Hoe vaak bel jij 112?

03-06-2017 07:25 244 berichten
Het viel mij laatst op dat ik in vergelijking met mijn omgeving best vaak 112 bel. Zo'n 1-2x per maand. Voor allerhande situaties zoals als ik als eerst/tweedes bij een ongeval ben, om het kenteken van een doorrijder door te geven, of uit de hand lopende vechtpartijen en laatst stond ik stil op de snelweg omdat voor/om mij twee bestuurders fikse ruzie hadden. Ze waren elkaar aan het rammen met 130 op de A2 o_o

Als ik dan een verjaardag of borrel heb vertel ik daar wel eens over. Maar ik hoor die verhalen nooit van andere mensen. Rijden andere mensen gewoon door op de A2 bij zo'n ruzie? Of denkt men bij een ongeval dat iemand anders wel zal bellen?

Of is het mijn persoonlijkheid? Ik ben zo'n type dat altijd aangesproken wordt op straat voor de weg of hulp en die haar EHBO op peil houdt. Misschien trek ik het gewoon aan :-D

Hoe vaak heb jij al 112 gebeld?
Alle reacties Link kopieren
Lady_Voldemort schreef: ↑
04-06-2017 17:56
Echt? In dat geval zou ik gewoon open doen en vragen wat de plannen zijn. Tien tegen één dat dat voldoende is om de goede borst weg te jagen. En daarna zou ik 0800-tuig bellen om een signalement door te geven.
Ik had al tegen 'm geroepen dat hij weg moest, maar dat was geen reden om de activiteiten te staken, pas toen ik hoorbaar (ik stond aan de andere kant van de glazen deur, door de luxaflex kon hij mij niet echt zien, maar wel horen) de politie aan de lijn had ging hij weg.
Natuurlijk had ik ook een neptelefoontje kunnen plegen, maar aangezien hij al bijna binnen was leek 112 me niet echt overdreven.
paleviolet schreef: ↑
04-06-2017 20:05
Ik had al tegen 'm geroepen dat hij weg moest, maar dat was geen reden om de activiteiten te staken, pas toen ik hoorbaar (ik stond aan de andere kant van de glazen deur, door de luxaflex kon hij mij niet echt zien, maar wel horen) de politie aan de lijn had ging hij weg.
Natuurlijk had ik ook een neptelefoontje kunnen plegen, maar aangezien hij al bijna binnen was leek 112 me niet echt overdreven.
Ik had m eigenhandig bij zijn kladden gepakt en op t bureau afgeleverd. Echt dat je daar 112 voor durft te bellen....
(Sarcasme modus uit)
Joors troelie
Roepieroepie17 schreef: ↑
03-06-2017 23:37
Misschien weer tijd om een tijdschrift te gaan lezen.
Kon je niets originelers verzinnen? :facepalm:
Misschien mag ik eens met jou ruilen, om niet naar dergelijke interessantdoenerij te hoeven luisteren?
Mag jij mijn plaats innemen... je gaat het vast geweldig vinden. :rofl: Breng je wel even naderhand verslag uit? :A: :biggrin:
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 04-06-2017 21:12
7.36% gewijzigd
.
anoniem_300751 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 14:44
99.85% gewijzigd
Tamboti schreef: ↑
04-06-2017 20:46
Ik bel ook wel regelmatig; niet zo vaak als TO maar ik woon in een wijk waar wel regelmatig iets gebeurt. En op de snelweg ook wel eens. Even denken...

Een keer toen de bovenbuurman met een mes op straat stond te zwaaien met zijn kind van 10 ernaast.
Een keer toen op de middelste baan van een driebaanssnelweg een auto stil stond met pech en die baan (nog) niet afgesloten was.
Een keer toen er een koelkast in nieuwverpakking op de snelweg stond (en een eindje verder op de vluchtstrook een auto met lege aanhanger maar toen had ik al gebeld).
Een keer toen ik voor mijn huis iemand een pistool onder een auto zag gooien en weg rennen ( ja echt...)
Een keer toen onder mijn raam een groep jongens een andere jongen met ene honkbalknuppel in elkaar sloegen (was nog in mijn oude huis; heb ik later ook voor moeten getuigen)).
Een keer toen ik iemand hier in de straat achter een of andere gozer aan zag rennen met een golfclub (bleek later bij die gast in de winkel te hebben gestolen).
Een keer met oud & nieuw toen de fik aan het van de straat zo groot was dat de lantaarnpalen begonnen te smelten.
Een ander jaar met oud & nieuw toen een stel jonge gasten met quadbikes de straat blokkeerden en lopende mensen achterna zaten, duidelijk zeer dronken.

Dus eh... ik herken het wel TO, al is het geen 2x per maand gelukkig. Bovenstaand is van een jaar of 10.
Kan. Gelukkig woon ik niet in een buurt waar buurmannen met messen staan te zwaaien naar 10-jarige kinderen, waar mensen met vuurwapens rondlopen die onder auto's verstopt worden of waar vuren gestookt worden die een lantaarnpaal kunnen doen smelten.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef: ↑
04-06-2017 20:51
Kan. Gelukkig woon ik niet in een buurt waar buurmannen met messen staan te zwaaien naar 10-jarige kinderen, waar mensen met vuurwapens rondlopen die onder auto's verstopt worden of waar vuren gestookt worden die een lantaarnpaal kunnen doen smelten.
Nee in 1950 hadden ze nog geen vuurwapens en lantaarnpalen toch? Good for you! :yes:
Als ik zulke dingen als jou zou meemaken zou ik ook 112 bellen. Heb het zelf nog nooit nodig gehad en beland ook nooit in die situaties of rijd langs ruziede automobilisten/ongelukken.

Enige keren dat ik 112 heb gebeld was tijdens het werk met vervelende klanten, laat ik het zo maar even zeggen.
Eén keer vanwege een anafylactische schok. Persoon zelf vond het niet nodig, maar de reactie was veel heftiger dan ik eerder ooit had gezien. De Epipen was verlopen ik wist niet wat te doen. Toen kwam ik erachter hoe onhandig het is op de 10e verdieping te wonen zonder buzzer en met een conciërge die om 5 uur weggaat. Moest beneden de deur open houden, maar die persoon dan dus wel alleen laten.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
04-06-2017 21:21
Nee in 1950 hadden ze nog geen vuurwapens en lantaarnpalen toch? Good for you! :yes:
In 1850 bestonden beide al, dus je kennis is niet up to date. Maar in de buurt waar ik woon maak ik nooit mee dat mensen met messen staan te zwaaien naar 10-jarige kinderen, dat andere mensen vuurwapens proberen te verbergen onder auto's of struiken, en dat mensen vuren stoken op straat die schade aanbrengen aan de openbare voorzieningen. Dus als je in een buurt woont waarin dat aan de orde van de dag is, is dat in elk geval een buurt waar ik niet graag zou willen wonen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Tja, jij belt als de meid het tafelzilver heeft gestolen.
Joors troelie
Achter gesloten deuren vindt genoeg ellende plaats Pejeka. Dat weet jij net zo goed. Hypocrisie te over. ( Dit zeg ik nu niet over jou he.)
AmyFarrahFowler schreef: ↑
04-06-2017 20:35
Ik had m eigenhandig bij zijn kladden gepakt en op t bureau afgeleverd. Echt dat je daar 112 voor durft te bellen....
(Sarcasme modus uit)
Dit waren toch nou juist zaken die bij dial-911 op tv kwamen? En dan zo fout mogelijk nagespeeld?
04-06-2017 20:46
Ik bel ook wel regelmatig; niet zo vaak als TO maar ik woon in een wijk waar wel regelmatig iets gebeurt. En op de snelweg ook wel eens. Even denken...

Een keer toen de bovenbuurman met een mes op straat stond te zwaaien met zijn kind van 10 ernaast.
Een keer toen op de middelste baan van een driebaanssnelweg een auto stil stond met pech en die baan (nog) niet afgesloten was.
Een keer toen er een koelkast in nieuwverpakking op de snelweg stond (en een eindje verder op de vluchtstrook een auto met lege aanhanger maar toen had ik al gebeld).
Een keer toen ik voor mijn huis iemand een pistool onder een auto zag gooien en weg rennen ( ja echt...)
Een keer toen onder mijn raam een groep jongens een andere jongen met ene honkbalknuppel in elkaar sloegen (was nog in mijn oude huis; heb ik later ook voor moeten getuigen)).
Een keer toen ik iemand hier in de straat achter een of andere gozer aan zag rennen met een golfclub (bleek later bij die gast in de winkel te hebben gestolen).
Een keer met oud & nieuw toen de fik aan het van de straat zo groot was dat de lantaarnpalen begonnen te smelten.
Een ander jaar met oud & nieuw toen een stel jonge gasten met quadbikes de straat blokkeerden en lopende mensen achterna zaten, duidelijk zeer dronken.

Dus eh... ik herken het wel TO, al is het geen 2x per maand gelukkig. Bovenstaand is van een jaar of 10.
Wil je daar echt blijven of heb je geen keus?
pipootje schreef: ↑
05-06-2017 12:52
Wil je daar echt blijven of heb je geen keus?
Het is de laatste twee, drie jaar een stuk beter geworden én ik had heel lang geen keus. Die begint nu wel meer in beeld te komen die keus, en zo gauw hij er echt is neem ik hem zeker!
1 x toen er een brandlucht uit het bos kwam,bleek de hei / het bos te branden.

1 x toen op het schoolplein een huisje in brand stond

2 x bijna, maar op het moment dat ik wilde bellen kwamen de flauwgevallen personen weer bij. Dus geen 112 gebeld maar daarna de huisarts gebeld.
- Toen ik aan de overkant van mijn toenmalige woning zag dat het vuur van een (waarschijnlijk) in brand gestoken oude bank zich verspreidde over de heggen langs de huizen.

-Toen ik een ree op een speelveldje zag staan.

-Toen ik een jonge moeder in sportkleding met een kinderwagen midden over een busbaan zag rennen. Ze luisterde niet naar mij, ze rende verbeten door en er konden daar elk moment bussen of taxi's aankomen.
1x, toen er iemand een heftige epileptische aanval kreeg in de supermarkt.

Ik heb 1x het niet-spoednummer gebeld toen er een dood schaap midden op een N-weg lag. Of ik zelf niet terug kon naar die onverlichte weg om het beest te verplaatsen... Dit gebeurde niet in Nederland trouwens.
Twee keer in mijn hele leven.

Een keer vanwege een medisch noodgeval.
Andere keer was mij gevraagd door politieagent niet te twijfelen maar als ik een bepaald persoon terugzag 112 te bellen en erbij te vermelden dat agent mij dat expliciet had gevraagd. Ik was best verbaasd, ik was in de veronderstelling dat dit geval (pinpas dief) niet 'zwaar' genoeg was.

112 is in principe bedoelt voor gevallen van leven of dood wordt ons altijd voorgespiegeld. Al het andere bel je het normale politienummer voor.
Lady_Grey schreef: ↑
03-06-2017 17:04
Ik heb één keer in mijn leven 112 gebeld, maar ik vond het toen echt doodeng omdat ik bang was dat ik niet 112 had "mogen" bellen. Ik was wel ietsjes meer bang dat mijn huisgenoot aan het doodgaan was :$ , dus heb wel gebeld. Kerngezonde jongen, niets mee aan de hand, vanuit het niets een zware epileptische aanval. Toen hij stopte met ademen raakte ik volledig in paniek en heb ik gebeld.

Ben ik ook wel benieuwd: zouden jullie daarvoor 112 bellen? Ik weet nu dat het helemaal niet ernstig was en dat het dus wel eens voorkomt. Ze hebben wel een ambulance gestuurd en die heeft hem ook meegenomen, maar ik heb eigenlijk geen idee wat ik zou moeten doen als het nog een keer gebeurt. Zit ik weer met die paniek :P .
Ik had die situatie een paar weken terug met een vreemde in de supermarkt. De ambulance was binnen 10 minuten ter plaatse. Ik ga er maar vanuit dat de alarmcentrale beter kan beoordelen dan ik of dit een situatie is waar een ambulance bij nodig is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven