Wat moet ik...

09-06-2017 13:20 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey,

Het is nu een aantal maanden uit met mijn toenmalige vriend. Hij ging 'vreemd' met zijn tutor, heel naar en vervelend allemaal. Het enorm lastige vond ik dat ik daarna nog 3 maanden aan het lijntje ben gehouden door hem.

Nu heb ik anderhalve maand geen enkel contact meer met hem gehad. Dit omdat hij me echt als poep heeft behandeld en dat ik mezelf niet verder wil kwetsen.

Ik ben me er van bewust dat hij niet goed voor mij is, helaas, want ik dacht dat hij de ware was.

Nu, dus anderhalve maand na het laatste contact, spookt hij nog steeds door mijn hoofd. Soms mis ik hem enorm en weet ik echt niet wat ik met mezelf aan moet. Dan denk ik terug aan de leuke dingen en mis ik hem verschrikkelijk.

Ook wanneer ik op whatsapp ga ben ik enorm geneigd om te kijken of hij online is geweest enzovoorts. Wanneer ik dan 'online' tref wordt ik van binnen heel jaloers. Ik ben bang dat hij sneller verder gaat dan ik, en ik wil eigenlijk dat hij nog een klap in zijn gezicht krijgt van 'Shit wat ik heb gedaan is mega dom''.

Het liefst wil ik dus dat hij me mist en gaat missen.

Zijn beste vriend en ik hebben contact over de hele situatie en hij helpt me heel goed door alles heen. Maar nu is mijn ex op het punt gekomen dat hij zelfs op de vraag van zijn beste vriend 'Hoe is het nou met jou en haar?' hem gaat negeren.

Ik vind dat heeeeel raar, waarom zou je je beste vriend negeren? Al helemaal omdat het al best even uit is en je er dan nog niet over kan spreken?

Waarom zou mijn ex zijn beste vriend over dit onderwerp negeren? (Mijn ex weet niet dat ik en zijn vriend veel praten erover)

En hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn ex me gaat missen en zich, hoe lullig het ook klinkt, maar rot gaat voelen over wat hij gedaan heeft?

Klinkt allemaal een beetje gek, dat weet ik ook, maar ja. Thats my life
Waarom wil je dat hij je mist? Wil je die vreemdganger weer terug dan?
Hij reageert niet meer op de vraag van zijn vriend omdat het voor hem het hele topic gewoon klaar en afgesloten is. Hij is verder gegaan met zijn leven en heeft geen behoefte om nog stil te staan bij hoe het gaat met 'hem en jou'. Er is namelijk helemaal geen hem en jou meer. Het is niet eens een afgesloten hoofdstuk, het boek is gewoon uit.

Dus zo gek vind ik het helemaal niet klinken. Hij houdt zich daar gewoon helemaal niet mee bezig. Dus wordt het tijd dat jij ook zo langzamerhand verder gaat met je leven
Verder dromen, gaat niet gebeuren.
Je kunt nou eenmaal niet bepalen hoe andere mensen reageren.

Zorg dat je hem niet meer mist. Misschien wat beginnen met die vriend?

Of...heel gek idee... gewoon lekker vrijgezel zijn. En even bedenken waarom je zo gebrand bent op een vreemdganger.
Het enige advies wat ik je kan geven is hem van alles te verwijderen. Zowel social media als whatsapp.

Ik zit een beetje in de zelfde situatie en heb 2 en een halve week geleden die stap genomen. Ik merkte dat ik de heletijd keek of ze online was en het niet kon laten haar social media te checken. Alleen blijf je er op deze manier alleen maar in hangen.

Ook mijn ex is al doorgegaan en is met iemand anders bezig na anderhalve maand. Ja het is heel lastig maar je doet er niks aan. Als diegene jou nog mist komt die er snel genoeg achter en zal die contact opnemen met je. Hoe het nu in jou situatie klinkt is het zo dat hij er inderdaad al over heen is en weinig waarde hecht aan wat jullie hadden.

Het is allemaal heel moeilijk. Maar des te meer reden om je leven niet van hem af te laten hangen. Probeer verder te gaan en leuke dingen te doen. Soms is dat niet mogelijk en dwalen je gedachten naar hem af. Laat dat toe voor een tijdje en zet daarna je gedachten weer op iets anders.

Verder kan ik niets meer doen dan je sterkte wensen in deze tijd. :hug:
Nu, dus anderhalve maand na het laatste contact, spookt hij nog steeds door mijn hoofd. Soms mis ik hem enorm en weet ik echt niet wat ik met mezelf aan moet. Dan denk ik terug aan de leuke dingen en mis ik hem verschrikkelijk

Denk ook eens een keer aan de minder leuke dingen. Mis je hem dan ook?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
haat, wraak en jaloezie zijn geen gevoelens die ervoor zorgen dat je hem terug krijgt.
Sterker nog, waarschijnlijk is hij juist op die gevoelens op jouw afgeknapt.
Move on.
Hij is doorgegaan met zijn leven. Zou jij ook moeten doen.
Wat een goede beste vriend heeft je ex. Achter zijn rug contact hebben met zijn ex is toch wel zo ontzettend not-done.

Betekent wel dat hij je leuk vindt. Hou je daar ook even rekening mee?
julius schreef:
09-06-2017 13:48
Wat een goede beste vriend heeft je ex. Achter zijn rug contact hebben met zijn ex is toch wel zo ontzettend not-done.

Betekent wel dat hij je leuk vindt. Hou je daar ook even rekening mee?
Ligt aan de situatie. Ik heb ook nog veel contact met vrienden van me ex omdat dat in die 2,5 jaar ook mijn vrienden zijn geworden.
anoniem_347270 wijzigde dit bericht op 09-06-2017 14:01
0.25% gewijzigd
Je bent bang dat hij sneller verder gaat dan jij?

Joh, dat deed hij al toen jullie nog een relatie hadden.

Haal ze nummer uit je telefoon, die heb je tenslotte nergens meer voor nodig.
Ik heb inmiddels zelf ook een aantal maanden geen contact meer met mijn ex. Dat heeft me in het begin veel moeite gekost en ik wou ook zijn gevoel invullen. Ik voelde me zo makkelijk aan de kant gezet. Maar eigenlijk weet je helemaal niet hoe hij zich voelt. Het feit dat hij geen contact met je opneemt, wil niet zeggen dat hij zich niet rot voelt.

Maar dat terzijde. Het doet er niet meer toe wat hij voelt. Wat mij hielp en ook echt het enige dat hielp, was alle banden verbreken. Wij waren echt maatjes, dus makkelijk was het niet. Wij dachten wel even de uitzondering te zijn. Helaas werkt dat gewoon niet. Dus niet meer op whats app kijken, want je maakt jezelf helemaal gek. Altijd bijzonder hoe wij alles even invullen voor iemand alleen op basis van wanneer iemand online is geweest. Je weet het gewoon niet en maakt jezelf alleen maar gek. Dat geldt ook voor social media. Ga verder met het leven en doe leuke dingen. Je wilt niet iemand die jou niet wilt. Zolang jij blijft kijken, kun je hem niet vergeten. Zie het als een verslaving.

En als hij je wel wil, hij weet echt je nummer wel of waar je woont. Je kunt hem niet dwingen terug te komen of hem rot laten voelen. Voor je eigen respect moet je het nu loslaten. Romantiseer je relatie niet. Hij heeft je bedonderd. Dat vertrouwen is al weg. Je wilt iemand die ook helemaal voor jou gaat.

Ik weet als geen anders hoe moeilijk en rot het is. Maar je moet nou eenmaal door die periode heen. Geef het tijd en zoek afleiding.

Sterkte!
Zonde van jouw energie. Verwijder zijn nummer uit whatsapp en vergeet hem. En die gezamenlijke vriend is ook geen goed idee, of je moet besluiten om hem te gebruiken voor seks, maar anders schiet je daar ook niets mee op.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
IK079 schreef:
09-06-2017 13:54
Ligt aan de situatie. Ik heb ook nog veel contact met vrienden van me ex omdat dat in die 2,5 jaar ook mijn vrienden zijn geworden.
Verschil is dat TO en de vriend van haar ex zitten te bakkeleien over de relatie die niet meer is en hoe de ex er mee bezig is.

TO, richt je op jezelf en stop ermee om met je ex bezig te zijn. Waarom wil je daar energie in stoppen, je gaat je er niet beter door voelen.
IK079 schreef:
09-06-2017 13:54
Stel even dat jouw beste vriendin ook contact heeft met jouw ex, maar jou dat niet vertelt. Dat is de situatie namelijk, en dat is zeer zeker nooit ok.
Wat anderen ook al zeggen: contact verbreken, en niet meer achterom kijken.
Ooit ook na een relatie van 3 jaar aan de kant gezet, het enige waar ik het mee kon doen was, ik hou niet meer van je, je kunt je spullen komen halen, een laatste knuffel, en vaarwel.
Ik zat nog met een hoop vragen natuurlijk, want niets van gemerkt, tijdens de relatie, en ik was nog straalverliefd, dus dat komt dan echt rauw op je dak....
Maar heb er nooit antwoord op gekregen, nooit meer wat van hem gehoord, en gek genoeg, ben ik hem daar nu heel dankbaar voor, het was er niet anders van geworden, als ik wel antwoord had gehad op alle vragen, want uit antwoorden ben ik geneigd, hoop te halen, dingen anders aan te pakken etc..maar hoop, is funest, als de ander niet meer wil, dat houd je eigen verwerking en loslaten tegen.
Soms is het gewoon heel simpel, het is afgelopen, en daar kun je niets aan veranderen...
Dat we toen nog geen whatsapp en soc. media hadden, is voor mij een zegen geweest, anders was ik misschien ook in de verleiding gekomen, om toch nog eens te kijken waar hij mee bezig was, hoe het met hem ging, en of hij me wel of niet miste enzo.
bij mij ging de pleister er in een keer af, en dit heeft mij toen sneller geholpen om verder te gaan met m'n leven,
Mocht me dit weer gebeuren, ga ik voor exact dezelfde methode, compleet contact verbreken.
Het is hard, maar het is denk ik nog altijd de beste manier, om alle banden te verbreken en te accepteren dat het echt voorbij is.
dus als hij niet uit je hoofd verdwijnt, laat hem dan iig wel verdwijnen van alle lijntjes die nog openstaan, dan verdwijnt hij uiteindelijk ook uit je gedachten, dat moet gewoon slijten, en uiteindelijk ga je je echt beter voelen.
Hij gaat je niet missen, want hij hield niet (meer) van je.
Een beetje raar om zoveel moeite te stoppen in iemand die jou als oud vuil heeft behandeld.
Dat gaat hij weer doen als je contact gaat zoeken.
Ga verder met je leven en ga iets nuttigs doen met je tijd.
Probeer te accepteren dat je geen invloed op hem kunt uitoefenen, op wat hij voelt, denkt en doet. Laat dat los. Want je hebt er zelf niks aan. Je probeert nu invloed uit te oefenen op iets wat niet binnen je invloed ligt. Dat heeft geen zin en kost jou heel veel energie en pijn. Je hebt alleen invloed op hoe je jezelf voelt. En hoe jij reageert op situaties (lees anders eens meer over de cirkel van invloed online, zal je helpen). En vraag jezelf wat zou je voelen als hij zich wel rot zou voelen?

Het is niet erg dat je aan hem denkt en hem mist. Heeft tijd nodig. Enige wat helpt en ik spreek ook uit ervaring, is wat Iemand00 zegt. Helemaal afkappen en afleiding gaan zoeken. En accepteer dat je je gewoon nog vaak rot gaat voelen. Dat heeft tijd nodig hoe naar het ook is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven