Algemeen vluchtelingentopic deel 8
zondag 6 november 2016 om 21:16
Beste forummers,
In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.
Wat is er anders dan bij andere topics?
- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.
- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.
- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.
Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.
Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic
Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2
Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3
Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4
Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5
Deel 6: Algemeen vluchtelingentopic deel 6
Deel 7: Algemeen vluchtelingentopic deel 7
Met vriendelijke groet,
Het Moderatorteam & Community Manager VIVA
Update 27-10-2015
Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.
Wat is er anders dan bij andere topics?
- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.
- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.
- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.
Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.
Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic
Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2
Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3
Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4
Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5
Deel 6: Algemeen vluchtelingentopic deel 6
Deel 7: Algemeen vluchtelingentopic deel 7
Met vriendelijke groet,
Het Moderatorteam & Community Manager VIVA
Update 27-10-2015
Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
dinsdag 27 juni 2017 om 19:28
Ik begrijp niet goed, waarom we de apothekers, wetenschappers, techneuten en natuurkundigen waaraan zo'n grote behoefte is in Europa niet in die onveilige landen werven. Voordeel is dat ze niet op een gammele boot hoeven te stappen. Je de groep aantrekt die wil en kan werken. Dan trek je een ander publiek aan. Het is heel normaal om het hebben van werk te koppelen aan de toegang tot een land.
dinsdag 27 juni 2017 om 19:29
Dan heb je de vorige 7 delen niet gelezen. Daar is meestentijds inhoudelijk gereageerd, met feiten en cijfers. Maar op een gegeven moment is het wel een keer klaar, wanneer de enige reactie een facepalmsmiley is. Iemand een racist noemen, bewaar ik graag voor uitzonderlijke situaties. De weggehaalde post was racistisch, daar helpt verder niets aan.
dinsdag 27 juni 2017 om 19:38
De inhoudelijke waarheid is dat de meeste "asielzoekers" levenslang in de bijstand belanden, om welke reden dan ook. Onlangs was nog op het nieuws dat het aantal bijstandsgerechtigden de afgelopen jaren met name significant gestegen is door de instroom van asielzoekers, en de kans dat ze daar ooit uit gaan komen is klein. Ofwel omdat men geen kwalificaties heeft om de arbeidsmarkt te betreden (geen relevante opleiding), ofwel omdat men op het moment van instroom al op een leeftijd is dat zelfs Nederlanders niet meer aan de bak komen, ofwel omdat men zelfs helemaal geen opleiding heeft, en de kans dat men binnen een redelijke termijn tot een niveau kan komen waarop arbeidsparticipatie tot de mogelijkheden behoort, nihil is. Dat zijn gewoon de feiten. Daar hoef je nog steeds niet mensen niet om te veroordelen, of denigrerend te beschrijven, want daar neem ik ook afstand van. Maar het is wel waar we als Nederlandse samenleving mee te dealen hebben en dan kan je twee dingen doen: ofwel hardnekkig ontkennen dat dat de feiten zijn en je kop in het zand steken omdat het allemaal zulke aardige lieve mensen zijn, ofwel gewoon erkennen dat, ondanks het feit dat het merendeel aardige lieve mensen zijn, zij ook een probleem vormen voor de houdbaarheid van onze sociale voorzieningen en maatschappelijke coherentie.vrouwjagersma schreef: ↑27-06-2017 19:29Dan heb je de vorige 7 delen niet gelezen. Daar is meestentijds inhoudelijk gereageerd, met feiten en cijfers. Maar op een gegeven moment is het wel een keer klaar, wanneer de enige reactie een facepalmsmiley is. Iemand een racist noemen, bewaar ik graag voor uitzonderlijke situaties. De weggehaalde post was racistisch, daar helpt verder niets aan.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
dinsdag 27 juni 2017 om 19:44
Ik heb altijd genoemd hier dat ik geloof in sociaal-economische oorzaken voor achterstand. Dat betekent dat ik geloof in verbetering van perspectief en in opleiding. Zowel voor nieuwkomers als voor autochtone uitkeringsgerechtigden lijkt me dat zinnig.
De meeste mensen vind ik helemaal niet lief overigens. Maar je kunt altijd nog anders denken over de manier waarop geld verdeeld moet worden.
De meeste mensen vind ik helemaal niet lief overigens. Maar je kunt altijd nog anders denken over de manier waarop geld verdeeld moet worden.
dinsdag 27 juni 2017 om 19:52
Laten we dan eerst eens beginnen met de mensen met een sociaal economische achterstand die al in Nederland wáren van oudsher, op de rails te zetten, en als dát allemaal geregeld is, de deur open te zetten voor eventuele nieuwkomelingen.vrouwjagersma schreef: ↑27-06-2017 19:44Ik heb altijd genoemd hier dat ik geloof in sociaal-economische oorzaken voor achterstand. Dat betekent dat ik geloof in verbetering van perspectief en in opleiding. Zowel voor nieuwkomers als voor autochtone uitkeringsgerechtigden lijkt me dat zinnig.
Als je geld hebt om 200 mensen te helpen, en je zet de deur open zodat er nog eens 1000 bij komen, ben je aan het dweilen met de kraan open.
dinsdag 27 juni 2017 om 20:03
Mensen in een levensbedreigende situatie moeten, naar mijn mening, opgenomen worden door landen die menen beschaafd te zijn.pejeka schreef: ↑27-06-2017 19:52Laten we dan eerst eens beginnen met de mensen met een sociaal economische achterstand die al in Nederland wáren van oudsher, op de rails te zetten, en als dát allemaal geregeld is, de deur open te zetten voor eventuele nieuwkomelingen.
Als je geld hebt om 200 mensen te helpen, en je zet de deur open zodat er nog eens 1000 bij komen, ben je aan het dweilen met de kraan open.
dinsdag 27 juni 2017 om 20:04
Ja. Maar feit is dat 80% van de immigranten niet uit een levensbedreigende situatie komen, maar wél hier de rest van hun leven blijven hangen, om welke reden dan ook, en merendeels door de rest van Nederland levenslang onderhouden worden. Dáár gaat het om.vrouwjagersma schreef: ↑27-06-2017 20:03Mensen in een levensbedreigende situatie moeten, naar mijn mening, opgenomen worden door landen die menen beschaafd te zijn.
dinsdag 27 juni 2017 om 20:10
Feit is dat je nu een hele boel door elkaar haalt. Heb je het nu over vluchtelingen, asielzoekers of immigranten? Waar baseer je die 80% op?
dinsdag 27 juni 2017 om 22:01
Bijvoorbeeld Jesse Klaver bij Jinekvrouwjagersma schreef: ↑27-06-2017 20:10Feit is dat je nu een hele boel door elkaar haalt. Heb je het nu over vluchtelingen, asielzoekers of immigranten? Waar baseer je die 80% op?
https://www.npo.nl/jinek/13-06-2017/KN_ ... KN_9386225
Bij 10:30 minuten
90% van de migranten die via de Middellandse zee route Italië binnen komen zijn economische migranten en mogen hier niet zijn etc.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
woensdag 28 juni 2017 om 08:54
En zoals je heel goed weet krijgen deze mensen dus ook geen verblijfsvergunning. Zelfs GroenLinks is daar fel op tegen.hollebollegijs schreef: ↑27-06-2017 22:01Bijvoorbeeld Jesse Klaver bij Jinek
https://www.npo.nl/jinek/13-06-2017/KN_ ... KN_9386225
Bij 10:30 minuten
90% van de migranten die via de Middellandse zee route Italië binnen komen zijn economische migranten en mogen hier niet zijn etc.
Die 90% gaat helemaal niet over de mensen die terecht op de vlucht zijn voor oorlog en vervolging, zoals je heel goed weet.
Dat getal wordt door posters hier ten onrechte misbruikt om ECHTE vluchtelingen als profiteurs en gelukszoekers weg te zetten, en de publieke opinie te vergiftigen tegen de 10% die overblijft, en wél terecht om onze hulp vraagt.
woensdag 28 juni 2017 om 09:24
Maar dit is het vluchtelingentopic. Als je het over immigranten wilt hebben die om wat voor reden dan ook hierheen komen, moet daar misschien eens een topic over geopend worden. Daar gaat namelijk al tig delen de discussie scheef. Ergens wordt terloops wel eens genoemd dat 'echte' vluchtelingen natuurlijk wel welkom zijn om vervolgens weer vrolijk verder te gaan met artikelen plaatsen over asielzoekers die vrouwen hebben aangerand, asielzoekers die een uitkering hebben enz. Met het commentaar dat de knuffelaars hier hartstikke blind zijn voor de gevolgen van de vluchtelingenstroom.
Vervolgens wordt Jesse Klaver en passant ook nog even tot het bot afgefikt want die klootzak wil iedereen toe laten, alles wat maar binnen wil komen mag hier komen. Terwijl ook hij duidelijk onderscheid maakt in vluchtelingen voor oorlogsgeweld en economische vluchtelingen. Maar dat wordt voor het gemak maar even buiten beschouwing gelaten.
woensdag 28 juni 2017 om 09:33
Er is gewoon niet tegenop te redeneren. Ik en velen met mij, hebben nooit de veronderstelling gehad dat het allemaal lieverdjes zijn die deze kant op komen. Ik heb het zelfs meerdere keren toegelicht met het voorbeeld van mijn eigen stad. Als hier iets gebeurd en wij moeten allemaal vluchten, dan vlucht de agressieve klootzak van twee straten verder ook mee, en zijn foute vrienden ook. Net als de aanrander die net weer is vrijgekomen, en die paar dealertjes. Maar dat neemt niet weg dat mijn gezin en ik en vele andere inwoners het wel op prijs zouden stellen om ergens opgevangen te worden. Daarnaast is ook hier het duidelijke onderscheid tussen vluchtelingen en economische immigranten wel op zijn plaats. Verder wordt je door niemand een racist genoemd hier als je een duidelijke mening hebt over de immigrantenstroom en dat je daar geen voorstander van bent. Het gaat pas mis als er denigrerend wordt gesproken over bepaalde bevolkingsgroepen, alles op 1 bult gooien en geen onderscheid meer maken.
woensdag 28 juni 2017 om 19:35
Ja, allemaal leuk en aardig, maar feit is dat die 90% die géén "echte vluchteling" zijn ook niet actief wordt uitgezet, of begeleid terug naar het land van herkomst. Dus die blijven hier hangen, in Europa en ook in Nederland, hetzij in de illegaliteit, hetzij omdat ze op de één of andere manier toch een weg vinden om onder de paraplu van ons sociale stelsel te kruipen. En linksom of rechtsom, dat kost ons en onze samenleving verdomd veel geld en schade en moeite. En dáár gaat het over. Ik denk dat geen enkel weldenkend mens een ander de toegang tot ons land wil ontzeggen als hij of zij daadwerkelijk oorlogsslachtoffer is. Maar het probleem is dat 90% dat niet is, tóch hier blijft hangen, op welke manier dan ook, en levenslang een beslag legt op onze voorzieningen.Snarky schreef: ↑28-06-2017 08:54En zoals je heel goed weet krijgen deze mensen dus ook geen verblijfsvergunning. Zelfs GroenLinks is daar fel op tegen.
Die 90% gaat helemaal niet over de mensen die terecht op de vlucht zijn voor oorlog en vervolging, zoals je heel goed weet.
Dat getal wordt door posters hier ten onrechte misbruikt om ECHTE vluchtelingen als profiteurs en gelukszoekers weg te zetten, en de publieke opinie te vergiftigen tegen de 10% die overblijft, en wél terecht om onze hulp vraagt.
woensdag 28 juni 2017 om 20:45
pejeka schreef: ↑28-06-2017 19:35Ja, allemaal leuk en aardig, maar feit is dat die 90% die géén "echte vluchteling" zijn ook niet actief wordt uitgezet, of begeleid terug naar het land van herkomst. Dus die blijven hier hangen, in Europa en ook in Nederland, hetzij in de illegaliteit, hetzij omdat ze op de één of andere manier toch een weg vinden om onder de paraplu van ons sociale stelsel te kruipen. En linksom of rechtsom, dat kost ons en onze samenleving verdomd veel geld en schade en moeite. En dáár gaat het over. Ik denk dat geen enkel weldenkend mens een ander de toegang tot ons land wil ontzeggen als hij of zij daadwerkelijk oorlogsslachtoffer is. Maar het probleem is dat 90% dat niet is, tóch hier blijft hangen, op welke manier dan ook, en levenslang een beslag legt op onze voorzieningen.
En er zijn nog steeds mensen die hier geen enkel probleem mee hebben, ook op het viva forum. Onbegrijpelijk.
Er zou veel meer begrip zijn voor echte vluchtelingen als de stroom van de "nep-vluchtelingen/gelukzoekers" gestopt wordt en ze actief worden terug gestuurd naar waar ze vandaan komen. Ze hebben hier niets te zoeken en hebben geen schijn van kans op een verblijfsvergunning of uitkering. Zolang hier niets aan gedaan wordt, blijft er weerstand tegen alle immigranten die Europa binnen komen.
Waarom zijn er nog steeds mensen die gelukzoekers met open armen verwelkomen in Nederland en Europa terwijl ze hier niets te zoeken hebben? Zij zijn een groot onderdeel van het probleem dat we nu in Europa hebben.
vrijdag 30 juni 2017 om 08:35
vrijdag 30 juni 2017 om 08:39
Nog een leuke.... vooral de conclusie.
http://media.tpo.nl/2015/10/29/beste-pe ... t-wilders/
Evenknie
Net als ieder mens zoek ik naar kaders, referentiekaders of, zoals dat zo generaliserend heet, de letterlijke kaders: het hokje. Ik moet Peter R. de Vries ergens plaatsen, om hem te begrijpen, om zijn denkwijze te kunnen duiden. Je doet me namelijk sterk aan iemand denken.
De man in kwestie waar je op lijkt, is er een van veel praten, weinig zeggen. Hij zet mensen tegen elkaar op. Hij schoffeert. Wanneer hij echt de controle kan pakken, verantwoordelijkheid kan nemen, dan trekt hij zich lafjes terug. Want het is makkelijker schreeuwen vanaf de zijlijn. Wat eeuwig zonde is. Wanneer er redelijke argumenten in bepaalde opmerkingen, gedachten of opvattingen zitten, worden die door de persoon in kwestie teniet gedaan omdat hij zichzelf enorm overschreeuwt.
Je bent de evenknie van Geert Wilders, maar dan aan de andere kant van het spectrum. Je bent dat wat je verafschuwt. Hoe ironisch.
http://media.tpo.nl/2015/10/29/beste-pe ... t-wilders/
Evenknie
Net als ieder mens zoek ik naar kaders, referentiekaders of, zoals dat zo generaliserend heet, de letterlijke kaders: het hokje. Ik moet Peter R. de Vries ergens plaatsen, om hem te begrijpen, om zijn denkwijze te kunnen duiden. Je doet me namelijk sterk aan iemand denken.
De man in kwestie waar je op lijkt, is er een van veel praten, weinig zeggen. Hij zet mensen tegen elkaar op. Hij schoffeert. Wanneer hij echt de controle kan pakken, verantwoordelijkheid kan nemen, dan trekt hij zich lafjes terug. Want het is makkelijker schreeuwen vanaf de zijlijn. Wat eeuwig zonde is. Wanneer er redelijke argumenten in bepaalde opmerkingen, gedachten of opvattingen zitten, worden die door de persoon in kwestie teniet gedaan omdat hij zichzelf enorm overschreeuwt.
Je bent de evenknie van Geert Wilders, maar dan aan de andere kant van het spectrum. Je bent dat wat je verafschuwt. Hoe ironisch.
vrijdag 30 juni 2017 om 09:34
Open grenzen,prachtig.!
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2850 ... 043d2ba6aa
Amsterdam - Bijna tienduizend statushouders werden in de eerste negen maanden van 2016 verdacht van een strafbaar feit. Ruim honderd van hen hangt een straf van zes jaar cel of meer boven het hoofd.
Statushouders zijn vluchtelingen die asiel hebben aangevraagd en een voorlopige verblijfsvergunning hebben gekregen. De groep verdachte statushouders wordt nu extra gemonitord, want een stevige veroordeling kan reden zijn hun asielstatus af te nemen.
In 104 gevallen gaat het om ernstige delicten waar jarenlange vrijheidsstraffen op staan, zoals gewapende overvallen of zedenmisdrijven. Deze verdachten hoeven bij een veroordeling op weinig clementie van de immigratiediensten te rekenen. Ook staan er 183 veelplegers op de lijst. Ruim 9300 mensen worden verdacht van een enkel strafbaar feit. Het gaat om statushouders die in 2015 en 2016 een eerste asielaanvraag deden, zoals in totaal in die periode zo’n 60.000 mensen deden. Nareizende gezinsleden horen niet bij deze groep.
Asielzoekers worden het vaakst aangehouden voor diefstal. Andere veelgepleegde delicten zijn ’misdrijven tegen de persoonlijke integriteit’. Daaronder vallen bijvoorbeeld belediging, bedreiging, spugen in het gezicht, aanranding, verkrachting en geweld.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2850 ... 043d2ba6aa
Amsterdam - Bijna tienduizend statushouders werden in de eerste negen maanden van 2016 verdacht van een strafbaar feit. Ruim honderd van hen hangt een straf van zes jaar cel of meer boven het hoofd.
Statushouders zijn vluchtelingen die asiel hebben aangevraagd en een voorlopige verblijfsvergunning hebben gekregen. De groep verdachte statushouders wordt nu extra gemonitord, want een stevige veroordeling kan reden zijn hun asielstatus af te nemen.
In 104 gevallen gaat het om ernstige delicten waar jarenlange vrijheidsstraffen op staan, zoals gewapende overvallen of zedenmisdrijven. Deze verdachten hoeven bij een veroordeling op weinig clementie van de immigratiediensten te rekenen. Ook staan er 183 veelplegers op de lijst. Ruim 9300 mensen worden verdacht van een enkel strafbaar feit. Het gaat om statushouders die in 2015 en 2016 een eerste asielaanvraag deden, zoals in totaal in die periode zo’n 60.000 mensen deden. Nareizende gezinsleden horen niet bij deze groep.
Asielzoekers worden het vaakst aangehouden voor diefstal. Andere veelgepleegde delicten zijn ’misdrijven tegen de persoonlijke integriteit’. Daaronder vallen bijvoorbeeld belediging, bedreiging, spugen in het gezicht, aanranding, verkrachting en geweld.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
vrijdag 30 juni 2017 om 11:16
vrijdag 30 juni 2017 om 12:43
Eh nogmaals, dit is het vluchtelingentopic. Zo heet dit topic.
Wat ik er van meegekregen heb, betreft het hier een groep immigranten die rotzooi trappen. In de onderzoeken staat dat ze veelal afkomstig zijn uit veilige landen. Is dus een hele andere discussie. Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat die gewoon aangepakt moeten worden. Maar wat heeft het met vluchtelingen te maken?
Die foute terminologie elke keer stoort me enorm.
Wat ik er van meegekregen heb, betreft het hier een groep immigranten die rotzooi trappen. In de onderzoeken staat dat ze veelal afkomstig zijn uit veilige landen. Is dus een hele andere discussie. Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat die gewoon aangepakt moeten worden. Maar wat heeft het met vluchtelingen te maken?
vrijdag 30 juni 2017 om 13:13
Lees dan even de post van Rosabella1. In die post kun je lezen dat er dus ook 10.000 criminele statushouders zijn. Ik ga er van uit dat als je een status krijgt, je een erkende vluchteling bent. Er is dus geen sprake van een foute terminologie en de berichtgeving heeft dan ook alles met vluchtelingen te maken.Baudolino schreef: ↑30-06-2017 12:43Eh nogmaals, dit is het vluchtelingentopic. Zo heet dit topic.
vrijdag 30 juni 2017 om 13:25
En die deugmensjes zullen wel weer allerlei excuses verzinnen over de reden waarom al criminele zaken gepleegd zijn. Waarschijnlijk hebben al die arme statushouders te lang moeten wachten op een woning of snappen ze de Nederlandse (!) samenleving niet. Zoiets.sauvignonblanc schreef: ↑30-06-2017 13:07ook onder statushouders (de "echte vluchtelingen") zitten zo'n 10.000 die criminele dingen hebben gepleegd. Dus hebben de "racisten" toch gelijk gekregen. Helaas voor onze deugmensjes.
Ik mag hopen dat dit tuig wordt uitgezet, maar ik ben bang van niet. De Nederlandse politiek en overheid is een lachertje.
vrijdag 30 juni 2017 om 13:35
Het gaat ook om statushouders. Bijna 10.000 statushouders die in 2015 en 2016 hun eerste asielaanvraag deden, werden in de eerste negen maanden van 2016 verdacht van een strafbaar feit.Baudolino schreef: ↑30-06-2017 12:43Eh nogmaals, dit is het vluchtelingentopic. Zo heet dit topic.
In totaal deden 60.000 statushouders in dezelfde periode hun eerste asielaanvraag
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2850 ... 043d2ba6aa.
De zin van het leven, die schrijf je zelf.