Werk & Studie alle pijlers

Ex collega die enorm veranderd is

18-06-2017 23:13 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Ik wil dit graag even kwijt want weet even niet wat ik er van moet denken of vind...

Een oude collega van mij, die nu al zo'n 5 maanden weg is bij ons team Kwam vandaag naar de winkel omdat ze toevallig aan het Shoppen was. Haar manier van praten en lichaamshoudingen zijn erg veranderd wat ik dus niet snap. Ik had in totaal bijna 1 jaar met haar gewerkt en in die 1 jaar tijd was zij altijd redelijk rustig en ze trok nooit haar mond open als ze onredelijk werd behandeld door een collega. Zo was zij altijd het pispaaltje van de team leidster. En we hebben nog een bazige collega die in principe qua functie helemaal niet hoger is als haar maar die deed dus altijd bazige tegen haar en de oude collega pike het altijd. Na 1 jaar Nam ze dus ontslag en nu werkt ze 5 maanden ergens anders. Ik vroeg vandaag gelijk hoe het met haar en haar baan ging. Ze deed heel kortaf. Antwoorden als 'goed', 'leuk'. Daarna Kwame ze de bazige collega tegen waar ze bang voor was maar zelfs tegen haar deed ze heel droog. De bazige collega had een ongeluk gekregen, en dat wist ze, maar ze vroeg niet eens hoe het ging. Ze was alleen maar met een collega heel goed, en Toen ze haar zag werd ze opeens wel heel vrolijk. Tegen haar zei ze dat ze echt heel erg naar dr zin had op het werk, en dat ze nu wel twee keer meer werkt en veel eerder moet opstaan maar dat het helemaal waard is, dat ze nu tenminste wel gelukkig is, en nog meer van dat soort dingen. Wat ik niet snap is hoe kan iemand die normaal nooit haar mond open durfde te trekken en bang was voor een bepaald persoon nu heel anders is, heel kortaf? Want ik weet nog heel goed dat die bazige collega een keer zelfs naar haar schreeuwde en zei dat ze iets MOEST doen, en zelfs Toen zei ze niks, en deed gewoon wat haar gevraagd werd. Ik heb het niet over iemand van 12 he, maar over een oude vrouw van 25. Hoe kan dit?
anoniem_336405 wijzigde dit bericht op 18-06-2017 23:13
Reden: Typfout
0.13% gewijzigd
Geen idee, en het interesseert me ook niet.
Een oude vrouw van 25?

Lol

Nou misschien is ze door de afstand (ze werkt er niet meer) buiten de invloedsfeer van de vervelende collega gekomen. Ze heeft er dus geen last meer van als ze collega irriteert. Dit maakt haar mondiger. Of zo iets.

Waarom is het belangrijk? Je kan het haar ook vragen.
zalmsnipper wijzigde dit bericht op 18-06-2017 23:16
15.55% gewijzigd
Vraag het haar.
:fortune:

Zodra ik het weet kom ik het vertellen.
Ze werkt daar niet meer dus waarom zou ze nog luisteren en of haar best doen voor ex collega's.
Een oude vrouw van 25?

Ik denk dat ze sociaal gezien zekerder is geworden door haar nieuwe baan.
Omdat ze daar niet meer werkt. Wat een opluchting moet dat zijn. Geen pispaaltje meer.
:kneel:
Oude vrouw van 25? Ik ben 28, ben ik al bejaard? :cry:
Ik denk dat door haar nieuwe baan ze zekerder en meer zelfvertrouwen heeft gekregen.
Ja idd ,ze werkt niet meer bij jullie.
Het moeten is eraf en ze zal opgelucht zijn om al die bazige collega's niet meer te zien.
Ze is blij met haar nieuwe werk wat ik me goed kan voorstellen.
Is dit zo moeilijk dan? Ze werd door haar ex collega's rot behandeld, ze ziet deze collega's opeens weer en dan doet ze kortaf tegen ze. De collega die ze wel vriendelijk vindt, daar praat ze uitgebreider en vriendelijker tegen. 1 + 1 = 2
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
Een oude vrouw van 25 :lol:

Maar goed, jij schrijft als iemand van 13. Wat begrijp je precies niet, want het gedrag van je stokoude collega is best wel logisch hoor.
Tja, dat is wat pesten doet. Het kan maken dat iemands zelfvertrouwen volledig onderuit gehaald wordt, waardoor ze passief en stil, misschien zelfs onderdanig wordt.

Ik begrijp wel hoe dit werkt. Bij jullie is ze weggepest. In haar nieuwe naan heeft ze haar zelfvertrouwen teruggekregen. En nu is ze bij jullie langs gekomen om te laten zien dat het goed met haar gaat, en dat haar kwelgeest haar niet kapot heeft gekregen.

Misschien had ze dit voor zichzelf nodig, om met opgeheven hoofd terug te keren naar de werkplek waar ze nu gelukkig niet meer dag in dag uit hoeft te blijven.

Dit is natuurlijk puur speculatie, psychologie van de koude grond. Maar zo ongeveer zou het kunnen zijn. Of niet, dat zou je dan aan haarzelf moeten vragen.
Ik moet helemaal niks!
Een oude vrouw van 25 @( ik ben 31
En begrijp dit wel.

Deze oude vrouw van 25 had wat te verliezen toen ze werkte bij deze mensen en heeft een nieuwe baan.
Nu kan ze lekker zichzelf zijn.

Ik ben blij voor haar en ken haar niet eens.
Het is belachelijk.. pesten. Zeker dat bejaarde vrouwen van 25 nog gepest worden.

Gelukkig is ze nu gelukkig.
Ze hoeft niks meer van die andere oude mensen. Ze is vrij.. . Er van af... En heeft nu schijt aan iedereen die schijt aan haat had en terecht.

Ik ken dit wel.

Mensen die je niet accepteren en dan later denken dat je aardig doet. :hihi: en dan verbaasd kijken als je ze niet meer ziet nadat je zo je best deed.

Wens haar veel geluk voor mij!
Die vrouw paste gewoon niet in jullie team en heeft nu wel haar draai gevonden. Kennelijk bloeit ze er helemaal door op. Super fijn toch!

Kan het zijn dat je jaloers bent?
En hoezo "ik weet niet wat ik ervan moet denken of vinden." Kun je niet blij zijn voor haar dat ze d'r plek gevonden heeft? Of had ze zich altijd onderdanig en stil moeten opstellen naar jullie?
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
Mensen verwachten van iemand die altijd loyaal en lief was en waar ze altijd tegen aan konden pissen dat dit zo blijft.
Maar zodra iemand daar klaar mee is is iemand daar klaar mee.
Ik zou nooit iemand zo behandelen.
Hadden ze maar liever voor haar moeten zijn.
Ik snap je drukte niet echt goed.
Ze is nu gelukkig. Ze reageert uitgebreider bij de mensen waar ze wel een klik mee voelde. En eigenlijk interesseert haar jullie niet meer. En terecht. Haar keuze toch.
Bam!!!!
Heb dat ook wel eens gehad. Iemand die altijd heel lief tegen iedereen was... over zich heen liet lopen en door iedereen de grond in getrapt werd. Een lieve meid. Maar ik ben de enige met wie ze nog contact wilde toen ze weg ging.

Nu nog zeiken mensen over haar. En ik neem het (nog steeds) voor haar op.

Het gaat haar nu goed en ze laat zich door niemand zo behandelen..en de rest vraagt zich maar af waar haar loyaliteit is.
Nou.... dat lag niet aan haar.
Anders had ze mij ook laten zitten.
Ze is nu niet meer afhankelijk van de baan bij jullie en heeft dus schijt gekregen aan jullie. Goed van haar. Het is al een wonder dat ze die teamleider uberhaupt nog een blik waardig gunt. Fijn voor haar dat ze nu zo gelukkig is.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
"Free at last! " zal ze gedacht hebben. En terecht. Jullie hebben geen " macht" meer over haar, dus ze is niet verplicht om voor de vorm naar jullie pijpen te dansen. Ik zeg " you go girl!" :cheer2:
Het klinkt alsof zij jou niet zo aardig vond. En dat ze die andere (derde?) collega waar ze zo hartelijk tegen deed, wel aardig vond. Misschien heeft die haar destijds ook gesteund. Maar je zinnen kloppen niet dus misschien begrijp ik je hele verhaal verkeerd.
Herken je dit?
patsy--stone wijzigde dit bericht op 19-06-2017 00:42
18.97% gewijzigd
You can never have too many hats, gloves and shoes
Zo een oude vrouw van 25. Een wonder dat ik met 43 nog leef zeg..

Verder eens met de rest. Wat maakt het jou uit hoe ze nu is en doet, of ben jij de nieuwe pispaal daar?
Oh en je wijzigt je OP om een typefout? Loop er nog maar eens langs..
Ginerva schreef:
18-06-2017 23:20
Ze werkt daar niet meer dus waarom zou ze nog luisteren en of haar best doen voor ex collega's.
Die ook niet bijzonder leuk tegen haar deden.

TO, waar maak je je in godsnaam druk om op de zondagavond.
Silence is golden. Duct tape is silver.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven