Theehuis
zondag 8 februari 2009 om 20:40
Heej, leuk dat 't leuk was, de verjaardag van Vito! Tony en Vito klinken altijd zooo leuk!
Fijn dat Ier zo weer thuiskomt
Hartige taart was erg geslaagd: lekker met croissantdeeg belegd, met reepjes gerookte kipfilet en veel paprika, en dan met een mengseltje van creme fraiche, ei en geraspte oude kaas
Fijn dat Ier zo weer thuiskomt
Hartige taart was erg geslaagd: lekker met croissantdeeg belegd, met reepjes gerookte kipfilet en veel paprika, en dan met een mengseltje van creme fraiche, ei en geraspte oude kaas
Peas on earth!
zondag 8 februari 2009 om 20:49
zondag 8 februari 2009 om 20:55
quote:Kess schreef op 08 februari 2009 @ 20:49:
Oh, en Tony en Vito zíjn natuurlijk ook heel erg leuk!
Recept was eigenlijk alleen maar met gerookte kipfilet, maar omdat ik dat nogal saai vond, heb ik paprika toegevoegd (in drie kleuren voor 't leuke idee ). Je kunt volgens mij ook andere groenten toevoegen, wat je maar leuk vind (courgette, prei, paprika, zoiets). Recept:
- 1 gerookte kipfilet
- 1,5 paprika
- 3 eieren
- 180 ml creme fraiche
- croissantdeeg (of bladerdeeg, maar ik vind croissantdeeg lekkerder)
- peper, zout, nootmuskaat
- geraspte oude kaas (Want vind ik lekkerder, is iets pittiger)
- oven voorverwarmen op 200 graden.
- kipfilet in reepjes snijden, paprika in reepjes snijden
- lage taartvorm (ik gebruik aardewerken ovenschaal) invetten en bekleden met croissantdeeg.
- laagje geraspte kaas over bodem strooien.
- kipfilet en paprika over bodem verdelen.
- eieren en creme fraiche mixen, nootmuskaat en peper en zout toevoegen, en verdelen over ovenschotel.
- kaas erover strooien.
- 10 minuten op 200 in de oven, daarna nog 45 minuten op 175 graden.
En dan... heb je een hartige taart a la Erwt
Oh, en Tony en Vito zíjn natuurlijk ook heel erg leuk!
Recept was eigenlijk alleen maar met gerookte kipfilet, maar omdat ik dat nogal saai vond, heb ik paprika toegevoegd (in drie kleuren voor 't leuke idee ). Je kunt volgens mij ook andere groenten toevoegen, wat je maar leuk vind (courgette, prei, paprika, zoiets). Recept:
- 1 gerookte kipfilet
- 1,5 paprika
- 3 eieren
- 180 ml creme fraiche
- croissantdeeg (of bladerdeeg, maar ik vind croissantdeeg lekkerder)
- peper, zout, nootmuskaat
- geraspte oude kaas (Want vind ik lekkerder, is iets pittiger)
- oven voorverwarmen op 200 graden.
- kipfilet in reepjes snijden, paprika in reepjes snijden
- lage taartvorm (ik gebruik aardewerken ovenschaal) invetten en bekleden met croissantdeeg.
- laagje geraspte kaas over bodem strooien.
- kipfilet en paprika over bodem verdelen.
- eieren en creme fraiche mixen, nootmuskaat en peper en zout toevoegen, en verdelen over ovenschotel.
- kaas erover strooien.
- 10 minuten op 200 in de oven, daarna nog 45 minuten op 175 graden.
En dan... heb je een hartige taart a la Erwt
Peas on earth!
zondag 8 februari 2009 om 21:04
maandag 9 februari 2009 om 10:51
Ik heb ook nog even gereageerd in NS
Kess, en wel lekker dat je van nu af aan dus wel, zij het maar tot 11.30, even tijd voor jezelf hebt af & toe. Maar kan me ook voorstellen dat leeg nest even wennen is
iEReneten stond allang klaar. Ovenschotel met pasta, kip, courtgette, tomaat en kaas erover heen. Spinazie feta flappen, appel bladerdeeg flappen. En Chica en ik hadden een muffin bewaard. Mooi dat het allemaal op ging
Kess, en wel lekker dat je van nu af aan dus wel, zij het maar tot 11.30, even tijd voor jezelf hebt af & toe. Maar kan me ook voorstellen dat leeg nest even wennen is
iEReneten stond allang klaar. Ovenschotel met pasta, kip, courtgette, tomaat en kaas erover heen. Spinazie feta flappen, appel bladerdeeg flappen. En Chica en ik hadden een muffin bewaard. Mooi dat het allemaal op ging
Wat Supersmollie zegt vind ik ook
maandag 9 februari 2009 om 14:54
maandag 9 februari 2009 om 15:21
Vito vond het hartstikke leuk! Toen ik hem op kwam halen stormde hij op me af, moest even héél hard huilen, en toen was het allemaal weer goed. Even de spanning afreageren, denk ik. Juffen zeiden dat hij heel lief met autootjes gespeeld had en netjes in de kring had gezeten. Lekker ding!
Whoppers zijn heeeeeel lekkerrrrr!
Whoppers zijn heeeeeel lekkerrrrr!
Loretta is De Mol. Punt.
maandag 9 februari 2009 om 15:47
Fijn dat het zo goed ging met Vito, Kess
Pep, sterkte. Ben je wel al helemaal beter dan nu? En hoest met Sjaf? Fijn om Wup weer zuruck te hebben zeker?
Eten viel prima
Ik heb geen zin meer in werk. Wil de stad en even stompzinnige dingen kopen ofzo. Nog een uur en een kwartiER
Pep, sterkte. Ben je wel al helemaal beter dan nu? En hoest met Sjaf? Fijn om Wup weer zuruck te hebben zeker?
Eten viel prima
Ik heb geen zin meer in werk. Wil de stad en even stompzinnige dingen kopen ofzo. Nog een uur en een kwartiER
Wat Supersmollie zegt vind ik ook
maandag 9 februari 2009 om 16:09
maandag 9 februari 2009 om 16:28
Huh? Ziek zijn = niet betaald krijgen dan?
Nee, helemaal geen drama bij afscheid. Vito zag dat andere ouders weer weggingen en ging bij iedere ouder enthousiast mee uitzwaaien. Ik had er de hele ochtend bij mogen blijven ivm met wennen enzo, maar het leek gewoon logisch om ook te gaan, zodat hij ook naar mij kon zwaaien. Hij had het voorbeeld gezien en het leek dan raar om toch te blijven. Bovendien is de psz natuurlijk bekend terrein voor hem. Dus met juffen afgesproken dat ze zouden bellen als het hem toch teveel werd. Maar het ging gewoon oké, voelt echt heel fijn. Bij Tony was het de eerste weken echt drama met afscheid nemen. Die had echt tijd nodig om het vertrouwen te krijgen dat hij ook écht weer opgehaald zou worden.
Nee, helemaal geen drama bij afscheid. Vito zag dat andere ouders weer weggingen en ging bij iedere ouder enthousiast mee uitzwaaien. Ik had er de hele ochtend bij mogen blijven ivm met wennen enzo, maar het leek gewoon logisch om ook te gaan, zodat hij ook naar mij kon zwaaien. Hij had het voorbeeld gezien en het leek dan raar om toch te blijven. Bovendien is de psz natuurlijk bekend terrein voor hem. Dus met juffen afgesproken dat ze zouden bellen als het hem toch teveel werd. Maar het ging gewoon oké, voelt echt heel fijn. Bij Tony was het de eerste weken echt drama met afscheid nemen. Die had echt tijd nodig om het vertrouwen te krijgen dat hij ook écht weer opgehaald zou worden.
Loretta is De Mol. Punt.
maandag 9 februari 2009 om 17:22