Geld & Recht alle pijlers

Extra premieverhoging autoverzekering van ruim 25%

20-06-2017 11:46 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg zojuist bericht van mijn verzekeraar dat de premie voor mijn allrisk autoverzekering te laag is, in vergelijking tot de premie die nieuwe klanten zouden moeten gaan betalen.
De verzekeraar bericht mij dat de premie wordt aangepast en meldt het nieuwe maandbedrag. Ik heb 20 schadevrije jaren opgebouwd en zit in bonus-malus trede 24. Omgerekend komt dit neer op een extra premieverhoging van ruim 25%! Dit, bovenop de premieverhoging van afgelopen januari. Mag een verzekeraar dit zomaar doen?

Ik ben al jaren klant bij deze verzekeraar en heb al mijn verzekeringen hier lopen. Ik ben klant geworden vanwege de scherpe premies. De verzekeraar geeft korting naarmate je langer klant bent en meer verzekeringen hebt lopen. Als ik nu een vergelijkingsrondje doe, zijn er verschillende verzekeraars waar ik mijn verzekeringen goedkoper kan onderbrengen.
Dan stap je over.
Dan moet je dit tegen hen zeggen, dan krijg je vanzelf een verbeter voorstel. Vooral als je zegt dat je alle verzekeringen bij hen weghaalt..
Zijn ze in 1 x vrij snel...!
@ kersenpitje: ik ga het proberen :-)
Wat staat er in het contract? Ik zou ze sowieso eens bellen en melden dat het elders goedkoper kan en je al je verzekeringen wil omzetten naar een ander. Vaak is er dan ineens wel iets mogelijk. Zo niet stap je over.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
nimbus schreef:
20-06-2017 11:48
Dan stap je over.
Daar denk ik ook over, maar mijn vraag was: mag een verzekeraar zomaar uit het niets de premie met 25% verhogen.
Ja hoor, zolang je mag overstappen mag dat.
Je hebt in dit geval ook geen opzegtermijn om over te stappen naar een andere autoverzekering, dat kan dus elke minuut.
Voor je overige verzekeringen moet je wel de opzegtermijn in acht nemen.
Niet geschoten is altijd mis
Laat me raden: Achmea of één van hun verzekeringen? Ik heb namelijk een brief met dezelfde verhoging gekregen. Nu was in het nieuws dat de premie's omhoog zullen gaan maar dit vind ik wel erg fors. Navraag bij familie en vrienden leert me dat anderen niet zo'n forse verhoging hebben. Dus ik ga een rondje langs andere verzekeraars maken en dan eventueel overstappen. Hoor vooral veel goeds over Univé: schappelijke premie en toch goede dekking.
ririanneke schreef:
20-06-2017 12:46
Laat me raden: Achmea of één van hun verzekeringen? Ik heb namelijk een brief met dezelfde verhoging gekregen. Nu was in het nieuws dat de premie's omhoog zullen gaan maar dit vind ik wel erg fors. Navraag bij familie en vrienden leert me dat anderen niet zo'n forse verhoging hebben. Dus ik ga een rondje langs andere verzekeraars maken en dan eventueel overstappen. Hoor vooral veel goeds over Univé: schappelijke premie en toch goede dekking.
Klopt :-)
Deze verhoging is bovenop de verhoging van januari, dus de 2e verhoging dit jaar.

Univé heb ik vanuit het verleden slechte ervaringen mee, dus die sla ik in mijn rondje even over.
Moeske schreef:
20-06-2017 12:48
Klopt :-)
Deze verhoging is bovenop de verhoging van januari, dus de 2e verhoging dit jaar.

Univé heb ik vanuit het verleden slechte ervaringen mee, dus die sla ik in mijn rondje even over.
Mag ik vragen wat voor slechte ervaring? Ben over het algemeen wel tevreden over Achmea dus in principe blijf ik daar het liefst, maar als het verschil in de papieren loop stap ik wel over.
Hebben mijn ouders ook gehad met Achmea, zijn ook overgestapt naar een andere verzekering. Bij hun ging het in januari al in. Wij krijgen dit waarschijnlijk per 1 december, dan gaat ons nieuwe contractjaar in.
Wij hebben dit vorige week gehad met de brommerverzekering. Unive gooide er ook even 25% bovenop. Scheelde maar 2 tientjes per jaar ofzo, maar ik ben weggegaan. Gewoon omdat het een principe kwestie was
If you can dream it, you can do it.
Pfff, ik heb bericht gekregen van aegon (opstal), een verhoging van 140%!!!!! Vind het echt bizar.

Ga nu ook overstappen, ook de andere verzekeringen die ik bij aegon heb. Ze bekijken het maar.
Overstappen loont meestal, bellen en dreigen met overstappen ook.
MwTheelepel schreef:
20-06-2017 11:54
Wat staat er in het contract? Ik zou ze sowieso eens bellen en melden dat het elders goedkoper kan en je al je verzekeringen wil omzetten naar een ander. Vaak is er dan ineens wel iets mogelijk. Zo niet stap je over.
In het contract staat ongetwijfeld dat ze de premie mogen verhogen. En waarschijnlijk dat de klant in zo'n geval de overeenkomst mag stoppen. Wel even een goedkopere offerte regelen van een andere verzekeraar regelen voordat je er mee gaat dreigen. Bluffen werkt meestal niet.
En TO wat heb je gedaan?

Geen ervaring met Achmea. Maar wel hele goede met ZLM. Duidelijke communicatie, nette afhandeling, uitstekende service voor een goede prijs. (In mijn geval de goedkoopste.) Geen aandelen overigens! Echt niet. ;-)

Pakketkorting kennen ze bij ZLM ook en regelmatig krijgen we nog een extraatje erbovenop. Vorig jaar 65 euro omdat ze 65 jaar bestonden. En ze hebben echt scherpe premies.

Enige nadeel is: autoverzekering (andere verzekeringen mogelijk ook) alleen voor inwoners van de provincies Zeeland en Brabant. (Wellicht inmiddels niet meer?)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven