Spinnen in huis

26-06-2017 20:53 26 berichten
Regelmatig zit er in de slaapkamer van mijn dochtertjes (slapen samen op een kamer) een langpootspin (of een trilspin, ik weet nooit hoe die dingen heten). Dan stofzuig ik 'm op of ik haal 'm met een papiertje weg.

Nu deed ik vanmorgen hun gordijnen open; 4 spinnen onder de vensterbank (3 groten en 1 kleintje) en 2 op het plafond (ook 1 kleine). Allemaal verwijderd uiteraard en alles extra goed gestofzuigd. Maar bah wat vind ik het vies, vooral ook voor m'n meisjes.
Ik denk dat ze misschien door het luchtroostertje naar binnen komen? Misschien zit daar een nest in of iets dergelijks? Ben net meteen op zoek gegaan naar horgaas wat met klittenband vastgemaakt kan worden, maar de Blokker en bouwmarkt had het niet liggen. Moet morgen dus even verder op zoek.
Zoek eigenlijk tips wat ik verder kan doen tegen die spinnen, moet ik nog met een spray de boel inspuiten en zo ja, welke is een aanrader?
Al die spinnen eten muggen, denk ik altijd. Lekker laten zitten dus :proud:
Voor het raam hebben we wel een hor, vorig jaar op maat laten maken dus er is geen mug te bekennen hier binnen.. En ik vind 6 spinnen in één slaapkamer wel een beetje te veel ;)
Xenos heeft ook horrengaas met klittenband, werkt prima
anoniem_67d31913d4817 wijzigde dit bericht op 26-06-2017 21:02
1.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vies? Het zijn spinnen.. het is geen schimmel. Spinnen eten muggen! Wou dat ik er een paar in m'n slaapkamer had.
Internagelaktisch
Wat is er vies aan een spin? En wat heeft dat met je kinderen te maken?
O fijn pokkewijf, ga ik morgen even naar de Xenos!
Ik griezel ook van spinnen hoor! Ik had ooit een nest spinnen boven mijn plafond, zij kwamen via de verwarmingsbuizen in de slaapkamer. Ik heb purschuim rondom die opening gedaan, sindsdien nergens meer last van. Misschien kun je daar ook naar kijken?
Misschien is het een beetje overdreven maar ik vind spinnen vieze beestjes, buiten prima, maar liever niet in huis en al helemaal niet in de slaapkamer..
Spinnen zijn niet vies. Ze verspreiden geen ziekten en ze eten schadelijke insecten. Zo. Moest het even kwijt.

Je wilt ze niet op de kamer van je kinderen, dat begrijp ik. Goed luchten, spinnen houden van donker en vochtig. En verder goed stofzuigen, zodat je eventuele nesten weghaalt.

Niet sprayen, dat spul is óók niet gezond voor je kinderen.
lilyjo schreef:
26-06-2017 21:01
O fijn pokkewijf, ga ik morgen even naar de Xenos!
Ik heb die voor de deur genomen. Zit een enorme rol klittenband bij en dat gaas is wat steviger dan die voor de ramen. Gaas heeft kleine vierkantjes zeg maar. En je knipt gewoon op maat wat je nodig hebt.
Oké ze zijn niet vies, maar eigenlijk ook niet welkom hier ;)

Luchten doe ik altijd, eigenlijk staat het raam de hele dag open. Met hor dus, dus daar komen ze niet doorheen. Stofzuigen ook iedere dag (al doe ik dat niet dagelijks ónder de vensterbank) en de gordijnen gaan open zodra de kinderen uit bed zijn en pas weer dicht als ze gaan slapen. Lucht en licht genoeg denk ik.

Spray is inderdaad niet gezond, maar dacht, misschien 's morgens een keer en dan is het 's avonds wel een eind vervlogen.
Wij wonen in een buitengebied en ons huis zit vol met (vooral) langpootspinnen. Ik kijk er al niet meer van op. Ik pak ze als er een zit waar ik bij zit op aan een poot en zet ze buiten en eens in de zoveel tijd ga ik met de stofzuiger overal langs. Ik vind de draden wel vervelend, maar de spinnen zelf niet vies. Gewoon weghalen en klaar toch? Ga je kinderen er niet bang voor maken.
M'n ene dochter is er niet bang voor, die pakt ze inderdaad ook zo op. M'n andere dochtertje boeit het helemaal niet, 'mam een spin' roept ze dan en speelt lekker verder. Ik laat niet merken dat ik eigenlijk bang ben voor spinnen :)
Maar ik vind 6 spinnen in één keer gewoon veel, vooral in een slaapkamer allemaal bij elkaar. Krijg dan zo'n 'niet-schoon' gevoel zeg maar.
Anna Karenina schreef:
26-06-2017 21:02
Ik griezel ook van spinnen hoor! Ik had ooit een nest spinnen boven mijn plafond, zij kwamen via de verwarmingsbuizen in de slaapkamer. Ik heb purschuim rondom die opening gedaan, sindsdien nergens meer last van. Misschien kun je daar ook naar kijken?

Oh man een nest spinnen.. vreselijk, mijn ergste nachtmerrie. Ik ben er doodsbang voor. Gelukkig zie ik ze echt ( even afkloppen) zelden in huis! Ik heb twee katten, wellicht eten zij ze op. Ik heb wel een oud huis dus ze zouden er moeten zitten...
Brrr... Ik hou er ook niet van hoor.
Die langpootdingen gaan nog wel, die heb ik met de Dyson zo weggewerkt.
Maar van die dikke zwarte? Dan moeten de hulptroepen komen opdraven... o_o
ik laat ze altijd zitten, mooie vliegenvangers.
Helaas hebben mijn katten ze meestal al gevangen voor die tijd.
Wist je dat in een hygiënisch huis er gemiddeld 1500 spinnen wonen? Dus je kan het niet voorkomen dat ze rondkruipen in je dochters kamer.
Spinnen bijten en je kan door hun bijt ook ziekte van lyme oplopen net als van een teek!

Pas aub op!

Ik laat ze altijd buiten,maar durf niet zelf... Heb zo iets van ,leef en laat leven :-D
Geen spuitbussen. Gewoon pepermuntolie. Bij voorkeur de eetbare. Spinnen houden niet van pepermuntolie (de geur) dus ze pakken hun koffers wel dan.

Voordelen van pepermuntolie; een drupje op je slapen helpt tegen hoofdpijn, een paar drupjes in je bad zorgt voor verfrissing, in een brandertje lijkt het in huis meteen een paar graden koeler, als je verkouden bent kun je er mee stomen. En ik doe ook wel eens een paar druppels samen met eucalyptusolie of lavendelolie in een brandertje, zijn frisse combinaties.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ik moet niks van spinnen hebben en maak ze dood. Eerst met een bezem naar beneden halen en dan mijn voet erop zetten. Als het zo'n grote zwarte is trek ik wel eerst een jas met capuchon aan en handschoenen. ;-D No way dat ik met dat lijf en poten in aanraking wil komen.
Ik heb wel eens gezien dat een hooiwagen van onder een vensterbank schoot om een vlieg te vangen. Dat was 's morgens. Hij ging er bovenop zitten en 's avonds zaten ze beiden nog in dezelfde houding. Volgens mij wilde die hem alleen maar vangen en niet opeten.
Het is toch heel normaal om spinnen in huis te hebben? Die in de slaapkamer hier heet Henk. Altijd, ook als het overduidelijk een andere spin is.
Bloemetjefresia schreef:
26-06-2017 21:33
Oh man een nest spinnen.. vreselijk, mijn ergste nachtmerrie. Ik ben er doodsbang voor. Gelukkig zie ik ze echt ( even afkloppen) zelden in huis! Ik heb twee katten, wellicht eten zij ze op. Ik heb wel een oud huis dus ze zouden er moeten zitten...
Eén van mijn katten is bang voor spinnen. Als er een spin langsloopt springt hij snel opzij :rofl:

(hij is wel weer goed in muizen vangen, even ter verdediging van mijn semi-stoere kat).
Ik dacht dat dit topic weer over grote huisspinnen ging. :proud:
Langpoten laat ik altijd zitten. Staat wel een beetje slordig, maar ze zijn echt wel nuttig. Ik heb eens een ruzie gezien tussen een langpoot en een huisspin, einde van de rit lag de huisspin verschrompeld in een hoekje en de langpoot leefde nog. :cheer: Geen idee of ze het altijd afleggen hoor, maar ik heb echt liever die langpoot in een hoekje zitten dan zo'n joekel die van 0 naar 180 kilometer per uur gaat in 3 seconden.
.
anoniem_332521 wijzigde dit bericht op 27-06-2017 12:24
Reden: Spinnenkenner gevraagd en verkeerde informatie :)
99.32% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven