Schurende bovenbenen
dinsdag 13 juni 2017 om 13:34
Met het mooie warme weer is het natuurlijk ideaal om rokjes en jurkjes te dragen. Nu doe ik dat toch liever niet omdat ik erge last krijg van schurende bovenbenen (binnenkant) met vervelende rode bultjes als gevolg. Nu ben ik niet te dik, maar ook in wat slankere periodes blijven mijn bovenbenen deze "vorm" houden. Zijn er meer mensen die deze schurende bovenbenen hebben? En wat doen jullie er tegen?
dinsdag 13 juni 2017 om 13:44
Er is op dit forum heel wat te vinden over dit onderwerp en je bent echt niet de enige! Het heeft ook niks met gewicht te maken, maar met de bouw van je lijf. Ook mensen met een gezonde BMI kunnen er last van hebben.
Oplossingen die voorbij zijn gekomen de laatste jaren:
- Venina creme idd, koop je o.a. bij Bol.com
- Bij het kruidvat verkopen ze ondergoed en daartussen zit ook 'corrigerend'ondergoed, waaronder een soort wielrenbroekje. koop een grotere maat (dan knelt het niet) en draag dit onder je jurkje
- Sloggie heeft ook broekjes met pijpjes en kantje erlangs.
- Sarah's sweeties verkoopt ook tricot wielrenbroekjes
- Bandalettes (alleen online). Koop de echte - die hebben boven en onder plakelastiek. Er is ook een namaakvariant, maar die heeft maar alleen aan de bovenkant plakelastiek. IK vind het niks (mijn persoonlijke mening. Is niet algemeen
- Je kunt ook een panty vlak boven de knie afknippen, maar dat is wel broeierig.
Oplossingen die voorbij zijn gekomen de laatste jaren:
- Venina creme idd, koop je o.a. bij Bol.com
- Bij het kruidvat verkopen ze ondergoed en daartussen zit ook 'corrigerend'ondergoed, waaronder een soort wielrenbroekje. koop een grotere maat (dan knelt het niet) en draag dit onder je jurkje
- Sloggie heeft ook broekjes met pijpjes en kantje erlangs.
- Sarah's sweeties verkoopt ook tricot wielrenbroekjes
- Bandalettes (alleen online). Koop de echte - die hebben boven en onder plakelastiek. Er is ook een namaakvariant, maar die heeft maar alleen aan de bovenkant plakelastiek. IK vind het niks (mijn persoonlijke mening. Is niet algemeen

- Je kunt ook een panty vlak boven de knie afknippen, maar dat is wel broeierig.

dinsdag 13 juni 2017 om 13:57

dinsdag 13 juni 2017 om 17:08
lijf-lijn/schurende-boven-benen/list_me ... #p27154950
Ik dacht al dat er pas nog een topic hierover geopend was... TO zie hier meer tips.
Ik dacht al dat er pas nog een topic hierover geopend was... TO zie hier meer tips.

dinsdag 13 juni 2017 om 17:27
Bij mij krullen de pijpjes van de kruidvat broekjes niet omhoog. Bij gewone boxershorts (bijvoorbeeld naadloos ondergoed van Hema) was het probleem dat de pijpjes te kort zijn en inderdaad ook nog oprollen. Bij de Kruidvat broekjes niet het geval. Ik heb een witte en zwarte en verslijt ze echt; hele zomer rokjes aan zonder problemen na jaren van schuurplekken! Alleen mijn man weet dat ik zo'n broekje eronder heb en dat vindt ie nou niet bepaald sexy haha maar ja jammer dan :-p
dinsdag 13 juni 2017 om 17:54
Nee, ze gaan niet omhoog.
Ik ga ook es achter die spray aan.