Groene struik schaduw
zondag 25 juni 2017 om 10:37
Dames
Ik heb een geveltuintje. Buxus groeit daar niet echt moet ik concluderen na 1 jaar.
Nu staat er verderop in de straat een hele mooie struik. Groene blaadjes (ja duh) enzo. Ik heb al foto's gemaakt en aan experts gevraagd wat voor plant t is want die wil ik ook voor mij tuintje maar niemand weet wat het is.
Daarom de vraag omgedraaid: weten jullie een struik die t goed doet in de schaduw? Moet wel beetje tegen zand kunnen want straat. En liefst keihard groeien. Ik ben bereid m met veel liefde te omringen.
Jullie liefhebbende badmeester.
Ik heb een geveltuintje. Buxus groeit daar niet echt moet ik concluderen na 1 jaar.
Nu staat er verderop in de straat een hele mooie struik. Groene blaadjes (ja duh) enzo. Ik heb al foto's gemaakt en aan experts gevraagd wat voor plant t is want die wil ik ook voor mij tuintje maar niemand weet wat het is.
Daarom de vraag omgedraaid: weten jullie een struik die t goed doet in de schaduw? Moet wel beetje tegen zand kunnen want straat. En liefst keihard groeien. Ik ben bereid m met veel liefde te omringen.
Jullie liefhebbende badmeester.
zondag 25 juni 2017 om 10:50
Ik heb dit jaar mijn schaduwrijke voortuintje omgetoverd van een stenen woestenij tot iets met planten. Gekozen voor helleborus, hortensia (maar die is tot nu toe niet heel happy), gebroken hartje (doet t geweldig), schijnaugurk (klimplant) en een heide-achtige struik die het ook prima doet. Daarnaast nog een bodembedekker maar dat is voor een geveltuintje niet zo boeiend.
Op internet is veel te vinden over struiken die het goed doen in de schaduw.
Op internet is veel te vinden over struiken die het goed doen in de schaduw.
zondag 25 juni 2017 om 10:51
Als ik iets specifieks zoek dan zoek ik vaak even in de catalogus van Van Esveld, waar je op standplaats, grondsoort, bloeitijd, etc. kunt zoeken: http://www.esveld.nl/kenmerken.php. Succes!
zondag 25 juni 2017 om 11:08
ooooooh want sommige buxusjes zijn dood en andere groeien wel een beetje. Zou dat door dat pissen komen?
zondag 25 juni 2017 om 11:16
Helaas wel!badmeester schreef: ↑25-06-2017 11:08ooooooh want sommige buxusjes zijn dood en andere groeien wel een beetje. Zou dat door dat pissen komen?
Ik heb zelf Vibernum staan, groeit niet zo hard als jij wilt maar hij bloeit mooi, heeft besjes voor vogels en blijft groen in de winter.
zondag 25 juni 2017 om 13:00
Ja, mijn buxus in de voortuin was aan de tuin/huiskant prachtig aan de straatkant geel een verdord. Elke hond, maar vaak ook katten lieten daar even hun geur achter.badmeester schreef: ↑25-06-2017 11:08ooooooh want sommige buxusjes zijn dood en andere groeien wel een beetje. Zou dat door dat pissen komen?