Korte Interrailvakantie van 1,5 week

10-06-2017 19:49 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een supergave interrailvakantie vorig jaar wil ik nu weer op pad, maar ik moet mijn plannen wijzigen:

Engeland en Schotland gaan niet door (in de meivakantie misschien, te weinig tijd)
Barcelona gaat niet door, omdat ik de reservering niet meer kan maken.

Welke steden zijn leuk en goed te doen? Ik wil het liefst een langere periode in een stad blijven. Iets langer reizen mag wel.
Berlijn wil ik sowieso nog een keer heen, maar ik heb daar al best veel gezien. Krakow en Budapest lijken me leuk, maar de terugweg vind ik dan lastig.

Alvast bedankt!
Alles kan als jij het laat gebeuren!
1,5 week lijkt me heel kort voor Interrail. Dan zou ik gewoon de Thalys/TGV naar het zuiden van Frankrijk nemen en daar dan eventueel verder lokale treinen: Avignon - Nice - Marseille - Toulouse
Vorig jaar ben ik 3 weken op pad geweest, maar ik wil er gewoon op uit met de trein. Een interrailpas heb ik al gekocht.
Alles kan als jij het laat gebeuren!
Ik zou ook naar Zuid-Frankrijk reizen en vanaf daar Italië in. Bv:
1) Marseille/Nice
2) Genua
3) Milaan
4) Turijn
5) Lyon/Parijs
Wat is iets langer? Is Rome een optie? Zelf ooit gedaan alleen dan een vlucht naar milaan en vanaf daar door Italie getrokken met de trein. In Rome kun je je prima een week vermaken. Terug wel met de trein vanaf milaan, volgens mij was dat iets van 13 uur, wel mooie landschappen onderweg.

Of richting het oosten? Praag/wenen die kant op?
rosaliane wijzigde dit bericht op 10-06-2017 20:10
Reden: Niet goed gelezen: berlijn ben je al geweest
1.46% gewijzigd
Op mijn eerste interrailtrip hebben we gedaan: Praag - Boedapest - Wenen - Athene - Krakow.

Praag, Boedapest en Wenen, liggen best wel dicht bij elkaar qua treintijden.

Dat zou ik je dus aanraden als je maar 1.5 week de tijd hebt. Dan zou je een reisdag kwijt zijn op de heenweg maar tussendoor steeds maar ongeveer een halve dag. Van Boedapest naar Krakow was het ook wel te doen maar is toch nog wel een wat langere reis maar zou ook kunnen als je dat graag wilt combineren. De terugweg voor ons vanuit Krakow was een nachttrein met daarna volgens mij nog een overstap op Berlijn Hbf. Dat was wel een lange terugreis maar wel te doen op zich vooral omdat je daarna thuis bent.
IcyTrees schreef:
10-06-2017 21:06
Op mijn eerste interrailtrip hebben we gedaan: Praag - Boedapest - Wenen - Athene - Krakow.

Praag, Boedapest en Wenen, liggen best wel dicht bij elkaar qua treintijden.

Dat zou ik je dus aanraden als je maar 1.5 week de tijd hebt. Dan zou je een reisdag kwijt zijn op de heenweg maar tussendoor steeds maar ongeveer een halve dag. Van Boedapest naar Krakow was het ook wel te doen maar is toch nog wel een wat langere reis maar zou ook kunnen als je dat graag wilt combineren. De terugweg voor ons vanuit Krakow was een nachttrein met daarna volgens mij nog een overstap op Berlijn Hbf. Dat was wel een lange terugreis maar wel te doen op zich vooral omdat je daarna thuis bent.
Ik heb me vergist in de volgorde, het was Praag, Wenen, Boedapest, dat is een ideaal rijtje met weinig reistijd.
Ik zou op seat61.com kijken naar wat die trein-goeroe de mooiste routes vindt. Bijvoorbeeld door de bergen van Zwitserland schijnen prachtige treinroutes te lopen, maar ook door Duitsland.

En misschien kun je hier nog wat inspiratie opdoen. Bijvoorbeeld La Havre schijnt het helemaal te zijn nu, en ik hoor dat Lille ook heel leuk is. https://www.lonelyplanet.com/best-in-eu ... +in+europe
You can never have too many hats, gloves and shoes
Nou en van Berlijn weet je dus ook al hoe tof het is... ik ben er nu 7x geweest, laatste keer 10 dagen, en nog steeds wil ik snel weer terug! Wat een heerlijke stad, ook voor anderhalve week. Ik ben de laatste keer ook naar Potsdam gegaan (heel leuk) en ook nog een dagje naar Beelitz-Heilstätten, oude vervallen ziekenhuisgebouwen in een mooi bos, met een hoog wandelpad tussen de boomtoppen.
En heb je de openlucht-karaoke in het Mauerpark op zondag al een keer meegemaakt? Zo leuk...
En ik denk dat dat recreatiepark Tempelhof (voormalig vliegveld) ook extra leuk is in de zomer. In de herfst waren er ook al volop mensen aan het skaten, fietsen, windsurfen op wielen, kitesurfen op wielen. In de zomer vast ook veel picknickers.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Praag-Wenen-Boedapest is ideaal voor zo'n korte trip. Ik heb zelf ooit Wenen-Slowakije-Boedapest-Salzburg gedaan, maar dat was best vermoeiend. Eventueel kun je van Boedapest, over Wenen nog een andere stad bezoeken. Salzburg/München of Keulen misschien.
Praag, Wenen, Boedapest, Munchen en Krakau zijn heel leuk, kunnen in één trip van twee weken (maar dan niet heel veel tijd per stad) en zijn goed te doen qua reistijden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven