Buren als gastouder.
maandag 19 juni 2017 om 11:00
thuis/buren-sinds-kort-gastouder/list_messages/192169
Naar aanleiding van dit topic open ik een nieuw topic.
Op zoek naar een ander huis kwamen we een leuke huurwoning tegen, toen we een rondje door de wijk liepen zagen we dat de buren geregistreerd gastouder waren.
We zitten niet op de schopstoel om te verhuizen.
Wij zoeken in de sociale huursector. Waar we vorig jaar hadden gekeken hadden de buren een koopwoning.
Wij hebben sowieso geen kinderen.
De huurwoning hadden we niet gekregen nr 1 had een urgentie verklaring en wij stonden op 2 zonder urgentie.
Wat zouden jullie doen? Een huurhuis accepteren naast een gastouders (koopwoning) wetend dat de wachtlijst voor een ander huis ruim 10 jaar is of langer wachten?
Naar aanleiding van dit topic open ik een nieuw topic.
Op zoek naar een ander huis kwamen we een leuke huurwoning tegen, toen we een rondje door de wijk liepen zagen we dat de buren geregistreerd gastouder waren.
We zitten niet op de schopstoel om te verhuizen.
Wij zoeken in de sociale huursector. Waar we vorig jaar hadden gekeken hadden de buren een koopwoning.
Wij hebben sowieso geen kinderen.
De huurwoning hadden we niet gekregen nr 1 had een urgentie verklaring en wij stonden op 2 zonder urgentie.
Wat zouden jullie doen? Een huurhuis accepteren naast een gastouders (koopwoning) wetend dat de wachtlijst voor een ander huis ruim 10 jaar is of langer wachten?
maandag 19 juni 2017 om 11:04
Dat kan alleen jij bepalen toch? Je kent jezelf het beste, ga je last hebben van buitenspelende kinderen of niet?
Ben je overdag thuis of ben je weg voor werk of andere dingen?
Als jullie op nummer 1 of 2 staan dan zal er toch binnenkort wel weer iets anders voorbij komen? Hoe vaak mag je afwijzen?
Hoe leuk vind je het huis en de buurt?
Ben je overdag thuis of ben je weg voor werk of andere dingen?
Als jullie op nummer 1 of 2 staan dan zal er toch binnenkort wel weer iets anders voorbij komen? Hoe vaak mag je afwijzen?
Hoe leuk vind je het huis en de buurt?
maandag 19 juni 2017 om 11:04
Goede vraag. Mij zou het afschrikken. Evenals een huurwoning met een hondentrimsalon aan huis of een basisschool naast of tegenover de woning waarin ik woon.
Het betekend drukte, parkerende bezoekers in grotere getale dan gebruikelijk, geluiden anders dan gebruikelijk, etc.
Buiten het feit dat gebruikelijk een begrip is dat voor meer uitleg vatbaar is. Het is wel iets waar je echt heel goed over na moet denken alvorens een beslissing te maken.
Het betekend drukte, parkerende bezoekers in grotere getale dan gebruikelijk, geluiden anders dan gebruikelijk, etc.
Buiten het feit dat gebruikelijk een begrip is dat voor meer uitleg vatbaar is. Het is wel iets waar je echt heel goed over na moet denken alvorens een beslissing te maken.
maandag 19 juni 2017 om 11:05
maandag 19 juni 2017 om 11:09
Kinderen in een gezin worden ouder en gaan op een gegeven moment naar school. Bij een gastouder zijn altijd jonge kinderen aanwezig.
maandag 19 juni 2017 om 11:11
En die oudere kinderen zetten loei harde muziek op. Of gaan op drumles...... Of nog erger volgens het viva forum: Ze krijgen een trampoline!!!!nerdopviva schreef: ↑19-06-2017 11:09Kinderen in een gezin worden ouder en gaan op een gegeven moment naar school. Bij een gastouder zijn altijd jonge kinderen aanwezig.
maandag 19 juni 2017 om 11:13
En dat stond ook in de tuin van de gastouders die trampolinewatdachtjehiervan schreef: ↑19-06-2017 11:11En die oudere kinderen zetten loei harde muziek op. Of gaan op drumles...... Of nog erger volgens het viva forum: Ze krijgen een trampoline!!!!
maandag 19 juni 2017 om 11:15
watdachtjehiervan schreef: ↑19-06-2017 11:11En die oudere kinderen zetten loei harde muziek op. Of gaan op drumles...... Of nog erger volgens het viva forum: Ze krijgen een trampoline!!!!
Oudere kinderen kun je wel iets makkelijker leren rekening te houden met de mensen om hen heen.
maandag 19 juni 2017 om 11:15
Maximaal vier per keer roulerend vier per keer of steeds dezelfde vier per keer. Ook in de weekenden?
maandag 19 juni 2017 om 11:19
En daar verschillen wij dus van mening. Van mij hoeven die kinderem zich niet aan te passen. Het zijn geluiden die bij het leven horen. Oke, die loei harde muziek niet. Maar de veren van een trampoline en een muziek instrument spelen zeker wel.nerdopviva schreef: ↑19-06-2017 11:15Oudere kinderen kun je wel iets makkelijker leren rekening te houden met de mensen om hen heen.
maandag 19 juni 2017 om 11:29
Ik zou nooit naast een gastouder gaan wonen. Net als dat ik nooit in de buurt van een school zou willen wonen.
Buren met kinderen vind ik echt wat anders. Die kinderen worden groter, gaan naar school en ooit uit huis. Muziekinstrumenten of een trampoline interesseren me niet veel, dat zijn gewone leefgeluiden. Maar jaar in jaar uit gillende kleintjes naast je lijkt me echt vreselijk.
Buren met kinderen vind ik echt wat anders. Die kinderen worden groter, gaan naar school en ooit uit huis. Muziekinstrumenten of een trampoline interesseren me niet veel, dat zijn gewone leefgeluiden. Maar jaar in jaar uit gillende kleintjes naast je lijkt me echt vreselijk.
maandag 19 juni 2017 om 11:30
Een gastouder mag maximaal 6 kinderen opvangen en zelf de opvangtijden bepalen.
maandag 19 juni 2017 om 11:36
Waar kan ik die sociale huurwoning vinden ik wil graag wel in dat hutje op de hei. Wel met internetaansluiting.
maandag 19 juni 2017 om 11:39
Gastouders hebben toch primair de kinderen overdag, en dan zou ik gewoon aan het werk zijn.
de buren met eigen kinderen zijn er altijd, dus ook in het weekend en 's avonds. wij hebben aan beide kanten gezinnen met jonge drukke kinderen. altijd gezellig in de tuin op de trampoline, voetballen, etc. Nee, geen ADHD-ers, of vervelende kinderen, maar gewoon heel fysiek en heel graag buiten.
de buren met eigen kinderen zijn er altijd, dus ook in het weekend en 's avonds. wij hebben aan beide kanten gezinnen met jonge drukke kinderen. altijd gezellig in de tuin op de trampoline, voetballen, etc. Nee, geen ADHD-ers, of vervelende kinderen, maar gewoon heel fysiek en heel graag buiten.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
maandag 19 juni 2017 om 11:42
Ik ben gastouder.
Ik mag er maximaal 6 per keer ( wil ik niet maar het mag).
Ligt wel aan de leeftijden. Max 4 0-2 jaar waarvan weer max 2 0 jaar.
5 indien ouder dan 3 en 6 indien 4 of ouder.
Het is een hele constructie.
Zelf hou ik max 4 aan.
Dit is per keer.
Dus de ene dag kunnen het 4 andere kinderen zijn dan de dag erna.
Mijn openingstijden bepaal ik zelf.
Toen ik hier begon als gastouder ( huurwoning). Heb ik eerst toestemming gevraagd aan de woningbouw en daarna ben ik bij de buren langs geweest en heb ik hen geinformeerd.
Ik hou natuurlijk rekening met de buren maar kinder geluiden zijn niet te voorkomen. Als je dat niet wil zou ik niet naast een gastouder gaan wonen, er zullen altijd jonge kinderen zijn.
Er kan natuurlijk ook een gezin met 4 kinderen naast je komen wonen maar die zullen niet altijd tussen de 0-4 blijven die worden nog een keer ouder.
maandag 19 juni 2017 om 11:48
maandag 19 juni 2017 om 11:59
Door omstandigheden gaat dat niet. =Hoe en waarom blijft prive.
anoniem_320683 wijzigde dit bericht op 19-06-2017 12:01
5.96% gewijzigd