Kennis verschrikkelijk boos

11-06-2017 17:00 123 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-06-2017 20:48
Reden: OP leeggehaald, maatregelen zijn getroffen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva forum
99.71% gewijzigd
Kennelijk ben je niet een heel betrouwbaar persoon als hij nog even ging navragen of het nog doorging.
Heel simpel. Als jij hebt aangeboden op zijn hond(en) te passen, en hij belt kort voor zijn vertrek om één en ander nog door te spreken, en jij geeft opeens aan, met allerlei vage redenen, dat je het zomaar opééns niet meer ziet zitten, dan zou ik ook niet geamuseerd en zelfs boos zijn, want je zadelt die ander dan toch op met een probleem.

Het was netjes van je geweest om zélf, op het moment dat er "omstandigheden" uit de lucht kwamen vallen waardoor je niet meer op die hond(en) kon passen, contact met hem op te nemen, de zaak netjes uit te leggen (en dan geen vage dingen als "persoonlijke omstandigheden", maar gewoon netjes vertellen wat er opeens aan de hand is) en aan te bieden samen met hem naar een oplossing te zoeken, omdat je begrijpt dat dit een probleem voor hem vormt.

Gewoon gaan zitten afwachten tot het laatste moment en pas met je kakkie op de proppen komen als hij kort voor zijn vertrek belt, is asociaal, sorry.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Fee-de-Goede schreef:
11-06-2017 17:17
Een asiel lijkt me ook een beetje ver gaan. ;)
Sorry, hoe heet zoiets? Waar je je huisdieren tijdelijk kan onderbrengen? Heb zelf geen beesten in huis dus beetje een nitwit wat dat betreft.
Bellss schreef:
11-06-2017 17:16
Zo zwart wit zie ik het niet. Je zegt dat er nu (ergere?) dingen in je leven spelen waardoor je er niet aan hebt gedacht hem te vertellen dat het oppassen niet ging lukken. Ik lees nergens opzet van jouw kant. En door het lint gaan vind ik overdreven. Hij kan wat geld neertellen en het beestje in een asiel onderbrengen. Ik vergeet ook wel eens iets en het leven komt met teleurstellingen. Iedereen moet daarmee dealen en hij dus ook.
Bedankt jij omschrijft het even wat duidelijker. Precies zoals jij het zegt. Mijn hoofd stond er totaal niet naar ook niet naar andere dingen.
Tja, dat het jou niet lukt kan gebeuren. Dat hij er pas achterkomt nadat hij zelf navraagt vind ik niet netjes. Dat had je anders kunnen aanpakken.
Fee-de-Goede schreef:
11-06-2017 17:17
Een asiel lijkt me ook een beetje ver gaan. ;)
Heb je "het probleem" wel definitief mee opgelost. :lol:
Ik lees nu pas dat het een kennis betreft. Niet eens een goede vriend.
Hij mag ontploffen en jij mag gerust je gaan richten op wat er nu gaande is in je leven.
Overmacht heet zoiets.
Natuurlijk mag hij boos zijn, dat moet ie zelf weten. Maar trek je er niets van aan. Je bent hem niets verplicht en hj maakt van zijn probleem, jouw probleem. Lekker laten gaan dus.
luchtballonnetjep schreef:
11-06-2017 17:14
Nee dat vind ik niet. Ik wil zeker wel oppassen. Ik wil alleen dit voor mijzelf en mijn gezin houden. Ik ken hem verder niet, alleen van af en toe zien met honden uitlaten. Ik heb wel aangegeven het nog even aan te zien en wilde een bel afspraak maken maar daar had hij geen zin meer in.
Je kent hem goed genoeg om op zijn hond te gaan passen. Dat doe je en dat laat je niet doen door zomaar iemand!
Bellss schreef:
11-06-2017 17:20
Sorry, hoe heet zoiets? Waar je je huisdieren tijdelijk kan onderbrengen? Heb zelf geen beesten in huis dus beetje een nitwit wat dat betreft.
Pension. :-)
anoniem_319861 wijzigde dit bericht op 11-06-2017 17:26
0.88% gewijzigd
Wat een egocentrische reactie van die kennis. Klinkt als iemand die een keer zijn zin niet krijgt en dat niet gewend is. Thats life.

Als een kennis mij verteld dat iets waar ik op heb gerekend vanwege persoonlijke omstandigheden niet door kan gaan, ga ik niet kwaad worden en eisen te vertellen wat die omstandigheden zijn om uit te maken of dat wel een geldige reden is.

Niet schuldig voelen, er zijn hondenpensions hiervoor, waarschijnlijk was je een handig gratis adresje?
Bellss schreef:
11-06-2017 17:22
Ik lees nu pas dat het een kennis betreft. Niet eens een goede vriend.
Hij mag ontploffen en jij mag gerust je gaan richten op wat er nu gaande is in je leven.
Overmacht heet zoiets.
Voor mij valt "overmacht" onder een ouder die opeens zwaar ziek is geworden en hulp behoeft, of iets van een dergelijke orde. Kan best hoor, dat dat speelt bij TO, maar dat wil ze dus niet zeggen, want zwaar privé... Maar allerlei andere redenen zou ik kul vinden. Ik noem maar wat, als je zelf opeens besloten hebt een weekendje of midweekje weg te willen in die periode, bijv. en die honden komen dan even niet goed uit, vind ik dat geen "overmacht". Dan moet je het niet aanbieden, als het je reisplannen in de weg staat.
Je kan je ook nooit verlaten op particulieren om voor je hond te zorgen. Mensen bieden het in een opwelling aan en vergeten het daarna weer of het gaat helemaal niet meer van harte.

Boek gewoon een plek in een dierenasiel of -pension. Ook voor dat dier een echt leuke vakantie.
retrostar wijzigde dit bericht op 11-06-2017 17:30
0.18% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik kreeg gisteren een bericht van hem, dat hij stevig baalt en mij toch wel behoorlijk kwalijk neemt dat ik nu niet kan oppassen. Hij weet ook niet of hij nog een opvang adres kan vinden. De asiels en pensions zitten nu vol omdat het vakantie periode straks is. Hij heeft nog steeds geen adres. Ik weet dat het een vakantie periode is daarom vind ik het ook echt zo vervelend. Ik heb wel aangeboden dat als hij echt niets kan vinden dat ze dan wel eventueel bij mij terecht kunnen maar dat wordt wel flink aanpoten.
Ik zou ook over de zeik zijn. Op korte termijn iets anders zoeken valt niet mee. Ik zou verder niet over de rooie gaan, maar je voortaan wel zien als onbetrouwbaar persoon en er klaar mee zijn.
anoniem_313061 wijzigde dit bericht op 11-06-2017 17:33
1.02% gewijzigd
Ook raar dat hij zijn hond toevertrouwd aan iemand die hij alleen kent van af en toe tegenkomen.
Van beiden een gek verhaal.
Hetvrijewoord schreef:
11-06-2017 17:26
Wat een egocentrische reactie van die kennis. Klinkt als iemand die een keer zijn zin niet krijgt en dat niet gewend is. Thats life.

Als een kennis mij verteld dat iets waar ik op heb gerekend vanwege persoonlijke omstandigheden niet door kan gaan, ga ik niet kwaad worden en eisen te vertellen wat die omstandigheden zijn om uit te maken of dat wel een geldige reden is.

Niet schuldig voelen, er zijn hondenpensions hiervoor, waarschijnlijk was je een handig gratis adresje?
Afspraak is afspraak, en of het dan om een kennis, een collega of een buurman gaat, maakt geen donder uit. Maar je gaat niet iemand tot op het laatste moment in de veronderstelling laten dat je de afspraak nakomt om dan opeens met vage smoesjes te komen. En als er daadwerkelijk zich iets voordoet waardoor je de afspraak niet na kunt komen, bel je zélf op het moment dat je dat weet, en dan ga je niet tot op het laatste moment wachten tot die ánder belt...
luchtballonnetjep schreef:
11-06-2017 17:18
Ik heb gezegd toen hij belde dat ik het even niet wist. Ik wilde even geen gesprek want mijn hoofd stond er niet naar. Hij bleef maar vragen van kan je nog oppassen omdat je niet meer reageert op mijn berichten.
Ik begrijp dat hij jou meerdere malen heeft bericht (zonder reactie) en vervolgens heeft gebeld om te horen dat het niet doorging. Tja dan snap ik dat hij boos is.
https://www.oopoeh.nl
pejeka schreef:
11-06-2017 17:19
Heel simpel. Als jij hebt aangeboden op zijn hond(en) te passen, en hij belt kort voor zijn vertrek om één en ander nog door te spreken, en jij geeft opeens aan, met allerlei vage redenen, dat je het zomaar opééns niet meer ziet zitten, dan zou ik ook niet geamuseerd en zelfs boos zijn, want je zadelt die ander dan toch op met een probleem.

Het was netjes van je geweest om zélf, op het moment dat er "omstandigheden" uit de lucht kwamen vallen waardoor je niet meer op die hond(en) kon passen, contact met hem op te nemen, de zaak netjes uit te leggen (en dan geen vage dingen als "persoonlijke omstandigheden", maar gewoon netjes vertellen wat er opeens aan de hand is) en aan te bieden samen met hem naar een oplossing te zoeken, omdat je begrijpt dat dit een probleem voor hem vormt.

Gewoon gaan zitten afwachten tot het laatste moment en pas met je kakkie op de proppen komen als hij kort voor zijn vertrek belt, is asociaal, sorry.
Ik was bezig om met hem naar oplossingen te zoeken maar hij toch door het lint gaat wat dan? Hij wilt ook perse weten wat er is. Volgens hem is het gewoon een naaistreek en moet je een verdomd goede reden hebben om af te zeggen nadat hij belde. Ik wilde nog zeggen dat ik hem wilde bellen maar hij mij net voor was. Maar toen kreeg ik een kiestoon.
Het-groepje schreef:
11-06-2017 17:30
Ook raar dat hij zijn hond toevertrouwd aan iemand die hij alleen kent van af en toe tegenkomen.
Van beiden een gek verhaal.
Nou dit. Je hebt privé-omstandigheden die je niet wilt delen met deze man, omdat je hem daarvoor niet goed genoeg kent. Als ik iemand zo slecht ken, pas ik ook niet op zijn hond.
pejeka schreef:
11-06-2017 17:28
Voor mij valt "overmacht" onder een ouder die opeens zwaar ziek is geworden en hulp behoeft, of iets van een dergelijke orde. Kan best hoor, dat dat speelt bij TO, maar dat wil ze dus niet zeggen, want zwaar privé... Maar allerlei andere redenen zou ik kul vinden. Ik noem maar wat, als je zelf opeens besloten hebt een weekendje of midweekje weg te willen in die periode, bijv. en die honden komen dan even niet goed uit, vind ik dat geen "overmacht". Dan moet je het niet aanbieden, als het je reisplannen in de weg staat.
Naar een kennis toe vind ik de uitleg zwaar privé meer dan zat. Dat hij baalt is begrijpelijk, maar ik stel me zo voor dat hij misschien wat geld kwijt is aan een andere oplossing of dat zijn vakantie in het water valt en dat bij TO er ergere dingen spelen. Alleen TO weet dat en ik ga er vanuit dat ze niet liegt. Als haar hoofd niet staat naar een kennis bellen dan al helemaal niet naar het verzorgen van een huisdier.

Zelf heb ik in een soortgelijke situatie gezeten en ik heb wél uitgelegd wat er speelde en kreeg alsnog een bak stront over me heen. Begrip is het verst te zoeken wanneer je het juist het meest nodig hebt.
Ik denk ook dat we niet het hele verhaal kennen. Ik denk zo dat de kennis het verhaal compleet anders ervaren heeft.
En dan zou ik me al helemaal niets aantrekken van zijn reactie.
Hugh-Jazz schreef:
11-06-2017 17:34
Nou dit. Je hebt privé-omstandigheden die je niet wilt delen met deze man, omdat je hem daarvoor niet goed genoeg kent. Als ik iemand zo slecht ken, pas ik ook niet op zijn hond.
Eens. Misschien een les voor jou TO.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven