Uitgerekend eind januari 2018 (deel 2)

01-06-2017 19:31 1132 berichten
Hier is deel 2 (als vervolg op ons oude topic: zwanger/eind-januari-2018-uitgerekend/l ... #p27149399) Nu met tabel!
Iedereen die zwanger is en eind januari is uitgerekend, kan hier meeschrijven :cheer2:

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo!
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
stellarules
(32/26)
Tweede 28 januari Meisje! :love: 22 december bevallen! :heart:
Januari-2018
(22/27)
Eerste 25 januari Jongen! :love: 12 januari bevallen! :heart:
Sophie
(26/32)
Eerste 23 januari Meisje! :love: 22 januari bevallen! :heart:
Die-ene
(29/31)
Eerste 29 januari Meisje! :love: 23 januari bevallen! :heart:
wahaki
(33/34)
Tweede 21 januari Jongen! :love: 24 januari bevallen! :heart:
Duikmuis87
(30/33)
Eerste 23 januari Jongen! :love: 26 januari bevallen! :heart:
Huismussie
(33/35)
Tweede 23 januari Jongen! :love: 27 januari bevallen! :heart:
flower29
(33/39)
Tweede 22 januari Jongen! :love: 2 februari bevallen! :heart:
Bibi30
(?/?)
Eerste 29 januari Meisje! :love: 6 februari bevallen! :heart:
Phlee87
(27/30)
Eerste 17 januari Jongen! :heart: :duckie:
sammie81
(36/33)
Eerste 31 januari Meisje! :heart: :duckie: IVF; mk dec '16
.
Jufjenn, Masjeel, Adaline, Rowiee_17. Bouvrie. Noor1807. Lin1402, Baby-nummer3, Fannetje, Knorretje2 & Viva-vida: jullie zijn zo stil dat we jullie uit de tabel hebben gehaald. Mochten jullie nog meelezen/-schrijven kunnen jullie jezelf altijd weer toevoegen.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:28
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
92.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het nu januari? Zijn jullie de schrik te boven? Al een nieuwe verloskundige gevonden? Ontzettend vervelend zo'n ervaring. Dat is vast een hele emotionele rollercoaster geweest voor jullie.
Even stomme vraag... drinken jullie nog wel gewoon koffie?
Gefeliciteerd allemaal trouwens! Ik ben nog niet aant kijken voor babyspulletjes... sws weet niemand het nog, behalve mijn vriend.... dus tis nog niet helemaal echt.. Hahaha.
Daarnaast hebben we veel natuurlijk al van onze dochter. T enige wat ik echt deze keer anders wil is een co sleeper.....ik denk dat het die van chicco wordt!
Ik geen koffie meer. Volgens mij mag je wel een kopje per dag. Maar ik kan het missen dus ik doe het toch maar niet.

Ik heb trouwens alleen een rompertje gekocht met erop: toevallig is mijn oma wel de liefste. Van prenatal. Om met 12 weken het mijn moeder te vertellen :)
@ Lin koffie mag je op zich wel, ik las een kopje per dag.. maar zelf moet ik er niet meer aan denken! Walg al van de geur. Terwijl ik voor de zwangerschap gek was op koffie.
Oh en over die co sleeper, lijkt me ideaal. Alleen wel goed opletten dat er geen rand tussen je eigen bed en de sleeper komt, ze zijn er ook met een verlengstuk om die rand te voorkomen.

@ phlee wat leuk om t zo aan je mams te vertellen! Dat wordt vast brullen hihi
Ja, eerste zwangerschap had ik idd ook een afkeer van koffie... helaas nu niet.... heb nu meer een afkeer van groente😬😬😬😬😬😬.. t gaat vast over...

Ga daar idd even goed naar kijken idd, die co sleeper... mijn dochter sliep al snel tussenin en eigenlijk wil ik dat een beetje voorkomen deze keer!
Lin ik drink 's ochtends twee koffie. En sporadisch overdag nog eentje. Het is mijn enige 'zonde' en ik denk dat het wel meevalt met de negatieve effecten hoor. Zolang je geen liters wegdrinkt. Maar dat is een persoonlijke keus.

Vraagje. Houden jullie de baby straks allemaal op jullie kamer de eerste maanden?

Leuk kadootje trouwens Phlee!
Hallo dames, gister hadden mijn vriend en ik een lekker dagje samen, vandaar dat ik nu pas reageer.
@phlee Ja we zijn de schrik teboven en kunnen er inmiddels flink van genieten. Mijn vriend ietsje meer dan ik op dit moment want ik ben vreselijk misselijk de hele dag haha. We hebben 3 juli een afspraak bij de nieuwe vk voor een heel intake gesprek. Dan heb ik mn termijnecho nog gehad bij de gyn en ga ik als het goed is alles weer doen bij de vk :)

Wij hebben wel al stiekem wat kleine dingetjes gekocht zoals een tshirtje hier en daar maar wachten met het echte kopen van spullen tot na de 12 weken, dan gaan we immers ook met het kamertje bezig.

Ik heb ook heel raar sinds ik de echo heb gezien het gevoel dat we een jongetje krijgen, nog meer van jullie die zon voorgevoel erover hebben? :)
Ik ben ook benieuwd hoe jullie dat doen met de 1e tijd slapen. Ik wil zo'n kleintje zo snel als mogelijk op eigen kamertje leggen omdat ik een hele lichte slaper ben.
Maar hoor graag ervaringen;)

Januari wat goed een nieuwe verloskundige!
Ik heb de nacht voor het testen enorm echt liggen dromen dat ik een zwangerschapstest moest doen dat die positief zal zijn en dat het een jongen word. En ja hoor hij was positief en dus ja enorm het gevoel dat het een jongen word al heb ik jaren geroepen als ik ooit zwanger mag worden dan krijg ik als eerste een meid. Hihi
Hallo,

@ Januari, ik had bij mijn zoon vanaf de eerste echo (met kloppend hartje) dat gevoel dat het een jongetje was...heel sterk en ik had gelijk natuurlijk. De 20 weken echo voelde voor mij ook als een bevestiging van wat ik al wist. Heel raar.

Ik had bij mijn zoontje bloedverlies bij 6 weken of zo, en naar aanleiding daarvan een te vroege echo waar ons verteld werd dat het een miskraam zou worden (en dan week later echo met kloppend hartje). En het is heel stom maar ik merk dat ik me nu schrap aan het zetten ben voor weer bloedverlies of een slechte echo. De zenuwen nemen wel echt toe.

Wij hebben onze zoon de vorige keer 8 maanden op onze kamer gehouden in een co-sleeper/tussen ons in. Ik was dat niet van plan bij de eerste maar de behoefte om hem zo dicht mogelijk bij mij te houden was enorm sterk vanaf dag 1. Kwam ook door de borstvoeding is gewoon veel relaxter voor iedereen als je je bed niet uit hoeft. Ik werd regelmatig wakker s'ochtend met de baby nog gezellig tegen mij aan, waren we samen tijdens de voeding in slaap gevallen :heart:

Ik heb 1 rompertje gekocht in maat 50, die hangt nu boven ons bed als kleine reminder dat het echt zo is (ook al is voelt het nog niet echt). en ben enorm aan het 'windowshoppen' online.

En ik drink ook 1 echte koffie, soms decaf en verder thee. Kost me wel moeite ben redelijk verslaafd... ook op werk valt het op ;-)
Haha ik heb dat ook met de koffie, ik dronk het heel veel en nu heb ik er lichtelijk een afkeer van! Wat een aantal vriendinnen van mij op aan het vallen is is dat ik niet meer rook! Ik heb al een keer de vraag gehad van iemand of ik zwanger ben en dan draai ik maar een beetje om het antwoord heen haha!
@bibi wij gaan een cosleeper aanschaffen en pas later het kindje op de eigen kamer leggen. Ik ben van mening dat je iets dat zo hulpeloos is nog in het begin niet alleen ergens moet neerleggen om te slapen ondanks dat je het kunt controleren e.d. Ik vind dat zon klein mensje in het begin juist ook in de meest hulpeloze fase (slaapfase) zo dicht mogelijk bij ouder(s) moet zijn. Daarentegen snap ik jullie ook wel als jullie hier een andere mening over hebben hoor. Valt ook genoeg over te zeggen en mijn mening is absoluut niet bedoeld als wat voor aanval dan ook :)

@Mamamaria Ja raar het dat je dan zo sterk zon gevoel kunt hebben. Wij zitten ook al voorzichtig aan na te denken over namen en om de een of andere reden komen er ook alleen leuke jongens namen bij ons op haha!
Gevoel hier is een meisje. Zou ook oprecht verbaasd zijn als het een jongetje blijkt te zijn. Bij mn eerste wist ik het ook zeker.

Míjn oudste vanaf dag 2 op zijn eigen kamer. Mede vanwege dezelfde reden als jij Bibi, ik zat bij elk zuchtje rechtop in bed. Ben nooit bang geweest dat het voor hem of onze band niet goed zou zijn. Wakker word ik toch mocht er wat zijn. Maar merk dat ik een uitzondering ben haha.

Iets kopen doe ik pas als ik zeker weet (voor zover dat kan) dat alles goed is. Heb ik wel zin in!
Ik heb er nog helemaal geen gevoel bij.

De paar die het weten denken een meisje. We zien het wel als het er is

Ik had mn zoon gelijk van dag 1 op zijn eigen kamer, dat beviel wel prima. Ook tegen die tijd beslissen we wel, daar zijn we nu nog niet echt mee bezig
@ flower Wil je het ook niet weten met de 20weken echo?
@januari
Nee, we vinden beide dat dit als een enorme onverwachte verassing is gekomen, dat het dan tot het eind ook maar een verassing moet blijven
@flower Oh wat mooi om er zo over te denken! Ik zou dat echt niet kunnen hoor ben er veel te nieuwsgierig naar hihi!
Ja dat geloof ik wel.
Ik denk dat als het gepland zou zijn, wij er ook anders in stonden :)
Hier ook geen gevoel nog of het een jongen of meisje is. Vind het uberhaupt nog onwerkelijk dat er sowieso een baby komt haha. Vriend hoopt stiekem een jongetje (zou ook hartstikke blij zijn met een meisje natuurlijk).
Wij willen het met 20 weken wel weten maar weten nog niet of we het dan ook mensen gaan vertellen. Knap hoor flower om het niet te willen weten! Dacht ik ook altijd maar mijn nieuwsgierigheid wint het.
Lin: ik drink nog wel koffie, maar niet zoveel meer. Meestal 1 a 2 kopjes per dag. Soms een 3e.

Spullen ben ik nog helemaal niet mee bezig. Eerst maar eens voorbij de 12 weken zijn, dan kijken we dan wel weer verder. Wel al wat van moeder en schoonmoeder gekregen.

Heb ook nog geen idee over jongen/meisje, dat zal ook allemaal vanzelf wel komen denk ik. En anders wordt het in ieder geval binnen nu en 8 maanden duidelijk. ;-P
Oeh bah, koffie!
Ik kon niet zonder en nu... :sick:
Ja @die ene ik was er bij de echo vrij nuchter onder, onder het mom dat het bevestigde wat ik dacht namelijk dat ik kort (4-6 weken) zwanger zou zijn, maar merk nu toch wel dat het me bezig houdt; druk opzoek naar symptomen. Enige wat ik heb kunnen ontdekken is een zeurderige-net-zwanger-buikpijn als ik s avonds in bed lig. En ik ontplof echt: ; enorm opgezette buik,iemand vroeg dit weekend of ik zwanger was....

Hier ook een koffieverslaafde. Drink al veel decaf sowieso thuis en waar ze het hebben. Als ik op plek ben waar ik het niet kan krijg drink ik wel cafeïne, maar wel beetje met mate.

En slapen... De jongste van 21 maanden is net naar der eigen kamer :-) (voor groot deel van de nacht). Dat zegt genoeg denk ik... Ik ben lui en voor zoveel mogelijk slaap, dus baby blijft bij mij iig tot ze enigszins doorslaapt/niet meer snachts drinkt.

En mijn gevoel zegt jongetje. Vorige 2x had mijn gevoel gelijk...
Ik heb echt geen idee. Vorige keer dacht ik écht een jongetje en was t een meisje. Nu echt geen idee.
Ik heb nog niks wat ik ineens niet meer lust. Sterker nog, álles smaakt me lekker. Ik heb de hele dag hongerrrrrr!
Dan zeg ik tegen m'n man savonds op de bank, 'liefje, de baby heeft weer honger. Wil jij wat lekkers pakken?' 🙈

Onze dochter is met 11 maanden naar haar eigen kamer gegaan.
Maar ze belandt nog elke nacht bij ons in bed. Ik ben ooo groot voorstander van samen slapen. Helemaal met pasgeborenen. Denk dat het heel natuurlijk is. Maar ik moet ook zeggen dat man en ik makkelijke slapers zijn. Even wakker en gelijk weer verder tukken.
Morgen weer aan t werk. Bah, de werkdagen vallen me zwaar momenteel. Ben zo moe... Maar goed, ik heb het er met liefde voor over hoor!
Oké... probeer het te beperken met 1, maar heel soms neem ik er 2. Daar knap in dan echt even van op! Ben zoooo moe.... Hahaah....

Ik ben ook fan van samen slapen hoor, maar ik dacht het dit keer te doen middels een co sleeper. Mijn vriend is de helft van het jaar weg en dan vind ik het toch minder fijn dat er aan de andere kant van de baby niemand ligt.....
Vraagje hebben jullie ook met regelmaat een steek krampachtig gevoel in de baarmoeder? Tis elke x maar heel kort maar wel met regelmaat. Ik heb het nu alleen over vandaag. En dit terwijl ik een heel rustig dagje gehad heb. Tis voornamelijk rechts.
ik ben nu ongv 7weken dus nog geen echo gehad.
Ja heb ik ook bibi. Als ik ineens opsta, hoest of een andere plotel inge beweging maak.

Cosleeper lijkt me heeelijk maar kan bij ons denk ik niet aan het bed bevestigd worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven