Uurloon uitzendbureau
donderdag 8 juni 2017 om 18:28
Ik werk via een uitzendbureau bij een bedrijf. Hier doen we met een aantal mensen precies het zelfde. Nu kwam ik er vandaag achter gekomen dat en van mijn collega's via een ander uitzendbureau 70 cent per uur meer verdient. Nu weet ik dat ik via het uitzendbureau het zelfde zou moeten verdienen als een vaste medewerker. Maar zou je via elk uitzendbureau het zelfde moeten verdienen?
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
donderdag 8 juni 2017 om 18:43
Nee. Dat hangt maar net af van het contract dat de inlener met het uitzendbureau heeft afgesloten. Meestal is het verschil wel kleiner dan 70 cent per uur trouwens. Maar misschien zit die collega inmiddels in fase B, dat scheelt een boel.00suus00 schreef: ↑08-06-2017 18:28Ik werk via een uitzendbureau bij een bedrijf. Hier doen we met een aantal mensen precies het zelfde. Nu kwam ik er vandaag achter gekomen dat en van mijn collega's via een ander uitzendbureau 70 cent per uur meer verdient. Nu weet ik dat ik via het uitzendbureau het zelfde zou moeten verdienen als een vaste medewerker. Maar zou je via elk uitzendbureau het zelfde moeten verdienen?
donderdag 8 juni 2017 om 19:16
donderdag 8 juni 2017 om 19:32
Was jij ook niet degene die over van alles mokte, werktechnisch gezien? Welke dag je het beste je PT dag kon hebben om er zo gunstig mogelijk uit te komen, je loonbelastingverklaring die je verkeerd had ingevuld enzo?
Maar je hebt pech, qua salaris. Het hoeft helemaal niet gelijk te zijn. Beter onderhandelen, meer ervaring, al langer werkzaam bij het UZB.
Maar je hebt pech, qua salaris. Het hoeft helemaal niet gelijk te zijn. Beter onderhandelen, meer ervaring, al langer werkzaam bij het UZB.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
donderdag 8 juni 2017 om 22:18
Ik vroeg het me alleen af. We zijn alle bij dinsdag begonnen en hebben de zelfde ervaring. Hij is 19 en ik 28. Het enige echte verschil is dat we voor een ander uitzend bureau werken.
@himalaya, ik denk dat je iemand anders bedoeld. Ik kan me niet herinneren ooit een ander topic over mijn salaris te hebben gehad.
@himalaya, ik denk dat je iemand anders bedoeld. Ik kan me niet herinneren ooit een ander topic over mijn salaris te hebben gehad.
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
donderdag 8 juni 2017 om 22:23
https://www.uitzendbureau.nl/info/loon- ... rsbeloning
"Sinds maart 2015 is een uitzendonderneming verplicht om je uit te betalen volgens de beloning die bij de inlener gangbaar is. Uitzendkrachten hebben dus dezelfde arbeidsvoorwaarden als de werknemers die in vaste dienst zijn bij het inlenende bedrijf."
"Sinds maart 2015 is een uitzendonderneming verplicht om je uit te betalen volgens de beloning die bij de inlener gangbaar is. Uitzendkrachten hebben dus dezelfde arbeidsvoorwaarden als de werknemers die in vaste dienst zijn bij het inlenende bedrijf."
zaterdag 10 juni 2017 om 12:42
Dit zou niet mogen. Sinds enige tijd is men verplicht de BRO te hanteren (= beloningsregeling opdrachtgever) waarin is afgesproken dat oa salarisschalen en reiskosten hetzelfde gehanteerd moeten worden als voor vaste medewerkers van het bedrijf. Houdt dus in dat de reiskosten regeling via beide uitzendbureaus hetzelfde moet zijn.minnimouse schreef: ↑08-06-2017 22:03Dat zijn afspraken die het uitzendbureau met de werkgever maakt.
Ik weet dat bij ons mensen die via Randstad werken een betere reiskostenvergoeding krijgen dan mensen die via Unique werken.
Alleen jammer dat men dat niet van te voren weet![]()
Dat een collega meer salaris krijgt kan alleen als hij/zij binnen die betreffende salarisschaal beter onderhandeld heeft
zaterdag 10 juni 2017 om 13:52
Lady_Voldemort schreef: ↑08-06-2017 19:16In de praktijk maakt het wel degelijk uit. Mijn uitzendcollega's gaan zelfs binnen fase A elke keer een paar dubbeltjes omhoog bij een nieuw contract.
Precies. En dat staat los van a of b.