichzelf en zijn eigen kunnen. Ik ben meerdere keren het gesprek aangegaan, kwam met bewijs dat ik bewaarde op papier (bijvoorbeeld mailtjes), maar zelfs dat overtuigde hem niet.

Na twee jaar ben ik daar weggegaan, wat een rust gaf dat. Ik heb daar veel geleerd, maar vooral hoe ik me nooit meer wilde laten behandelen. Nu ben ik eigen baas. Dát had ik eerder moeten doen.

Kortom: geen tips, behalve altijd dicht bij jezelf blijven en een andere baan zoeken als je baas continu over je heen blijft lopen. Je bent echt meer waard dan dit!
Ik zou er niet mee zitten, leuk om om te lachen met een collega.
Zo iemand neem ik op zo'n moment echt niet serieus. Is goed joh, blijf ik volgende keer op je wachten. Het wordt vanzelf wel 5 uur op die manier.
Is dit dezelfde baas die je onder druk zet om een lager salaris te accepteren zodat een collega niet hoeft ontslagen? Waarom dan een tweede topic? Je andere staat ook nog gewoon bovenaan de pijler, het lijkt me bovendien voor dit topic nogal relevant om te weten dat de verhoudingen op de werkvloer bij jullie sowieso nogal kut liggen momenteel.
spuit_111 schreef:
07-06-2017 19:17
Is dit dezelfde baas die je onder druk zet om een lager salaris te accepteren zodat een collega niet hoeft ontslagen?
Wat?????
Vergeet maar wat ik eerder schreef, die baas spoort dus gewoon niet. Wegwezen daar!
Kon dit niet in je andere topic? Daar wachtte ik op je update.
Wat heb je gedaan toen je op de afspraak was en hij was er niet? Heb je hem gebeld, geappt, een briefje achtergelaten?
Of ben je zo vertrokken?

Niet dat het zijn reactie rechtvaardigt, maar volgens mij vond jij het ook stiekem wel heel fijn dat hij er niet was. Alleen ben je nog verder van huis dan je al was. Aan de andere kant is het nu makkelijker om 'nee' te zeggen tegen salarisverlaging, want je staat nu toch al in de min bij hem.
Doreia schreef:
07-06-2017 19:36
Kon dit niet in je andere topic? Daar wachtte ik op je update.

Dit dus.
Bloes schreef:
07-06-2017 18:07

als je baas continu over je heen blijft lopen.
Dan wordt het inmiddels tijd om hem te laten struikelen...........
Zoek een andere baan 2 vliegen in 1 klap.
Je hoeft geen salaris in te leveren en bent een vervelende baas kwijt.
Het leven hoeft niet moeilijk te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven