Eicellen invriezen, ervaringen?

21-04-2017 19:45 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames, als vrouw met een mogelijke kinderwens ben ik aan het verkennen of het wijs is om eicellen in te laten vriezen. Dit om 'tijd te kopen'. Zijn er mensen met ervaring hier? Het is best een trajecten en kostenpost (zowel financieel als emotioneel).. ik ben benieuwd! Bedankt alvast!
anoniem_154639 wijzigde dit bericht op 26-06-2017 17:15
39.34% gewijzigd
Het leven is te kort om er niet van te genieten.

Fijn, TO.
Heel fijn. Einde topic! Welterusten.
Ander puntje; wat zou dit inderdaad voor dates betekenen? Waarschijnlijk voor de dame met kinderwens meer ontspannen inderdaad, maar wat gaat de ander partij ervan vinden?
anoniem_154639 wijzigde dit bericht op 26-06-2017 17:13
47.71% gewijzigd
PS; in Nederland wordt dit vanuit geen enkele basisverzekering vergoed! Een duidelijk standpunt dus en overweging voor ieder zelf in zo'n situatie. :-)
[...] Ja en dan. Ben je 3 maanden aan het daten en ohja trouwens ik ben zwanger?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-06-2017 18:41
Reden: quote verwijderd
73.36% gewijzigd
Haha, nou, zo zal het dus niet gaan he.. onbevruchte reserves in de vriezer, niet meer dan dat. :-) Een succesvolle date hoeft daar eigenlijk nooit van te weten dus..
We zijn in inmiddels een heel stuk wijzer, ziekenhuisbezoekje gehad. Enne... degenen die met 45 oma worden zijn er wel vroeg bij hoor.. sterk staaltje kansbereking en 'voelen' wat ik wil. Oef.

@degenen met ervaring; ik zou graag met je van gedachten wisselen!
anoniem_154639 wijzigde dit bericht op 26-06-2017 19:50
63.46% gewijzigd
Vrouwen die op hun 45ste al oma zijn komen uit een bepaald milieu met tiener moederschappen en weinig educatie.
Achja.. het kan allemaal.
anoniem_154639 wijzigde dit bericht op 29-06-2017 23:13
72.55% gewijzigd
tampontouwtje schreef:
22-06-2017 12:53
Vrouwen die op hun 45ste al oma zijn komen uit een bepaald milieu met tiener moederschappen en weinig educatie.
Hoezo. Als je zelf 22 was en je dochter is 23 bij de eerste dan ben je oma als je 45 bent maar is daar geen tienermoeder of schoolverlater aan te pas gekomen.
Inderdaad, maar op zich gaat het daar hier verder niet om.. benieuwd naar ervaringen! Geen verzekeraar overigens die dit om niet-medische redenen in Nederland vergoedt hoor. En interessant is ook dat het vele malen goedkoper is om te kiezen voor BAM met een spermadonor. Ook een optie.. maar de financiën zullen hierbij natuurlijk niet leidend zijn. :-)
anoniem_154639 wijzigde dit bericht op 26-06-2017 19:50
5.70% gewijzigd
Dat is toch best logisch dat dat goedkoper is?
Ja, das zeker logisch! Maar als je het financiële aspect meetelt in je afwegingen ook best een bepalend gegeven. Anyway, mijn interesse gaat vooral uit naar ervaringen van anderen met eicellen invriezen. :-)
Hoi TO, ik heb destijds in verband met ons IVF traject eitjes laten invriezen. Maar dit waren dus bevruchte eitjes. Uiteindelijk is uit de ingevroren bevruchte eitjes 1 zoon geboren, (terugplaatsing was 2 eitjes per keer). Wat ik je wil meegeven is dat je ook goed moet overwegen wat je gaat doen met eitjes die niet gebruikt gaan worden. Je moet daar in het ziekenhuis een formulier voor ondertekenen. Ik had er bv. moeite mee als er eitjes zouden overblijven. Dus wij hebben alle eitjes terug laten plaatsen bij mij. Maar voor hetzelfde geld krijg je de eerste keer een tweeling en ben je voor jouw gevoel klaar en blijven er eitjes over. De hormoonbehandelingen vond ik ontzettend meevallen. In mij tijd was dat een pen met een naald die ik gewoon altijd bij me had. Wat ook moeilijk is, is dat je op een gegeven moment, als het niet lukt, een grens moet trekken. Dat is echt een proces. Haast een rouwproces. Dus mentaal kan het hele traject ook een hoop met je doen.
Ik wens je wijsheid en sterkte.
(Niet quoten graag.)
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
Ha Sweet,

Dankjewel! Wat fijn dat jij goede ervaringen hebt met dat waar ik het meest tegen opzie.. er komen inderdaad een aantal cruciale afwegingen bij kijken, dankje voor je 'aanwijzingen'. En mentaal zal het traject zeker het nodige met me doen.. gefeliciteerd met hoe het voor jullie uitgepakt heeft!
Hi Dr0pje,

Heb als nieuwkomer even deze hele topic doorgescrolt; het houdt de gemoederen flink bezig laat ik maar zeggen.

Ik sta in jouw schoenen, heb contact opgenomen met een ziekenhuis in mijn woonplaats voor een gesprek en zou heel graag verder met je van gedachten wisselen over dit onderwerp. (PB?)
Door alle ethische, persoonlijke, medische, emotionele en ook financiele aspecten die bij het invriezen van eicellen komen kijken, vind ik het persoonlijk een super lastige keuze om te maken.
Heel lang heb ik de natuur op z'n beloop gelaten en echt wel vertrouwen gehad in dat het goed zou komen en dat ook ik mama zou worden, net als mijn zussen en 99% van mijn vrienden. Sinds vorig jaar heb ik een relatie met een lieve man die kort daarvoor uit een scheiding kwam met 2 kleine kinderen. We zijn dol op elkaar, alleen is hij qua verwerking nog niet zover dat hij al voelt er aan toe te zijn om nog/weer vader te worden, wat ik volledig begrijp. Hij heeft daar echt meer tijd voor nodig en ik leg ook geen druk bij hem, alleen dringt ondertussen mijn tijd echt heel hard; vandaag over precies een half jaar word ik 40.
De situatie is behoorlijk onmogelijk kan ik je vertellen aangezien ik weinig tot keus heb; de rust proberen te bewaren is een hele kunst.
Ik overweeg daarom nu toch heel serieus om alsnog mijn eicellen in te vriezen nu het nog kan/mag, waarmee ik hopelijk wat tijd koop en wat druk wegneemt.
Jones78, you're got PB! :-)
Wat gek, mijn inbox is leeg? Ik heb gisteren ook al geprobeerd jou te mailen, maar dat bericht kreeg ik ook niet verzonden. :/
Hm.. ik probeer het nog een keer!
Niet gelukt Jones?
Hi dr0pje,
Helaas blijft mijn inbox leeg..
Jones! Ik heb het gewoon nog maar eens even geprobeerd en zie hier een correct verzonden bericht.. hopelijk dan alsnog gelukt! Groetjes!
Ik ben inmiddels toegelaten tot het traject..
Hoi dr0pje, hoe gaat het met je? Hoe ziet het traject eruit, en wat doet het met je dat je de stap gaat zetten?
Wat spannend dropje. Ik wens je veel succes!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven