Misselijkheid en camperen
zondag 25 juni 2017 om 18:30
Ik heb een vraag, ik weet sinds kort dat ik zwanger ben en ben nu 5,5 week zwanger. Nu merk ik alleen dat de misselijkheid al komt opzetten.
In mijn vorige zwangerschap was dit echt een drama en heb ik negen maanden lang gespuugd. Een weekendje weg was toen al een drama
Nu hebben we een vakantie gepland Staan voor over 3,5 week naar Spanje. Ik zie hier heel erg tegen op. Ik verwacht dat de misselijkheid alleen maar erger wordt en ik zie het gewoon niet zitten om met een volgepakte auto 1600 km te moeten rijden en dan daar in de hitte te zitten.
Mijn man ziet het probleem niet, die heeft aan dat we met de auto kunnen stoppen als ik moet spugen en bij het zwembad is ook een wc in de buurt. Hij vind het egoïstisch dat ik de vakantie wil cancellen.
Hebben jullie tips hoe ik dit het beste kan aanpakken?
In mijn vorige zwangerschap was dit echt een drama en heb ik negen maanden lang gespuugd. Een weekendje weg was toen al een drama
Nu hebben we een vakantie gepland Staan voor over 3,5 week naar Spanje. Ik zie hier heel erg tegen op. Ik verwacht dat de misselijkheid alleen maar erger wordt en ik zie het gewoon niet zitten om met een volgepakte auto 1600 km te moeten rijden en dan daar in de hitte te zitten.
Mijn man ziet het probleem niet, die heeft aan dat we met de auto kunnen stoppen als ik moet spugen en bij het zwembad is ook een wc in de buurt. Hij vind het egoïstisch dat ik de vakantie wil cancellen.
Hebben jullie tips hoe ik dit het beste kan aanpakken?
zondag 25 juni 2017 om 18:35
Hem een paar keer onderkotsen, het liefst nog voor je op de snelweg zit. Wedden dat hij dan snel omdraait?
Ik begrijp heel goed dat je er geen zin in hebt. Ik vind het egoïstisch van je man dat hij je toch mee wil slepen. Kan het zijn dat hij nog even over de teleurstelling van een gecancelde vakantie heen moet?
Is het een optie dat jij vliegt, hij rijdt, en hij je daar op komt halen? Dan hoef je je je over de reis al geen zorgen de maken (je zult niet de eerste zijn die in een vliegtuig zit te kotsen). Gaat het niet, dan vlieg je in je eentje terug. Mag hij lekker alleen aan het zwembad gaan zitten.
Verder - is medicatie een optie? Wellicht kan je huisarts je iets voorschrijven. Ik weet niet of dat de vorige keer hielp?
Ik begrijp heel goed dat je er geen zin in hebt. Ik vind het egoïstisch van je man dat hij je toch mee wil slepen. Kan het zijn dat hij nog even over de teleurstelling van een gecancelde vakantie heen moet?
Is het een optie dat jij vliegt, hij rijdt, en hij je daar op komt halen? Dan hoef je je je over de reis al geen zorgen de maken (je zult niet de eerste zijn die in een vliegtuig zit te kotsen). Gaat het niet, dan vlieg je in je eentje terug. Mag hij lekker alleen aan het zwembad gaan zitten.
Verder - is medicatie een optie? Wellicht kan je huisarts je iets voorschrijven. Ik weet niet of dat de vorige keer hielp?
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
zondag 25 juni 2017 om 18:36
zondag 25 juni 2017 om 18:41
Medicatie hielp vorige keer helaas helemaal niets, de misselijkheid was echt 24/7 aanwezig. Ik kon er zelfs niet door slapen.
Alleen liggen in een donkere kamer verlichte de misselijkheid iets.
Voor de rest heb ik tot mijnn bevalling gespuugd. De misselijkheid voelde echt als een zware griep...
Het was ook niet een keertje spugen en daarna over, maar ik plaste en poepte echt in Mn broek van het spugen
Voor de rest heb ik tot mijnn bevalling gespuugd. De misselijkheid voelde echt als een zware griep...
Het was ook niet een keertje spugen en daarna over, maar ik plaste en poepte echt in Mn broek van het spugen
zondag 25 juni 2017 om 18:42
Maar dit hoeft nu dus niet weer te gebeuren! Kijk het even aan.Madelief1987 schreef: ↑25-06-2017 18:41Medicatie hielp vorige keer helaas helemaal niets, de misselijkheid was echt 24/7 aanwezig. Ik kon er zelfs niet door slapen.
Het was ook niet een keertje spugen en daarna over, maar ik plaste en poepte echt in Mn broek van het spugen![]()
zondag 25 juni 2017 om 18:43
Niet zomaar beetje misselijk dus. No way dat ik in een auto ging zitten zo'n end. Sterkte TO!Madelief1987 schreef: ↑25-06-2017 18:41Medicatie hielp vorige keer helaas helemaal niets, de misselijkheid was echt 24/7 aanwezig. Ik kon er zelfs niet door slapen.
Het was ook niet een keertje spugen en daarna over, maar ik plaste en poepte echt in Mn broek van het spugen![]()
zondag 25 juni 2017 om 18:46
gizzmo-returns schreef: ↑25-06-2017 18:42Maar dit hoeft nu dus niet weer te gebeuren! Kijk het even aan.
Nou ja als het echt Hyperemesis Gravidarum was, is kans groot dat het wel weer raak is.
zondag 25 juni 2017 om 18:50
Heb je tijdens je vorige zwangerschap medicatie tegen misselijkheid gehad?
Ik heb een tijdje een zetpil gekregen tegen de misselijkheid, nou ja, meer tegen het braken.
Misschien dat jouw huisarts of verloskundige zoiets kan voorschrijven.
En je man moet zich niet zo aanstellen! Het gaat om een vakantie...
Ik heb een tijdje een zetpil gekregen tegen de misselijkheid, nou ja, meer tegen het braken.
Misschien dat jouw huisarts of verloskundige zoiets kan voorschrijven.
En je man moet zich niet zo aanstellen! Het gaat om een vakantie...
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig
zondag 25 juni 2017 om 18:50
Simpel: wachten tot de vakantie begint, dan pas beslissen en als je liever op dat moment in een donkere kamer ligt dan gaat hij maar in zijn eentje. Ik zou je man echt een 1e klas lul vinden als hij jou egoïstisch noemt hierin. Het is ook zijn kind, en jij hebt er ellende van. Het minste wat hij kan doen is jou gewoon steunen in wat het minst ellendig is.
zondag 25 juni 2017 om 18:54
Ik zou heel graag willen omboeken naar een vakantie in NL, maar dat wil mijn man niet.
En ik snap dat het nu niet hoeft te gebeuren, maar vandaag stond er iemand naast me te roken en de misselijkheid kwam echt weer heel heftig opzetten, ik kan me gewoon niet voorstellen dat het hierbij blijft omdat ik nu pas 5,5 week ben.
Vorige keer begon het namelijk precies dezelfde periode.
Mijn man vond het toen ook erg heftig , maar blijkbaar zakt dat gevoel bij hem sneller weg dan bij mij
En ik snap dat het nu niet hoeft te gebeuren, maar vandaag stond er iemand naast me te roken en de misselijkheid kwam echt weer heel heftig opzetten, ik kan me gewoon niet voorstellen dat het hierbij blijft omdat ik nu pas 5,5 week ben.
Vorige keer begon het namelijk precies dezelfde periode.
Mijn man vond het toen ook erg heftig , maar blijkbaar zakt dat gevoel bij hem sneller weg dan bij mij
zondag 25 juni 2017 om 18:56
Kan je op zo'n korte termijn nog annuleren dan?
zondag 25 juni 2017 om 18:58
Ik heb vorige keer alles geprobeerd wat mocht, maar de misselijkheid bleef en het braken overigens ook.
Het is niet zo dat ik niet graag lekker aan het strand zou zitten met 35 graden, ik doe het niet om hem te pesten ofzo
Probleem is dat als we nu annuleren we maar een klein gedeelte van de kosten kwijt zijn, als we over een week afbellen het hele bedrag ( het is vooruit betaald)
Het is niet zo dat ik niet graag lekker aan het strand zou zitten met 35 graden, ik doe het niet om hem te pesten ofzo
Probleem is dat als we nu annuleren we maar een klein gedeelte van de kosten kwijt zijn, als we over een week afbellen het hele bedrag ( het is vooruit betaald)
zondag 25 juni 2017 om 18:59
Heb je dit ook al tegen je vriend benadrukt?Madelief1987 schreef: ↑25-06-2017 18:58Ik heb vorige keer alles geprobeerd wat mocht, maar de misselijkheid bleef en het braken overigens ook.
Mannen vinden zwangerschappen prachtig, tot ze er zelf last van hebben. Mijn vriend is superlief voor me en heel begripvol, tot ik hem vertel dat ik écht niet die zware doos naar de zolder kan sjouwen, nee, ook niet heel even, of dat ik die ene currypasta die hij zo lekker vindt niet meer klaar kan maken omdat ik dan over m'n nek ga. Dan stel ik me ineens aan.
Kun je je verloskundige/gynaecoloog inschakelen om te vertellen dat dit voor jou gewoon geen goed idee is? Want ook medisch lijkt het me niet zo'n strak plan om even 2000 km te rijden terwijl jij kotsend uit het raampje hangt.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
zondag 25 juni 2017 om 18:59
zondag 25 juni 2017 om 19:05
Mijn ervaring is dat ziekenhuizen daar helemaal niet zo moeilijk over doen. Toen ik met 25 weken in het ziekenhuis lag met vroegtijdige weeen en mijn werk belde of ik kon komen werken. Zeiden ze in het ziekenhuis, je kan gewoon gaan hoor, gewoon zelf aanvoelen of het lukt, maar wij leggen je geen beperking op ( ik had serieus om de minuut weeen geregistreerd door de computer)Maechtje schreef: ↑25-06-2017 18:59Heb je dit ook al tegen je vriend benadrukt?
Mannen vinden zwangerschappen prachtig, tot ze er zelf last van hebben. Mijn vriend is superlief voor me en heel begripvol, tot ik hem vertel dat ik écht niet die zware doos naar de zolder kan sjouwen, nee, ook niet heel even, of dat ik die ene currypasta die hij zo lekker vindt niet meer klaar kan maken omdat ik dan over m'n nek ga. Dan stel ik me ineens aan.![]()
Kun je je verloskundige/gynaecoloog inschakelen om te vertellen dat dit voor jou gewoon geen goed idee is? Want ook medisch lijkt het me niet zo'n strak plan om even 2000 km te rijden terwijl jij kotsend uit het raampje hangt.
Maar mijn man zal er inderdaad wel op terug komen de komende week ( want dat ik ga spugen weet ik echt bijna zeker) alleen dan is het te laat voor de kosten...
zondag 25 juni 2017 om 19:06