Sara / Lara
donderdag 15 juni 2017 om 13:00
Hoi! Ff jullie mening nodig!
Ik ben 30 wk zwanger en we moeten nu toch echt een naam verzinnen.
De jongensnaam is al wel besloten maar de meisjesnaam vinden we nog lastig.
We hebben wel 3 namen maar we vinden 'Sara' het leukst.
Nu heet alleen het dochtertje van mijn schoonzus (de vriendin van mijn vriends broer) 'Lara' zij is nu 2.
vinden jullie dit wel/niet kunnen.. Lara en Sara..
ik twijfel of dat er teveel op lijkt en mijn vriend ook.. en willen niemand de naam vertellen, dus vandaar op deze manier..
alvast bedankt
Ik ben 30 wk zwanger en we moeten nu toch echt een naam verzinnen.
De jongensnaam is al wel besloten maar de meisjesnaam vinden we nog lastig.
We hebben wel 3 namen maar we vinden 'Sara' het leukst.
Nu heet alleen het dochtertje van mijn schoonzus (de vriendin van mijn vriends broer) 'Lara' zij is nu 2.
vinden jullie dit wel/niet kunnen.. Lara en Sara..
ik twijfel of dat er teveel op lijkt en mijn vriend ook.. en willen niemand de naam vertellen, dus vandaar op deze manier..
alvast bedankt
donderdag 15 juni 2017 om 14:30
Ik ken een Lara en een Zara, vindt het twee totaal andere namen ook al lijkt het op papier best op elkaar.
Als jullie Sara mooi vinden zou ik er gewoon voor gaan. En dan lijkt het een beetje? Nou en toch, het is niet dezelfde naam.
Merle vind ik zelf niet zo, Mila wel maar Sara of Zara erg leuk.
Sarah zou ik dan weer niet doe, zo oudewets met die h erachter, dan denk ik meteen aan een 50jarige vrouw.
Als jullie Sara mooi vinden zou ik er gewoon voor gaan. En dan lijkt het een beetje? Nou en toch, het is niet dezelfde naam.
Merle vind ik zelf niet zo, Mila wel maar Sara of Zara erg leuk.
Sarah zou ik dan weer niet doe, zo oudewets met die h erachter, dan denk ik meteen aan een 50jarige vrouw.
donderdag 15 juni 2017 om 14:33
Sara vind ik een beetje een saaie naam, zeker omdat tegenwoordig zo ontzettend veel mensen hun dochter Sara noemen.
Bovendien zullen erg veel mensen het afkorten tot Saar, dus als vriend dat niet mooi vind, zou ik er niet voor gaan.
Merle denk ik meteen aan honden.. Merle is een benaming voor een gevlekte vacht, wist je dat?
Mila vind ik erg leuk!
Bovendien zullen erg veel mensen het afkorten tot Saar, dus als vriend dat niet mooi vind, zou ik er niet voor gaan.
Merle denk ik meteen aan honden.. Merle is een benaming voor een gevlekte vacht, wist je dat?
Mila vind ik erg leuk!
-
donderdag 15 juni 2017 om 14:35
Dit!!!Eloise_Xennakiss schreef: ↑15-06-2017 14:30
donderdag 15 juni 2017 om 14:49
Ik zou het niet doen. Zou het niet leuk vinden als twee nichtjes (want daar komt het toch op neer) Lara en Sara heten. Maar goed ik zit in de situatie dat mijn dochters hun nichtjes vaak zien en zou namen die zo sterk lijken dan ook niet leuk vinden.
Ik vind Mila erg leuk en zou dat doen.
Merle vind ik ook leuk, maar uitspraak is wat minder fijn.
Ik vind Mila erg leuk en zou dat doen.
Merle vind ik ook leuk, maar uitspraak is wat minder fijn.
donderdag 15 juni 2017 om 14:59
donderdag 15 juni 2017 om 15:20
Wij hadden ook een naam die leek op een andere uit onze familie. Maar het was de enige naam die mijn man en ik allebei mooi vonden. Dus toch gedaan, we hadden gewoon geen andere opties! Nu zijn we een jaar verder, iedereen is gewend, niemand vindt het gek en wij vinden het nog steeds de mooiste naam die er is! Gewoon doen dus!
vrijdag 16 juni 2017 om 12:48
Dat zou ik niet doen.Charlotte717 schreef: ↑15-06-2017 14:59Zeg anders tegen de ouders van Lara dat je een naam met -ara overweegt als het een meisje wordt en vraag wat ze ervan zouden vinden.
Waarom zou je hen inspraak geven in jouw naamkeuze?