verliefd
woensdag 14 juni 2017 om 04:39
Ik heb nu een paar maanden contact met een man. In eerste instantie (via een datingssite) voornamelijk via chat en whatsapp. Bleek dat hij een neef is van een hele goede vriendin. Eerst een aantal keren koffie gedronken en film gekeken. Nu zijn we Friends with Benefits. We hebben dagelijks contact via whatsapp en spreken zo ongeveer 2 x per week af. Hij heeft in het begin aangegeven dat hij meteen helemaal onderste boven van iemand wil zijn en anders niet meer aan een relatie gaat beginnen. Nu komt het probleem...ik ben verliefd geworden. En niet te zuinig ook. Ik heb het niet direct naar hem uitgesproken, maar hij geeft aan dat we het super gezellig hebben samen. Hij appt me vaak als eerste. 's Avonds, 's Morgens, in zijn pauze, als hij net klaar is met werken. Als hij een avond onverwacht niets te doen heeft appt hij me om te vragen of ik al plannen heb.
We hebben inderdaad een super leuk contact (en ja....ook de seks is top). Hij is in zijn laatste relatie enorm gekwetst. Zijn nicht geeft aan dat ik geduld moet hebben, dat het allemaal wel goed komt...Maar ik voel me zo onzeker. Het is zelfs zo erg dat ik mediums geraadpleegd heb, voor bevestiging (voor wat het waard is...zij zeggen allemaal dat hij gevoelens voor me aan het ontwikkelen is, maar zich daar erg onzeker over voelt door oud leed)
Ik word gewoon ziek van mezelf. Kan niet eten, niet slapen, ben misselijk en leef zo'n beetje op zijn aandacht.
Ik ben bang dat als ik het uit spreek wat ik voor hem voel, dat dan alles stopt....
We hebben inderdaad een super leuk contact (en ja....ook de seks is top). Hij is in zijn laatste relatie enorm gekwetst. Zijn nicht geeft aan dat ik geduld moet hebben, dat het allemaal wel goed komt...Maar ik voel me zo onzeker. Het is zelfs zo erg dat ik mediums geraadpleegd heb, voor bevestiging (voor wat het waard is...zij zeggen allemaal dat hij gevoelens voor me aan het ontwikkelen is, maar zich daar erg onzeker over voelt door oud leed)
Ik word gewoon ziek van mezelf. Kan niet eten, niet slapen, ben misselijk en leef zo'n beetje op zijn aandacht.
Ik ben bang dat als ik het uit spreek wat ik voor hem voel, dat dan alles stopt....
woensdag 14 juni 2017 om 05:54
Je hebt helemaal gelijk, alhoewel je het wel erg plat formuleert, maar ik ben voornamelijk bang dat het stopt als ik het uit ga spreken. Dat is mijn onzekerheid, dat weet ik en die is er niet zo maar (en gaat ook niet zomaar weg).SilverShadow schreef: ↑14-06-2017 05:31Mediums inschakelen omdat je wil weten of je neukertje je leuk vindt of niet.
Wat is er mis met communiceren? In het ergste geval kun je op zoek naar een nieuwe FWB.
En heb je mazzel dan mag je je relatiestatus op Facebook wijzigen.
woensdag 14 juni 2017 om 07:44
Nee hoor, wel menselijk. Zelfbescherming is dat. Nu weet ze nog wat ze " heeft".Summerdance schreef: ↑14-06-2017 07:13Dus je blijft liever onzeker en bang om hem te verliezen dan dat je duidelijkheid hebt....
Vind je dat zelf ook niet een beetje raar?
woensdag 14 juni 2017 om 07:53
Dan kun je je tijd, geld en energie beter steken in werken aan je onzekerheid. Daar heb je op lange termijn veel meer aan.
woensdag 14 juni 2017 om 08:24
Het is toch beter dat je het meteen weet als het niks gaat worden dan dat je er nog meer tijd en energie gaat insteken om nog meer gekwetst te worden?
Spreek ook eens buiten de deur af, zonder seks, zien of hij je dan nog zo leuk gezelschap vindt en een onverwachte vrije avond aan jou wil spenderen.
Spreek ook eens buiten de deur af, zonder seks, zien of hij je dan nog zo leuk gezelschap vindt en een onverwachte vrije avond aan jou wil spenderen.
woensdag 14 juni 2017 om 08:28
Ik begrijp dat wel. Alleen het bezoek aan mediums niet. Ik zou hem dat nooit zeggen want dan krijgt hij beslist de huivers.
Iemand die verliefd op je is, is leuk, maar iemand die geobsedeerd van je is, is eng. Omdat daaruit duidelijk wordt dat het je niet om de persoon zelf gaat (meestal ken je die nieteens goed) maar om je eigen behoeftigheid.
Iemand die verliefd op je is, is leuk, maar iemand die geobsedeerd van je is, is eng. Omdat daaruit duidelijk wordt dat het je niet om de persoon zelf gaat (meestal ken je die nieteens goed) maar om je eigen behoeftigheid.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
woensdag 14 juni 2017 om 08:41
Voor mannen is seks gevoelsmatig vaak ongeveer hetzelfde als lekker eten; tenminste als ze niet verliefd zijn.
Vaak staat lekker eten hoger in hun ranking dan seks met vrouwen waar ze geen liefdesrelatie mee hebben.
Je moet seks niet verkeerd inschatten. Het is geen geschikt middel om een man aan je te binden.
Vaak staat lekker eten hoger in hun ranking dan seks met vrouwen waar ze geen liefdesrelatie mee hebben.
Je moet seks niet verkeerd inschatten. Het is geen geschikt middel om een man aan je te binden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
woensdag 14 juni 2017 om 08:53
Treezebees schreef: ↑14-06-2017 08:24Het is toch beter dat je het meteen weet als het niks gaat worden dan dat je er nog meer tijd en energie gaat insteken om nog meer gekwetst te worden?
Goed advies Treezebees! FWB is iets wat eigenlijk alleen in de slaapkamer afspeelt. De 'regels' zijn nogal ongevoelig overigens: Niet samen dineren bijvoorbeeld. Niet blijven slapen, niet te veel knuffelen en buiten de slaapkamer om niet te veel contact.
Persoonlijk vind ik dit zelf ook niet echt tof, het mag best iets meer voorstellen. Maar verliefd worden... meid... dat gaat hem niet worden. Je zult zien dat het steeds meer een teleurstelling gaat worden en voor je het weet is er geen weg meer terug. Of je gaat inderdaad praten of jullie een relatie kunnen beginnen. Maar zie dat gesprek wél als een 'point of no return'. Want... wanneer jullie het gezellig blijven houden met elkaar en jullie hebben zogenaamd niets maar toch wel, dan zit je zo goed als vast in zo'n status quo waar geen ontkomen meer aan is.
woensdag 14 juni 2017 om 09:21
woensdag 14 juni 2017 om 11:07
we spreken gemiddeld 2 x per week af. We gaan ook uit eten, naar de bioscoop. We spreken ook wel af overdag en hebben dan echt niet altijd seks. Het initiatief tot appen gebeurt door beiden, en door beiden ongeveer evenveel.ikbenhet01 schreef: ↑14-06-2017 09:21Hoe vaak spreek je met hem af ? Ook de tijden en frequentie zeggen wat over hoe hij over je denkt. Mag je alleen s' avonds langskomen om een "film te kijken",of ook overdag? Of alleen in het weekend? Van welke kant wordt het initiatief tot appen genomen?
woensdag 14 juni 2017 om 11:10
We spreken ook wel buiten de deur af en we spreken ook af zonder seks te hebben. En we hebben het altijd leuk samen, ook als we geen seks hebben. Daarom voelt het als meer dan een 'Fuckbuddie'Treezebees schreef: ↑14-06-2017 08:24Het is toch beter dat je het meteen weet als het niks gaat worden dan dat je er nog meer tijd en energie gaat insteken om nog meer gekwetst te worden?
woensdag 14 juni 2017 om 13:16
De grote vraag is dan natuurlijk of jullie geen seks hebben omdat jullie daar allebei geen zin in hadden, of dat jullie geen seks hadden omdat jij dat niet wilde en in je eentje naar huis ging na zo'n date.
Als jullie na een date saampjes op de bank nog even netflixen en dan tegen elkaar aan in slaap vallen zonder dat er sprake is van seks, dan zou het zomaar kunnen zijn dat hij meer voor je voelt. In alle andere gevallen komt hij na zo'n date met blauwe ballen thuis en vraagt ie zich af waar het die dag mis is gegaan.