Is het raar?

25-06-2017 11:34 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een klein probleempje. Ik heb sinds een aantal jaar een persoonlijkheidsstoornis. Dit is gekomen doordat ik zwaar gepest ben en mijn ouders nooit geholpen hebben. Het is zelfs zo dat mijn ouders zeiden dat ik op mijn zelf gewezen ben terwijl ze zagen met wat voor plekken ik naar huis kwam. Door dit allemaal kan ik mensen niet vertrouwen. Wat hierdoor ontstaan is dat ik continu mensen bewerk opdat ze me geweldig vinden zodat ik nooit meer gepest zal worden. Dit is erg zwaar want ik moet continu denken wat denkt de ander over me en hoe kan ik ervoor zorgen dat diegene me respecteert zodat diegene me niet aanvalt. Dit klinkt misschien gek maar ik kan dit niet stoppen, want mijn angst is heel groot.
In ieder geval heeft dit geleid tot het zoeken van de ultieme persoon die ik wel kan vertrouwen en waar ik mee verder leven. Het leven zou al voor mij fantastisch zijn als dit kan. ik hoef helemaal niet rijk te worden een mooi huis, vrienden. Alleen samenzijn met die persoon zou me dolgelukkig maken. Ik had diegene toen gevonden denk ik. Nog steeds weet ik het niet zeker of ze me ook in de steek gaat laten. Maar ik durfde het te wagen. Nu komt het probleem toen ik haar wou vertellen dat ze alles voor me is en dat ik alles bereid was om te doen voor haar. Ja dit zou mijn eerste vrouw worden als het lukte. Ik was altijd erg onzeker. Maar toen gebeurde het ik kreeg de dag ervoor een psychose. Dit is al 7 maanden geleden geweest. Maar ik denk nog steeds aan haar. Dus mijn plan was omdat ze sws niet met iemand die geestelijk ziek is een relatie zal aangaan. Vroeg ik me af of het raar is om haar geld te geven om een halfuurtje ergens samen te zijn. Want ik denk dat dit de enige oplossing is voor mijn probleem. Maar ja ik kan ook denken verman je gewoon en jank in je eentje. Maar dat zal mijn probleem niet oplossen. Mijn probleem is nog even voor de duidelijkheid dat niemand om me geeft en dood wil hebben. Maar als zij dan zegt nee ik geef om je, dan zal ik me een stuk beter voelen. Alleen zal dit dan permanent zijn of tijdelijk?
Ps ik schaam me kapot om dit te vertellen maar er is niemand wie ik het kan vertellen tsja fuk it
Onzekerjoch schreef:
25-06-2017 12:05
Zou ik dan ook geen geld kunnen geven en vragen of ze tijd voor me heeft
Ja! Dat is een veel beter idee.

Psychologen kunnen je niet helpen, maar psychologen kunnen je laten graven,laten kijken naar jezelf, je tools en ideeën geven waarmee je jezelf junt helpen. Je moet wel je best doen om goed te kijken welke dingen jij kunt gebruiken.

Bijvoorbeeld. Ooit vertelde een psycholoog me dat ik 'mild' moest zijn voor mezelf. Ik snapte er niks van, kon er niks mee, het hielp me niks. Na 5 jaar snap ik wat ze bedoelde, en wat ik ermee kan en hoe het werkt.

Dus denk niet dat het niks doet, soms moet je zelf veel nadenken, beleven, en zien voordat je het door krijgt.

Alleen jij kunt jezelf helpen.

Leg die druk niet op 1 ander, dan vermorzel je diegene met jouw problemen terwijl ieder zijn eigen problemen ook al heeft.
anoniem_64735f8eb312e wijzigde dit bericht op 25-06-2017 12:49
Reden: Te snel verstuurd
66.45% gewijzigd
waarom denk je dat iedereen je dood wilt hebben

waarom kan je niet eens tv volgen en denk je wel dat je een relatie kan hebben? vrouwen zijn nog veel vermoeiender dan de tv
De instelling dat hulp niet gaat werken. Maar goed, wij kunnen niks anders dan wat raad geven, maar als je overal op zegt; niks werkt/helpt dan zal je ook inderdaad niet beter worden en verandert er niks.
Veel sterkte.
Ik heb wel eens eerder hulp gehad maar dat was echt bagger en dit was een zogenaamde zeer bekwame psycholoog.
Maar ik ga het opnieuw proberen
Kolere wat ben jij passief zeg.
Ga wat doen.
Onzekerjoch schreef:
25-06-2017 12:52
Ik heb wel eens eerder hulp gehad maar dat was echt bagger en dit was een zogenaamde zeer bekwame psycholoog.
Dat is het sociaal gewenste gedrag...doen wat een ander zegt..niet omdat jij het wil.

Kap daar mee je word beter voor jezelf..of niet.

Benader het anders...want inderdaad anders kan niemand je enigzins helpen.
Weet je wat ik ga eens in op jouw reactie. Ik denk niet dat iedereen me dood wil hebben wss verkeerd geschreven maar ik bedoelde dat het niemand zou boeien als ik dood ga. Dat vind ik erg vervelend. Je zal wel nu iets van zeggen dat dat niet moet uitmaken ofzo het boeit me niet

En op jouw tweede deel wil ik zeggen WAAR STAAT dat ik een relatie wil ik wil alleen even 1 keer dat iemand blijk geeft van dat diegene om me geeft thats it nou reageer maar
Onzekerjoch schreef:
25-06-2017 12:55
Weet je wat ik ga eens in op jouw reactie. Ik denk niet dat iedereen me dood wil hebben wss verkeerd geschreven maar ik bedoelde dat het niemand zou boeien als ik dood ga. Dat vind ik erg vervelend. Je zal wel nu iets van zeggen dat dat niet moet uitmaken ofzo het boeit me niet

En op jouw tweede deel wil ik zeggen WAAR STAAT dat ik een relatie wil ik wil alleen even 1 keer dat iemand blijk geeft van dat diegene om me geeft thats it nou reageer maar
En wat nou als zij zich heel ongemakkelijk voelt hierdoor en je afwijst? Wat dan?
Misschien een domme tip.. maar ga als vrijwilliger aan de slag bij het dierenassiel, honden uitlaten ofzo. Of een hond van de buren ofzo. Beesten zijn zo trouw als maar wat, als ze je kennen zijn ze meestal blij om je te zien.
Zo kom je buiten in de frisse lucht, je krijgt beweging en je helpt er een ander mee. Dan voel je je misschien ook weer wat nuttiger? Er zijn veel instellingen die dieren houden vanwege dit.

En een persoonlijkheids stoornis kun je niet genezen. Wat je wel kunt is er beter mee om leren gaan en het zo toch een plek geven zodat het niet je hele leven zo drastisch beheerst.
Ga je ook naar een psychiater? Voor je medicatie goed in te stellen etc zou ik daar meer vertrouwen in hebben dan de huisarts. En een psychiater heeft speciaal voor dit soort dingen geleerd, een huisarts weet van alles een heleboel. En een psychiater heeft ook meer ervaring.

En biedt die dame ajb geen geld aan. Als iemand mij dat voorstel zou doen dan zou ik me heel erg goedkoop voelen en me als hoer gebruikt voelen.
Als je alles weer een beetje op de rit hebt kun je altijd met je behandelaar bespreken of het een goed plan is om weer contact met haar op te nemen. En dan krijg je ook gelijk hulp en handvaten om ermee om te gaan als ze nee zegt.

Heel veel sterke
Onzekerjoch schreef:
25-06-2017 12:52
Dat zul je misschien nog wel vaker tegenkomen dat een therapie niet werkt of het niet klikt met een behandelaar.
Als je écht beter wil worden dan ga je gewoon verder op zoek naar iets/iemand die wel bij je past qua behandeling.
Met niks doen word je niet beter. En met die instelling van je al helemaal niet.
Stel dat ik lichamelijk ziek zou zijn en ik weiger om me te laten behandelen, dan moet ik ook niet 'zeuren' dat ik niet beter wordt hè?
Je bent verantwoordelijk voor je eigen gedrag en acties, dus jou keuze als je de instelling hebt van 'niks werkt'. Maar dan ook niet lopen klagen als je niks probeert.
Keukenkast schreef:
25-06-2017 13:00
Misschien een domme tip.. maar ga als vrijwilliger aan de slag bij het dierenassiel, honden uitlaten ofzo. Of een hond van de buren ofzo. Beesten zijn zo trouw als maar wat, als ze je kennen zijn ze meestal blij om je te zien.
Zo kom je buiten in de frisse lucht, je krijgt beweging en je helpt er een ander mee. Dan voel je je misschien ook weer wat nuttiger? Er zijn veel instellingen die dieren houden vanwege dit.

En een persoonlijkheids stoornis kun je niet genezen. Wat je wel kunt is er beter mee om leren gaan en het zo toch een plek geven zodat het niet je hele leven zo drastisch beheerst.
Ga je ook naar een psychiater? Voor je medicatie goed in te stellen etc zou ik daar meer vertrouwen in hebben dan de huisarts. En een psychiater heeft speciaal voor dit soort dingen geleerd, een huisarts weet van alles een heleboel. En een psychiater heeft ook meer ervaring.

En biedt die dame ajb geen geld aan. Als iemand mij dat voorstel zou doen dan zou ik me heel erg goedkoop voelen en me als hoer gebruikt voelen.
Als je alles weer een beetje op de rit hebt kun je altijd met je behandelaar bespreken of het een goed plan is om weer contact met haar op te nemen. En dan krijg je ook gelijk hulp en handvaten om ermee om te gaan als ze nee zegt.

Heel veel sterke

Helemaal eens met bovenstaande en t.z.t. haar eens uitnodigen voor film/etentje/dagje uit (maar daar is het nu waarschijnlijk nog veel te vroeg voor).
Doordat je een psychose hebt kan je niet leren?
Een psychose duurt niet tot aan je dood, er is medicatie voor en je kan er uitstekend mee leren.
Hey jongen wat ontzettend vervelend voor je.

Begrijp dat je je heel rottig voelt enz maar weetje wat je moet geloven, namelijk dat hoe jij je nu voelt over een poosje weer heel anders zal zijn, dan kun je deze moeilike periode achter je laten, ook al heb je veel pech gehad in je jonge leven, het blijft niet altijd zo.
Er zijn mogelijkheden, ook voor jou.

Ook zal je nog zoveel mensen ontmoeten waaronder ook leuke meiden.
Het kan met ups en downs gaan, dat is oké.

Maar ga vooral door met de psycholoog enzo, dat is hartstikke goed van je, soms duurt resultaat langer dan je hoopt.

Ik weet niet wat voor stoornis je hebt maar er is ook hulp voor jou ook al is dat misschien wat minder aantrekkelijk in jouw ogen maar ga ervoor.
Straks heb je wie weet betere skils voor de dingen waar je tegen aan loopt.

En echt jouw ouders oa houden heus veel van je, alleen weten ze dat misschien niet goed te uiten door bepaalde omstandigheden.
Ik zeg niet dat dat oké is maar ouders zijn ook maar mensen.
Bezorgde ouders kunnen ook vervelend zijn maar dat is omdat ze van je houden en soms lijken ze niet bezorgd maar zijn dat wel.

Dat meisje zou ik geen geld geven om te praten.
Wie weet zullen jullie elkaar in de toekomst tegenkomen of de kans is groot dat je dan geliefd wordt door een andere dame:-)

Komop, wees niet hopeloos, kijk naar je goeie kwaliteiten die je al hebt of nog gaat ontdekken :couple:
Onzekerjoch schreef:
25-06-2017 12:55
Weet je wat ik ga eens in op jouw reactie.
bedankt

Ik denk niet dat iedereen me dood wil hebben wss verkeerd geschreven maar ik bedoelde dat het niemand zou boeien als ik dood ga. Dat vind ik erg vervelend. Je zal wel nu iets van zeggen dat dat niet moet uitmaken ofzo het boeit me niet
dus wat ik zeg boeit je niet maar het boeit je wel wat mensen mogelijk denken over een situatie die helemaal niet aan de hand is (namelijk dat je dood bent). Vind je dat realistisch?

dus als een vrouw laat merken dat ze om je geeft, 1 keer, desnoods tegen betaling, dan ben jij genezen? Je moeder geeft niet om je?
S-Meds schreef:
25-06-2017 11:36
dat is een raar idee. ga in therapie en bespreek je problemen met een psycholoog
Dat lijkt me een goed begin...
Ik begrijp niet zo goed wat je er aan zou hebben iemand te betalen om iets te zeggen dat hoogstwaarschijnlijk helemaal niet zo is. Je kunt liefde niet afdwingen TO, ook niet met geld.

Het zou even veel waarde hebben als ik nu tegen jou zeg: "ik geef om je Onzekerjoch. Je bent waardevol voor mij en ik zou willen dat je je gelukkiger voelde."

Dat is even oprecht als wat je zou krijgen in het scenario dat je ervoor betaalt. Voelt je je daardoor nu beter? Dat ik dat net heb gezegd?
Dit soort woorden voelen alleen fijn als je ze hoort van iemand die jou echt kent en dat echt meent. Geloof me maar.

Ga met jezelf aan de slag, jongen. Dan komt er vast iemand voorbij die écht om je geeft zonder dat je daarvoor hoeft te betalen. :rose:
Wow..dus zonder dit meisje: geen leven,geen vrienden, geen werk..niks.Hulpverlening kan jou niet helpen,je bent feitelijk niet te redden....Maarrr... met dit meisje wordt het allemaal prachtig! Mits ze natuurlijk onvoorwaardelijk van je houdt, je nooit teleurstelt en voor altijd bij je blijft. Pfff..zie je niet hoe oneerlijk en onrealistisch het is om dit van iemand te verwachten of willen? Zelfs als je het niet tegen haar uitspreekt. Je kunt je geluk niet totaal in iemand anders handen leggen. Je moet toch echt eerst je best gaan doen om jezelf te helpen. En niet meteen roepen dat therapie niks kan doen, want dat weet je niet. Als je er zo ingaat wordt de kans dat t helpt wel kleiner. Dus probeer er meer met een open blik in te gaan,en haal eruit wat erin zit. Misschien moet je je daarna pas aan een mogelijke relatie gaan wagen.
Richt je op jezelf. Je hebt veel te veel problemen voor een relatie. Eerst zul je therapie moeten volgen om je verdriet ene plekje te geven en om wat anders te over dingen te leren denken. Dat is al heel zwaar en ik denk dat je een relatie daar nu niet bij kan hebben. Schaam je niet voor hoe je je voelt. Het is niet niks wat je meemaakt.
Lol dat mijn leven voorbij is. Zal wel zo blijven vanwege de psychose. Maar op dit moment ben ik zwaar ongelukkig en dacht dat als iemand om me geeft het leven draaglijker zou worden. Mijn ouders geven wel om me maar om de persoon die ik speel niet wie ik ben. Ik was bijv heel depri en niemand kwam naar me toe incl mijn ouders behalve die vrouw dus daarom denk ik dat ze om me geeft maar ik weet het alleen niet zeker
Keukenkast schreef:
25-06-2017 13:00

Heel veel sterke
Ik wilde net zeggen: neem een kat. Kunnen ook zeer aanhankelijk zijn. Als je ervoor kunt zorgen tenminste.
Onzekerjoch schreef:
25-06-2017 17:45
Lol dat mijn leven voorbij is. Zal wel zo blijven vanwege de psychose. Maar op dit moment ben ik zwaar ongelukkig en dacht dat als iemand om me geeft het leven draaglijker zou worden. Mijn ouders geven wel om me maar om de persoon die ik speel niet wie ik ben. Ik was bijv heel depri en niemand kwam naar me toe incl mijn ouders behalve die vrouw dus daarom denk ik dat ze om me geeft maar ik weet het alleen niet zeker
Wat ontzettend rot voor je en wat naar om dit te lezen. Het rotste is dat je er zo diep in zit en je steeds maar in die narigheid blijft denken en daar niet uitkomt. Daar heb je echt professionele hulp bij nodig. Stel dat dat meisje met je praat en zegt dat ze om je geeft, dan nog zijn je problemen niet opgelost. Probeer je daar dus niet op te fixeren en laat een gesprek met dat meisje geen obsessie zijn. Maar je zou best eens een gesprekje met haar kunnen hebben. Verwacht echter niet dat zij al je problemen gaat oplossen door 'dat ene' te zeggen!
Verder een paar tips:
1. Zoek hulp. En stel je erop in dat het een proces is. Het zal niet in een klap beter zijn. Het gaat met ups en downs en soms zul je ontdekken dat een behandeling niet aanslaat. Maar geef jezelf een kans op wat meer levensgeluk.
2. Leg de lat niet te hoog. Ook met een psychose kun je echt leren of een bezigheid zoeken. Begin met iets kleins, iets overzichtelijks. Die tip om iets met dieren te doen klinkt goed, of niet?
3. Blijf hier schrijven. Als andere contacten niet lukken, is dit wel heel minimaal, maar misschien gaat het je helpen in de eerste stappen.

Tenslotte wil ik je echt heel veel sterkte toewensen. Wat verschrikkelijk dat je zo bent gepest en vernederd!
Beter een half motto....
Onzekerjoch schreef:
25-06-2017 12:05
Zou ik dan ook geen geld kunnen geven en vragen of ze tijd voor me heeft
Dat lijkt me de beste oplossing.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven