Uitgerekend eind januari 2018 (deel 2)

01-06-2017 19:31 1132 berichten
Hier is deel 2 (als vervolg op ons oude topic: zwanger/eind-januari-2018-uitgerekend/l ... #p27149399) Nu met tabel!
Iedereen die zwanger is en eind januari is uitgerekend, kan hier meeschrijven :cheer2:

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo!
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
stellarules
(32/26)
Tweede 28 januari Meisje! :love: 22 december bevallen! :heart:
Januari-2018
(22/27)
Eerste 25 januari Jongen! :love: 12 januari bevallen! :heart:
Sophie
(26/32)
Eerste 23 januari Meisje! :love: 22 januari bevallen! :heart:
Die-ene
(29/31)
Eerste 29 januari Meisje! :love: 23 januari bevallen! :heart:
wahaki
(33/34)
Tweede 21 januari Jongen! :love: 24 januari bevallen! :heart:
Duikmuis87
(30/33)
Eerste 23 januari Jongen! :love: 26 januari bevallen! :heart:
Huismussie
(33/35)
Tweede 23 januari Jongen! :love: 27 januari bevallen! :heart:
flower29
(33/39)
Tweede 22 januari Jongen! :love: 2 februari bevallen! :heart:
Bibi30
(?/?)
Eerste 29 januari Meisje! :love: 6 februari bevallen! :heart:
Phlee87
(27/30)
Eerste 17 januari Jongen! :heart: :duckie:
sammie81
(36/33)
Eerste 31 januari Meisje! :heart: :duckie: IVF; mk dec '16
.
Jufjenn, Masjeel, Adaline, Rowiee_17. Bouvrie. Noor1807. Lin1402, Baby-nummer3, Fannetje, Knorretje2 & Viva-vida: jullie zijn zo stil dat we jullie uit de tabel hebben gehaald. Mochten jullie nog meelezen/-schrijven kunnen jullie jezelf altijd weer toevoegen.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:28
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
92.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heb ik ook Bibi.
Bijna dagelijks ook als ik me niet druk heb gemaakt.
Hoesten en even lekker uitrekken is echt erg gevoelig
Samen slapen hebben wij bij de eerste ook geprobeerd, maar werkte voor ons niet. Ik ben echt een heel lichte slaper, nog meer sinds de geboorte van Bouv1. En doordat hij iets te vroeg was geboren, 'kraakte' hij. Dat doen veel (rand) prematuurtjes.

Wat betreft kwaaltjes... Mijn borsten (6). Die doen zoveel pijn! Zijn al twee cupmaten groter ook. Dat was bij m'n vorige zwangerschap veel minder. Mede daardoor denk ik ook dat ik een meisje krijg. Verder ben ik vooral heeeeeel moe en licht misselijk, maar dat is echt minimaal. Die eerste twaalf / dertien weken zijn echt het zwaarst is mijn ervaring! Dan gebeurt er zoveel in je lijf, maar aan de buitenkant zie je nog bijna niks. Al heb ik ook nu al een heel klein buikje. Voor mensen die mij niet kennen onzichtbaar. Maar voor goede vrienden wel te zien.

Vooral door niet te drinken, weet echt iedereen al dat ik zwanger ben ;-) haha.
Maar ik heb het ook als ik gewoon stil zit
@bibi Ik heb het ook hoor. Schijnen je banden te zijn die gaan uitrekken door de groei van je baarmoeder. Dat was wat de gyn mij verdelde iig.
@bibi30 klinkt niet vreemd hoor. Die. Baarmoeder moet hard werken en al snel groter worden. Dat kan best een vervelend gevoel geven.
Hoi, ik heb het ook, bij bewegingen (omdraaien in bed) of uitrekken s'ochtens maar ook als ik niks doe. merk wel dat het nu wat minder is (paar dagen thuis) en ik had ook een dag was het echt erg, met krampen ook en die dag had ik heeel veeel gedaan inclusief veel gefietst. dus denk dat het wel met activiteit te maken heeft.
Hoi bibi. Die pijntjes van banden zijn prima normaal, maar kan van alles zijn, ik heb bijv hele pijnlijke darmen af en toe zomaar. Doet dan echt extra zeer als ik mijn buik aanraak.
Herkenbaar wat jij vertelt qua kwaaltjes en samen slapen Bouvrie. Alsof ik mezelf lees.

Wat de rest vertelt over pijnscheuten bij niezen en uittrekken herken ik niet en dat baart me dan weer zorgen :| Zal blij zijn als het de 26e is en er een goede echo volgt. Die stomme onzekerheid ook.
Ja die onzekerheid is echt verschrikkelijk. Ik probeer er zo min mogelijk aan te denken en mezelf zoveel mogelijk af te leiden ervan. Ik ben inmiddels zo ver dat ik niet meer elk wcbezoek mn wcpapier controleer na afvegen haha!

@stella wij hebben onze echos 2 dagen na elkaar, jij de 26e en ik de 28e. Lopen we mooi gelijk :) Ik was 7w1d bij mn afgelopen echo en jij?
Ja dat samen slapen das voor iedereen toch anders. Onze eerste was een hel-slaper. Nog steeds regelmatig s nachts wakker en dan ook meteen met heel veel decibellen brullen.... (hij is al bijna 4 ...). Wat het probleem is/was kom je uiteindelijk zelden achter denk ik, krampjes oid gingen we in begin van uit. Urenlang liepen we 's nachts met een brullende baby rondjes met de draagzak... toen die 6 maanden was begonnen de nachtangsten. totdat die bijna 2 was nagenoeg iedere nacht en vaak meerdere keren per nacht, daarna werd het langzaam minder, nu is het denk ik nog maar paar keer per maand gelukkig. Maar hij wordt nog altijd erg emotioneel wakker ondanks dat ik vind dat hij ondertussen 'goed' slaapt. Bij hem zijn we begonnen met wiegje op kamer en later ook ledikant op eigen kamer. Maar uit moeheid kwam die bijna altijd bij ons. Vriend had af en toe een oprisping dat dat 'niet hoorde' en wilde hem dan weer in eigen bed, maar dat gaf die over het algemeen na paar nachten weer op. Bij 2e cosleeper gekocht en die sliep vanaf nacht 1 bij ons. Wat een verademing! Zei is ook wel een makkelijke slaper, maar heb vanaf eerste nacht 'door kunnen slapen'. Nooit uit bed, wakker om te drinken, borst erin en weer slapen, wist vaak 's ochtends ook niet eens meer of en hoe vaak ze 's nachts gedronken had. We zijn nu net verhuisd en hebben in nieuwe huis samen eigen kamertje. Ze hoefde daar niet te slapen als ze het niet zouden willen, maar ze willen het wel, vooral de jongste vind het prachtig. Oudste beland altijd snachts nog ergens bij ons, jongste is meestal als laatste wakker.

Hier tegenovergestelde probleem als jullie: ik slaap diep, wordt door babyfoon pas wakker van de kinderen als ze ondertussen al een trauma bij elkaar gehuild hebben (en vervolgens dus never nooit meer gaan slapen). Maar als ze naast me liggen heb ik alles door en kan ik dus alles managen zonder dat ik er écht van wakker wordt.
Wauw Nena, dat klinkt pittig! Dan is nachtrust wel heilig op den duur denk ik. Hopelijk nu weer een goede slaper!

Januari ik was pas 5 wk 5 dagen bij laatste echo volgens de berekening. De meting kwam uit op 6 wk 2 dagen. Dus ik ben maar uitgegaan van 6 wk haha. Scheelt maar iets met jou! Spannend he, de volgende echo. Ik hoop daarna wat meer te kunnen ontspannen/genieten. Die miskraam is daar debet aan.
MamaMaria81 schreef:
12-06-2017 07:49
bij bewegingen (omdraaien in bed) of uitrekken s'ochtens maar ook als ik niks doe
Ja dat heb ik precies hetzelfde! Fijn om te lezen dat jullie dat ook hebben, dan weet ik iig dat het 'normaal' is.

Zelf heb ik het gevoel dat ik een jongen krijg, al twijfel ik wel veel en kijk ik vooral naar meiden spulletjes en meisjesnamen enz.. Mijn vriend is er echt van overtuigd dat we een meisje krijgen. De Chinese kalender zegt ook een meisje. Nog even geduld!
@stella Ja we schelen bijna niks dan. We zijn ook maar 4 dagen na elkaar uitgerekend zie ik. Gezellig :D

Ja ik vind he took fijn om te horen dat jullie ook last hebben van die bandkrampen dat stelt me dan iets gerust idd. Ik ben ook de hele dag door misselijk. Ik weet niet of het bij meer van jullie zo erg is? Ik kijk het nog even aan maar als het niet gaat verminderen in de loop der dagen ga ik er even mee naar de huisarts denk ik want ik kan amper eten binnenhouden en dat is ook niet goed voor je neem ik aan.
Misselijkheid is zo vervelend! Ik heb het nu nauwelijks, maar bij de vorige zwangerschap tot week 24. Meestal zonder overgeven, maar bah bah. Volgende week heb ik pas m'n eerste echo bij de vk jemig zeg wat duurt dat lang! Volgens mij was dat de vorige keer ook eerder. Ik ben zo bang dat er geen hartje klopt of... misschien wel 2!

Klopt het dat je na de kennismaking en eerste echo met ongeveer tien weken weer een echo krijgt om de termijn te bepalen? Want dat is dan wel weer snel achter elkaar. Dat is fijn.

Sporten jullie nog? Ik geef een avond per week training (en sport daarnaast ook nog), ik merk echt dat ik een stuk kortademiger ben dan anders.
Vervelend Januari! Misschien is een middeltje van de huisarts tegen misselijkheid wel een goed idee. Nu geloof ik dat de baby pakt wat ie nodig heeft en wat overblijft voor de moeder is. Maar toch. Hier met vlagen misselijk. Bepaalde geuren of als ik een lege maag heb veroorzaken dat. Heb een aantal keer moeten overgeven nu, maar gelukkig niet standaard na elke maaltijd.

Haha Bouvrie die "angst" om 2 hartjes te zien had ik ook! Duurt inderdaad lang zeg voor je je eerste echo hebt. Aftellen maar! Termijnbepaling deden ze bij mij al. Dus als ze dat je eerste afspraak niet doen dan heb je die echo kort erna. Wel leuk als je 2x snel achter elkaar je baby kan zien dan! :flirting:

Wat betreft sporten: ja. Maar het valt me erg zwaar. Ik doe cardio en krachttraining en vind het een enorme opgave. Hopelijk snel wat meer energie. Werk je fulltime?
Sterkte Januari! ik ben ook enorm misselijk. Ik gebruik wel al medicijnen ervoor, emesafene, en dat haalt net de scherpe kantjes er vanaf. Ik heb nog niet hoeven spugen, maar oppassen dat je niet uitgedroogd raakt hoor! Dus echt even huisarts bellen voor medicijnen.
De ochtenden zijn bij mij het ergst, lig nu dus ook plat in bed.. tussen 12 en 15 gaat het redelijk, dan alleen licht zeurende misselijkheid maar tegen 16u start het weer. Mijn vooruitzicht is alleen niet zo positief, vorige keer was ik de hele 9 maanden misselijk.. Gelukkig kob ik na week of 20-24 weer wat avondeten, maanden ervoor niet en dat gaat nu ook weer erg moeizaam.
Bedankt voor de steun dames :)

Ik moet zometeen om half 12 bij de huisarts zijn voor mijn misselijkheid en krijg dan waarschijnlijk wel een middeltje mee :)

Wij zijn gister even wezen winkelen samen en hebben eindelijk een nieuw bed gekocht. We wilden dit al een hele tijd alleen steeds kwam het er maar niet van en nu hebben we dan eindelijk de knoop doorgehakt en een nieuw bed gekocht. Een hele mooie boxspring. Deze heeft gelukkig ook een perfecte hoogte voor een cosleepertje :)
Sterkte met de misselijkheid huismussie en Januari!

Zelf ben ik met vlagen misselijk, maar ik merk vooral dat ik geen zin heb in eten. Ben ook al afgevallen, dus ik moet mijn best doen om meer naar binnen te krijgen.

Hebben jullie trouwens ook bloedonderzoek gehad? Verloskundige raadde dat aan, dus dat heb ik vorige week gedaan. Had verwacht er niks meer van te horen, maar werd net gebeld dat ik morgen langs moet komen. Hoeft niks te zijn natuurlijk, maar maak me wel een beetje zorgen.
@die ene Nee ik heb hem nog niet gehad, alleen klein bloedtestje om mijn bloedgroep (en dus resusfactor) te bepalen. Maar je hebt best kans dat het standaard is dat mensen langs moeten komen na een bloedtest of dat er wat kleins is gevonden zoals een beetje ijzertekort oid.
.
anoniem_118643 wijzigde dit bericht op 19-10-2017 13:46
99.63% gewijzigd
Gefeliciteerd en welkom Fannetje!

Gedeeltelijk herkenbaar. Ik heb dezelfde kwaaltjes als bij mn tweede zwangerschap, maar die liep uit op een miskraam. Dus dat is ook niet geruststellend haha. Maar mijn eerste zwangerschap verliep heel easy. Niet misselijk, geen pijnlijke borsten, niks. Wel bandenpijn. Nu wel misselijk en geen krampje of steekje. En enorme borsten. Misschien ander geslacht? Denk zelf dat het daaraan ligt, maar kan ook een fabeltje zijn natuurlijk.

Hoe oud is je oudste?
Welkom Fannetje!
Ik kan helaas je vraag niet beantwoorden want i ben zwanger van mijn eerste maar iig gefeliciteerd met je zwangerschap :) Ze zeggen wel dat iedere zwangerschap anders is dus het kan maar zo zijn dat alles gewoon goed verloopt :)

IK heb nu een middeltje van de huisarts meegekregen; net als huismussie ook emesafene. Zoals zij al zegt haalt het niet je misselijkheid helemaal weg maar is het wel fijn dat het de scherpe randen er vanaf haalt en ik daardoor mn eten binnen kan houden :)
Welkom Fannetje en gefeliciteerd!

@ Januari, fijn dat je nu je eten binnen kan houden. Hoop voor je dat ook de misselijkheid snel voorbij is.

Bij mij begint de misselijkheid nu ook, ik heb 2 nachten amper geslapen... Krijg ook niks weg nu, blegh!

@ die ene, ik heb nog geen bloedtest hoeven doen, maar misschien komt dat nog. Vandaag hoor je de uitslag toch?
.
anoniem_118643 wijzigde dit bericht op 19-10-2017 13:46
99.65% gewijzigd
Het lijkt wel of ik met de dag meer moet huilen om niks.
Dit had ik met mn eerste zwangerschap niet.
Deze is zo anders!
Ik heb niet echt pijnlijke grote borsten. Maar mn tepels zijn wel heel erg gevoelig.
Misselijkheid gaat met vlagen en is niet elke dag.
Maar als ik het ben, dan ook goed.
Gelukkig (nog) niet overgeven maar wel vaak speeksel weg slikken.
En ik ben zooooooo ontzettend moe!
Ik moet mijzelf echt door de dag heen slepen en dat is niet altijd handig met een fulltime baan :'(
Ook ben ik echt enorm gegroeid.
Ik zou wel een foto willen plaatsen, maar weet niet hoe het moet.
En buikpijn/bandenpijn.... Pfff

Ik Droomde vannacht dat ik persee wou weten of het een jongetje of meisje word en vanmorgen had ik ook heel sterk dat gevoel.
Ik wil het wel weten maar eigenlijk ook weer niet :winkie:
Zo dat was even mijn klaagzang voor vandaag. :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven