Geld & Recht alle pijlers

Reisverzekering?

14-06-2017 08:30 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is op vakantie in Miami. Ze heeft via aribnb een accomodatie gehuurd. Het is mooi appartement, alleen de airco stinkt verschrikkelijk. Er is iemand komen kijken, maar die zegt dat er niks aan mankeert. Mijn dochter heeft de airco maar uit gezet, omdat ze het idee heeft dat het ook ongezond is.. Ze zijn toch overdag veel weg. Het is dus erg vochtig daar.
Nu wilde ze gisteren haar laptop gebruiken, en die deed het niet. Ze heeft op internet met haar mobiel gespeurd, en daar kreeg ze de tip om met een fohn te drogen. Dat lukte, maar hij is dus toch aangetast door vocht. En dat kan verder aantasten.
Ze heeft een reisverzekering, maar de schuld ligt volgens mij bij de airbnb verhuurder. Wat kan ze het beste doen nu?
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Ik heb drie dagen in tropische regen op een eiland vast gezeten maar mijn laptop heeft t gewoon overleefd?
Hello, can you hear me?
Wat dacht je van gewoon even de reisverzekering bellen?
Ja, ikzelf ook in Indonesie. Maar dochter had via internet iemand gevonden waar hetzelfde was gebeurd met een laptop in Azie, en die gaf haar de tip.
Schijnt vaker te gebeuren.
Ik vind het maar raar dat het zo vochtig is dat het de laptop aangetast heeft en dan moet er toch overal schimmel zitten?
En als het echt door vocht dan vraag ik me af of d verzekering, als die zou vergoeden tot een bepaald bedrag, dat nog wel doet omdat dochter met een fohn aan de gang is geweest. Ik zou zeggen laat je dochter haar reisverzekering bellen.
anoniem_129113 wijzigde dit bericht op 14-06-2017 08:43
0.14% gewijzigd
Als je Macbook en vochtig land tikt, zie je dat het geen zeldzaamheid is. Vooral vocht met zoute lucht is slecht. En zo lang hij aan staat is er niks aan de hand. Dan houdt hij zichzelf wel droog.
Reisverzekering wordt gemaild, maar ik vroeg me af of zij dan weer de verhuurder aanspreken.
Ja dat zou kunnen maar die fohn was geen goed idee. Als die te wam heeft gestaan kan het vocht zo warm worden dat het ook het een en ander aantast.

En ik denk dat het via de verhuurder lastig wordt als het al kan. Ze had het appartement ook kunnen weigeren, de airco wel aan kunnen laten, haar macbook mee kunnen nemen. Kortom die verhuurder kan toch niet weten dat mac books gevoelig zijn voor vocht?
anoniem_129113 wijzigde dit bericht op 14-06-2017 08:49
46.45% gewijzigd
Reisverzekering wordt gemaild, maar ik vroeg me af of zij dan weer de verhuurder aanspreken.
Kansloze missie. Twee mogelijkheden:
1. De laptop moet normaal gesproken tegen hoge luchtvochtigheid kunnen ==> verzekering vergoed niet, want apparaat is 'gewoon' stuk gegaan.
2. De laptop hoort niet tegen hoge luchtvochtigheid te kunnen ==> verzekering vergoed niet, want je hebt het apparaat oneigenlijk gebruikt en het is geen ongeluk.

Daarnaast is het droogblazen van elektronica met een fohn een slecht idee, want je kunt gemakkelijk componenten te heet laten worden (vooral batterijen en condensatoren).
Wat een onzin dat de verhuurder aansprakelijk is, die is toch niet verplicht om een appartement met airco te leveren. En er wás nota bene airco, maar zij heeft het uit gezet.
Een fohn lijkt me ook niet echt slim, ze zeggen niet voor niets altijd rijst.

Ik zou de reisverzekering proberen, maar het is sowieso niet iets waar de verhuurder iets aan kan doen. Wat is dat toch dat mensen tegenwoordig altijd de schuld bij iemand anders proberen te leggen?
En al zegt ze tegen de verhuurder 'ik stel je aansprakelijk want ik vond dat de airco stonk dus heb hem uitgezet en toen werd het vochtig en deed mijn laptop het niet en toen heb ik hem drooggeföhnd en nu doet hij niks meer', gaat ze hem dan voor de rechtbank slepen?

Als dit soort 'schades' vanuit de reisverzekering worden vergoed verwacht ik dat de premies weer zullen stijgen volgend jaar.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Als ik wat weet kom ik het nog even vertellen.
Himalaya
Ja, zo dacht ik er ook altijd over. Tot ik las dat mobieltjes vergoed worden als mensen hem in zee laten vallen. Dat vind ik dan weer iets meer eigen schuld
Het ligt er ook aan wat de verzekering precies vergoed. Sommige verzekeringen zijn wat uitgebreider en meestal ook wat duurder.

Dus het kan best zijn dat een bepaalde verzekering wel mobieltjes die vallen in zee vergoed en een andere verzekering niet.
Dit valt toch niet onder je reisverzekering ?

Wat een onzin claim zeg.
Als ik Google op Macbook en vochtig land vind ik weinig hoor. In de link van de eerste hit zegt iedereen juist dat het geen probleem is.
En daarbij: airco zet je normaal gesproken alleen aan als je thuis bent. Je zegt dat ze overdag veel weg waren dus de airco had sowieso maar een paar uurtjes per dag aangestaan?
Overigens zijn dit soort gevallen nou precies de reden dat ik mijn laptop niet meeneem als t niet nodig is.
Hello, can you hear me?
marcellav schreef:
14-06-2017 09:28
Himalaya
Ja, zo dacht ik er ook altijd over. Tot ik las dat mobieltjes vergoed worden als mensen hem in zee laten vallen. Dat vind ik dan weer iets meer eigen schuld
Geloof vooral niet alles wat je leest

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven