Opleiding? Yes or no

20-06-2017 22:25 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 17 jaar oud en ik heb nu ongeveer een jaar met mijn vriend hij is iets ouder dan mij hij is 19 hij heeft de veva opleiding afgerond en zit nu in de korpsmariniers opleiding.. best wel heavy ook voor mij ondanks dat ik niet het zware werk hoef te doen hij wil het graag halen maar ik bedenk me wel de consequenties voor onze relatie ik weet namelijk niet zo goed wat ik ervan zou vinden als hij straks word uitgezonden en dus een halfjaar of voor langere periodes weg is? En hoe moet ik hem steunen terwijl ik zelf niet eens weet wat ik van deze kans vind?
Het is zijn keus en zijn kans, jij hebt er niet veel over te zeggen of te vinden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Als je vriend te zijner tijd uitgezonden gaat worden is dat heel erg moeilijk, maar daar zou ik me nu nog niet teveel zorgen over maken. Super toch dat hij een goede opleiding volgt? Zorg dat je ook je eigen sociale leven opbouwt en laat hem vrij in zijn keuzes. Jullie zijn allebei super jong en er kan nog van alles gebeuren tussen jullie.
In de overwegingen die je maakt klink je als iemand die bijna 20 jaar ouder is. Ik zou mij nu over dit soort zaken niet zo druk maken en het juist als iets positiefs zien dat hij lekker bezig is met een opleiding en weet wat hij wil. Focus je op je eigen toekomst en plan niet te ver vooruit op liefdesgebied. Het is sowieso een goede oefening om als tiener/toekomstig twintiger er eerst voor te zorgen dat je zelfstandig alles op orde hebt (opleiding/financieel) etc. Als je een eigen sociaal leven hebt is het veel makkelijker om om te gaan met dit soort dingen in vergelijking met vrouwen die helemaal onder de plak zitten en afhankelijk zijn van hun vriend.
violetskies wijzigde dit bericht op 20-06-2017 22:57
18.21% gewijzigd
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Je bent echt niet de enige 'vriendin van' of 'partner van' dan. Daar hebben ze complete gestandaardiseerde programma's voor.

Verder: loop niet te hard op de zaken vooruit.
Mocht je er toch niet mee om kunnen gaan, dan kun je dat tegen die tijd nog altijd beslissen. Wil hij echt soldaat worden of een andere tak vervullen? Ik ken iemand die de vevo ook heeft gedaan en idd telkens 3 tot 6 maanden uitgezonden wordt. Hij heeft ook een vriendin, is wel 3 jaar ouder dan je vriend.

Je moet er tegen kunnen. Het is jammer dat een dergelijke keuze het einde van jullie relatie zou beteken, maar aan de andere kant: jullie krijgen hierdoor beiden de kans om iemand te zoeken die jullie behoeftes in het leven kunnen vervullen. Zoals ik het lees zoek jij meer huisje boompje beestje met een man die iedere avond thuis komt, en zoekt je vriend een vrijer leven met een uitdagend en risicovol beroep. Dat matcht niet.

Maar probeer het eerst eens, wie weet valt het allemaal wel mee. Ik snap je wel hoor, bij mij zou dit denk ik einde relatie betekenen als blijkt dat hij daadwerkelijk lange tijd uitgezonden wordt. Klinkt heel stom, de liefde zit zeker diep maar ik kan en wíl dat gewoon niet. Betekent niet meteen dat je niet genoeg van hem houdt, enkel houden van is vaak lang niet genoeg voor een gelukkige relatie voor beide partijen. Dat moet jij voor jezelf ook beslissen. Krijg iniedergeval eerst eens helder wat hij precies wil gaan doen in het vak, en heb het er met hem over. Succes!
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Lieve meid, je bent 17 jaar. Logisch dat je bezig bent met 'wat als hij uitgezonden wordt', maar zover is het nog lang niet. En als het zover is, dan zijn daar complete programma's voor. Als achterblijver wordt er prima voor je gezorgd.

Laat hem lekker de opleiding doen waar hij van droomt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven