Dating klungel

23-06-2017 18:18 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk het zoveelste topic over hoe verschrikkelijk online daten is, maar ik zit er mee en baal ervan.

Ben al geruime tijd single en na wat rebound activiteiten een lange periode actieloos geweest. Sinds begin dit jaar ben ik weer actief aan het daten (online) en gaat het goed in de zin dat er veel eerste afspraakjes zijn geweest. Probleem is dat er nooit een tweede komt. Meestal omdat ik geen interesse heb en soms, zoals gisteren, omdat de ander geen klik zag. Het komt er op neer dat ik blijkbaar alleen mannen leuk vind die mij niet zien zitten. En mannen die mij leuk vinden, ik dus niks vind.

Ik ben hier vandaag zo sjaggie van en kom er maar niet uit wat het probleem nu is. Ben ik te kieskeurig? Date ik boven mijn niveau? Moet ik meer openstaan voor mannen waar ik me niet onmiddelijk tot aangetrokken voel? Maar eigenlijk wil ik dat helemaal niet. Ik mag toch wel verwachten dat er na de eerste date op z'n minst nieuwsgierigheid naar hem aanwezig is om een tweede date te willen?

Als achtergrond, ik heb het merendeel van mijn 20'er jaren in een langdurige relatie gezeten. Ik geniet erg van mijn vrije leventje op dit moment. En merk dat er wel een soort van spanning is tussen het wel graag weer een partner willen (voor alle voordelen die daaraan zitten), maar dat er ook angst is voor een relatie met iemand die me niet uitdaagt en waar de sleur er in gaat zitten.

Huidige succesvolle en unsuccesvolle daters van Viva, wat doe ik fout? Iemand tips hoe ik dit anders aan kan pakken?
Je wilt gewoon wat spelen. Niks mis mee. Mannen die iets serieus zoeken wijzen je daarop af.
Als jij een man ziet zitten, zou ik als ik jou was niet teveel spelen, maar hem meer toelaten, beetje bij beetje. Dan kan het wat worden.
Je kunt ook blijven spelen. Genoeg anderen die dat ook willen. Mooi toch?
VAn een onsuccesvolle dater
Er zijn veel mannen, niet alles is relatie materiaal voor jou en jij bent niet voor iedereen relatiemateriaal. Het duurt even voordat je even iemand vind waarmee je matcht.
Ik herken dit verhaal. Bij mij speelt dat ik eigenlijk nog niet klaar ben voor een nieuwe volwaardige relatie. Ik ben nu in een langeafstandsrelatie, die me enerzijds mijn vrijheid laat en anderzijds de romantiek en intieme gesprekken en het gevoel bij iemand te horen, dat ik zoek. Voor het bovenstaande spelen ben ik niet in.
Verkijk je niet op de verhoudingen: jij weet precies wie jij heel leuk vindt. Dat zijn er maar een paar, en tot nu toe was het helaas niet wederzijds. De mannen die zeggen jou leuk te vinden, die groep bevat waarschijnlijk ook mannen die de date niet meer dan 'wel aardig' vonden (iets is beter dan niets, even aanzien) of die vooral uit zijn op seks (dus ook nog eens afspreken). Dus waar jij al na één date voor een duidelijke wel of nee gaat, doen veel van je daters dat niet. Dat werkt vertekenend. Wat Shine al zei: een goede match is schaars.
Ik heb gemerkt dat het aan mijn eigen mannenkeuzes lag. Toch achteraf.

Always the bridesmaid never the bride... ik was nooit leuk genoeg, en als ik wel een partner had maakte deze het uit voor een ander.

Terugkijken stap ik nooit op mensen af. Ik wacht af. Welke mensen komen opeens enorm enthousiast op je af alsof je kei speciaal bent... zo speciaal ben je niet... de enorm extraverte...de enorm extraverte zijn doorgaans niet in orde of enkel op seks uit.
Omdat ze zo extravert zijn en duidelijk laten merken dat ze jou héél speciaal vinden voel jij je ook speciaal en geliefd. En dat is wat je wilt. Maar zij hebben een masker op. Zoals ik al zei; zó speciaal ben je niet.

Door dit gedrag zijn het letterlijk en figuurlijk de eerste die in je oog springen. Maar wat ze eigenlijk willen is zelf héél veel aandacht...
Ik probeer nu te kijken naar degene die niet zo extravert zijn, wat meer op de achtergrond. Degene die je aantrekkelijk vind en een klik mee hebt, maar niet écht op af stapt (wel wil maar mietje) en voor dat je dat durft komt er weer een gekke knappe extraverte je aandacht stelen.

Maar aangezien deze mensen niet zo extravert zijn kost het jezelf ook meer moeite en durf... maar het zijn wel de betrouwbaarste en stabielste...en dan wordt het écht daten... moet je ook iets doen etc... bij die gekke extraverte gaat het zo makkelijk want zij doen álles
anoniem_336591 wijzigde dit bericht op 23-06-2017 21:18
12.48% gewijzigd
@beentherethrice - Ik ben wel echt op zoek naar iets serieus. Ben niet iemand van de casual (komt toch vaak snel gevoelens bij).

@shine-bright - geduld is een schone zaak - zucht :)

@fluttershy - heb zelf ook lange afstand gedaan. Liever niet meer, maar idd goed punt om naar andere invullingen van "relatie" te kijken

@snug - Goed punt dat mannen die wel openstaan voor een tweede date, misschien dat vooral doen als bezigheidstherapie of gewoon om te zien of ze er iig seks uit kunnen krijgen. Maakt me iets minder schuldig de volgende keer dat ik een nee verkoop :-D

@snoekbaars - Inderdaad. Goede herinnering om een open blik te houden.

De date van gister wil graag een vriendschap ontwikkelen. Wat ik daar nou weer van moet vinden. Ik lees dan vooral "leuke persoonlijkheid, maar lichamelijk niet aantrekkelijk". AU! Ik ga even mijn gedeukte ego weer bij elkaar rapen.
Twistersizzle schreef:
23-06-2017 20:51
@beentherethrice - Ik ben wel echt op zoek naar iets serieus. Ben niet iemand van de casual (komt toch vaak snel gevoelens bij).

@shine-bright - geduld is een schone zaak - zucht :)

@fluttershy - heb zelf ook lange afstand gedaan. Liever niet meer, maar idd goed punt om naar andere invullingen van "relatie" te kijken

@snug - Goed punt dat mannen die wel openstaan voor een tweede date, misschien dat vooral doen als bezigheidstherapie of gewoon om te zien of ze er iig seks uit kunnen krijgen. Maakt me iets minder schuldig de volgende keer dat ik een nee verkoop :-D

@snoekbaars - Inderdaad. Goede herinnering om een open blik te houden.

De date van gister wil graag een vriendschap ontwikkelen. Wat ik daar nou weer van moet vinden. Ik lees dan vooral "leuke persoonlijkheid, maar lichamelijk niet aantrekkelijk". AU! Ik ga even mijn gedeukte ego weer bij elkaar rapen.
was het een 'ik vind je niks maar ik ben een watje en zeg 'ik wil vriendschap'? (want dan is het een sukkel die niet eerlijk kan praten) of een ik wil graag een vriendschap ontwikkelen oprecht... in dat laatste geval kan het ook iemand zijn die gekwetst is... of je niks vind maar wél vrienden wil zijn als jij dat kan//wil.
Hij leek het vriendschap-idee wel oprecht te menen. De date gister was ook echt wel heel gezellig en ik zag hem meerdere keren schaterlachen om iets wat ik zei, dus hij heeft het denk ik wel naar z'n zin gehad.

Ik heb hem een bericht teruggestuurd dat ik op zich best vrienden wil zijn maar dat ik even een moment nodig heb om mijn ego bij elkaar te rapen en dat hij me terzijnertijd best een berichtje mag sturen als hij dat wil. Laat ik in het zijn handen of hij echt serieus is.
Twistersizzle schreef:
23-06-2017 21:34
Hij leek het vriendschap-idee wel oprecht te menen. De date gister was ook echt wel heel gezellig en ik zag hem meerdere keren schaterlachen om iets wat ik zei, dus hij heeft het denk ik wel naar z'n zin gehad.

Ik heb hem een bericht teruggestuurd dat ik op zich best vrienden wil zijn maar dat ik even een moment nodig heb om mijn ego bij elkaar te rapen en dat hij me terzijnertijd best een berichtje mag sturen als hij dat wil. Laat ik in het zijn handen of hij echt serieus is.
haha. Als je dat écht zo hebt getypt wil ik je meteen daten :')
Ik klungel ook behoorlijk. Aan de kant gezet door man. Rolstoel, 3 kinderen.. Gaat het daten niet makkelijk.. (en ja, ik wil graag een serieuze, langdurige relatie).

Wel 2 scharrels..
Heb dat echt zo getyped. Moet je wel een man zijn en ik woon niet in Nederland, dus kan lastig worden :-D
marjolein853 schreef:
23-06-2017 21:39
Ik klungel ook behoorlijk. Aan de kant gezet door man. Rolstoel, 3 kinderen.. Gaat het daten niet makkelijk.. (en ja, ik wil graag een serieuze, langdurige relatie).

Wel 2 scharrels..
2 scharrels! Doe je het toch beter dan ik. Zelfs scharrelen vind ik lastig. :-) You go girl.
Ik vind ook altijd die mannen leuk die mij niet leuk vinden en andersom.
En ik heb gemerkt dat dan maar beginnen met iemand die best aardig lijkt niet werkt.
Casual sex is ook niks voor mij.
dus ik blijf maar vrijgezellig tot mijn tachtigste ;)
Hahaha, het neemt de jeuk weg, maar niet het gemis naar
miedo, ik denk dat ik ook vrijgezel blijf. 3 kinderen en een rolstoel? zie een relatie niet gebeuren..
Misschien lukt het beter als je je minder focust op de eerste date.

Hier: eerste date was gezellig, maar niet echt vonken ofzo. Toch weer afgesproken en tweede date eveneens gezellig zonder veel spektakel, gewoon een fijne avond. Derde date eindelijk gekust en toen sloegen de vonken wel over. Ondertussen samenwonend en trouwdatum gepind.
Nu ben ik heel tevreden dat ik eerder niet luisterde naar mijn twijfels etc. want pas achteraf werd duidelijk hoeveel we gemeenschappelijk hadden. Mochten we louter op de eerste date onze keuze gemaakt hebben, dan zouden we elkaar misgelopen zijn, terwijl we het ondertussen heel goed doen als koppel.
Valdemar, wat een leuke post. Gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven