Mode & Beauty alle pijlers

Haar natuurlijk oplichten

22-06-2017 14:29 25 berichten
Iedereen kent het wel: na de zomer zijn onze lokken een stuk lichter dan ervoor. Nu vind ik dat zo mooi dat ik dat effect nu al zou willen hebben.

Aangezien ik niet met verf aan de slag durf te gaan (ik heb donkerbruin haar), wil ik het graag met natuurlijke producten proberen. Heeft iemand dit al eens gedaan? Wat vond je van het resultaat? Misschien heb je het al met verschillende producten geprobeerd? Wat werkte dan het beste volgens jou?

Ik overweeg zelf om het eens te proberen met honing...
Vroeger met citroensap gedaan. Ging prima. Wel wordt je haar er droog van, dus in de nacht of avond een maskertje en dan in de ochtend wat citroensap erin. Gaat als een tierelier, zeker als je overdag dan even in de zon gaat na het sprayen van het sap.
Alle reacties Link kopieren
koop kamillethee of nog beter, pluk verse
doe daar wat honing in oplossen en wat citroensap
als je veel hebt je haar er gewoon inhangen of sprayen voor een oppervlakkiger effect
erna in de zon of onder de zonnebank
Lorem Ipsum
niet natuurlijk maar wel hele fijn spul wat geleidelijk aan dat zon in je haar effect geeft:

casting sunkiss jelly

Top spul!
turquasi schreef:
22-06-2017 14:38
koop kamillethee of nog beter, pluk verse
doe daar wat honing in oplossen en wat citroensap
als je veel hebt je haar er gewoon inhangen of sprayen voor een oppervlakkiger effect
erna in de zon of onder de zonnebank
Oh je mag dus ook gewoon alles samengooien? Fijn! Dan zal er vast wel iets zijn werk doen. :proud:

Jij kreeg je haar ook een tintje lichter?
Niet natuurlijk en met mate gebruiken

Afbeelding
of deze

Afbeelding
ohja, die van de hema werkt ook als een tierelier... maar niet zo natuurlijk natuurlijk
Lorem Ipsum
Het is niet zo dat natuurlijke producten dus beter zijn voor je haar. Citroensap droogt het ook uit.
Tjah, moeilijk doen als het makkelijk kan.

Ik zou een paar hightlights laten zetten bij de kapper.
RedBaron schreef:
22-06-2017 15:03

Nou een spraytje in mijn haar vind ik niet bepaald moeilijk. :)
Al die sprays en crèmes hierboven zijn voor blond haar, maar ik heb donkerbruin haar. Heeft dat dan ook effect? Want dan opteer ik liever daarvoor. :proud:
RedBaron schreef:
22-06-2017 15:03

Dat lijkt vaak niet op zomerblond, 'zomerblond' is vaak alleen de bovenlaag.

Ik blondeer al jaren met Hema of zoiets van een ander merk en krijg vaak complimentjes over hoe natuurlijk het lijkt. Met langzaam overlopende kleur, van middenblond vlak bij de huid tot lichtblond in de puntjes. Voorkant ook altijd blonder dan achterkant. Precies wat de zon doet in de zomer, doe ik in de winter met de spray.

Citroen had ik te vaak nodig waardoor mijn haar te hard uitdroogde. Nu altijd als ik naar de kapper ben geweest twee keer gebruiken en het kan er weer zes weken tegen.
Jitsie schreef:
22-06-2017 15:06
Al die sprays en crèmes hierboven zijn voor blond haar, maar ik heb donkerbruin haar. Heeft dat dan ook effect? Want dan opteer ik liever daarvoor. :proud:
Was je als kind blond? Dan werkt het zeker, mijn donkere zoon was als kleuter echt blond en die bleekt nu op 17 jarige leeftijd nog altijd iets uit in de zon. Gebruikt geen spray, dat dan weer niet. Is wel toezichthouder in een zwembad, dus staat veel in de zon.
Jitsie schreef:
die sun kiss jelly in ieder geval wel
het heeft effect ja... al bestaat de kans dat je iets rosser uitvalt dan normaal
Lorem Ipsum
sssssst schreef:
22-06-2017 15:11
Was je als kind blond? Dan werkt het zeker, mijn donkere zoon was als kleuter echt blond en die bleekt nu op 17 jarige leeftijd nog altijd iets uit in de zon. Gebruikt geen spray, dat dan weer niet. Is wel toezichthouder in een zwembad, dus staat veel in de zon.
Mijn haar bleekt ook in de zon. Dus ik denk dat dat bij iedere haarkleur het geval is.

Guppekop: Ik denk dat ik die casting sunkiss jelly dan eens ga proberen.

turquasi: Ros is misschien ook wel leuk? :proud:
ja ik word er wel wat rooier van maar dan was ik het gewoon met zilvershampoo

koop je wel ook een goed maskertje? (kan je guhl aanraden ; zilverberk.... werkt ook goed als je blonder wil zijn/lijken)
Lorem Ipsum
Jitsie schreef:
Ik heb donker asbruin haar en met citroensap wordt het toch wel een paar tinten lichter.
Vind het effect wel mooi, maar het blijft een aanslag op je haar.
turquasi schreef:
22-06-2017 15:32
ja ik word er wel wat rooier van maar dan was ik het gewoon met zilvershampoo

koop je wel ook een goed maskertje? (kan je guhl aanraden ; zilverberk.... werkt ook goed als je blonder wil zijn/lijken)
Goede tip! Die hou ik in gedachten moest het toch te erg mis gaan.
Jitsie schreef:
Ja werkt super goed, vroeger deed ik dat nog wel eens en was echt meerdere tinten lichter. Hoe vaker je het gebruikt, hoe lichter het natuurlijk word.
Ik zou een spraybus er tegenaan gooien. Of nog veel beter: een coupe soleil behandeling bij de kapper. Dan blijft het grootste deel van je haar gezond.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
De kapper weet onmiddellijk wat te doen als de kleur anders uitvalt en die kans is best groot met bruin haar. Loop je dadelijk met peenoranje haar.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
22-06-2017 17:04
Ik zou een spraybus er tegenaan gooien. Of nog veel beter: een coupe soleil behandeling bij de kapper. Dan blijft het grootste deel van je haar gezond.
Een spraybus. En wat voor product moet dan precies in de spraybus zitten? :proud:

Ik begin serieus te twijfelen of ik nog met een spray/gel uit de winkel ga beginnen. Het risico dat ik van een brunette in een hup holland hupje verander is me precies nog wat te groot.

Dankzij mijn stiefdochter heb ik een knijpfles ongeopende honing in de kast staan. Die gaan we toch eens gebruiken.
Update: ik had gisteren die casting sunkiss jelly besteld en die komt straks aan. Maar ik durf niet meer.

Ik kom net van de kapper en die weet niets van mijn plannen. Hij was zo aan het zwemelen over de glans in mijn haar en de "prachtige kleur". Hij zei tegen de mensen die aan het wachten waren: kijk wat een prachtige kleur! Dat krijg je niet voor elkaar met al dat verven.

Ik moest hem beloven om het nooit te verven. (Ik ga ervan uit dat het wel mag als de grijze haren zich aanmelden :proud:) Schuldbewust dacht ik aan de bestelling die onderweg is.

Ik durf mijn gezonde, glanzende lokken echt niet meer te behandelen met oplichtend spul. Ik had al mijn bedenkingen na het lezen van diverse reviews. Die tube gaat dus naar mijn zus ofzo. :P

Honing heb ik wel op mijn haar gedaan en ik heb het idee dat dat al een oplichtend effect had. Iets anders dan dat komt voorlopig niet in mijn haar. :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven